2010
|
|
Alfabetatze mailan direnek euskara badakite baina idazten ez dakite;
|
beraz
ikasle multzo berezi bat da mintzamena menperatzen duena.
|
2013
|
|
Ikasleen eta irakasleen arteko elkarreraginak hobetzean, lanerako giro atsegina sortzen da, giro emozional positiboa sortuz, ikasleen ikasteko prozesuaren asebetetze maila hobetuz, irudipenaren garapena ahalbidetuz, eta batez ere, komunikatzean ager daitezkeen oztopoak gainditzen laguntzen du,
|
beraz
ikasleek beren buruarekiko konfiantza irabazten dute eta, ondorioz, komunikazioa errazago lortzen da, (Leontiev, 1978).
|
2017
|
|
Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute
|
beraz
ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiare...
|
2021
|
|
Alegia, ikasleak zenbat eta zaharragoak izan orduan eta sozializazio esparru zabalagoak dituzte, eskola hainbat sozializazio eremuren artean bat baino ez da. Era berean, EAEn ia gizarte ingurune guztiak eskola giroa baino erdaldunagoak dira eta
|
beraz
ikasleek gizarte ingurune erdaldun horien eragin gero eta handiagoa jasotzen dute. Ez da kasualitatea euskara erabilera maila baxuenak ikerketak neurtzen dituen lau erabilera motetatik' ikaskideekin jolaslekuan' atalean gertatzea, kaleko errealitatetik nolabait hurbilen dagoen egoeran.
|
2022
|
|
Gehienetan astero egiten ditugu solasaldiak, hamabostero batzuetan. Irakurleek,
|
beraz
ikasleek, baina baita irakasleak ere, irakurtzeko hautatu diren orrialde guztien artean atal bi aukeratu behar dituzte bere iritzia edo iradokizuna emateko. Ez esaldi bat, paragrafoa ala orrialde osoa izan behar da, gero solasaldi egunean taldekideen aurrean ozen irakurri eta nork bere hausnarketari hasiera emateko.
|
2023
|
|
Gure kulturaren deformazioaren etsenplu bakar bat erakusteko: arrazoiketa geometrikoei ezinbestearen ezaugarria atxikitzeko xede legitimoagatik, lizeoko ikasleei geometria aurkezten diegu munduarekiko inolako erlaziorik gabeko gauza bat balitz bezala;
|
beraz
ikasleak ezin dira berari interesatu baizik eta josteta bati bezala, edo bakarrik nota onak ukateko gai bati bezala. Nola, bada, ikasleek egia ikus lezakete geometrian?
|