2008
|
|
Edonola ere, izan diren ekimen ezberdinen artean lehentasunez nabarmendu beharrekoa litzateke aipatutako Goi Mailako Komisio horretara gatazka hau bideratuko duen Espainiako Kongresuak aho batez onartutako Proposamen ez legegilea. Bertan, 1870eko Tratatua izendatzeko orduan ageri den zorroztasun juridiko falta alde batera utzita, bada nabarmendu
|
beharreko
eduki garbi bat. Proposamen horrek, lehenengoz, edozein nazioarteko testu araugileren interpretaziorako elementu klabe baten aurrean jartzen gaitu:
|
2013
|
|
3 Erreferentziazko marko berariazkoa. Aurretiaz landutako edukiak (aurrezagutzak) landu
|
beharreko
eduki berriekin lotzean datza, curriculum edukien jarraitutasuna eta testuinguratzea bermatzeko.
|
2014
|
|
Egile horien arabera, ikasmoldeak ikaskuntzari ekiteko moduak dira eta hiru aldagairen eragina jasotzen dute: ikaslearen ezaugarrien eragina, ikasi
|
beharreko
edukiarena eta ikaskuntza testuinguruarena. Horregatik ezin da ulertu ikasmoldea ikaslearen ezaugarri gisa.
|
2015
|
|
Agertu den kezka nagusia da, ekonomikoaz gain, horrelako proiektu batek lan karga handiagoa eskatuko duela, eta oraingo egoeran ez daukatela baliabiderik horretarako. Ez daukate denek iritzi bera partekatu
|
beharreko
edukiei buruz, ez eta eremu geografikoaren naturaltasunari buruz ere. Haatik, lurraldea kohesionatzeko tresna eraginkorra izango litzatekeela uste dute, eta euskarari mesede egingo liokeela.
|
|
5a) Ondoko adibidean, ahozko elkarrekintzaren bidez ikasleek ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten ikusi ahal izango dugu.5b) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi beharreko edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten.5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi beharre... **
|
|
5a) Ondoko adibidean, ahozko elkarrekintzaren bidez ikasleek ikaskuntza objektuaren edo ikasi beharreko edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten ikusi ahal izango dugu.5b) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten.5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi beharreko edukiaren transformazioan. **
|
|
...eharreko edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten ikusi ahal izango dugu.5b) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi beharreko edukiaren transformazioan nola parte hartzen duten.5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan. **
|
|
5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan. **
|
|
5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan. **
|
|
5c) Ondoko adibidean ikusi ahal izango dugu ikasleek nola parte hartzen duten ahozko elkarrekintzaren bidez ikaskuntza objektuaren edo ikasi
|
beharreko
edukiaren transformazioan. **
|
2016
|
|
Halaber, lan munduan gertatzen ari ziren aldaketek beste mota batzuetako prestakuntza eta gaitasuna zeukaten profesionalak eskatzen zituzten; ezagutza zientifikoa beharrezkoa zen, baina ez nahikoa. Sortu, transmititu eta sozializatu terminoek gero eta garrantzi handiagoa hartu zuten eta unibertsitateek landu
|
beharreko
eduki estrategiko bihurtu ziren (Rivera, 2000).
|
2019
|
|
Nafarroako Foru Komunitatean araututako Curriculum Dekretuak (2015) ikasleek eskuratu beharreko konpetentziak, horretarako jorratu
|
beharreko
edukiak eta ebaluazio irizpideak zehazten ditu. Kasu honetan, sekuentzia didaktikoa eraikitzeko, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako ereduan, argudio testuak duen lekuari erreparatu diogu.
|