Emaitzak: 5
2008 | ||
Literaturaren historiak eta liburu osoen irakurketek indar handia hartzearen ondorioz, bai baterako bai besterako denbora gehiagoren beharra azaleratu zen: irakurketaren kalitatea gero eta gehiago hobetu nahiak eta literaturaren historian irakatsi | beharreko edukiek gero eta informazio zabalagoa biltzeak ezinezko egin zuten bi lanketei (teorikoari eta praktikoari) eustea. Bi helburuak betetzeko denborarik ezak obra osoen irakurketa apurkaapurka ikasgeletako jardueretatik kanpo geratzea ekarri zuen; ikastetxe batzuetan alboratu egin ziren irakurketan oinarritutako jarduerak, eta beste batzuetan, etxeko eremura zokoratu. | |
Curriculuma XIX. mendean sortu zen eskolan landu | beharreko edukiak zehazteko. Bilbaok (2003) dioenaren arabera, hiru dira XIX. mendeaz geroztik egon diren curriculum ereduak: | |
2021 | ||
Landu | beharreko eduki corpusari dagokionez, autore eta titulu jakin batzuk edota mugimendu literarioen ezaugarriez gain, transbertsalak diren gaiak mahai gainean jartzeko beharraz aritzen da BIR1 Genero trataera eta hezkidetza edo aniztasuna zeharkakotasunez jakintza arlo guztiek heldu eta integratu beharreko gaiak dira, literaturaren didaktikak ere bai, jakina, literaturari hain lotuta agertzen den kulturaren t... Are gehiago euskal kulturaren transmisioaren kasuan, bere kontzeptualizazioak eta ezaugarritzeak konplexutasun handiko eztabaidak pizten dituenean: | |
Hasten bagara deklinabidea, aditza, subjektua, predikatua... horrela egiten badugu, hizkuntzak berak galtzen du. Azken batean, horiek nire ustez bai dira jakin | beharreko eduki batzuk, baina hizkuntzaren lanketa askoz zabalagoa da. Eta bai, literatura oso baliabide ona da hizkuntza lantzeko. | |
Horrezaz aparte, ulermen eta adierazpen gaitasunez gain, irakurketarekiko interesa eta gustua sustatu nahi ditu, bai eta beren mundua, pertsonalitatea zein irizpide interpretatiboak eraiki literatur lanen bidez (op.). Horretarako, ikasleek jaso behar dituzten ezagutzen funtsa aldatzea komeni dela proposatzen du Alonsok (2009), eta irakatsi | beharreko edukiak ere bai, testuen corpusa aukeratzeko irizpideak egokituz. Autorearen (op.) ustetan, ezinbestekoa da ikasleen kultur kapitala aintzat hartzea Lomas (1996) aipatuz, hau da, noraino iristen den ikasleek egin, esan eta uler dezaketena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beharreko | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
beharreko eduki | 4 (0,03) |
behar eduki | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
behar eduki corpus | 1 (0,01) |
beharreko eduki batzuk | 1 (0,01) |
beharreko eduki ere | 1 (0,01) |
beharreko eduki gero | 1 (0,01) |
beharreko eduki zehaztu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |