Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Elikagai osagarriak hartzean, aitzitik, giltzurrunek disolbatuen zama handiagoa nozitu beharko dutenez, esneak eta beste elikagaiek daukaten ur hori ez da aski izango haren organismoarentzat; beraz, ura maiz eskaini behar zaio haurrari.
2002
‎Kirol-jarduera bat hautatzerakoan orientazioa eman behar zaio haurrari, baina bere zaletasunak errespetatuta beti.
2004
‎Umeek, aldiz, gauza berriak ikusi nahi dituzte, hots desberdinak entzun, objektu desberdinak ukitu eta, batez ere, aitaren eta amaren maitasuna nabaritu, keinu maitagarrien eta hitz politen bidez. Jolastea maitea erakusteko modu egokia da, eta, aldi berean, haurrei zentzumenak pizteko eta oinarrizko trebetasun batzuk sustatzeko balio die. “Aukera eman behar zaio haurrari jarduera bat egiteko eta motibatzeko, maitasun, pazientzia eta alaitasun handiarekin”, dio psikopedagogak. Fodorrek gurasoei gomendatzen die egunean gutxienez ordu-erdi eman dezatela seme-alabekin jolasten.
2007
‎Hala, bada, enpresek nahi dute, lehenik eta behin,' urrezko arrautzen oiloak' urte asko irautea lehiaketaren gailurrean, baina, horregatik, oinordeko baten bila dabiltza, Fernando Alonsoren eta 1 Formularen inguruan egindako ahalegin ekonomikoak amortizatzen jarraituko duen norbaiten bila. Horri guztiari gehitu behar zaio haurren eta gazteen bizitasuna masa-idolo horrengatik, bai eta negozio-modu berriak bilatzearen aldeko egoera ekonomikoa ere. Espainiako kirol-automobilismoan, zirkuitu eta goi-mailako beste azpiegitura batzuk sortu dira, bai eta horietan parte hartzen duten eserleku eta ekipo berriak ere.
‎Arazo hori handiagoa da 14 urtetik aurrera, gehienez ere 18 urterekin, eta gizonen% 9,8k eta emakumeen% 7,8k dute; gainera, ohikoagoa da ekonomia-maila baxuetan. Horri gehitu behar zaio haurren %59, 5ek 10 minutu baino gutxiago ematen dituela gosaltzeko, eta hori elikadura-kalitate eskasarekin lotzen da. Bestalde, Osasun Inkesta Nazionalaren arabera, haurren %7, 5ek bakarrik hartzen du gosari orekatua; haur eta gazteen %19, 3k, berriz, baso bat esne baino ez du hartzen, eta %56k karbohidratoren bat. beharren %25 Nutrizionisten iritziz, gosariak gutxienez eskola-umearen mantenugai-beharren %25 izan behar du.
2008
‎Uretara sartu aurretik, sabelaldea busti behar zaio haurrari, eta bularra, eskumuturrak eta garondoa ere bai.
‎Haurraren ahozko hizkuntzan oinarrituko dira idazketa eta irakurketa. Esaten dena idazten eta idazten dena esaten irakatsi behar zaio haurrari. Haurraren kontzientzia fonologikoaren garapena sustatuko da, esaldiak hitzetan, hitzak silabatan eta silabak fonematan zatitzeko gai bihur dadin.
2009
‎Lehen haurtzaroko elikadurak bere berezitasunak eta nutrizio-eskakizunak ditu. Adin-tarte horretan, 0 -3 urte bitartekoan, behar adina energia eman behar zaio haurrari bizi-funtzioei eusteko eta hazkundearekin eta heltzearekin lotutako beharrak asetzeko. Elikadura-ohitura osasungarriak pixkanaka hartzeko baldintzak bermatu behar dira, litekeena baita bizitza osoan izatea.
2010
‎Hori da kontsumitzaile batek edari horiei buruzko Interneteko foro batean egiten duen iritzia eta balorazioa, eta bat dator beste hainbeste erabiltzailerekin hainbat forotan. Beste kontsumitzaile baten iruzkinaren arabera, “zuku esneduna” erosi behar zaio haurrari, ez baitu esnea nahi eta zukua besterik ez baitu hartzen. Edari horiek freskagarriak eta hidratatzaileak dira.
2011
‎Baldintza horiek kontuan hartu behar dira haurren ur beharrak kalkulatzeko orduan, horiek izanen baitira edateko gomendioak ezartzeko oinarria. Horri guztiari gehitu behar zaio haurrek egarri-sentsazioa adierazteko zailtasunak izan ditzaketela, eta, beraz, ura edatea arazo korapilatsua izan daiteke. Elikagaien Segurtasunerako Europako Agentziaren (EFSA) iritziz, hauek dira haur txikientzako eta haur txikientzako ur-premiak:
‎amore ematea eta jostailuak jasotzeari uztea, haurrak ez badu jasotzen, gurasoak izan dezakeen jarrera okerrenetako bat da. Gaixo egon behar da, eta utzi behar zaio haurrari konturatzen zer zaila den leku desordenatu batean mugitzea.
2012
‎–Errespetua izan behar zaio haurraren izate osoari, eta kontuan hartu behar da bizitzako lehen unetik pertsona aktiboa, bizia, sentikorra eta harbera dela?.
2013
‎Ez da biberoiak prestatu behar bidaian zehar: bakarrik gelditu eta bularra eman behar zaio haurrari, izan ere, amaren esnea da beti eskura dagoen elikagai bakarra», adierazi du Graci Aranzak, edoskitzaroko aholkulariak eta Amando Lakando Laguntza Taldeko moderatzaileak. Bidaietan edoskitzearen beste abantaila bat da haurtxoa ondo hidratatuta egongo dela ibilbide osoan zehar.
2015
‎Zer erakutsi behar zaio haur bati bere animaliaren inguruan?
2016
‎AEPren arabera, «baldintza onenetan bi eta lau urte bitartean iraun dezake». Nolanahi ere, behar duzun denbora eman behar zaio haurrari. Inola ere ez da saiatu behar «afektua inposatzen», aditua azpimarratzen.
‎Hori onuragarria izan daiteke, eta erortze-prozesua naturaltasunez azkartu dezake, baina kontuz ibili behar da. Batez ere, mingainarekin egiteko esan behar zaio haurrari, ez hatzekin. Bi arrazoirengatik:
2017
‎balizko alergiak detektatzeko, «elikagaiak banaka sartu behar dira 3 -5 eguneko tarteetan». Gainera, arreta handiz begiratu behar zaio haurrari fruitu lehorrak lehen aldiz jan ondoren. Alergiaren sintoma posibleen artean, hauek daude:
2019
‎Baina garbitzen edo sukaldean aritzen denean, beste haur bati bularra ematen dionean, erosketak egin eta bisitak jasotzen dituenean eta, batez ere, senarraz arduratzen denean, presentzia trabagarri eta akigarria zaio haurra; ez du hura, hezteko? denborarik; lehenik eta behin, kalte egiten ibiltzea eragotzi behar zaio haurrari; izan ere, haurrak hautsi egiten du, urratu, zikindu, eta denbora guztian arriskuan jartzen ditu bai gauzak eta bai bere burua; ez da gelditu ere egiten, garrasika ibiltzen da, hizketan, zarata ateratzen du: bere kasa bizi da, eta bizitza horrek trabatu egiten du gurasoena.
2022
‎. Iritzi berekoa da Jordi Jubany, antropologoa eta psikologian eta familian aditua, eta hauxe dio: “teknologiaren gaia digitalki ikasten hasteko egokitzat jotzen den adinean ardazteaz gain, arreta jarri behar zaio haurra erabilera horretan heztea eta laguntzea “. Aditu honek batzuetan oharkabean gertatzen den zerbait gogorarazten du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia