2000
|
|
Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz,
|
behar dugun
informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
|
|
Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri
|
behar dugun
informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
|
2001
|
|
Janztearekin hauxe esan nahi da, erlojua janzten dugun bezalaxe, gurekin batera jantzita emango ditugula etorkizuneko ahalmen handiko konputagailuak. Internet (Wo rldWide Web) nahi dugunean eta bat-batean, ura edo elektrizitatea bezala, jantzita daramagun konputagailuaren bitartez erabili ahal izango da, eta
|
behar dugun
informazio erabilga rria zuzenean bilatzeko moduan izango gara.
|
2002
|
|
Hitz anitzeko unitate lexikaletako osagaiak azpimarraren bidez lotzen dira. Kasu honetan, esaera baten aurrean gaude, baina morfotaktikarako
|
behar dugun
informazioa azpikategoriak damaigu: aditzondoa.
|
2003
|
|
–Baina halako materialen premia handia dugu, historialari baten eraikuntza-prozesuan: historialari bihurtzeko hain zuzen ere, oso inportantea delako irakurtzea, horrek eskaintzen baitigu,
|
behar dugun
informazioa ez ezik, baita aritzeko modu bat, idazteko eta ideiak antolatzeko ereduak, eta hori guztia erdaraz egitea, etengabe, traba bat delako norberarena izango litzatekeen euskarazko historialari-diskurtso bat garatzeko orduan. Hau da, (historiari buruz) idazten, bide normala jarraituz, irakurtzean ikasi beharko genuke, baina aukerek urriak izaten jarraitzen dutenez, halabeharrez idaztean ikasten dugu euskaraz idazten (eta, ondorioz, idazten ikasten jarraitzen dugu, beti ere).
|
2004
|
|
Hala ere, Gobernuak erreklamatzen zaizkion datuak emateko duen arduraren mende egongo da. “Geratzen diren guztiak (urte-amaiera baino lehen) sar ditzakegula espero dut, baina, neurri batean, estatu kideen esku gaude; izan ere, galderak egiten dizkiegunean, batzuetan motelak izan daitezke erantzuteko eta gure ebaluazioa egiteko
|
behar dugun
informazioa emateko”, azpimarratu zuen Europako funtzionarioak. Onartzeke dauden planen artean Italiakoak eta Poloniakoak daude, “oso garrantzitsuak dira herrialde handiak direlako”.
|
2008
|
|
Harrigarria, ez da? Horrela, noski, hainbat testu eskura izanda, errazagoa da
|
behar dugun
informazioa aurkitzea.
|
2009
|
|
Gure kaskoarekin ez dugu horrelakorik egin behar. Begiak gaiztoarengan tinko jarrita eduki ditzakegu ikus eremuan
|
behar dugun
informazioa dugun bitartean. Sekulako aurrerapen taktikoa da hori.
|
|
Segun eta zein bide hartzen den, irakurgailu perfektua lortuko da edota bestela irakur-pantailen ugalketa etorriko da. Bigarren ereduaren aldekoek galdetzen dute ea zertarako
|
behar dugun
informazioa deskargatu, sarean kontsultatzea daukagunean. Zertarako nahi dugun ehunka liburu tresna barruan baldin eta biblioteka bera" hodeian" badaukagu, nahi dugunerako kontsultagai.
|
2010
|
|
posible ote?" artikuluarekin ematen diguna. Berarentzat 21 mendean eleaniztasuna beharrezkoa da gure bizitzarako
|
behar dugun
informazioren sarbidea ziurtatzen baitu. Hizkuntzak komunikazio-tresnak izateaz gain mundu eta kultura berriei ateak irekitzeko ezinbesteko lanabesak bihurtzen ari dira.
|
|
Horixe da bere lana; produktu aizunak egiten dituztela sumatzen badugu, lantegi horietara sartzea da giltza. / Harik eta
|
behar dugun
informazioa lortu arte.
|
2012
|
|
94 Holakoetarako, hau da, testuaren elementu jakin bat interpretatzeko
|
behar dugun
informazioa testuan ez, baizik eta egoerazko testuinguruan bilatu behar dugunerako, erreferentzia exoforiko, terminoa erabili dute Halliday eta Hasanen ildotik abiatuz autore batzuk (García Azkoagak 2004:
|
|
Izan ezazu konfidantza gugan: emaiguzu
|
behar dugun
informazioa zuk behar duzuna azkar konpondu ahal izateko.
|
2013
|
|
Tarteko azpifasea: hautagaiaz
|
behar dugun
informazio guztia biltzea du helburu.
|
|
Hartu kontuan bilatu
|
behar dugun
informazioaren atalak, eta topatu horiei buruzko informazioa eta hautatu gorde nahi ditugun kontzeptuak. Horretarako, hautatu giltza-hitzak, datu garrantzitsuak edo esaldi garrantzitsuak, eta azpimarratu edo idatzi zeure koadernoan.
|
|
-Non aurki dezakegu
|
behar dugun
informazioa?
|
2015
|
|
Telelarrialdietako eskari batean, alerta eman duen pertsonak laguntza eskatuko du eta informazio jakin bat emango digu. Askotan, ematen digun informazioa ez da garrantzitsuena izango, eta elkarrizketa beste modu batera bideratu beharko dugu,
|
behar dugun
informazio zehatza lortzeko. Horrelakoetan, galdetzeko teknika batzuk baliatu beharko ditugu.
|
|
Horrela,{ aditza, arg0, arglg eskeman{ haserretu, lan, nig balioak jarri genitzake. Hau dapuntu bat sortzeko
|
behar dugun
informazio minimoa.
|
2016
|
|
ordenagailura altxatu gabe edo sakelakoa piztu gabe, edo e-liburuan leiho berri bat ireki gabe?
|
behar dugun
informazio eta testuinguru horretaz bizkor eta eroso jabe gaitezen.
|
|
Identifi katu aurkitu
|
behar dugun
informazioa
|
2017
|
|
Identifi katu aurkitu
|
behar dugun
informazioa
|
|
Identifikatu aurkitu
|
behar dugun
informazioa
|
2021
|
|
Ikasleen pentsamendua argitara ateratzeak haien ideien ebidentziak eskaintzen dizkigu, haien ikusmolde okerrak erakusten dizkigun bezala. Pentsamendua ikusarazi behar dugu, horrek ematen baitigu, irakasle garen aldetik, ikasleen ikaskuntza hurrengo mailara eramango duten aukerak planifikatzeko
|
behar dugun
informazioa, aztertzen ari diren ideiekin inplikatuta jarraitzea ahalbidetuko diena. Gure ikasleak zer pentsatzen eta sentitzen ari diren ulertzen dugunean bakarrik erabili ahal izango dugu ezagutza haiei laguntzeko eta prozesuan inplikatuta mantentzeko.
|
|
3-Zein momentutan ematen da istorioa ulertzeko
|
behar dugun
informazio gehien?
|
2022
|
|
" Txema, zer iruditzen zaizu zu joatea emakume hori ikustera? Seguru zure eskarmentuarekin beste inork baino errazago aterako diozula
|
behar dugun
informazioa".
|