Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean. Honen ondorioz gizakiok desorientazio egoera bati aurre egin behar izaten diogu behin baino gehiagotan.
2001
‎Janztearekin hauxe esan nahi da, erlojua janzten dugun bezalaxe, gurekin batera jantzita emango ditugula etorkizuneko ahalmen handiko konputagailuak. Internet (Wo rldWide Web) nahi dugunean eta bat-batean, ura edo elektrizitatea bezala, jantzita daramagun konputagailuaren bitartez erabili ahal izango da, eta behar dugun informazio erabilga rria zuzenean bilatzeko moduan izango gara.
2002
‎Hitz anitzeko unitate lexikaletako osagaiak azpimarraren bidez lotzen dira. Kasu honetan, esaera baten aurrean gaude, baina morfotaktikarako behar dugun informazioa azpikategoriak damaigu: aditzondoa.
2003
‎–Baina halako materialen premia handia dugu, historialari baten eraikuntza-prozesuan: historialari bihurtzeko hain zuzen ere, oso inportantea delako irakurtzea, horrek eskaintzen baitigu, behar dugun informazioa ez ezik, baita aritzeko modu bat, idazteko eta ideiak antolatzeko ereduak, eta hori guztia erdaraz egitea, etengabe, traba bat delako norberarena izango litzatekeen euskarazko historialari-diskurtso bat garatzeko orduan. Hau da, (historiari buruz) idazten, bide normala jarraituz, irakurtzean ikasi beharko genuke, baina aukerek urriak izaten jarraitzen dutenez, halabeharrez idaztean ikasten dugu euskaraz idazten (eta, ondorioz, idazten ikasten jarraitzen dugu, beti ere).
2004
‎Hala ere, Gobernuak erreklamatzen zaizkion datuak emateko duen arduraren mende egongo da. “Geratzen diren guztiak (urte-amaiera baino lehen) sar ditzakegula espero dut, baina, neurri batean, estatu kideen esku gaude; izan ere, galderak egiten dizkiegunean, batzuetan motelak izan daitezke erantzuteko eta gure ebaluazioa egiteko behar dugun informazioa emateko”, azpimarratu zuen Europako funtzionarioak. Onartzeke dauden planen artean Italiakoak eta Poloniakoak daude, “oso garrantzitsuak dira herrialde handiak direlako”.
2008
‎Harrigarria, ez da? Horrela, noski, hainbat testu eskura izanda, errazagoa da behar dugun informazioa aurkitzea.
2009
‎Gure kaskoarekin ez dugu horrelakorik egin behar. Begiak gaiztoarengan tinko jarrita eduki ditzakegu ikus eremuan behar dugun informazioa dugun bitartean. Sekulako aurrerapen taktikoa da hori.
‎Segun eta zein bide hartzen den, irakurgailu perfektua lortuko da edota bestela irakur-pantailen ugalketa etorriko da. Bigarren ereduaren aldekoek galdetzen dute ea zertarako behar dugun informazioa deskargatu, sarean kontsultatzea daukagunean. Zertarako nahi dugun ehunka liburu tresna barruan baldin eta biblioteka bera" hodeian" badaukagu, nahi dugunerako kontsultagai.
2010
‎posible ote?" artikuluarekin ematen diguna. Berarentzat 21 mendean eleaniztasuna beharrezkoa da gure bizitzarako behar dugun informazioren sarbidea ziurtatzen baitu. Hizkuntzak komunikazio-tresnak izateaz gain mundu eta kultura berriei ateak irekitzeko ezinbesteko lanabesak bihurtzen ari dira.
‎Horixe da bere lana; produktu aizunak egiten dituztela sumatzen badugu, lantegi horietara sartzea da giltza. / Harik eta behar dugun informazioa lortu arte.
2012
‎94 Holakoetarako, hau da, testuaren elementu jakin bat interpretatzeko behar dugun informazioa testuan ez, baizik eta egoerazko testuinguruan bilatu behar dugunerako, erreferentzia exoforiko, terminoa erabili dute Halliday eta Hasanen ildotik abiatuz autore batzuk (García Azkoagak 2004:
‎Izan ezazu konfidantza gugan: emaiguzu behar dugun informazioa zuk behar duzuna azkar konpondu ahal izateko.
2013
‎Tarteko azpifasea: hautagaiaz behar dugun informazio guztia biltzea du helburu.
‎Hartu kontuan bilatu behar dugun informazioaren atalak, eta topatu horiei buruzko informazioa eta hautatu gorde nahi ditugun kontzeptuak. Horretarako, hautatu giltza-hitzak, datu garrantzitsuak edo esaldi garrantzitsuak, eta azpimarratu edo idatzi zeure koadernoan.
‎-Non aurki dezakegu behar dugun informazioa?
2015
‎Telelarrialdietako eskari batean, alerta eman duen pertsonak laguntza eskatuko du eta informazio jakin bat emango digu. Askotan, ematen digun informazioa ez da garrantzitsuena izango, eta elkarrizketa beste modu batera bideratu beharko dugu, behar dugun informazio zehatza lortzeko. Horrelakoetan, galdetzeko teknika batzuk baliatu beharko ditugu.
‎Horrela,{ aditza, arg0, arglg eskeman{ haserretu, lan, nig balioak jarri genitzake. Hau dapuntu bat sortzeko behar dugun informazio minimoa.
2016
‎ordenagailura altxatu gabe edo sakelakoa piztu gabe, edo e-liburuan leiho berri bat ireki gabe? behar dugun informazio eta testuinguru horretaz bizkor eta eroso jabe gaitezen.
‎Identifi katu aurkitu behar dugun informazioa
2017
‎Identifi katu aurkitu behar dugun informazioa
‎Identifikatu aurkitu behar dugun informazioa
2021
‎Ikasleen pentsamendua argitara ateratzeak haien ideien ebidentziak eskaintzen dizkigu, haien ikusmolde okerrak erakusten dizkigun bezala. Pentsamendua ikusarazi behar dugu, horrek ematen baitigu, irakasle garen aldetik, ikasleen ikaskuntza hurrengo mailara eramango duten aukerak planifikatzeko behar dugun informazioa, aztertzen ari diren ideiekin inplikatuta jarraitzea ahalbidetuko diena. Gure ikasleak zer pentsatzen eta sentitzen ari diren ulertzen dugunean bakarrik erabili ahal izango dugu ezagutza haiei laguntzeko eta prozesuan inplikatuta mantentzeko.
‎3-Zein momentutan ematen da istorioa ulertzeko behar dugun informazio gehien?
2022
‎" Txema, zer iruditzen zaizu zu joatea emakume hori ikustera? Seguru zure eskarmentuarekin beste inork baino errazago aterako diozula behar dugun informazioa".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia