2005
|
|
Pertsona zehatz bati ondasun higiezin edo eskubide erreal batzuk adjudikatzeko egintzak edo kontratuak, nahiz eta egintza horietan ezarri, ondasun edo eskubideak beste pertsona
|
bati
eskualdatu behar zaizkiola edo horien zenbatekoa helburu jakin baterako inbertitu behar dela.
|
|
Hirugarrenari begira, inskripzioak azkentzen dira, horiek ezerezten direnean bakarrik, edota inskribaturik dagoen jabaria zein eskubide erreala beste pertsona
|
bati
eskualdatu zaiola adierazten duen beste inskripzio bat egiten denean.
|
2006
|
|
Hutsalketa demandak zuzendu dira zordunaren eta aurkaratutako egintzan alderdi izan direnen kontra. Itzuli nahi den ondasuna hirugarren
|
bati
eskualdatu bazaio, demanda hirugarren horren aurka ere zuzenduko da, auzi jartzaileak eskuratzailearen onuste presuntzioa hautsi nahi duenean, edota horrek lortutako erreibindikaezintasunari nahiz erregistro publizitatearen ondoriozko babesari eraso egin nahi dionean.
|
|
Babesturiko subjektuaren esentzialtasun jakin hori garrantzitsua izango da, besteak beste, argitzeko ea hitzartutako eginkizuna ongi bete den. Beraz, babestuaren egin beharrekoak zehazten direnean, babestuak ezin du babeslea behartu onartzera hirugarren alderdi batek prestazio horiek beteko dituela (Kode Zibilaren 1.161 art.). Ildo beretik, babestuaren izaera bereziak ezinezko egiten du kontratutik datozen eskubide eta betebeharrak hirugarren alderdi
|
bati
eskualdatzea.
|
2007
|
|
Horrela, babes ofizialeko etxebizitzak jabearen edo, hala badagokio, maizterraren ohiko bizileku iraunkor gisa erabili dira, eta hark okupatu ditu legeria aplikagarrian ezarritako epeetan. Gainera, etxebizitza horiek zenbait muga dituzte; besteak beste, autonomia erkidego bakoitzak arautzen duenaren arabera, epe bat ezarriko da etxebizitza hirugarren
|
bati
eskualdatu ahal izateko, eta, epe hori igaro ondoren, prezio mugatu batez saldu da. Prezio hori autonomia erkidego bakoitzak finkatuko du, baina ezin izango da inolaz ere gainditu etxebizitzaren hasierako prezioaren bikoitza, KPIa aplikatuz eguneratu ondoren.
|
2008
|
|
Hariari segiz, artikulu horrek tributu erantzukizunari buruzko kasu bat arautzen du, eta ez eskualdaketa bat; izan ere, ustiapenaren jatorrizko edo lehenengo titularrak (hau da, ustiapena eskualdatzen duenak) tributu betebeharpean dirau. Eskuratzaileak ustiapena hirugarren
|
bati
eskualdatzen dionean ere, katea ez da mozten.
|
|
Kanal horrek eragiketa hauek egiteko aukera emango die: Altxorraren baloreak harpidetzea Baloreak saltzeko eskualdaketa Baloreak beste entitate kudeatzaile
|
bati
eskualdatzea Egindako eragiketen kontsulta Datu pertsonalak aldatzea Etxez etxeko kontuaren aldaketak Eragiketen deuseztapena Baloreak Internet bidez erosi edo saltzeko eragiketak egitearen abantaila da une bakoitzean zein preziotan egin daitezkeen berehala jakiteko aukera ematen duela. Aldiz, eragozpen nagusia da eragiketa egun batzuk atzeratu daitekeela, nahiz eta errentagarritasuna ez dagoen kotizazio baten aldaketaren mende, efektua ez da burtsan inbertitzea bezain garrantzitsua, adibidez.
|
|
Bide horri esker, bezeroak eragiketa hauek egin ditzake: Altxorraren Baloreak harpidetzea, baloreak saltzeko eskualdatzea, baloreak beste erakunde kudeatzaile
|
bati
eskualdatzea, egindako eragiketak kontsultatzea, datu pertsonalak aldatzea, etxeko kontua aldatzea eta eragiketak deuseztatzea. Baloreak Burtsaren bidez erosi edo saltzearen abantaila da une bakoitzean Altxorraren Baloreak zein preziotan eros edo sal daitezkeen berehala jakin daitekeela; hori Altxor Publikoaren informazio telefonoaren bidez egin daiteke().
|
2009
|
|
Etxebizitzak gaizki saltzen dira, ez dira zorra ordaintzeko iristen eta, gainera, etxebizitza galtzen da. Horregatik, denboraldi batetik hona, gero eta jabe gehiago daude beren hipoteka lagatzeko prest; hau da, eskubide eta betebehar guztiak beste pertsona
|
bati
eskualdatzea, une horretatik aurrera higiezinaren jabea izango dena eta zorra bere gain hartuko duena. Nolanahi ere, akordio mota hori bankuari jakinarazi behar zaio, eta hark, gainera, onetsi egin du.
|
2010
|
|
Derrigorrezko besterentzea organo jurisdikzionalak enbargatutako ondasun bat hirugarren
|
bati
eskualdatzeko eta diru horrekin betearazleari ordaintzeko egiten duen jarduera prozesala da. Egikaritu aurretik bahitutako ondasunak tasatzea beharrezkoa izanez geroz, organo jurisdikzionalak izendatuko du peritu tasatzailea, Justizia Administrazioan dihardutenen artetik dagokiona.
|
2011
|
|
Fideikomisozko ordezpenak direla bide, testamentugileak jaraunsleari ezartzen dio jarauntsi osoa edo horren zati bat artatu eta hirugarren
|
bati
eskualdatzeko ardura; ordezpenok baliozkoak izango dira eta ondoreak sortuko dituzte, bigarren gradutik gorakoak ez badira edo testamentugilea hiltzeko unean bizirik dauden pertsonen mesederako egiten badira.
|
|
Beti bideratu daiteke. Bideratzeak, pertsona fisikoki mugitzeaz gain, haren tratamendua beste erakunde bateko beste profesional
|
bati
eskualdatzea dakar. Bideratze bat egiten denean, informazio guztia eman behar da, txosten batekin batera; txosten horretan, esku hartzearen hasieratik gertatutako ekintza guztiek agertu behar dute.
|
2012
|
|
Atxiloketa egin duten potentziak ezin ditu gerrako presoak eskualdatu, eta egitekotan bakarrik egin ahal izango du Hitzarmenean alderdi den beste potentzia
|
bati
eskualdatzen badio eta atxiloketa egin duen potentziak egiaztatu duenean beste potentziak Hitzarmena aplikatu nahi eta ahal duela.Presoak horrela esku aldatuak izan direnean, Hitzarmena aplikatzeko erantzukizuna presoak hartzea onartu duen potentziarena izango da, horiek bere esku dauden denboran zehar.
|
|
Babesturiko subjektuaren esentzialtasun jakin hori garrantzitsua izango da, besteak beste, argitzeko ea hitzartutako eginkizuna ongi bete den. Beraz, babestuaren eginbeharrekoak zehazten direnean, babestuak ezin du babeslea behartu onartzera hirugarren alderdi batek prestazio horiek beteko dituela (Kode Zibilaren 1.161 art.). Ildo beretik, babestuaren izaera bereziak ezinezko egiten du kontratutik datozen eskubide eta betebeharrak hirugarren alderdi
|
bati
eskualdatzea.
|
|
Pentsio plan bat kontratatzeak edo beste finantza erakunde
|
bati
eskualdatzeak saria du. Prebendak eskudirutan ematen dira, %1 eta %8 bitarteko hobarietan gauzatuta, edo gauzatan, azken belaunaldiko opari teknologiko gisa.
|
2013
|
|
Kasuan kasuko lekuan, erregearen ordezkariei agintzen zitzaien idazkian aipatutako demandatua erregearen epaileen aurrera eramateko, horrek demandatzailearen galderei erantzun ahal izateko. Demandan zenbait inguruabar zehazten ziren, eta halakoak frogatzeak demandatzailearen aldeko erabakia ekar zezakeen. Erregearen epaileek xehetasunez erabaki behar zuten alderdiek azaldutako egitateak bat zetozten demandarekin edo ez, eta jarraian, aditua ez zen epaimahai
|
bati
eskualdatzen zioten arazoa; tokiko hamabi gizonezkoek osaturiko epaimahai horrek erabakia hartu behar zuen, lekukotza guztiak jendaurrean entzun eta gero. Akzioa hasten zen, bada, ofizial publikoak jarritako demandarekin, eta horrek kontrola zitzakeen errege auzitegira helduko ziren gaiak; amaitu, akzioa amaitzen zen aditua ez zen epaimahaiak kasuan kasuko egitateen inguruan hartutako erabakiarekin.
|
2023
|
|
Hariari segituz, tributu erantzukizunari buruzko kasu bat arautzen da, eta ez tributuaren eskualdaketa bat; izan ere, ustiapenaren jatorrizko edo lehenengo titularrak (hau da, ustiapena eskualdatzen duenak) tributu betebeharpean dirau. Eskuratzaileak ustiapena hirugarren
|
bati
eskualdatzen dionean ere, katea ez da mozten eta erantzule jarraitzen du izaten erantzukizunaren kasua gauzatu duelako. Gauza bera gertatuko da ondorengo eskualdaketekin ere.
|