2006
|
|
1998tik aurrera, proiektuaren arduradunarentzako eta parte hartzen duten irakasleentzako derrigorrezkoa da formazio ikastaroetara joatea. 2002, 2003 eta 2004ko ebazpenek aurrekoetatik desberdintasunak ekarri dituzte,
|
batez
ere hizkuntza eskakizunari eta eskolak ematen dituen etapari dagokionez. Hau da, LHko eta DBHko lehen ziklokoek parte har dezakete, baina 2 HE (Hizkuntza Eskakizuna) izan ezean.
|
2007
|
|
Hamarkadak dira euskal abertzaleek planteamendu horiek gainditu zituztela eta gaur eskatzen dutena beren nazioaren errekonozimendua dela (sahararrek, palestinarrek, katalanek eta dozenaka herri txikik bezala). Horien artean, jakina, onirizten dituzten elementu kultural propioak garatzeko bermea,
|
batez
ere hizkuntza. Euskal abertzaletasunaren zati bizienak aspaldi egin zituen bakeak Europako tradizio liberal errepublikar marxistekin, pentsamendu horien elementu demokratikoenak barneratuz.
|
|
Lankidetza hori sakonduz eta gauzatuz joan da,
|
batez
ere Hizkuntza Politikaren Obragintza Publikoak Euskararen Erakunde Publikoaren (EEP) itxura hartu duenetik, jakinik bere eginkizunetan sartzen direla: 1) euskararen aldeko hizkuntza politika publikoa eta hitzartua osatzea, zehaztea eta obratzea eta 2) behar diren finantza baliabideak bermatzea, bere egitasmoan dauden ekintzak gauzatzeko.
|
2009
|
|
Abagune horretan Adierazpen bat jendarteratu zuen Kontseiluak eta aurrerantzean" Bai Euskarari" lelotik" Euskaraz Bai" rako urratsa egitea erabaki zuen, euskarak aldekotasuna ez ezik
|
batez
ere hizkuntza bera ezagutu eta erabiltzea behar zuela sinetsirik.
|
2010
|
|
Gaur egun, desberdintasun sozialarengatik edo edukiera ezarengatik(
|
batez
ere hizkuntza erkidego txikietan), ume guztiek ezin dute etekinik atera aukera horietatik. Askotan umeentzako zaila da eduki egokiak topatzea.
|
2011
|
|
Bigarrenik, azaltzen dut bi aldizkari nagusi ziren Euzko Gogoa eta Egan en artean Jakin Zaitegi eta Orixeren orbitatik abiatu zela —lehendik ere ezaguna, baina, ez hain ezaguna hasiera horretan I. Bastarrikak izan zuen egiteko giltzarria—, eta, ondotik, I. Bastarrikak eta Txillardegik izan zuten ika mika linguistiko ideologikoan
|
batez
ere hizkuntzan zentraturik erakusten dut polemika horrek eta J. Intxaustiren beraren euskalgintza esperientziak nola sortu zuen Intxaustiren eta Txillardegiren arteko gogaidetasuna, eta K. Mitxelenaren kritika linguistikoaren eraginpean eta, Intxaustik nola ekarri zuen Jakin Euskaltzaindiaren autoritatea aitortzera hiztegi kontuan, hasierako garbizalekeria uxatuz.... Gaingiroki, hizkuntza polemikak zuen atze oihal ideologikoa ere zirriborratzen dut.
|
2012
|
|
Herri bat gauza askok egiten du: lanak, historiak, musikak, tradizioek, klimak eta lurrak (mendiek, itsasoak, lautadak), eta
|
batez
ere hizkuntzak. Hizkuntzak egiten duela baino gehiago, herri bat bere hizkuntza dela, esan izan da.
|
2015
|
|
Izan ere, H eta L hizkuntza bereko barietateak direnean, egonkorra izan daiteke diglosia (ahalegin txikiagoa eskatzen baitu hizkuntza bereko beste aldaera bat ikasteak hizkuntza ezberdin bat baino). Hizkuntza ezberdinak direnean, eta L ren aldeko presio soziopolitikorik ez badago, aldiz, L ren transmisioa eten egiten da, H ren ezagutza hedatu ahala,
|
batez
ere hizkuntza bakoitzak dituen hiztun kopuruak oso ezberdinak direnean. Fishmanek lau egoera soziolinguistiko marraztu zituen diglosia ardatz hartuta, baina ez zuen azaldu nola, zer testuingurutan, ezartzen den diglosia.
|
2017
|
|
Humboldt Herderren planteamendu erromantiko kulturaletara hurbiltzen da: esanahi berezia aitortzen dio ‘nazioari’,
|
batez
ere hizkuntza bat partekatzen duen ‘herriari’ bat eta gizakiak ere ez dira irla isolatuak; eta, horrexegatik, hari buruzko ikerketak erdibidean kokatuznahitaez gainditu behar ditu tentazio orokortzaileak edota erredukzio indibidualizatzaileak. Aipatutako ingurune naturalari dagokionez, adibidez, honela dio:
|