Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Haurtzaro hitzaren adiera ezberdinak aintzat harturik, arriskupeko haurtzaroaeta haurtzaro arriskutsua, alegia?, ohiko terminologiari jarraiki, ume abandonatuezeta ume gaizkileez mintzatzen direnak izan ohi dira hasiera bateko historialarieninteresa piztu dutenak; agian, hezkuntza zientzien arloan sortu diren gizarte hezkuntza eta pedagogiaren zabalkundearen ondorioz. Haurtzaroa ardatz nagusitzathartzen duen historia horrek, gainera, badu honako alde interesgarri hau ere: mentalitateen historian eta historia sozialean kokatzen dela, eta hospizioen edotaadingabetuen epaitegiak bezalako erakundeen analisiez gain, familia, emakumeenegoera? batez ere emakume langileena?, inudeak eta generoaren eraikuntzasozio historikoaren aldagai horiekin loturiko lan harremanen atalak ere uztartzendituela. Ikuspegi ezberdinetatik egin diren arren, Nafarroako, Gipuzkoako eta Bizkaiko haur abandonatuei buruz eta haur horien jasoketaz, hazkuntzaz eta hezkuntzaz arduratzen ziren erakundeei buruzko lanak baditugula esan behar dugu, tamalezAraba eta Ipar Euskal Herria arlo horretan aztertu gabe ditugularik22 23 Era berean, eta arriskupeko haurtzaroari dagokionez espresuki, haurtzaroaren historian bertanekoitzi ez, baina gertakari honen ulerkuntzarako baliagarriak zaizkigun besteekarpen batzuk ere jarri behar ditugu mahai gainean, zehazkiago medikuntzarenhistoriaren ikuspegitik Bizkaian kokatutako haurren jasoketa helburutzat zeukatenzenbait erakunderen azterketak24.
2003
‎Beraz, zentzuzkoa dirudi egoera horri buelta emateko nekazaritza sektoreaketa landa garapenak zeregin erabakigarria izan behar dutela eta lehentasuna izanbehar dutela; merkataritza baino barne produkzioa sustatzean dagoela gakoa. Nekazari txikiei eta, batez ere emakumeei, baliabideak (lurra, maileguak, teknologiaaproposak) eskaintzea dela bidea. Elikadura ziurtasuna benetako lehentasun gisaoinarri duen nekazaritza politika nazionalak behar dira, barne merkatua kontuanhartzen duena.
2006
‎bai prestigioaren aldetik, bai harremanen aldetik, bai seme alabengandik jasotako laguntza eta zerbitzuengatik. Baina gaiari helduz, ezin da ukatu, seme alabak edukitzeak kostu nabariak dakartzala, batez ere emakumeentzat: denboraren aldetik, ekonomiaren aldetik, bizitza profesionalaren aldetik eta harremanen aldetik.
2010
‎Horrela, emakumezkoen kasuan, pobrezia errenta terminoetan neurtzeaz gain, esanguratsua da berau denbora terminoetan aztertzea. Pobreziaren dinamika ezagutzeko, beharrezkoa da denboraren kontzeptua aztertzea, batez ere emakumeen lanaren zatihandi bat, etxeko lanak, ez dagoelako diruz zenbatetsia, baina denbora terminoetanneurtu daitekeelako.
2014
‎Testuinguru horretan, ez zaigu kasualitatea iruditzen Gari Garaialde (2013) argazkilariak Zuzeu orainkari horizontalean eginiko gogoeta, «Neskei dantzan begira»artikuluan. Zuloak taldearen azken kontzertuan publikoari argazkiak egin zizkion, batez ere emakumeei. Ez dirudi kasualitatea emakume entzuleengan arreta jarriizana kontzertu horretan, nolabait agertoki gaineko emakumeek ere horretara eramanizan balute bezala.
‎historian zehar isildutako emakume konpositore horien lanagogora ekartzea, kanonaren parte egitea. Katalogo moduko ekimen horiek, edotamusika proiektu horiek batez ere emakumeak eszenara ekartzea izan dute helburu, besteak beste, haien lanak interpretatuz. Euskal musikan Maite Idirinek jorratu duikerketa lerro hori.
‎Eta jakina, norgehiagokaren atal hori desagertzean, tratu txarren salaketa ereezkutuan geratu da. ETEN kantu bildumarako Itxaro Bordak eta Ekhi Vegasek MiliaLasturko eresiaren bertsio bat egin zuten, Itxaro Bordaren ahotsean, eresi egile etakantu egile haien ekarpenak gogora ekartzeko; baina, batez ere emakumeen kontrakotratu txarrez diharduen testu hura ere gogoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia