2000
|
|
Gizaki tolesgabe eta trauskilei ez zaie neketsu izaten seme alaba anitz izatea; aitzitik, hainbaten ezean, beldur dira horiek, ea nahikoak dituzten; bide beretik ere, eskandalurik gabe ikusi ohi da nola doan andrazkoa eskurik esku eta besorik beso, senar
|
batengandik
beste batengana; ume ahul eta gaixoen babesgabekeria ahalbideratzen da; ezkontzeko gaitasuna ukatzen zaie norbanako batzuei, horiek, euren adina dela eta, izadiaren egitekoentzat aproposenak ez direnean. Ezkontza lege politiko batzuek arautzen dute, ez lege zibil eta naturalek.
|
2008
|
|
Ama nagusiak, haserre zegoelako itxura egin eta poza ezin ezkutatu izan zuenak, domingotarraren hatzaren mugimendua jarraitu, honek santu estali
|
batengandik
beste batengana zeraman hatza, hatz muturrean kokatutako begi ahalguztidun batek istantean berretsiko zuenez, eta, apurka apurka, betartea aldatu zuen, haserre eta poz keinuei kezkarena, anai arreba bikiak dira kezka eta beldurra?
|
|
ezkontzen gara, eta ezkontzaren errealitatea bizi dugu, ezkontza gizartearen errealitate bat ere baden heinean? baina gero, ametsak emakume
|
batengandik
beste batengana joaten zaizkigu, ezinbestean, ametsaren eta errealitatearen arteko desdoitze bat sortuz, naturak ezarria ez baitago naturaren kontra gainditzerik, gaixotu ezean.
|
|
Ama nagusiak, haserre zegoelako itxura egin eta poza ezin ezkutatu izan zuenak, domingotarraren hatzaren mugimendua jarraitu –honek santu estali
|
batengandik
beste batengana zeraman hatza, hatz muturrean kokatutako begi ahalguztidun batek istantean berretsiko zuenez– eta, apurka apurka, betartea aldatu zuen, haserre eta poz keinuei kezkarena –anai arreba bikiak dira kezka eta beldurra– gainjartzen zitzaiela. Ama nagusia kezkatua zegoen, zinez, beldurtuta –heretikoak erregai zituèn suaren irudia etorri ote zitzaion burura, begitartea izoztu ziona? –, eta orduan, defentsa sistemaren erreakzio automatiko batean, bizi sena iratzarri eta bizi senak argudiorik biribilenaren bila bultzatu zuen:
|
|
Eta hori gertatzen zaigu gizonezkooi, baita ezkontzarekin ere: ezkontzen gara, eta ezkontzaren errealitatea bizi dugu, ezkontza gizartearen errealitate bat ere baden heinean... baina gero, ametsak emakume
|
batengandik
beste batengana joaten zaizkigu, ezinbestean, ametsaren eta errealitatearen arteko desdoitze bat sortuz, naturak ezarria ez baitago naturaren kontra gainditzerik, gaixotu ezean.
|
2009
|
|
Kristoren aurpegia? esan zion Gabinori behin batean?, eta bazirudien ezen bere jarrera hura indar iturri gertazen zitzaiola, Maria Bibiana etengabe ibiltzen baitzen gaixo
|
batengandik
beste batengana, haien beharrei eta haien eskariei lotuta, ordu bakoitzari beste ordubeteko etekina ateratzeko gai zèn emakume nekagaitza iduri.
|
|
Sendategiko ardura nagusia moja komunitate batek zeraman, eta Maria Bibiana bat gehiago izaten saiatzen zen, halako eran, non gaixoetako bat, egun batean, sor Piedad deitzen hasi baitzitzaion, sendategiko gaixoen artean berehalako arrakasta izan zuèn izengoitia; Maria Bibiana, bestela, ebanjelioko aginduei lotuz, Jainko sufritzailearen irudia ikusten ahalegintzen zen hurko gaixoaren baitan –" Asko dira gaixoen aurpegiak, baina gurutzeak aurpegi bakarra du: Kristoren aurpegia" esan zion Gabinori behin batean–, eta bazirudien ezen bere jarrera hura indar iturri gertazen zitzaiola, Maria Bibiana etengabe ibiltzen baitzen gaixo
|
batengandik
beste batengana, haien beharrei eta haien eskariei lotuta, ordu bakoitzari beste ordubeteko etekina ateratzeko gai zèn emakume nekagaitza iduri.
|
2010
|
|
"... Euskaraz aditzen zionari eraztuna jartzen zion; eraztun hau ikasle
|
batengandik
beste batengana pasatzen zen[.] gutartean izialdi handia sortzen zuena eta beldurra poltsikoan zuenarengana hurbiltzeko, honek, guri Euskaraz egiterakoan, mintzarazi egingintzakeelako eraztun madarikatua emateko; guztiok ihes egitengenion; horrela, eraztunak helburu bikoitza betetzen zuen: bakarrik egotea sentiarazten zuen, gelako ikaskideek bazterturik, eta hartuko zituzkeen makilkadei beldurra, aste buruan zuena zigorturik izaten zelako".
|
2012
|
|
Gutun komertzialak modu profesional eta egokian idatzi behar dira, baita modu pertsonal, hurbil eta adiskidetsuan ere. Mezuak pertsona
|
batengandik
beste batengana iristen dira; ez dira ez abstraktuak, ez anonimoak. Hortaz, gure solaskidearen arabera egokitzen jakin behar dugu, baita gurekin eta gure enpresarekin ondo senti dadin ahaleginak egiten ere.
|
2013
|
|
Gauza gorpuzgabeen mota, beraz, berria zen. Horren barrena, Gaiok, lehenengo eta behin, gauzen taldeak sartu zituen, betiere talde horiek en bloc eskualdatzen zirenean (per universitatem) pertsona
|
batengandik
beste batengana; horixe gertatzen zen, adibidez, jarauntsia en bloc eskualdatzen zenean kausatzailearengandik horren jaraunsleengana. Gauzen aniztasun horietan, gauza gozpuzdunak barnera zitezkeen, baina aniztasunak eurak gorpuzgabeak ziren.
|
2015
|
|
gure fraide oinutsekin izan ezik, albait traturik gutxien izaten saia daitezela (moja horiek eta berorren agurgarritasunak berorien arimak tratatzeko, esan nahi dut); ez garrantzirik eman noizbait haien falta sumatzeari; hobe dugu geure buruak berriro igarotako trantze batean ez ikustea. Mojaren batek fraide
|
batengandik
beste batengana alda nahi balu, ez biezaio ken aukera hori. Hain asti gutxi dudanez, ez nuen hau idazteko asmorik ere.
|
2018
|
|
Begirada jaso zuen Erregek, eta haren begiak aitoren seme
|
batengandik
beste batengana ibili ziren, gehientsuenak errepasatu, eta zugan pausatu ziren arte. Erregeren eskuin aldean zeunden, eta zuri begira hitz egin zuen, baina Aba Yakuek ere zuretzako agindua ondo entzun zezala saiatuz:
|
2023
|
|
Sintomatologia oso aldakorra da pertsona
|
batengandik
beste batengana: delirioak, haluzinazioak, bat bateko umore aldaketak, diskurtso inkoherentea, abulia, bipolaritatea, jokabide biolentoak...
|