Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Sinpatiari esker bertuteak onesten ditugu eta bizioak gaitzesten ditugu. Alabaina, sinpatia motor baten gisan ulertu behar dugu; berorretan oinarrituz, gure gustu morala garatzen eta zuzentzen dugu, baina gustu morala finkatze aldera partekatutako gogoetak eta elkarrizketak beharrezkoak dira. Hortaz, zentzumen moralaren teoriaren aitzindarien aurka, gustu morala edo zentzumen morala ez da sortzetikoa.
2013
‎Esaterako, Fedon en bertan (86c -87a) adierazten da arima gorputzaren atalen arteko harmonia edo oreka mota bat izan daitekeela. Arima osasunarekin erka daiteke; izan ere, osasuna ere gorputzaren atalen arteko harmonia mota baten gisan uler daiteke. Hala, arima eta gorputza bestelakoak badira ere, ikuskera berri horretan arima eta gorputza elkarri estu lotzen zaizkio.
2014
‎Lehenago aipatu den moduan, iragazgaiztasunaz eta hezetasunaz aritzean, hormen akabera oso garrantzitsua da, giroan eta bertakoen ongizatean lagundu dezaten. Horma horiek, ordea, sistema baten gisan ulertu behar dira, hainbat geruzaz osatutako azal gisan.
2016
‎Dena ezabatzen du, gutxiesten du egina izan den guzia, baina ez da segur antzerkigintza guzia ezagutzen duenik. Ematen duen iritzia nazkatze sentimendu batekin, sorkuntza berri baten behar sakon baten gisan uler daiteke iritzi hain ezezkorra. Lehenago, Larzabalen aipamena egin du, baina izena baizik ez du erraten, haren obra ez duke ezagutzen.
2018
‎Estatusaren kontzeptua, kanpotik zehaztutako posizio baten gisan ulertuta, nahastu egiten da legelariek aipatzen duten estatusarekin, zeinak zerikusia baitu estatuak kontratu-askatasuna arautzearekin eta mugatzearekin. Estatuak hori egiten duenean, haien arabera, estatusa kontratuan sartzen da.
2020
‎Ezen epaiketa moduko bat gertatzen baita, kontsakraziora heltzeko. Pierre Bourdieuk egin zuen eskematizazioa319 goitik behera eta ezkerretik eskuinera doan ardatz baten gisan uler daiteke. Zenbat eta gorago eta eskuinerago, instituzio literario akademikoak eta botere ekonomikoak sariztatuago izanen da idazlea.
2021
‎33 -40), Aranak, Campionek bezala, Herder buru zuen Alemaniako nazionalismo erromantikoaren planteamenduak jarraitzen zituen, nazioa ezaugarri objektibo batzuen arabera definituz, baina, nafarrak euskal nortasunaren erdigunean euskara jarri bazuen, bizkaitarrak euskal arrazari eman zion leku hori. Nazioa familia baten gisan ulertzen zuen Aranak, partekatutako odola ikusten zuen kide nazionalen arteko lotura nagusi gisa, eta euskararen garrantzia aitortzen bazuen ere, erlijioari edo tradizioari hizkuntzari bezainbesteko garrantzia ematen zien. Bestalde, proiektu politikoa lehenesten zuen kulturalaren aurretik, berreskurapen kulturala gauzatzeko bitartekorik eraginkorrena independentzia politikoa zela azpimarratuz (Sarasola, 1982:
‎«Txertoa ekintza kolektibo baten gisan ulertu behar dugu»
‎Askatasun arazoak sortzen ditu, baina, krisiak izan duen eragina ikusirik, ez dut bidegabekoa ikusten. Uste dut txertoa ekintza kolektibo baten gisan ulertu behar dugula, betebehar baten gisan. Bide horretan sinetsi behar dugu.
2022
‎Horiek frantsesa erabiltzen dute eskolan, baina ingeleseko ikasgaiak gainditu behar dituzte, erakusteko" ingelesa ez dela hesi gisa ikusten, hartu nahi dugun hizkuntza kolonial gisa baizik" (2022c). Ikasgaiak frantsesez egiteko betebeharra, berriz, jazarpen baten gisan ulertzen dute ingelesa menderatzen duten autoktonoek, esaterako Mohawk eta Mi’gmaq herritarrek (Bergeron 2022b, Lévesque 2022). Gainera, Lehen Nazioek fronte komun estrategikoa osatzen dute, berriz ere, kultura-segurtasunean oinarrituta.
‎obrak aldiro orainean murgiltzen du publikoa, ez da errepresentazio hutsa, aldiro “gertatzen” den obra bat baizik; “dramaturgia berrien” ildotik-dagoeneko hain berriak izan ez arren-“postdrama” deitu izan denaren ezagutza zehatz batetik egiten dute lan, ildorik narratiboenak baztertuz baina collage guztiz orekatua osatuz, diskurtso argi eta osatu baten baitan. Collage horren beste pauso baten gisan uler liteke liburu hau, obraren lekukotza hutsa baino gehiago dena: obraren corpus eszenikora iritsi diren testuak bidean geratutakoekin uztartuz osatu dute lana Formolekoek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia