2002
|
|
Adibidez: bat
|
bateko
ahozko hizkuntza ikasibehar badu, hori entzuteko eta ikasteko aukera izan behar du.
|
2012
|
|
Zerbait gehitzen du, norentzakoak informazioa ulertu ez duelako edo, argibide bezala, hark ez dituen aurresuposizioez informatzen du. Bat
|
bateko
ahozko hizkeran gertatzen den bezala, informazioak baino garrantzi handiagoa du esatari norentzakoek batean duten informazio pragmatikoa osatzeak218.
|
2014
|
|
Beraz, planeatu gabeko interbentzioa izan daiteke (ahozko hizkerari edoahozko hizkera imitatu nahi duen idatziari gehiago dagokiona), baina garrantzitsuada mamiari dagokionez: zerbait gehitzen du, norentzakoak informazioa ulertu ezduelako edo, argibide bezala, hark ez dituen aurresuposizioez informatzen du.Bat
|
bateko
ahozko hizkeran gertatzen den bezala, informazioak baino garrantzihandiagoa du, koherentziari begira, esatari norentzakoek batean duten informaziopragmatikoa osatzeak9.
|
2017
|
|
Ahozkotasunak kezkatzen gaitu euskaltzaleok, eta zentzuzkoa da erabat kezka hori, zeren bat
|
bateko
ahozko erregistroaren hizkera moduak arrotz zaizkie ereduko ikasle gehien gehienei. Kezka horrek, haatik, ez gintuzke ondorio okerretara eraman behar:
|
2018
|
|
Komunikabideetan ere presentzia handitu beharrean gaude, prentsa idatzian zein irrati telebistetan; kontuan izanda, bestalde, bat
|
bateko
ahozko poesiaren hauskortasuna masa hedabideetan sartzen denean, eta trataera axolagabe edo instrumentalizatuak sortu lukeen folklorizazio arriskua. Ez dago glosarekin lotutako ekitaldiei modu iraunkorrean espazioa eskaintzen dion hedabiderik, salbuespen bereziak kenduta.
|
|
Idatzi honekin dudan asmoa da, beraz, nire iritziz egoera honetara ekarri gaituzten arrazoiak azaltzea, egungo panorama zehaztu eta etorkizuneko erronka nagusienetako batzuk orraztea. Garaipenez eta porrotez hitz egin dugu, tradizioaz eta modernitateaz, edukiaz eta teknikaz, glosadoreaz eta entzuleaz… Funtsean, bat
|
bateko
ahozko poesian dauden dikotomia edo pendulu kulunkariez.
|
2021
|
|
Euskal Herriko kultur adierazpen tradizionala den bertsolaritza ikasteko taldeak dira bertso eskolak. Bertsolaritza" izaera epidiktikoa duen bat
|
bateko
ahozko genero erretoriko kantatua" dela zioen Garziak (d.g.), eta bertso eskolak horren transmisioaz eta zabalpenaz arduratzen dira (Hernandez eta Arrieta, 2014).
|
2022
|
|
ABBAACCDDC. Espainiako Estatuan decima espinela deitzen zaio horri, XVI. mendeko Vicente Espinel poeta andaluziarrarengatik. Oraindik ere bat
|
bateko
ahozko poesian erabiltzen dute payadore txiletar, argentinar eta uruguaitarrek, eta baita trobadore kubatarrek ere. Alegia, ohiko forma poetikoa da Latinoamerikako herrialdeetan.
|
|
Heldu diren garai
|
bateko
ahozko kultura adierazpenak urriak dira (berriz ere), eta heldu diren euskarazko idatzizko testigantza askok ahozkotasuna islatzen dute, Bernart Etxepareren poesiak, besteak beste (1545). Ahozko kulturetako (ahozko) ezagutza iturriei buruzko eztabaida bete betean sartu da Wikimedian, hala nola berbereen kasurako.
|
2023
|
|
Ahozko mota desberdinak daudela ere kontuan izan behar da: idatzizko hizkuntza ahoz esatea (irakurtzea edo errezitatzea), ahozko hizkera formal eta kontrolatua edo bat
|
bateko
ahozkoa.
|
|
Beraz, bat
|
bateko
ahozko ekoizpena da, hiru lerroz osatua (korsikeraz cantà a attu prisente esaten da, edo impruvisà).
|