Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎esatean bere burua euskaldun gisa agertu eta euskaldungoak egokitze kultural bat egin beharra (idazkerara heltzea) eskatzen zegoen, atzean ez geratzeko. Leizarragak kontzientzia bide zuen, maila idatzira igaro ezean, herri bat ahozko tradizioekin eta usadioekin soilik, ez zela gainerako nazio modernoen mailan geratzen, baizik azpirago, basati mailan. Hortik euskal kalbinistek testu idatziei garrantzia handia ematea.
2006
‎2 Lekukoaren edo biktimaren bizilekua zein tokitan dagoen kontuan hartuta, edo beste zio baten ondorioz, arrazoiz uste badaiteke frogaren bat ahozko epaiketan ezin izango dela egin, edo horren etetea gertatuko dela eragingo duela, orduan guardiako epaileak berehala egingo du froga hori, eta beti ziurtatuko du alderdien arteko kontraesana sortzeko aukera.
‎278 Pio Baroja-k, adibidez, euskarak hizkuntza literario eta zientifiko gisa ez duela balio uste zuen, ik. TORREALDAI, J. M., aip. lib., 47; baina ez zuen pentsatzen hil egin behar zuenik (ez zuen nahi hil zedin). Errusia edo Austria Hungariako Inperioei begiratzea aski zen, printzipioz posibilitatea ikusteko –orduan! –, hizkuntza bat ahozko hizkuntza gisa ederki bizi zedin, eta ez izan literarioa. Menéndez Pidal ek, Areilza k, etab., espainolista seguruak, irtenbide holakotsu bat iradoki izan dute.
2008
‎2.3 Bidezkoa da tokian tokiko administrazioek bertako euskalkia erabiltzea herritarrekiko harremanetan, batik bat ahozkoetan.
2009
‎DonnaHaraway k (1988) maisuki definitu zuen situated knowledge kontzeptuari jarraiki, lekukotzen auziari dagokienez, «ezagutza kokatu» baten aurrean gaude, gerrareneta errepresioaren memoriaren diskurtso jakin eta egituratu bat eraikitzen laguntzenduten heinean. Ez gara lekukotzen zilegitasunaz edo zilegitasun ezaz ari (eztabaidahau luze bezain antzua suerta daiteke, batik bat ahozko historiaren garapenakontuan hartzen badugu11), ez eta jasotzen dituzten datuen objektibotasunareninguruan ere. Eztabaida bi auzi horiek baino harago doa:
2011
‎Bigarren ñabardura bat ahozko hizkuntzaren irakaskuntzari eta ikaskuntzari dagokiena da. Jakina da, frantsesa bezalako hizkuntza handien kasuan, baina baita euskararen kasuan ere, eskolak ahozkoaren irakaskuntzari leku gutxi egin diola, idatzizkoaren irakaskuntzaren mesedetan (Schneuwly, 1996; Schneuwly et al., 1996; Diaz de Gereñu, 2005; Garro, 2007).
2012
‎jolasa, sormena, ingurumena eta kultura. Estoniako kulturaren transmisiorakotresna garrantzitsuak dira eskolak, bai hizkuntza biziberritzeko eta irakasteko, bai kultura bera transmititzeko, batik bat ahozko kultura. 18 hilabetetik 15 urterabitarteko ikasleekin irakasle izateko gradu mailako ikasketak egin behar dituzteirakaslegaiek, hau da unibertsitateko lau urteko karrera.
‎talde bakoitzeko kideak gai komunei buruz hitz egiten dute, beren egunerokotasunari eragiten dietenak edo interesatzen zaizkienak, edo moderatzaile bat izendatzen dute, elkarrizketak alaitzen dituena eta eztabaidagaiak proposatzen dituena taldeko kideek beren iritzia azal dezaten. Ingelesezko elkarrizketa maila hobetzea Talde hauek egokiak dira ingelesezko lagunarteko adierazpenak eta ebakera egokia ikasteko Hizkuntza bat ikasten denean, ikaskuntzaren alderdi beldurgarrienetako bat ahozko praktika da. Horregatik, elkarrizketa taldeek gero eta jarraitzaile gehiago dituzte beren elkarrizketa maila hobetu nahi dutenen artean.
2013
‎9:00etatik 11:00etara, 5 minutuko atsedenaldiarekin.Parte hartzaile guztiei honako material hau emango zaie: oinarrizko alemanaren liburua, ariketa liburua, CD bat ahozko ariketekin, eta baita material suntsigarria ere (boligrafoak, orriak eta abar.). Conil SM enpresak 25 langile ditu, eta aurreko urtean Gizarte Segurantzan 5.400, kotizatu zituen lanbide trebakuntzaren kuotengatik.a) Egin itzazu ondorengo administrazio dokumentu hauek:
2014
‎Gabriel Arestiren poesiagintzan gozarazten nauen beste puntu bat ahozko literaturaren erabilerarena da. Lehen ere aurreratu dugu bertsolaritzaren molde asko erabili zituela testuetan; nabar
‎Unibertsitatean sartzean lehen urtean ikasle berrien alfabetatze akademikoalantzeari eman diogu garrantzia (Carlino, 2005), diskurtso akademiko zientifikoakulertzeko eta eraikitzeko dituzten zailtasun eta gabeziak jorratzeko helburuarekin.Alfabetatze akademiko horren arloetako bat ahozko diskurtso akademikoarengarapena da, Irakasle Eskolako ikasleek haien gradua burutzeko garatu beharrekoezagutza, trebetasun eta estrategiak horren bidez lortuko dituztelako. Lauurteetan zehar egin dituzten jendaurreko aurkezpenak egiteko eta GraduAmaierako Lanaren defentsarako oso baliagarriak izango baitzaie komunikaziogaitasunaren garapenaren barruan ahozko diskurtsoan espezifikoki trebatzea.
2015
‎Norbanakoaren bizitza soziala, intelektuala, eta pertsonala osatzen duten elementuak askodira, eta horien artean, garrantzitsuenetariko bat ahozko hizkuntza da. Ahozko hizkuntzapertsonen arteko komunikazio biderik espontaneoena, naturalena, eta intuitiboena da.
2016
‎Hamar milioi inguru bizi dira Espainian, Europako Maskotetarako Elikagaien Ekoizleen erroldaren arabera. Txakurraren akainen aurkako azken aurkikuntzetako bat ahozko sendagaiak erabiltzea da. Pastilla horiek arkakusoen kontra eta akainen aurka ere eraginkorrak dira.
2017
‎Jendeak kontzertuetarako izaten duen irrikaren parekoa sentitzen dute. Eta nire ikasleei erakuts diezaieket badagoela lotura bat ahozko tradizioaren jardun horren eta bertara joaten den jendetzaren artean. Hori ez dugu ikusten liburuetan, jakina, eta hori da gauza garrantzitsuenetako bat:
2020
‎Egintza komunikatibo bat ahozkoa izateak ez du zertan informaltasuna ekarri behar, izan ere, distantzia komunikatibo handia eragiten dioten baldintza komunikatiboak izan ditzake, berbazko egintza hori formal bihurtuz.
‎Egintza komunikatibo bat ahozkoa izateak ez du zertan informaltasuna ekarri behar, izan ere, distantzia komunikatibo handia eragiten dioten baldintza komunikatiboak izan ditzake, berbazko egintza hori formal bihurtuz. Hau ikusteko, Koch eta Oesterreicherek ematen duten adibide bati erreparatuko diogu, zehazki ahozko sermoiaren adibideari.
2021
‎37). Ez dio horrek, noski, garrantzirik kentzen Ama Lurren egindako saiakerari, eta Gutierrezek uztarketari aitortzen dion garrantziaren adierazgarri euskal zinearen tempoari buruzko lanean lehen kapituluaren zati eder bat ahozko literaturari eta bertsolaritzari eskaintzen dizkio (1997: 26).
2023
‎Ahozko komunikazioa irakastea: norabide bat ahozko hizkuntzaren argitan. Gasteiz:
‎Hemendik eskuratua: komunikazioa irakastea norabide bat ahozko hizkuntzaren argitan
‎Ahozko komunikazioa irakastea. Norabide bat ahozko hizkuntzaren argitan. Vitoria Gasteiz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia