2000
|
|
Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu. Hiru plano hauetako istorioak pertsonaia ez den narratzaile estradiegetiko
|
batek
kontatzen dizkigu: hots, estradiegetiko heterodiegetikoa.
|
|
Intrigazko argumentuaren eta fokalizazioaren bidez, filme baten antzera eraikitako eleberri baten aurrean gaudela ikus dezakegu. Kasu honetan ere, narratzaile estradiegetiko
|
batek
kontatzen digu intrigazko istorioa, honela narratzaile guztiahalduna pertsonaia guztiengana hurbil baitaiteke. Egile honek ere kanpo fokalizazioa darabil gertaeren berri emateko.
|
|
Hartara, maila narratibo ezberdinak ikus ditzakegu plano bakoitzean: batetik, narratzaile intradiegetiko heterodiegetiko
|
batek
kontatzen dizkigu kanposantuko gertaerak; bestetik, narratzaile autodiegetikoak beste bi planoko gertaeren berri emango digu: bata, Argentinako bizipenak; eta bestea, Donostiatik Bilborako ibilbidea.
|
|
Istorio ezberdin hauek guztiak narratzaile orojakile
|
batek
kontatzen dizkigu, istorioan esku hartzen ez duena: hots, maila estradiegetikoko narratzailea.
|
|
Aitzitik, gutxitan bada ere, zenbaitetan narratzailea lehenengo pertsonara igarotzen da. Ondorioz, hasiera batean istorioa narratzaile estradiegetiko
|
batek
kontatzen digulako ustea badugu ere, azkenean, narratzaile eta pertsonaien arteko joko ezkutu baten berri izan du irakurleak, narratzaile estradiegetikotzat zuena, egiazki narratzaile autodiegetikoa dela ikusiz. Ezusteko amaiera eskaintzen zaigu, beraz.
|
|
Ikuspuntuari dagokionez, istorio hau guztia narrazioan parte hartzen duen pertsonaia
|
batek
kontatzen digu. Izan ere, narratzaileari Iñakik berak bere istorioaren berri eman ziola aitortzen du.
|
2001
|
|
testuak berak kontatzen digun istorio edo edukia, FABULA, eta istorio hori kontatua dagoen modu berezia, INTRIGA, Todorov ek 1965eko itzulpenean" Sjuzet" hitzaz izendatzen duena. Geroago, testua narraziozkoa izan dadin narratzaile
|
batek
kontatua egon behar duela kontuan hartuz, Frantziako kritikari estrukturalistek banaketa horretan ahanzten zuten hirugarren alderdia gehitu dute, TESTUAren alderdia, hain justu.
|
2009
|
|
Esate horrekin lotuta dago lekuko
|
batek
kontatu digun ipuina. Abade kazerue edo ehiztaria egon ei zen.
|
2015
|
|
Praha, azkenaldiz, berriz, ipuina dugu. Pragan jaiotako narratzaile
|
batek
kontatzen digu bere istorioa, nola Gregor Samsa bilatzeari ekin zion. Azkenik, Praha, munduko ardatzik herdoiltsuena hiriari eskainitako poema da, Iturraldek argitaratu duen olerki bakanetakoa (ez du sekula poema libururik argitaratu nahiz eta poema asko dituen idatziak).
|
2017
|
|
pertsona arrazional batek ez dezake sinets mutiko bat basurde bihurtu dela erotu egin ez bada. Baina ero
|
batek
konta al lezake hain modu argitsuan Camilo Lizardik bizi duen trantzea. Halako kontzientzia zorrotza erakutsiko al luke izandako bizipenaren ezinezkotasunaz?
|
2019
|
|
Eleberrigintza mota honek ideologia tradizionalista eta euskaldun/ fededun binomioa aldarrikatu du, onaren eta gaizkiaren arteko gatazka morala izan dute oinarri, eta baserritar euskalduna heroi eredugarri gisa aurkeztu du, gizarte osoarentzat. Narratiba mota horretan, kontalari orojakile
|
batek
kontatuko ditu ekintza guztiak, bereziki gertakariei buruzko balorazio moralez janzten dituelarik gertaera guztiak.
|