Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2000
‎Ondoren partikularra ematen zuen beste maistra batekin ibili ginen Ibarran. Soldadutza amaituta, Martuteneko kartzelan sartu nindutenean, bertako funtzionario batek eskola ematen zigun. Erlijioa eta denetik ematen zigun euskaraz, baina politikarik aipatu ere ez, jakina.
2002
‎Horretarako ordea, sormena, bihotza, aktitudea, depresioa eta karisma duen norbait behar da. (...) Beti bezala, talde batek eskola sortu eta arrakasta lortzean, multinazionalek dirua jartzen dute antzeko taldeak milaka atera nahian. (...)
2003
‎Kromatismo hertsiak zipriztindutako marrazkia. Umetxo batek eskolan egindako lehenengo zirriborroa. Artistaren bozetoa.
2007
‎Argi dago ikastetxean egiten diren gorputz hezkuntzako bi orduak ez direla nahikoak. Gainera, haur batek eskolakoak baino ahalegin fisiko gehiago egiten ez badu, oso litekeena da etorkizunean sedentarioa izaten jarraitzea. Zergatik ez duzu ariketarik egiten?
2008
‎Penaz esan diogu agur herriari, eta neska mutilak ikusi ditugu eskolara bidean. Gazte batek eskolako kaiera erakutsi digu, dogonen irudiz beteta: maskarak, jaialdiak, ospakizunak, denetik margotzen du.
‎Horrek ondorioak dauzka epe erdira. Hasteko, gizarte honetan, ume batek eskola uzten badu bi hizkuntzak (euskara eta gaztelania) jakin gabe, ume horrek ez ditu besteek dituzten aukerak izango, ez lan munduan aritzeko ez, oro har, gizartean integratzeko. Eta hori gero eta gehiago nabarituko da etorkizuneko gizartean.
2009
‎Ekimena izatea eta gaitasunak handitzeko modua planteatzea oso onuragarria izan daiteke lan etorkizunerako. Helburu hori edozein lanetan aplika daiteke (irakasle batek eskolak eman, ikertu eta bere ezagutzak ikasketekin zabaldu ditzake). Porrotaren beldur ez izatea, ikasteko aukera gisa ikustea baizik.
‎() Antolatzaileek beldurrik ez izateko diote. Erdoilduta egon arrean berehala berreskuratzen direlako garai batek eskolan ikasitako matematikak.
2010
‎Eskola esparrua Adimen testak oso erabilgarriak dira talentu handiko ikasleak diagnostikatzeko Adimena eta errendimendu akademikoa ez dira beti elkarrekin lotutako bi faktore. Adituek diotenez, goi mailako talentudun gisa kalifikatutako haurren ehuneko handi batek eskola porrota izaten du, beren beharrei berariaz erantzuten ez dietelako. Adimen testak oso erabilgarriak dira ikasle horiek diagnostikatzeko eta, ondoren, aurrerapen akademiko egokirako beharrezko egokitzapenak aplikatzeko.
‎Hala ere, eragin handia du kaltetuaren eguneroko bizitzan eta, haurren kasuan, eskolako bizitzan. Buruko minik ez duen haur batek eskolako egunen bikoitza galtzen du. Kostu indibidual eta sozialek entitate patologiko gisa kontuan hartzera behartzen dute, eta horregatik funtsezkoa da diagnostiko zuzena eta tratamendu eraginkorra.
2011
‎Guk aztertu ditgunen artean, bost ikastetxetatik batek eskolan bertan prestatzen du, baina gero eta ohikoagoa da catering zerbitzuetara jotzea: 2008an% 47k egiten zuten hori, eta gaur egun,% 70ek.
‎Hargatik zen, beharbada, gizon hura, izatez, hain ahula. Gauza jakina da, ordea, zer eman dezakeen maisu ahul batek eskola batean, non elkarrekin bildutako haurrek piztiaren eredua baitute jarraibide: halaxe joan zitzaion hari ere bere ikasleekin?
2012
‎Amable Arias Leongo Bem bi bere herrian sortu zen 1927 9 urterekin istripu malapartatu batek eskolarik gabe eta makuluen beharrean utzi zuen betiko. 25 urte zituela etorri zen Donostiara familiarekin eta hemen Gaur taldea sortu zuen Sistiaga, Oteiza, Chillida eta beste artista batzuekin.
‎Euskararen etorkizuna argiagoa eta baikorragoa da bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan euskara transmititzen, ikasten eta erabiltzen denean, alegia, eremu horietan indartzen denean. Portugaleteko gazte batek eskolan euskara (pixka bat) ikasten duenean, euskararen egoera ere baikorragoa da, baina ez du neurri bereko garrantzirik. Aipatutako bi kasuak baikorrak dira; baina, beste kasu batzuetan, aldiz, indar batek itzali, ezkutatu egiten du bestea, eta horretan datza ondorio okerrak ateratzeko arriskua.
2013
‎Herrian eskola izatearen garrantziaz ez du zalantzarik Pierre Pinquek: " Herri batek eskola behar du, eskolan daudelako haurrak eta haurrak dira herri baten geroa, haur horiek izango dira herriko gazteak eta gazteria da herriaren odola, herria aurrera ateratzeko indarra egiten dutenak. Herriaren bihotza da eskola".
‎Hizkuntza koofiziala da eremuaren zati batean, eta horrek muga garbiak ezartzen ditu. Orain gutxi Espainiako Auzitegi Gorenak ebatzi zuen ikasgela batean haur batek eskola gaztelaniaz ematea eskatzen badu gaztelaniaz egingo dela. Nola jaso zenuten berria?
‎Non informa zaitez eskola jazarpenari buruz Inork ez du inoiz nahi semea eskola jazarpenaren biktima izatea, baina, batez ere, ikasle batek ere ez du bilatzen. Adituak gurasoei eta irakasleei aholkuak bidaltzen ahalegintzen dira, eta adin txikiko batek eskolako jazarpena jasaten duen jakiteko arrastoak jartzen dira. Informazio hori eskuratzeko edo laguntza eskatzeko, web orri hauek kontsulta daitezke:
‎Gardentasuna ez da zenbaki kontua soilik. «Ezinbestekoa da kontuak argi edukitzea eta edonork ikusi ahal izatea», baina ez hori bakarrik. «Kontabilitate balantzea da dohaintza emaile batek eskola bat eraikitzeko dirua ematen duenean ikusi nahi duena? «, Aguado galdetzen da.
‎Beste aukera bat da prezio onean dagoen modelo bat eskuratzea, bai saltoki fisikoak arakatuz, bai on line saltzeko atariak bilatuz. Artikulu honetan azaltzen da zer ezaugarri izan behar dituen ordenagailu eramangarri batek eskola umeentzat, bai eta bere kalitate eta kostuagatik merezi duten lau ekiporen adibideak ere. .
2014
‎Erasoaren lekuko batek Gazako irrati bati egindako adierazpenak bildu ditu Maan agentziak. Horren arabera, Gurutze Gorriko kide batek eskolan babestuta zeudenei patioan elkartzeko eskatu zien, bertze babesleku batera eramanen zituztela erranez. UNRWAko kideak, ordea, Gurutze Gorrikoari kexatu zitzaizkion haiek halakorik baimendu ez zutelako, eta orduan erori ziren bonbak eraikinera.
‎Familiek eta eskolak lagundu egin behar dugu prozesu horretan, eta ez epaitu, diagnostikatu, finkatu. Ume batek eskolan beste modu batera dei dezaten nahi badu, hori lortu behar da. Ideia desberdinak agertzen dituzten umeak arazo bihurtzen dituzte, eta egiaz arazoa da eskola, eta gizartea?
‎Baina neskak soka-saltoan, goman, kromotan aritzen ziren maiz, eta horietan Xabi aparte geratzen zen: badira mutil batek eskolan egin ezin ditzakeen gauzak.
‎Higgins familiako mutiko batek eskolatik irteten ikusi nau gaur goizean.
2015
‎Estatu ez konfesional batek eskola laikoa bultzatu eta indartu egin luke. Aniztasuna, giza eskubideen defentsa, askatasuna, inklusioa eta berdintasuna garatu daitezen bermatuko duenak.
2016
‎Euskararen etorkizuna argiagoa eta baikorragoa da bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan euskara transmititzen, ikasten eta erabiltzen denean, alegia eremu horietan indartzen denean. Portugaleteko gazte batek eskolan euskara (pixka bat) ikasten duenean euskararen egoera baikorragoa da ere bai, baina ez du neurri bereko garrantzirik. Aipatutako bi kasuak baikorrak dira baina beste kasu batzuetan, aldiz, indar batek itzali, ezkutatu egiten du bestea eta horretan datza ondorio okerrak ateratzeko arriskua.
‎Nolanahi ere, txiki txikitatik has daitezke beren praktikekin ur ingurunera ohitzeko. Espainiako Pediatria Elkarteak (AEP) gomendatzen du adin txikikoek lau urtetik aurrera igeri egiten ikastea, nahiz eta «haur batek eskolak noiz hasi behar dituen erabakitzeko erabakia banakakoa izan behar dela». Elkarte horrek dioenez, «zenbait ikerketak diote urte batetik lau urtera bitarteko eskolak hastea gutxitu egiten dela, eta gutxitu egiten dela itotzen kopurua».
2017
‎Lau mila tona bonba (ETAk errenditutakoak 1.300 bider) zeramatzan itsasontzia, ordea, ailegatuko zen honezkero Saudi Arabiara, eta merkantzia Yemeneko mugara ere eramango zuten. Bilboko portutik irtendako leherkarietako batek eskolatik etxera zihoan haur bat mila puskatan txikituko zuen dagoeneko, akaso. Edo txikituko du laster.
‎eta lagun minarekin. Baten batek eskolan esan dio,
‎Kontatu didanez, bere hasierako asmoa Anerekin ezkontzea zen, auzokide eta lagun minarekin. Baten batek eskolan esan dio, baina, bi neska ezin direla elkarrekin ezkondu(" oraindik horrela gabiltza?", pentsatuko duzue. Ba, bai, oraindik horrela gabiltza).
2018
‎Emakumearen dohain fisikoak erakutsi ondoren, gizonen begiradapean, batek" ipurdiko bat" ematen dio besteari. Irudi batek eskola heziketaren mila ordu ezaba dezake istant batez.
‎Baina txosten horrek ez du argitzen nutrizio arloko desberdintasunengatik bakarrik gertatzen den hori edo badagoen beste zerbait gehiago, zeren ez baititu aztertzen gehiegizko pisuarekin zerikusia duten faktore sozioekonomikoak, adibidez familia batek eskolako jantokia ordaindu ezin ez izatea.
‎Horrek ondorio batzuk dauzka epe erdira: gizarte honetan, ume batek eskola uzten badu bi hizkuntzak (euskara eta gaztelania) jakin gabe, ume horrek ez ditu besteek dituzten aukerak izango, ez lan munduan aritzeko ez, oro har, gizartean integratzeko. Eta esan beharrik ez dago Euskal Herriko kultura aberastasunaren zati handi bat galduko duela.
‎Ordura arteko gerletan, soldaduak zozketa bidez hautatzen zituzten kintoen artean, baina, Lehen Mundu Gerlan, lehen aldiz, gizonezko guztiak mobilizatu zituzten. Magnitude horretako mobilizazio batek eskolaren inplikazioa eskatzen zuen, frantses hizkuntza eta nazionalismoa irakasteko, eta baita maniobra militarrak simulatzeko ere.
2019
‎...eraman gaitzake. oso esanahi diferentea du euskararen gaitasuna igotzeak euskal herrian, oinordetutako euskarari esker, edota igoera berreskuratutako euskarari esker gertatzea. euskararen etorkizuna argiagoa eta baikorragoa da bera nagusi den eremu geografiko eta soziofuntzionaletan euskara transmititzen, ikasten eta erabiltzen denean, batez ere arnasguneetan indartzen denean. portugaleteko gazte batek eskolan euskara (pixka bat) ikasten duenean euskararen egoerak hobera egiten du zerbait, baina irabazi horrek ez du neurri bereko garrantzirik. aipatutako bi kasuok baikorrak dira. Beste kasu batzuetan aldiz, datu demografikoak aztertzerakoan indar batek ezkutatu egiten du bestea; horrek dakar, hain zuzen, ondorio okerrak ateratzeko arriskua. demagun, batetik, azken hamar urtean Barakaldon, portugaleten eta Sestaon 30.000 gaztek euskara ikasi duela hein batez, ikasgelatik kanpora osooso bakan erabiliz halere. demagun, bestetik, orain puntura arte arnasgune izandako, edota orain bertan arnasgune den, zenbait ingurumenetan (Bermeon, ean, Lekeition, ondarroan eta markinan adibidez) 1.000 gaztek euskaraz egiteari uzten diola, eguneroko mintzajardun arruntean (etxean eta auzoan, kalean eta herri giro zabalean ez zaielako transmititzen ari edo ez dutelako erabiltzen), aldi berean. kuantitatiboki, aski egoera baikorra izango genuke begien aurrean:
‎Eskola orga baten gehienezko pisua Bizkar zorroentzako pisu gomendioak ezarri ziren jada, eskola ingurunean gehien erabiltzen direnak baitira, baina ez Lehen Hezkuntzako gero eta ikasle gehiago dituzten orgentzat liburuak eta koadernoak eramateko.Orain arte. Izan ere, Granadako Unibertsitateko ikertzaileek, Gorputz Hezkuntza eta Kirol Sailekoak eta Ceutako Campuseko Giza Mugimendua eta Portaera Aztertzeko Laborategian (HubemAlab) eta Liverpool John Moores University (Erresuma Batua), haur batek eskolara joateko gurpildun orga batean eraman behar duen gehienezko pisua zehaztu dute. Applied Ergonomics aldizkari ospetsuan argitaratutako artikulu batean egin dute, Journal Citation Reports en Ergonomia arloko bigarren hoberena.
2020
‎Horren ondorioz, haurren eta nerabeen gaur egungo digitalizazioak hizkuntzaren pobretzea, arreta edo lo arazoak, hiperaktibitatea handitzea, bulkada eta frustrazio tolerantzia sustatzen ditu, arriskuak onartzea, Azken finean, gaitasun kognitiboetan eta garunaren garapenean egindako kalteak sakonak eta iraunkorrak dira”, azaldu du Jarak. Izan ere, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko (UAB) azterketa batek eskola porrota Interneten erabilera intentsiboarekin lotzen du: Internet egunero ordu bat baino gutxiago erabiltzen dutenen artean %16ra iristen da, eta egunean hiru ordu baino gehiago erabiltzen dutenen artean %27ra.
‎Nerabeentzako boluntarioak: nola laguntzen die Ikusi beste haur batzuek (ezezagunak) behar dituztela, eta helduek (ezagunak) ere bai Erraza da haur batek eskolako ikaskideei eta lagunei laguntzea, baina ez hainbeste ezagutzen ez dituen eta, egoera desberdinetan jaiotzeagatik, egoera ahulagoa duten beste berdinei: ez dute janaririk, urik, etxerik eta, batzuetan, ez eta eskolarik ere.
‎Noiz ez du ikasle batek eskolara joan behar?
2021
‎Eskola txikien ezaugarri behinena, txikia izatea bera, hedatzeko eredua dela nabarmendu du: «Ez dakit muga kuantitatibo bat jarri behar zaien, baina eskola batek eskola izateko behar du harreman sozialetan aberatsa izango den gune bat sortzea, eta 200 ikasletik gora zaila da harreman sozial naturalak eta burokrazia gehiegirik gabeak sortzea».
‎Ez, eskolako adibidea garbia da. Terapeuta okupazional batek eskolan egiten duen lan zerrenda hagitz luzea da eta lan hau guztia egin gabe gelditzen ari da, horrek haur eta nerabeentzat dituen ondorioekin, eta egoera hau bertze eremu aunitzetan ere badago. Poliki poliki terapeuta okupazionalen presentzia handitzen ari da hainbat zerbitzutan, baina oraindik aunitz dago egiteko.
‎Ikastetxe batek eskolaz kanpoko lanaldi jarraitua edo lanaldi malgua ezarri ahal izateko, bozketa hirukoitza gainditu behar du, lanaldi aldaketa arautzen duen ebazpenak ezartzen duenaren arabera. Lehenik eta behin, proiektua isilpeko bozketan onartu behar da, eta ikastetxeko irakasle guztien hiru bosteneko gehiengoa behar da, ezohiko klaustroan deituta.Proiektuak aurreko baldintza betetzen badu, jarraian onetsi dute eskubide hori duten kide guztien bi herenek.
‎Auzoan bizi ziren bi apaizak arduratzen ziren klaseak emateaz. Gauetan, apaizen zaintzapean, haur talde batek eskolan lo egiten zuen, etxoletako hazinamendu egoera eramangarriagoa egiteko helburuarekin. Kontsultorio bat zegoen auzoan, Esclavas ikastetxeko ikasle ohiek gestionatzen zutena.
‎Alua! Aita batek eskolara, igerilekura... eraman dezake bere haurra, hori gauza normala da".
‎55). Izan ere, sei ikasletik batek eskola ibilbide elebiduna uzten du prestatzeko kurtsoaren eta lehen mailako bigarren kurtso ertainaren artean, abandonua% 15ekoa delarik bigarren mailako seigarrenaren eta hirugarrenaren artean. Konparatiboki, abandonuak txikiagoak dira Seaskan,% 1 ingurukoak baitira, batik bat gurasoen hizkuntza kontzientzia zein motibazioa handiagoagatik, benetan nahi dutelako beraien seme alabek bigarren mailako ikasketak euskaraz egin ditzaten eta hizkuntza hori ondo menperatu dezaten.
2022
‎Garapen luzeagoko ipuinen artean, badira zuzen zuzenean mamira doazenak ere. Hortzak da horietako bat, ume batek eskolan izan duen istripuaren ondoren sortzen diren erreakzioak kontatzen dituena.
‎«Hau baldin bada demokrazia, orduan ni ez naiz demokrata!». Hala entzun omen zion adiskide batek eskola gutxi baina inozotik ezer gutxi zuen bizkaitar adineko bati, lehenengo frankismotik bigarrenera pasatu berritan. Jakina, herrikide harentzat arazoa ez zen demokrazia bera, baizik eta zeri esaten zioten batzuek demokrazia.
‎Heartbeat (Zabaltegi). 8 urteko mutiko batek eskolatik ihes egingo du, aztoratuta, eta etxera joango da amaren bila, uste baitu zerbait larria gertatu zaiola. Amak depresioa du, eta agur gutun bat idatzi duela iruditu zaio mutikoari.
2023
‎Gogoan al daukazu semeetako batek eskolatik 5,5eko edo 6ko nota etxera eraman, beldurrez zuri ezer esan ez, entrenamendura joan eta entrenatzen utzi ez zenionekoa?
‎Garuneko infartua izan duten haurrek behar asko dituztelako. Hala, Erresuma Batuan egin berri den azterlan batek eskolako jardueretan eta aisialdiko jardueretan zailtasunak identifikatzen ditu.
‎f534 Eskolako jazarpena Nahiko ohikoa da, halaber, batzuek eskola jazarpenaren biktima izatea, edozein ikaslerekin gertatzen den bezala, edozein dela ere arrazoia. “Gaitasun handiko bi adingabetik batek eskolako jazarpena jasaten du, eta askok mobbing a ere bai lan merkatuan sartzen direnean”, dio Sanzek. f534 Gaitasun handiko neskatoak, detektatzeko zailagoak Gaitasun intelektual handiko haurren% 90 ez ditu identifikatzen eskola sistemak, eta akats horren zatirik okerrena neskek eramaten dute.
‎“Beharren araberako dinamikak” baliatzen dituzte. Adibide gisa, parte hartzaileren batek eskolen inguruan “zerbait” landu nahi badu, aholkuak ematen dizkiote Garabideko kideek eta harremanak sortzen dituzte adituekin. Horri esker, “beharrezkoa den materiala edo prozesua” sortzen dute.
‎Belaunaldi berriei dagokienez, orain antzerkia ikasi nahi duen gazte batek eskola bat behintzat badauka. Ia hogeita hamar urte pasatu behar izan dira 2016an Dantzerti sortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia