2002
|
|
bidalitako lanek probetxuzko ezer ematen ez badute, bistan da lan hori kaltegarria dela; aldiz, egindako lanek abantaila besterik ez badakarte, lan horri mugak ipintzea alferlana izango da. Urte batean onuragarriak izan diren lanak beste
|
batean
ez daukate zertan onuragarri gertatu. Beraz, argi dago lana zein industria legez arautzeak ez duela ezertarako balio.
|
2004
|
|
" Nik pentsatzen dut" hori zergatik da garrantzitsua? Gaur egun nabarmena egiten zaigu, batez ere Descartesen esaldi ospetsua makina bat bider entzun ondoren, eta, gainera, lehen begirada
|
batean
ez zaigu iruditzen hainbesterainoko kontua, ezta. Baina bai, garrantzi itzela izango du Descartesen ideia horrek gerora begira eta bi alderditatik nagusiki:
|
2006
|
|
Esan nahi baita, gaur egun, sakratutasuna zokoratu —esparru sakratua mugatu— dela eta profanizatu egin direla, bizitzan, espazio eta denbora: garai
|
batean
ez bezala, sakratutasunik gabe uler daitezke artea, zientzia edo politika. Ez gara esplikatzen hasiko, noski, gizarte garaikideetan erlijio mailan izan diren aldaketa kontzeptual eta psikologikoak.
|
|
Errege eta aristokratek luxua maite zuten; maite eta erakutsi egiten zuten edozein zelarik ere aitzakia: luxua ez da gastu alferra —logika ekonomiko hertsi
|
batean
ez bada—, luxua inbertsio sinboliko errentagarria da. Luxuak, zalgurdi erabilezinak bezalaxe, gainbalioa zeukan aristokratarentzat:
|
|
Gure barneko ehunaren jatorrizko egitura dela-eta, zenbait forma eta tasun partikular atsegina emateko kalkulatuak dira, eta bestetzuk atsekabetzeko. Kasu zehatz
|
batean
ez baldin badute beren helburua lortzen, organoak duen akatsen edo inperfekzioren batengatik izango da. Zaporeen gaineko erabakia hartzeko unean sukarrak jota dagoen pertsonak ez du tematu behar bere gustuan, edo minoriak jota dagoenak ezin du erabakirik hartu koloreen gaineko auzietan.
|
|
Eta zuzenean eta berehala ikusiko dugu (ez dakigu oso ondo nola eta nondik) bitasun azkengabea, geuri aurkeztuko baitzaigu (argiari esker) deusez infinitu gisa; infinitu eta amaigabea, bai, baina gainera, eta oroz gain, hutsa. Zalantza barik, baldin eta ispilu biak lauak eta perfektuak badira, eta perfektuki paraleloak, ez dugu deus ere ikusiko ez
|
batean
ez bestean. Baina ezerez hori bera ikusi dugu, bere buruaz bestelakoa den heinean, argi homogeneo hedatu eta iraunkor gisa.
|
2007
|
|
Ez da gehiegikeria bat behin F. Nietzschek esandakoa: " Batek bakarrik ez du inoiz arrazoirik; baina birekin hasten da egia" 279 Zentzu estuenean ere bada hori bera balekoa, alegia, egia ez dago presente alde
|
batean
ez bestean baizik eta elkarrizketan, hain zuzen emaitza itxi bat bezala inoiz finkatu ahal izango ez den elkarrizketan. Horregatik da elkarrizketa gizakiak lor dezakeen osotasunik garaiena.
|
2008
|
|
... osaturikoaren definizioa badago zentzu batean, baina beste zentzu
|
batean
ez: materiarekin batera hartuz gero ez dago (zehaztugabea baita), baina substantzia lehenarena badago; adibidez, gizakiaren arimaren esakunea da, substantzia bere baitako forma baita, forma eta materia substantzia osatua (synolos) deiturikoaren osagaiak direlarik (VII 10, 1037a26).
|
|
Laburbilduz, filosofo analitikoak gaur egun berraztertzen ari dira beraien jatorrizko tesiak. Egun
|
batean
ez historizitatean errefuxiatu baldin baziren, historiak berak behartu ditu hipotesi hori baztertzera. Klasikoak hartzen badituzte erreferentziatzat, Wittgenstein, Frege eta Russell, zergatik beste klasikoetatik babestu?
|
2010
|
|
Manuren
|
batean
ez bada gauzatzen betekizun hori, manu hori ez da legea, eta norbaitek legetzat hartzen badu, izango da betekizun hori agertzen delako, aldez edo moldez. Orokortasun edo unibertsaltasun horrek dakar, bestalde, legea orokorrean eman behar dela, gogoeta pertsonalik edo salbuespen ez zuzenik gabe, Dekretaletan esaten den moduan.
|
2016
|
|
Japoniako uharte batean makakoek patatak itsasoko uretan ikuzten irakatsi diete elkarri. (Alboko beste talde
|
batean
ez dute ezagutzen teknika hori, talde bakoitzak bere kultura garatzen duela erakusten baitigu horrek). Hamaika holako istorio polit eskaintzen dizute De Waalen liburuek, tximinoen pasadizoak giza psikologiaren metaforak bailiran jaulkitzen dizkizula.310 Entretenigarriak dira eta irakasbidetsuak gizakia eta aberea kontrajartzeko tradizioa behin betiko ehorzteko.
|