Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎bidalitako lanek probetxuzko ezer ematen ez badute, bistan da lan hori kaltegarria dela; aldiz, egindako lanek abantaila besterik ez badakarte, lan horri mugak ipintzea alferlana izango da. Urte batean onuragarriak izan diren lanak beste batean ez daukate zertan onuragarri gertatu. Beraz, argi dago lana zein industria legez arautzeak ez duela ezertarako balio.
2004
‎" Nik pentsatzen dut" hori zergatik da garrantzitsua? Gaur egun nabarmena egiten zaigu, batez ere Descartesen esaldi ospetsua makina bat bider entzun ondoren, eta, gainera, lehen begirada batean ez zaigu iruditzen hainbesterainoko kontua, ezta. Baina bai, garrantzi itzela izango du Descartesen ideia horrek gerora begira eta bi alderditatik nagusiki:
2006
‎Esan nahi baita, gaur egun, sakratutasuna zokoratu —esparru sakratua mugatu— dela eta profanizatu egin direla, bizitzan, espazio eta denbora: garai batean ez bezala, sakratutasunik gabe uler daitezke artea, zientzia edo politika. Ez gara esplikatzen hasiko, noski, gizarte garaikideetan erlijio mailan izan diren aldaketa kontzeptual eta psikologikoak.
‎Errege eta aristokratek luxua maite zuten; maite eta erakutsi egiten zuten edozein zelarik ere aitzakia: luxua ez da gastu alferra —logika ekonomiko hertsi batean ez bada—, luxua inbertsio sinboliko errentagarria da. Luxuak, zalgurdi erabilezinak bezalaxe, gainbalioa zeukan aristokratarentzat:
‎Gure barneko ehunaren jatorrizko egitura dela-eta, zenbait forma eta tasun partikular atsegina emateko kalkulatuak dira, eta bestetzuk atsekabetzeko. Kasu zehatz batean ez baldin badute beren helburua lortzen, organoak duen akatsen edo inperfekzioren batengatik izango da. Zaporeen gaineko erabakia hartzeko unean sukarrak jota dagoen pertsonak ez du tematu behar bere gustuan, edo minoriak jota dagoenak ezin du erabakirik hartu koloreen gaineko auzietan.
‎Eta zuzenean eta berehala ikusiko dugu (ez dakigu oso ondo nola eta nondik) bitasun azkengabea, geuri aurkeztuko baitzaigu (argiari esker) deusez infinitu gisa; infinitu eta amaigabea, bai, baina gainera, eta oroz gain, hutsa. Zalantza barik, baldin eta ispilu biak lauak eta perfektuak badira, eta perfektuki paraleloak, ez dugu deus ere ikusiko ez batean ez bestean. Baina ezerez hori bera ikusi dugu, bere buruaz bestelakoa den heinean, argi homogeneo hedatu eta iraunkor gisa.
2007
‎Ez da gehiegikeria bat behin F. Nietzschek esandakoa: " Batek bakarrik ez du inoiz arrazoirik; baina birekin hasten da egia" 279 Zentzu estuenean ere bada hori bera balekoa, alegia, egia ez dago presente alde batean ez bestean baizik eta elkarrizketan, hain zuzen emaitza itxi bat bezala inoiz finkatu ahal izango ez den elkarrizketan. Horregatik da elkarrizketa gizakiak lor dezakeen osotasunik garaiena.
2008
‎... osaturikoaren definizioa badago zentzu batean, baina beste zentzu batean ez: materiarekin batera hartuz gero ez dago (zehaztugabea baita), baina substantzia lehenarena badago; adibidez, gizakiaren arimaren esakunea da, substantzia bere baitako forma baita, forma eta materia substantzia osatua (synolos) deiturikoaren osagaiak direlarik (VII 10, 1037a26).
‎Laburbilduz, filosofo analitikoak gaur egun berraztertzen ari dira beraien jatorrizko tesiak. Egun batean ez historizitatean errefuxiatu baldin baziren, historiak berak behartu ditu hipotesi hori baztertzera. Klasikoak hartzen badituzte erreferentziatzat, Wittgenstein, Frege eta Russell, zergatik beste klasikoetatik babestu?
2010
‎Manuren batean ez bada gauzatzen betekizun hori, manu hori ez da legea, eta norbaitek legetzat hartzen badu, izango da betekizun hori agertzen delako, aldez edo moldez. Orokortasun edo unibertsaltasun horrek dakar, bestalde, legea orokorrean eman behar dela, gogoeta pertsonalik edo salbuespen ez zuzenik gabe, Dekretaletan esaten den moduan.
2016
‎Japoniako uharte batean makakoek patatak itsasoko uretan ikuzten irakatsi diete elkarri. (Alboko beste talde batean ez dute ezagutzen teknika hori, talde bakoitzak bere kultura garatzen duela erakusten baitigu horrek). Hamaika holako istorio polit eskaintzen dizute De Waalen liburuek, tximinoen pasadizoak giza psikologiaren metaforak bailiran jaulkitzen dizkizula.310 Entretenigarriak dira eta irakasbidetsuak gizakia eta aberea kontrajartzeko tradizioa behin betiko ehorzteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia