Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2006
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko, baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎Bourdieu ren iritziz, komunitate batean dauden hizkuntza trukaketek ekonomia berezi bat agerian uzten dute. Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte.
‎Erabiltzen da erakusteko forma gramatikal, hitz ala esateko modu egokiak menperatzen direla, nahiz ez arau horiek ez ongi ezagutu. Beraz, erabateko zuzenketa hizkuntza ezsegurtasunaren adieBourdieu ren iritziz, komunitate batean dauden hizkuntza trukaketek ekonomia berezi bat agerian uzten dute. Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte.
‎Hizkuntza gutxituetan adituak diren ikertzaileek, diglosia kontzeptua beste zentzu batean erabiliko dute. Katalunian, adibidez, ohartuko dira española eta katalana lehia desorekatu batean daudela eta erakutsiko dute hizkuntzen harteko harremanak askoz ere aldakorragoak eta gatazkatsuagoak direla. Izan ere, zapalkuntza testuinguru batean, desoreka eta ezegonkortazuna dira nagusi, menderatzailea bata, menderatua bestea.
‎Frantziak hizkuntza gutxituak garatzeko politika bati uko egin dio, frantsesa eta euskararen arteko harreman desorekatua garatzen utziz. Hala ere, 1990 hamarakadatik landa hizkuntza gutxituen aldeko neurriak hartzen hasi dira ohartu baitira antzeko egoera batean zegoela frantsesa ingelesarekiko.
‎Beraz, Frantziak hizkuntza gutxituak garatzeko politika bati uko egin dio, frantsesa eta euskararen arteko harreman desorekatua garatzen utziz. Hala ere, 1990 hamarakadatik landa hizkuntza gutxituen aldeko neurriak hartzen hasi dira ohartu baitira antzeko egoera batean zegoela frantsesa ingelesarekiko.
‎Frantziaren kasua aztertzerakoan, ohartzen gara 1960 hamarkadaren amaierarik landa hizkuntza politikak bi itxura hartu dituela, batetik, frantsesaren erabilerari loturikoa (1975 eta 1994ko legeak) eta, bestetik, erakunde ezberdinen sorrera. Duela denbora gutxi sortu diren legeek ingelesaren eragin geroz eta handiagoari aurre egin nahi diote, batik bat hiztegigintzan. da, hizkuntza politikaren tresnak baitira zailtasun egoera batean dagoen hizkuntza sustatu eta aintzinarazteko.
2007
‎Etorkizunari begira, honakoa azpimarratu nahiko nuke: HEA bidegurutze batean dagoela uste dut benetan, zalantzak eta galderak hamaika ditugula, nora joko dugun eta zelan egingo dugun zehazki plazaratzea falta zaigula... Azken batean, etorkizuna ez dugula samurra.
‎Demagun arlo publikoaren barruan erakundea osasun publikoa dela eta lekua zonalde euskaldun batean dagoen ospitalea dela. Pertsonak, sendagile, erizain, laguntzaile, zeladore, garbitzaile, gaixo, bisitari, administrari, zuzendaritzako partaideak eta abar izango dira.
‎Azken urte hauetan hala administrazioan nola euskalgintzan nolabaiteko kezka sortu da euskararen erabileraren inguruan. Garai batean zegoen ustea eta desioa (ezagutzak erabilera ekarriko zuela) ez zela zuzena ikusi da: ezagutzak ez du erabilera bermatzen.
‎• 1990etan sartuta, Tandem estiloko hizkuntzen elkartrukerako bikoteen ideiatik abiatuta, jatorrizko hiztunak eta hizkuntz praktikariak berriketan jarduteko bikote edo talde txikietan batzeko ekimenak hasi ziren martxan. Donostiako Bagera elkarteak 1993an Mintzalaguna bataiatu zuen ideia, eta handik hona Euskal Herri osora zabaldu dira halako ekimenak, gaur egun, izen ugarirekin (Mintzalaguna, Berbalaguna, Mintzakide,...) halako loraldi batean daudela esan dezakegu. Aipagarria da ekimen hauen sustapena, lehenengo batean behintzat, euskaltegien kanpotik etorri zela, euskara elkarteetatik hain zuzen ere, hau da, erabileraren esparruan lan egiten duten erakundeetatik.
‎• Adin taldeei dagokienez, hizkuntza normalizazio prozesu batean egon daitekeen hurrenkerarik onena lortu dute: zenbat eta gazteagoak izan, orduan eta euskararen erabilera altuagoa.
‎Euskararen jarraipenerako, familiek badute eskolaren beharra eta euskal kulturaren garapena eta jarraipena elkarteek segurtatzen dute urteetan zehar. gerla ondoko belaunaldietan. Baina denbora berean kulturgintza kartsutasun handi batean zegoen elkarteei esker: kantaldiak, dantzaldiak, kontzertuak, antzerki eta pastorala agerraldiak; 1980ko hamarkadan euskal irratiak, euskal telebista eta entzun ikusgailuak.
2008
‎Minimalistentzat agian edo baikortasun kronikoan bizi direnentzat. Ipar Euskal Herrian horrelako fase batean gaude". (Maixan Merkapide, Le journal du Pays basque, 2007/09/27)
‎Halaber, testuinguru jakin batean dauden bi hizkuntzaren edo bi hizkuntza baino gehiagoren arteko interes kontrajarrien etengabeko negoL. J. Calvetek" eskari artifiziala" (cf. supra: Calvet 1999:
2009
‎Aurreko egoera horietako batean dauden ikasleak gustura sentitzen dira gurasoek hautatutako hizkuntza ereduarekin. Euskara txikitatik ikasteko apustu bat dela adierazten dute.
‎Elkarrekintzaren dinamikak berak, bere egite horretan, egitura finko samarrak sortzen ditu (De Bono 1996). Sistema batean egon daitezkeen aukera guzi guziak ez dira era berean gauzatzen; aitzitik hierarkia bat sortzen da, non harreman mota batzuk lehenetsiko diren, beste batzuk osagarri gisa agertuko diren, eta baita beste batzuk zokoratuta geldituko diren. Hala bada, elkarrekintzaren joan etorri askeak zerbait lotua sortu ohi du:
‎Egiturak antolamendua eta ordena ematen dizkio sistema bati, eta horri eskerrak emankortasuna eta energiaren aprobetxamendua. Eremu batean dauden osagai guztiek beren arteko elkarrekintzan une jakin batean eta baldintza jakin batzuetan eman dezaketen emaitzarik egokiena horixe dugu egitura. Kideen beharrak asebetetzen dituen neurrian egonkorra da egitura bat, baina ezegonkorra baldintza horren ezean.
‎Sistema batean egon daitezkeen aukera guziguziak ez dira era berean gauzatzen; aitzitik hierarkia bat sortzen da, non harreman mota batzuk lehenetsiko diren, beste batzuk osagarri gisa agertuko diren, eta baita beste batzuk zokoratuta geldituko diren. temari kalte egiten diolako sumatzen den kontu oro. Horretan kokatzen da zirraren zeregin baloratzailea:
2010
‎Ingelesez (edo frantsesez) irakasten diren ikasgaiak hautazkoak dira, eta, ikasgaien kopurua asko igo den arren, horien portzentajea oso txikia da, euskaraz eta erdaraz irakasten diren derrigorrezko ikasgai eta hautazko gaiekin konparatuta. Gradu ondoko ikasketetan, zenbait Masterretan, Atzerriko hizkuntzaz irakasteko egiaztatzeproba gainditu behar dute irakasleek, edo bestela frogatu dute hauetako egoeraren batean daudela.
‎Atzerriko hizkuntzaz irakasteko egiaztatze proba gainditu behar dute irakasleek, edo bestela frogatu dute hauetako egoeraren batean daudela (Euskara eta Eleaniztasuneko Errektoreordetza, 2009):
‎Fagor Taldean egindako bidean lortutakoa aitortu eta hausnarketa une batean daude globalizazioak —eta seguru aski krisiak ere bai— behartuta. Globalizazioaren aurrean kezkak (ingelesak, nagusi den neurrian, euskara baztertzera ekarriko al du?, urteetan euskararen alde egindako guztia kolokan egon al daiteke testuinguru berrian?) eta aukerak (euskarari nazioartean ibiltzeko aukerak sortzen al zaizkio?, zeintzuk, nola eta zertarako?) aztertzen ari dira, erabat kontziente aro berri baten hasieran besterik ez daudela, ez gaudela.
‎• Hizkuntza bermea: atxilotuta edo prozedura juridiko batean dagoen pertsona batek hizkuntza jakin ezean, defentsa edo babes eraginkorra bermatzeko xedapenak.
2011
‎J A C Q U E L I N E U R LA. 5 hasteko, azpimarratu nahi nuke sinestezina dela niretzat horrelako bilera batean egotea. estatu Batuetako irakasle modura esan dezaket oso gutxitan izan dudala horrelako bilkuretan parte hartzeko aukera, non elkartzen diren udalerrietako teknikariak, unibertsitateko irakasleak, eskoletakoak eta administraziokoak. Ni bizi naizen lekuan behintzat ez dira ugariak horrelako bilkurak. eta dibulgaziorako oso garrantzizkoak dira, ezta?
2012
‎Paula Kasares – Euskararen belaunez belauneko jarraipena hizkuntza sozializazioaren paradigmatik hiztunak hizkuntzaren ezagutzaren continuum batean daude eta gaitasun eta jardun oso desberdinekoak izaten dira. ez hizkuntza gaitasuna ez eta erabilera ere ez da balio absolutuko irizpidea, maiz mailakatzen zaila gertatzen den gertaera baizik. horregatik, zenbait kasutan hiztun motak bereiztea ez da erraza izan.
‎Aniztasunak euskararen baitako kontraesanak azalerazten ditu. Izan ere, egoera gutxiagotu batean dagoen neurrian, hizkuntza aniztasun errealitate honek, euskarak duen eta izan behar duen lekuaz hausnartzera behartzen gaitu. Beraz, euskararen gainean birpentsatu da halabeharrez. hizkuntza aniztasuna aliatu gisa hartzen du Auzokok, elebitasunaren ordezko gisa. euskara kohesio eta komunikazio hizkuntza izatea du helburu. horretarako, beste kulturak eta hizkuntzak onartzea oinarrizkotzat hartzen du, beste kulturetako herritarrengana hurbiltzeko eta euskara bultzatzeko estrategia gisa. kultura gutxiagoturiko herritarrak aliatu ezin hobeak izan ahal dira, beraiek bizi izan duten egoera, gurekin parekatu dezaketelako eta alderantziz. euskalduna euskara duena bada, euskara ikasiz integrazio zuzena lortuko litzateke.
‎Nabarmentzekoa da aipatu igoera lehen urteetan eman zela, azken hamar urteko epean erabilera trabatu egin baita, 2001eko erabilera 2011koaren berdina izan zen Beraz, euskararen kale erabilera geldiune batean dagoela esan dezakegu.
‎Txillardegik gune jakin batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egiten du. Zehazki, zera adierazten du eredu horrek:
‎Zerk bultzatzen gaitu euskara erabiltzera, edo bederen, erabili nahi izatera? Begirada guztien zentro dira hizkuntza eta hiztun komunitatea, baina hiztuna bere horretan bigarren maila batean dagoela dirudi, alegia, hizkuntzaren ikuspegi psikologikoa ez dela izan horren entzutetsua. Zarragak bere lanean dioen moduan"... Irrikak, nahiak, iritziak, motibazioak eta abarrak psikologiari dagozkion adarrak dira.
‎2 Helburuak berrikusi eta zehaztetik abiatu litzateke aipatutako hausnarketa hori. Euskaltzale antolatuok pentsatu eta erabaki egin behar dugu hiru edo lau hamarkada barru non egon nahi dugun, zer nolako gizartea nahi dugun, euskaldun moduan komunitate bizi batean egon ahal izateko. Hausnarketa horretan nahia eta aukera
‎Kale erabilera da sintomatako bat, baina gehiago ere badaudela esan daiteke; inkesta soziolinguistikoak eman dizkigu beste pista batzuk, esaterako, eta euskaltzaleon kezka orokorragoa dela ikusten da: urtetako garapen positiboa gelditu egin zen aspaldi, aurreko hamarkadatan hainbat faktorek izandako aurrerapausuak eten egin ziren duela zenbait urte eta geldialdi batean gaude geroztik. Baina Kale Erabilera Neurketaren Batzorde Teknikoak gehiago ere esan digu ondorioen aurkezpenean:
‎Urtetako garapen positiboa gelditu egin zen aspaldi, aurreko hamarkadatan hainbat faktorek izandako aurrerapausuak eten egin ziren duela zenbait urte eta geldialdi batean gaude geroztik.
‎Adibidez, euskaraz bizi nahi duen horrek, telebista ikusteko, zinema estreinaldiak gozatzeko edota zibermunduan ibiltzeko, erdarazko produktuak ditu nagusi. Aisialdiarekin lotutako jarduera asko eta askotan, euskara bigarren maila batean dago eta, noski, euskararen erabilera normalizatua lortzeko oztopo bihurtzen da.
2013
‎Hizkuntzak, fenomeno soziokulturalak direnez, sortu eta birsortu egiten dira, baina ez dira bizi eta hiltzen. Nolanahi ere, eta baliokidetasun ekolinguistikoak bilatzen hasita, ziur aski komunitate (linguistikoa) eta populazio (biologikoa) kontzeptuen arteko elkarrekikotasuna aztertu litzateke, testuinguru jakin batean dauden espezie bereko banakoei erreferentzia egiten dieten aldetik.
2014
‎Oso artifizializatuta baitago euskararen lurraldea3, bereziki kostaldeko hiru herrialdeetakoa. Bi estaturen arteko leku estrategiko batean egoteak baditu onurak, baina baita etengabeko presio urbanistiko inbaditzaileak ere. EAEko Administraziotik gidatzen diren lurralde antolakuntzaren nondik norakoak, gainera, Lurraldea Antolatzeko Gidalerroak (LAG) izeneko agirian zehazten direnak, lurraldearen urbanizazioa zeharo areagotzen duen mundu mailako lehia ekonomikoaren alde egiten dute argi eta garbi.
‎EKT graduondoko proiektua, 2010 ikasturtea. Nekane Goikoetxearekin batera egindako artikulu batean daude emaitza nagusiak: " Euskal kulturaren tokia hizkuntz politiketan:
2015
‎Bere ustez, erdara maila altuago batean dago," baina agian Donostia aldean ez..."
‎Hori bai, aipatu dira hobetzeko batzuk. Talde txikiren batean egotea egokitu zaion batek dio" eragile gehiagoren beharra" dagoela(" txikia, pena erakunde gehiago bildu ez izana";" Hornitzaile gehiagoren iritzia izatea komenigarria, nahiz eta bileretara ez etorri, Zigor Etxeburua eta Mertxe Mugika – Gipuzkoako Foru Aldundiaren hizkuntza politikaren ebaluazio soziala: eragileen parte hartze kritikoa sustatu eta eskubideak bermatzeko eredua gutxienez beste bide batzuetatik"), eta bilera gela bat ere ez da espero bezain egokia izan(" Bilera gela"," Bilera egiteko gela, eta deialdia denbora gehiagorekin").
‎Halaber, jaso dugun inpresioa da (inpresioa esanen dugu, nahiz eta datu dezente izan) ataka batean gaudela, eta irakasleok ia ezinezkoa sentitzen dugula ataka horretatik ateratzea. Bai, ahozkoa landu, landu nahi dugu; baina ezinezko zaigu prestakuntzarik, betarik, materialik, eta abarrik ez dugulako.
2016
‎Txillardegik (1994, 2001) gune jakin batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egin zuen. Zehazki, zera adierazten du eredu horrek:
‎Azken hamar urteko epea hartuz gero, erabilera trabatu egin dela esan behar da. Geldiune batean dago. 2001eko erabilera 2011koaren berdina izan zen:
‎68 Horko %70eko behe langa hori ahulegia da, konkretuki, herri giroan euskara nagusi dela uste izateko eta, hortaz, benetan" udalerri euskaldun" batean gaudela bermatzeko. Euskalgeo ko bigarren grafikoa (ikus txosten honen II. atala) aintzakotzat hartzen bada, argi dago udalerri bat" euskaldun" kontsideratua izateko ez dela aski herritarren %70ek bederen" euskaldun" kategoriari dagokion gaitasun maila izatea.
‎Euskara, ondorioz, euskara, klase sozialak eta posizio etnopolitikoak elkar topatzen duteneko bidegurutze konplexuan kokatuta dago ere. Grazia handiz esaten zuen Nerea Azurmendi kazetariak ez zekiela edo bidegurutze edo errotonda batean geunden euskararekin. Ezberdintasun
2017
‎Hori guztia errazago da udalerrian bertan, gertutasunaren indarra lagun baitugu. Artikulu hau 2017an Topaldian emandako hitzaldi batean dago oinarritua. • Hitz gakoak:
‎uste, balore eta jarrerak – Iñigo Beitia Zabala hauek apurtzea den egokiena. Seguru aski erantzuna erdi bideren batean egongo da hitanoak bere funtzioa galtzen baldin badu erabilerak behera egingo duelako eta gizarteak arauen gainean aldaketak eskatzen dituelako. Hala ere, baliteke belaunaldi gazteek eduki dezaketen erronketariko bat izan litekeela hitanoaren arau berriak finkatuz joatea.
‎guay izatearekin. ulertu daiteke gaztelaniaren bidez mutilek estatus berezia lortuko luketela eta horregatik gaztelaniaz egiten dute hizkuntza horrek ematen dien balore sinbolikoa handitzeko nahian. ...Mutilak botere estatus batetik abiatzen direnez, gaztelania erabiltzeak ez die ekartzen arazo handirik. lezo eta pasai donibaneko nerabeek maiz jasotzen dute euskara erabiltzeko agindua, baina, mutila izateak mutilei ematen dien posiziotik errazagoa dute agindu horri aurre egitea, batez ere, haurrei eta transmisioari oso lotuta dagoen agindua dela konturatzen direlako. neskak, ordea, beste posizio batean daude, eta gainera, etengabe ikusi dugun bezala euskararen transmisioaren ardura emakumeengan ardaztua jarraitzen duenez, euskaraz egitearen agindua propioago sentitzen dutela pentsatu daiteke. bigarren arrazoia, aisialdiko praktiken lotuta dator, batez ere, kirol praktikekin. Mutilen artean nerabezaroan garatzen den jarduera arrakastatsuena kirola da, eta ikerketa honetan (eta beste batzuetan) agerian geratu zen bezala euskararen presentzia kirolean oso apala da. nesken artean, aisialdiko praktiken aniztasuna handiagoa da eta, hortaz, euskaraz egiten diren jarduera gehiagoetan parte hartzeko aukera handiago dute.
‎Nerabeek maiz jasotzen dute euskara erabiltzeko agindua, baina, mutila izateak mutilei ematen dien posiziotik errazagoa dute agindu horri aurre egitea, batez ere, haurrei eta transmisioari oso lotuta dagoen agindua dela konturatzen direlako. Neskak, ordea, beste posizio batean daude. bestalde, oso deigarria egin zitzaidan neska eta mutilen artean hitz egiteko modu ezberdinak topatu izana. Mutilen artean elkarrizketa luze gutxi jaso nituen. euren arteko komunikazio egoera arruntena esaldi eta, batez ere, esamolde motzez osatutakoak dira:
‎lezo eta pasai donibaneko nerabeekin egon nintzen. behaketa hauek gipuzkoako bi herritako" kuadrillategi" 3 aisialdiko egitasmoaren baitan garatu nituen. guztira, 12 eta 16 urte arteko 65 gaztek parte hartu zuten. lezon lau ostiral arratsaldetan izan nintzen, eta pasai donibanen beste lau arratsaldetan, denak 2015eko udazkenean. behaketak aisialdiko programa honen barruan egiteko arrazoiak bi ziren: batetik, herri hauetako nerabe asko biltzen diren gune batean egoteko aukera ematen zidan; bestetik, egoera erabat informala ez bada ere, programa honetan nerabeak lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu egoten dira.
‎Jaime Altuna Ram� rez – Genero identitatearen hizkuntza jokoa. ...mantendu ere. asmoa elkarrizketatutako gazteekin solasaldi ahalik eta erosoena edukitzea izan zen, euren esperientziak, diskurtsoak eta hausnarketa pertsonalak jaso ahal izateko. azkenik, testuinguru kultural, sozial eta linguistikoa ulertzeko dokumentazio lana burutu nuen. esan bezala, beraz, ikerketa planteamendu honek nerabe multzo batekin lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu dagoen gune batean egoteko aukera eman zidan. horri begira, penelope eckert ek eta McConnelBehatutako praktiken ohiko jasoketa egiteaz gain, elkarrizketa informalak bideratu nituen eta Haurtzaro eta Nerabezaroaren Antropologian proposatzen diren zenbait talde dinamika erabili nituen. Talde dinamiken bidez gazteen egunerokotasune ra hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen.
‎27. " Ene ustez, Baionara etorri izan banintz eta ez banu inor ezagutu, euskaldunak eta euskal kulturan, bertze pertsona sare batean egon izan banintz ez nuen inondik ere Lia ikastolan inskribatu izanen".
‎...lehentasunezko erabilera kontzeptua legez kanpokotzat ebatzi dute. aldiz, hizkuntza ofizial baten erabilera normala kontzeptua legearen aldekotzat ebatzi dute, ez duelako ekartzen hizkuntza baten erabileraren nagusikeriarik. hala ere, nazioarteko itunetan jasotakoarekin bat, espainiako auzitegiek egoera horren salbuespen bat ebatzi dute, hain zuzen ere, bi hizkuntza ofizialetik bat egoera gutxitu batean dagoenean beste hizkuntza ofizialaren aldean. kasu horretan badago arauz lehenestea hizkuntza gutxituaren erabilera, horren helburua baldin bada bi hizkuntza ofizialen arteko berdintasuna lortzea. egitasmoan ikusi dugun bezala, auzitegiek onartu egin dute hori dela euskarak duen egoera euskal autonomia erkidegoan, eta badagoela, beraz, euskararen erabilera lehenestea. alabaina, orain arte aipatu ... herritarren zerbitzuhizkuntza bermatu behar dutela, langileen hizkuntza eskubideak bermatu behar dituztela, eta administrazioaren barruko funtzionamenduari bakarrik eragin diola.
‎4 erabilera isotropikoa: J.l. alvarez enparantza Txillardegik eredu matematiko bat garatu zuen, gune jakin batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, espero daitekeen euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egiteko. zehazkiago: eremu jakin batean, bertan dauden euskaldun guztiak euskararekiko leial izanez gero (hau da, euskaldunek haien artean ahal duten guztietan euskaraz eginez gero), eta herritarren harremanak guztiz ausaz gertatuko balira, zenbatekoa izango litzatekeen euskararen erabilera. gehiago sakondu nahi izanez gero, ikus:
2018
‎Erakarri ditugu eredura, ikasi dute euskaraz, eta orain jarri behar ditugu hitz egiten. Berriz pentsatu behar dugu hizkuntza politika, beste gizarte batean gaudelako.
‎Erakarri ditugu eredura, ikasi dute euskaraz, eta orain jarri behar ditugu hitz egiten. Berriz pentsatu behar dugu hizkuntza politika, beste gizarte batean gaudelako, globalizazioak eragin izugarria duen gizarte eleaniztunean", esan zuen.
‎1 Euskalgintzaren azken aldiko hausnarketetako bat da bidegurutze (errotonda?) batean gaudela/ gabiltzala eta egun egiten ari garena, behintzat berrikusi egin behar dugula. Orain arteko tresneriarekin gauza batzuk lortu ditugu eta beste batzuk galdu.
‎Horrenbestez, aktibatu nahi den dinamika sozial berriaren isla eta adibide izan behar du; hots, ilusioa, baikortasuna, irribarrea eta talka edo desadostasunen kudeaketa emankorra sortu nahi duen saiakera izan behar da. Gainera, dinamika berri batean gaudela barneratu behar da eta horren aldeko konpromiso pertsonala eta kolektiboa hartu. Irekitasunez egin behar dira prozesu pertsonala eta talde prozesua, ondo kohesionatutako oinarri sendoak adostu ahal izateko.
‎• Eguneroko praktikei begiratuta, askorenak euskaraz dira. Euskarazko lurralde edo gune batean gaudelako, badago halako obligazio bat euskaraz egiteko.
2019
‎Beraz, eta labur bilduz, continuum horren punta mutur batean, ez tarte bitarte luzean, daude arnasguneak: punta muturrik euskaldunenean. punta mutur batean egonik ere, arnasgune guztiak ez dira zeharo uniforme: guztiak berdin berdinak. guztiak ez dira, bereziki," euskal gotorleku huts". euskaltasun handieneko ingurumen geoterritorial horretan ere barne bereizbide argia dago:
‎Laburpena. mikel zalbidek gaiari buruz idatzi duen artikuluaren irakurketa eginez, arnasguneen eta reversing Language Shift en etorkizuneko erronka nagusiak zerrendatzen dira artikulu honetan. gaur egungo egoera soziolinguistikoa momentu kritiko batean dagoela azaldu ondoren sarrera orokorrean, arnasguneak zergatik diren hain garrantzitsu aipatzen da artikuluaren aurreneko ataletan. arnasguneen eta euskararen erronka nagusiak aipatzen dira ondoren eta arnasguneen funtzionamenduari buruzko ohar batzuk jasotzen dira. Bukatzeko, arnasguneak indartzeko proposamen batzuk jasotzen dira artikuluaren azken partean.
‎Beraz, euskara minorizatuta eta egoera diglosiko batean dagoenez, jarrerak eta motibazioak norbanakoaren hizkuntzarekiko jokaera baldintzatuko dute. hori dela eta, bi barne eragile hauei erreparatuko zaie musikarien hizkuntza hautua aztertzeko. Azken batean, musikariek, gainontzeko herritarrek nola, beraien hizkuntzarekiko motibazio eta jarreren arabera egingo baitute hautu hori.
‎• traolak osatzean, askotan, hitz solteak erabiltzen dira, eta, sare sozialetako hizkuntza aberastasuna tarteko, zaila izan liteke traola ulertzea beste hizkuntza batean egoteagatik (Lee, palsetia, Narayanan, patwary, Agrawal eta Choudhary, 2011). hala ere, euskarari eusten diogu.
‎Euskal identitatea erakustea, euskararen normalizazioan eragitea, euskara beste hizkuntzen mailan jartzearen bidez, eta euskal komunitatea trinkotzea. hortaz, ondorioa da zenbait alorretan euskararen pareko hizkuntza gutxituek enpresa handiekiko dependentzia dutela, software irekian zenbait aukera interesgarri aurkitu daitezkeen arren. domeinuak interneteko helbideak dira. web batean sartzeko, web horren helbidea idazten dugu nabigatzailean, adibidez: www.google.com. karaktere multzo horiek webgunean interneten sailkatzeko erabiltzen dira, eta haien ezaugarri nagusia bakarrak direla da interneten domeinu batek web orri bakar bat du beti. dena den, hori guk ikusten duguna da, interneten web gune bakoitza zerbitzari batean dagoelako eta Ip kode bat duelako, adibidez: 223.123.3.43 Baina sistema horren bidez web orriak bilatzea zaila denez, web orrien domeinuak sortu ziren (Filmac Centre, 2004). domeinuek puntuen bidez banandutako 3 zatiko egitura dute, esate baterako:
‎Sei urte, baina mugimenduan: pekinen hasi zen abentura, izan zarete bizitzen beste bi tokitan, lan eskaerak markatu baitu zuen ibilbidea. duela zortzi hilabete txinako hegoaldean aurkitzen den mendialdeko eskualde batean zaudete. Bertan badira euskaldun batzuk ere, eta horrek beti errazten du bizitza. eta eskerrak!
2020
‎Orain, aukera dago makinekin euskaraz egin eta haiek gu ulertzeko. Tekonoligoki beste kokaleku batean gaude.
2021
‎Katalanaren egoerari erreparatzen badiogu, adierazle guztiek diote atzeraldi prozesu batean dagoela aspalditik eta azken urteetan areagotu egin dela joera hori (Bastardas, Boix Fuster eta Torrens, 2018). Askoren iritziz, apaltze hori azken migrazio olatuaren ondorioa da.
‎(3) Hasieran pixka bat kohibituta sentitzen zara ez dituzulako beste pertsonak ezagutzen, baina gero ja pixka bat zabaltzen zara eta bai egia dela, lotsa gutxiago duzula, gauza gehiago esan ditzakezula, eta ez zaudela hain urduri, ezta? Ikerketa batean zaude eta normala da, baina ez zagoz hain urduri. Ja pixka bat lasai lasai zoaz, eta horrek hobetzen laguntzen du, ze lasai bazagoz, gauza gehiago esan ditzakezu eta aberatsagoa izan daiteke guztia.
‎(4) Nik uste dut igual niri behin edo bitan gertatu zitzaidan, azkenean, ikerketa batean zaudela jakitea, da pixka bat, zuretzako motibagarria da, baina era berean, pixka bat beldurra ematen du, ezta. Azkenean ikerketa handia da eta pentsatzen duzu:
‎Hizkuntza helburuak kirol eremura moldatzean eta egokitzean datza gakoa, eta babesguneen garaIñarra Arregi eta Jaime Altuna Ram� rez penak bide hori jorra dezake. Esan dugun moduan, Euskara Kirolkide egitasmoa dela-eta, ikerketa ziklo berri batean gaude murgilduta egun. Gustatuko litzaiguke kirol klubetan babesguneak garatzeko bide hori jorratzeko ideia gako interesgarriekin topo egitea. Izango duzue gure berri.
2022
‎Egun, euskararen normalizazioari begira dagoen kezka nagusienetako bat prozesua ez atzera ez aurrera antzeko egoera batean dagoela da: askoren ustetan, ziklo baten amaiera heldu da eta beste bat hasteko unea dela iradokitzen dute.
‎Egun, euskararen normalizazioari begira dagoen kezka nagusienetako bat prozesua ez atzera ez aurrera antzeko egoera batean dagoela da: askoren ustetan, ziklo baten amaiera heldu da eta beste bat hasteko unea dela iradokitzen dute (Amonarriz, 2019; Goirigolzarri, Landabidea, Manterola, 2017).
‎Esparru sozioekonomikoan euskara eta euskaldunak nola gauden deskribatzeko eta ulertzeko, baliagarriak izango zaizkigu euskararen egoera orokorra irudikatzeko zenbait lagunek (batez ere Jon Sarasuak eta Kike Amonarrizek) erabili izan dituzten irudiak: ...do erdi betea1, ez dakigu husten edo betetzen ari den, baina garrantzitsua da, baita ere, erreparatzea botilaren gerriari (estua edo lodia den), eta botilak zuloak dauzka, gainera, eta ez dakigu non; Arantzazutik Aizkorrira joan nahi dugu (Hermosilla, 2018), eta Urbian gaude, ibilbidearen erdian, behe lainoaren azpian, gorako bidea ezin aurkiturik; bide luze eta oparo bat egin ondoren, bidegurutze batean gaude (Amonarriz, 2019), eta hor gaude zalantzan, orain zer bide hartuko; bidea egin dugu, bai, baina biribilgune batean sartuta gaude, bueltaka eta irteera egokia zein den asmatu ezinik...
‎Aldaketa horiek kontuan hartzen ditugu, eta uste dugu fase aurreratuago batean gaudela hizkuntza eta kultura autoktonoak aitortzeko prozesuan, baina Quebeceko Gobernuak oraindik espero du salbuespen espezifikoen bidez kudeatzea, kasuz kasu. Izan ere, 96 Lege Proiektuak statu quo bat ezartzen du hizkuntza autoktonoak aitortu eta babesteko, autoktonoen eskubideen egungo testuingurua gorabehera.
2023
‎Hizkuntzen ezagutzari dagokionez, Orio EAE osoan elebidun proportzio handiena duen eskualdeetako batean dago. Beraz, udalerria hirugarren eremu soziolinguistikoan dago (elebidunen% 50).
‎Hizkuntzen ezagutzari dagokionez, Orio EAE osoan elebidun proportzio handiena duen eskualdeetako batean dago. Bertan euskara ondo edo nahiko ondo ulertu eta hitz egiteko gai diren pertsonen ehunekoa% 79 da, Zarautzen% 74, Aian% 88, Usurbilen% 70 eta Orion% 76 Beraz, udalerria hirugarren eremu soziolinguistikoan dago (elebidunen% 50).
‎• Azkenik, euskalgintzako hainbat sektoretan azken urteetan nabaria izan den neke eta frustrazioak ere eragin du pauso berriak ematearen beharra. 2011 urtean egindako kale neurketa eta inkesta soziolinguistikoaren emaitzen ondoren sarri aipatu izan da euskararen biziberritzea bidegurutze batean dagoela eta jauzi berriak emateko bestelako palanka batzuk aktibatzeko beharra dagoela. Norbanako eta erakundeek, atxikimendu hutsean geratu baino, urrats zehatzak emateko eskaria nabarmen hazi da azken urteotan.
‎Kulturaz hitz egiteak intersekzio horiez arduratzea dakar. Gizakia bizi den komunitatean posizio jakin batean egongo da izendatutako aldagai horien arabera; kolektiboez gauza bera esan genezake. Zentzu horretan euskal kulturaren inguruko lanketa orok eskatzen du euskaldunek izan duten posizio ezberdinez arduratzea (ikus sakontzeko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia