Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 892

2011
‎Egiaztatze analisi bat egin behar denean, arau homologatuak erabiltzen dira. Hala ere, aukera ugari dago kutsatzaile atmosferikoak lagintzeko eta analizatzeko, egiaztatze analisietan zein analisi irekietan.
‎Analisiak emandako NO2 aren kontzentrazioak kalibrazio zuzenaren barnean egon behar du. Oso egokia da haztamu saiakera bat egitea, ahal baldin bada, behintzat. Kontzentrazioa handiegia suertatzen bada, laginaren disoluzioa erabil daiteke.
‎Laginketa denbora 24 ordu izango da, gutxienez. Hala ere, aldez aurretik saia­kuntza bat eginez gero, parametro horien guztien balio egokiak zehaztu ditzakegu. Edonola ere, tokiko beharren arabera aldatzen dira parametro horiek; izan ere, laginketako kondizio teknikoek ahalik eta hoberenak izan behar dute, lagin adierazgarri bat eta detekzio mugen artean dagoena lortzen dela bermatzeko.
‎Laginketa denbora 24 ordu izango da, gutxienez. Hala ere, aldez aurretik saiakuntza bat eginez gero, parametro horien guztien balio egokiak zehaztu ditzakegu. Edonola ere, tokiko beharren arabera aldatzen dira parametro horiek; izan ere, laginketako kondizio teknikoek ahalik eta hoberenak izan behar dute, lagin adierazgarri bat eta detekzio mugen artean dagoena lortzen dela bermatzeko.
‎Oro har, dioxidoren kontzentrazioa kalibrazio zuzenaren barnean egon dadin, nahikoa izaten da 2 h, ko laginketa bat egitea (kalibrazio zuzena marra bat da, sulfato disoluzio patroien bidez prestatzen dena; aurre­rago azaltzen da). Prozesua bukatutzat ematen denean, gasometroaren irakurketa berria koadernoan idatzi.
‎Lehenengo saiakuntzan kontzentrazioa kalibrazio zuzenetik kanpora gelditzen dela ikusten bada, laginaren disoluzio egokia prestatzen da hurrengo saiakuntzak egiteko. Baina, aitzitik, SO2 aren kontzen­trazioa txikiegia baldin bada, eta, beraz, ezin bada kalitatezko analisirik egin, beste laginketa bat egin behar da nahitaez, laginketa denbora luzatuta. Koadernoan idatzi laginketako kondizioak, eta laginketa bukaerako tenperatura eta presio atmosferikoa ere bai.
‎NO2? ioiek akoplamendu erreakzio bat egiten dute naftil etilendiamina (NEDA) substantziarekin. Kolorea garatutakoan, 550 nm ko uhin luzeraz analizatzen da.
‎Sare paratuetako kableetanlotura bat egin behar denean, haien fabrikatzaileak adierazitako aginduak bete behar dira:
‎Normalean, zintaztatzeko, 2/ 3 eta% 50 eraino murriztu arte luzatu behar da zinta, marken arabera?, eta, bira bakoitzean, zintaren erdia, gutxi gorabehera, gainjarri behar zaio hurrengoari. Estaldura egin ondoren, beste estaldura bat egin behar da, PVCzko zinta isolatzaile batekin.
‎Obra amaitzean, enpresa instalatzaileak instalazioaren ziurtagiri bat egingo du, eta han adierazi instalazioak BTEE eta dagozkion ATOak betetzen dituela.
‎Molde arraspaz kalapatxaren zepa, iragazteko zuloa eta moldearen estalkia kendu. Soldadura ganberako zikin hondarrak brotxa batez garbitu.Moldea oraindik bero badago, beste soldadura bat egin daiteke, moldea aurrez berotu gabe.
‎4.1 Lur konexioko instalazio bat egin behar dugu, eta baldintza teknikoak direla eta, lur konexioaren erresistentziak ez du izan behar 5, tik gorakoa. Lurraren erresistibitatea 600?
‎Eraikitzen ari diren tamaina ertaineko (10 bizitza) etxebizitza eraikin bat aurkitu. Eraiki­neko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, markaketa eta etxebizitzaren barruko instalazioa egiten den garairako (eraikineko jabeari bisita eskatu, instalazioa egiten duen enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.) Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎Eraikitzen ari diren tamaina ertaineko (10 bizitza) etxebizitza eraikin bat aurkitu. Eraiki­neko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, markaketa eta etxebizitzaren barruko instalazioa egiten den garairako (eraikineko jabeari bisita eskatu, instalazioa egiten duen enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.) Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎5 pausoa. Erabilera puntuen, kanalizazioen... markaketa prozesuari buruzko txosten bat egin. Etxebizi­tzaren barruko instalazioa egin, kutxak eta mekanismoak jarri, etab. Instalazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi.
‎Etxebizi­tzaren barruko instalazioa egin, kutxak eta mekanismoak jarri, etab. Instalazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎6 pausoa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎Konponketaren bat egin aurretik, instalazio elektrikoa deskonektatzea
‎6.4 Neurketa bakoitzean ateratzen dituzuen denborak alderatzeko taula bat egin, neurketa marka desberdinetako EADekin (Siemens Simón ABB Schneider Hager Legrand eta abar), haien artean alderik baden ikusteko.
‎3 urratsa. Instalazio elektrikoren bat egiten ari diren obraren bat bilatu (banaketa sareak, eraikinetako lotura instalazioak, kanpoko argiteriaren instalazioak eta abar). Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar.
‎Instalazio elektrikoren bat egiten ari diren obraren bat bilatu (banaketa sareak, eraikinetako lotura instalazioak, kanpoko argiteriaren instalazioak eta abar). Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar. Obrara bisitan joateko segurtasun baldintzak ezarri.
‎6 urratsa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎­Gobernuak zehaztutako baldintza batzuk betetzen dituzten kontsumitzaileen eskubide bat da gizarte bonu. Abonu bat egiten zaie fakturetan kontsumitzaile horiei, indarrean den azken baliabidearen tarifaren eta, tarifa murriztua, izeneko erreferentziako tarifa baten arteko aldearen arabera.
‎Transformazio zentroko lurrerako akats tentsioa 1.000 V tik gorakoa bada, banaketa transforma­doreen neutroak aurreko atalean adierazitako lurrerako instalazio orokorretik bereizi egiten dira, eta lurrerako instalazio bereizi bat egiten da. Instalazio horri, neutrokoa?
‎Proiektugile guztiek azterketa horri buruzko kalkuluak eskura izateko, Unidad Eléctrica SAk (UNESA) dokumentu bat egin zuen kalkulu hori azkar eta erraz normalizatzeko, indarrean dagoen araudiarekin bat, eta Industria Ministerioak onartu egin zuen dokumentu hori.
‎Eskemaren bat egitean, nolanahikoa dela ere, sinbologia elektrikoaren irudikapenarekin lotutako irizpide eta arau orokorrak bete behar dira. Besteak beste, hauek dira irizpideak:
‎Elementu baten sinboloen dimentsio erlatiboek ez dute proportzioa mantendu beharrik irudikatutako elementuarekin, helburua ez baita eskalazko irudi bat egitea.
‎Behe eta goi tentsioko maniobraren bat egitean (edozein), lan horiek egiteaz arduratzen den lantal­deak alderdi hauek izan behar ditu kontuan:
‎Maniobra bat egin aurretik, premisa hauek hartu behar dira kontuan:
‎Kablearen jarraitutasuna egiaztatzea. Kablearen jarraitutasuna egiaztatzeko, mutur batean begizta bat egin behar da, bi faseren artean zubia eginez; beste muturrean, berriz, isolamendu neurgailu bat (megohmetroa) konektatu behar da bi fase horien artean, eta tentsioa aplikatu. Hiru fase eta neutroa dituzten lineetan, hiru begizta posibleen jarraitutasuna egiaztatu behar da:
‎2 pausoa. Kanpoko argiztapen instalazio bat egiteko behar den material elektrikoaren fabrikatzaileak aurkitu (kableak, hodiak, aginte eta babeserako kutxa orokorrak, babesak, argi paldoak, lumi­nariak, mekanismoak, etab.), eta haiei buruzko informazio teknikoa eta komertziala eskatu.
‎3 pausoa. Kanpoko argiztapen instalazio bat egiten ari diren obra bat aurkitu (argiztapen publikoa, urba­nizazioko argiztapena, etab.). Eraikineko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, instalazio enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab. Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎3 pausoa. Kanpoko argiztapen instalazio bat egiten ari diren obra bat aurkitu (argiztapen publikoa, urba­nizazioko argiztapena, etab.). Eraikineko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, instalazio enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab. Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎3 pausoa. Kanpoko argiztapen instalazio bat egiten ari diren obra bat aurkitu (argiztapen publikoa, urba­nizazioko argiztapena, etab.). Eraikineko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, instalazio enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab. Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎5 pausoa. Txosten bat egin, datu hauekin: kanpoko argiztapen mota, sare mota (airekoa edo lurpekoa), instalazioa egiteko behar den obra zibila, argi paldoen zimenduak, kanalizazioak, luminariak, euskarriak, babes eta neurketa koadroaren muntaketa, kaxa eta mekanismoen instalazioa, euskarriaren barruko instalazio elektrikoa, babesak, instalazioaren lur konexioa, etab. Insta­lazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi.
‎kanpoko argiztapen mota, sare mota (airekoa edo lurpekoa), instalazioa egiteko behar den obra zibila, argi paldoen zimenduak, kanalizazioak, luminariak, euskarriak, babes eta neurketa koadroaren muntaketa, kaxa eta mekanismoen instalazioa, euskarriaren barruko instalazio elektrikoa, babesak, instalazioaren lur konexioa, etab. Insta­lazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎6 pausoa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎Instalazio elektriko bateko obra bat egitean sortzen diren hondakinak sailkatzeko eta gaika antolatzeko irizpideak ezartzeko gai izatea.
‎Lan prozedura: lan jakin bat egiteko garatu beharreko eragiketen sekuentzia, barne direla lana gauzatzeko beharrezkoak diren bitarteko materialak (lan materialak edo babes materialak) eta giza bitartekoak (langileen prestakuntza edo trebakuntza).
‎Arauok zentro mota guztietan bete behar dira, maniobra bat egin behar den bakoitzean, eta, horiez gainera, aparatu bakoitzaren arau partikularrak bete behar dira.
‎3 pausoa. Zure herrian transformazio zentro aurrefabrikatu bat instalatzeko egiten ari diren obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen ari diren bitartean, bisita tekniko bat egiteko (instala­zioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio enpresarekin hitz egin, bisita eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎Transformazio zentroa muntatzeko prozesuari buruzko txostena egin. Txosten horretan, zehaztu behar dira egin beharreko obra zibila, muntaketa faseak, transformazio zentroaren ezaugarriak, osagai elektrikoak (ET aparatuak, BT koadroa, transformadoreak, kontrol gailuak, interkonexioak, etab.). Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎6 pausoa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎Lehendik dagoen linea batetik linea paralelo bat egin behar bada, deribazioaren lehenengo euskarriak linea amaierakoen erakoa izan behar du, hartara lehenengo baoan ahalik eta tenkaketa txikiena izateko eta lotuneko euskarria erabili ahal izateko.
‎1 taldea. Lurpeko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garaian (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikas­leen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎2 taldea. Airetiko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garairako (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎1 taldea. Banaketa sarearen instalazio prozesua jasotzen duen txosten bat egin. Alderdi hauek zehaztu behar dira:
‎Alderdi hauek zehaztu behar dira: ...a, kableak jartzea, zangak betetzea, seinaleztapen zintak jartzea, hormigoia botatzea, etab.), muntaketa mota (kanaliza­zioa, galeria, lubakia, erretiluak, etab.), muntaketa faseak, gidariak jartzea, kableak jartzeko erabiltzen diren makinak, kableen ezaugarriak, hodi motak, eskema mota, deribazioak (egiten baldin badira), kableen erregistro kutxatilak, etab. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎2 taldea. Banaketa sarearen instalazio prozesuari buruzko txosten bat egin. Txosten horretan, egin beharreko obra zibila azaldu behar da (lurra egokitzea, egin beharreko obra zibila, munta­keta mota, paratua edo airekoa?, euskarri motak, hormigoia, sareta, txapa?, etab.), osagarriak eta finkapenak, muntaketa faseak, kableak jartzea, kableak jartzeko erabiltzen diren makinak, kableen motak eta ezaugarriak, eskema mota, deribazioak (egiten baldin badira), etab. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎Banaketa sarearen instalazio prozesuari buruzko txosten bat egin. ...arreko obra zibila azaldu behar da (lurra egokitzea, egin beharreko obra zibila, munta­keta mota, paratua edo airekoa?, euskarri motak, hormigoia, sareta, txapa?, etab.), osagarriak eta finkapenak, muntaketa faseak, kableak jartzea, kableak jartzeko erabiltzen diren makinak, kableen motak eta ezaugarriak, eskema mota, deribazioak (egiten baldin badira), etab. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎6 pausoa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎Kableek isolatuta iritsi behar dute babes kutxa orokorrera. Airetiko harguneei dagokienez, kable isolatuaz lotura bat egin behar da kutxatik hurbil, hargunearen luzera eta ezaugarriak kontuan izan gabe (euskarriak, kable biluzia, babesak, etab.).
‎Kanaladurak jartzean, bat bateko norabide aldaketak saihestu egin behar dira, eta itxita egon behar dute, eskailera buru bakoitzaren goiko aldean izan ezik. Leku horretan, sabaitik 20 cm, ra, erregistro bat egiten da, instalatzaileak lan egin dezan eta instalazioak ikuskatu ahal daitezen.
‎Aurreko ataletan bezala, PKEak azkar kalkulatzeko eta dimentsionatzeko taula bat egin da, erabil­tzaileak kontratatutako potentzia kontuan hartuta, bai hornidura monofasikoetarako bai trifasikoetarako.
‎3.5 Bizi zaren eraikineko lotura instalazioen ezaugarriekin, ildo bakarreko eskema bat egin.
‎Eraikitzen ari diren tamaina ertaineko etxebizitza eraikin bat aurkitu, hamar eta hogei etxebizitza artean dituena. Eraikineko jabeari bisita tekniko bat (bost bat egunekoa) egitea eskatu eraikineko lotura instalazioa egiten denean (eraikineko jabeari bisita eskatu, lotura instalazioak egiten dituen enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obra buruari txosten bat eman datu hauek jasotzen dituena: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎5 pausoa. Eraikineko lotura instalazioa egiteko prozesu osoari buruzko txosten bat egin (hartunea, babes kutxa orokorra, elikadura linea orokorra, kontadore zentralizazioa, banakako deribazioa, PKE kutxa, aginte eta babes kutxa orokorra, etab.). Lotura instalazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎Eraikineko lotura instalazioa egiteko prozesu osoari buruzko txosten bat egin (hartunea, babes kutxa orokorra, elikadura linea orokorra, kontadore zentralizazioa, banakako deribazioa, PKE kutxa, aginte eta babes kutxa orokorra, etab.). Lotura instalazioa egiteko erabili diren material guztien ezaugarriak adierazi. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin.
‎6 pausoa. Bildutako materialarekin, muntaketa didaktiko bat egin.
‎Hona hemen, labur, etxebizitza baten barruan instalazioren bat egiteko kontuan hartu beharreko alderdiak:
‎Hornidura ikuskatzeko instalatzaile baimenduaren buletina (instalazio ziurtagiria) aurkeztu behar bada edo instalazioa berria bada edo eraberritzeren bat egin bazaio, ezin da ikuskapen eskubideengatik ordainsaririk kobratu.
‎5 urratsa. Aztertutako ordainagiriei buruz txosten bat egin, datu hauek zehaztuta: zer hornikuntza mota duten, zer tarifa mota duten, zer hornikuntza tentsio duten, zenbateko potentzia duten kontra­tatuta, zer ordutegi bereizketa duten, zenbat energia aktibo kontsumitzen duten, zenbat energia erreaktibo kontsumitzen duten, neurketa ekipamendua alokatuta daukaten, zer zerga ordaintzen dituzten, neurketa ekipamendua non dagoen eta zer osagai dituen, zer kontagailu mota duten/ dituzten, kontrolerako zer sistema darabilten eta abar.
‎6 urratsa. Bildutako materialarekin muntaketa lan didaktiko bat egin.
‎12 Zer adierazten du CO balio horrek eragiketaren azken emaitzan? Zuzenean interpreta daiteke, edo zuzenketaren bat egin litzateke?
‎12 Zer adierazten du CO balio horrek eragiketaren azken emaitzan? Zuzenean interpreta daiteke, edo zuzenketaren bat egin litzateke?
‎Horretarako, lortu nahi den gehieneko kontaketa egoera gehi bat egin eta balio hori deskodetu egiten da NAND ate batekin; gero, ate horren irteera kontaketaren hasierako egoera lortzeko aukera ematen duten biegonkorretako Preset eta Clear sarrera asinkronoetara konektatzen da.
‎Hori dela eta, 1978an, beste testu bat egitea proposatu zen. Hurrengo urtean hasi ziren hura idazten, eta, 10 urte negoziatzen eman ondoren, Haurraren Eskubideen Hitzarmena idatzi zuten.
‎10 artikulua. Familiak berriro bat egiteari buruzkoa. Adingabeek familiarekin berriz elkartzeko duten eskubidea azaltzen du, adingabeak eta haien gurasoak herrialde desberdinetan bizi diren kasuetarako.
‎Ekintza plan bat egitea, garabidean dauden herrialdeetako haurren lehentasunezko premiei buruzko, garapenerako kooperazioaren esparruan.
‎Bi sistema indibidualek bat egiten dute, eta bakoitzak bere jatorrizko familian izan dituen esperientziak eta aurrekariak jartzen ditu. Ez du axola beren artean zer lotura mota jartzea erabakitzen duten, dela ospakizun zibila, dela erlijiosoa, dela bat egite librea edo beste edozein errito.
‎Bi sistema indibidualek bat egiten dute, eta bakoitzak bere jatorrizko familian izan dituen esperientziak eta aurrekariak jartzen ditu. Ez du axola beren artean zer lotura mota jartzea erabakitzen duten, dela ospakizun zibila, dela erlijiosoa, dela bat egite librea edo beste edozein errito. Une horretan, bikoteak bere harremana finkatzen du, eta familia sistema berri bat egituratzen du; horren zailtasuna da bi pertsonek balio, arau eta sinesmen desberdinak dituztela.
‎Etapa horretan, bikote heldu askok dilema bati egin behar diote aurre: elkarrekin bizitza berri bat egiteko negoziatu, edo banandu.
‎Bideratzeak, pertsona fisikoki mugitzeaz gain, haren tratamendua beste erakunde bateko beste profesional bati eskualdatzea dakar. Bideratze bat egiten denean, informazio guztia eman behar da, txosten batekin batera; txosten horretan, esku hartzearen hasieratik gertatutako ekintza guztiek agertu behar dute.
‎13 Adingabe batek delitu bat egiten badu, zehapen bera izango du hamahiru, hamabost edo hamazazpi urte baditu. Zer neurri hartuko dira hamahiru urtekoaren kasuan?
‎1.3 dokumentuan, autonomia erkidego bakoitzeko dekretuak dituzue. (zuen autonomia erkidegoaren webgunea kontsultatu dezakezue) Testua irakurri duzue, alderdi garrantzitsuenak identifikatu, laburtu, eta, lortutako informazioa baloratuz, lan bat egin. Gelan, legearen edukiari buruz eta talde bakoitzak ateratako ondorioei buruz eztabaidatu behar duzue.IraupenaDokumentua eskuratu ondoren, hamabost bat egun izango dituzue lana egiteko.
‎1.2 jardueraGKE en zereginaAzalpenaJarduera honetan, GKE bati buruzko informazioa zabaldu behar duzue, taldeka.GarapenaBinaka edo hirunaka, GKE bat hautatu duzue.Talde bakoitzak informazioa bilatu du hautatutako GKEari buruz (haren webgunean lor dezakezue), eta lan txiki bat egin du, informazio hauek emanez: Zein da haren antolaketaren egitura. Nola finantzatzen da. Zein dira haren ekintza nagusiak. Zuen lana gelan aurkeztu behar duzue, eta irakasleari entregatu behar diozue.Egin ezazue eztabaida txiki bat gelan, GKE ek haurren baldintzak hobetzen duten zereginari buruz.IraupenaSaio bat utz liteke informatika gelarako, beste bat lana egiteko, eta beste bat lanak aurk...
‎1.4 jardueraHaurraren eskubideakAzalpenaJarduera honetan, ikerketa eta aurkezpen lan bat egin behar da, haurren eskubideekin lotutako alderdi bati buruzkoa.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubideekin lotutako gai bat hautatu behar du. Nahi duzuen gaia hauta dezakezue, baina ideia batzuk proposatzen dizkizuegu: Haurraren eskubideak lortzea (bilakaera). Urratzen ote dira haurren eskubideak. Haurren eskubideak, nire herrian.Haurren eskubideekin erlazionatutako pertsonaia historikoak.Zuen lanerako, nahi duzuen euskarria hauta dezakezue:
‎Adingabeak kalte fisikoak dituenean, hezkuntza profesionalek osasun zentro batera eraman dute haurra azterketa bat egiteko, edo, hala badagokio, ospitaleratzeko. Han, aktibatu beharreko izapideak aktibatuko dira.
‎4.4 irudia. Kalte fisikoak detektatuz gero, azterketa bat egin behar da osasun zentro batean.
‎Ekograma bat honela diseinatzen da: erdian biribil bat egiten da, eta, bertan, aztergai den familiaren genograma egiten da. Biribil horren inguruan, beste biribil txikiago batzuk egiten dira, familiaren ingurunea osatzen duten esparruei dagozkienak:
‎Nolanahi ere, kontaktu informal horiek haurraren beharren eta gertatutako gorabeheren araberakoak dira, eta agur sinple batetik komunikazio sakonxeago baterainokoak; adibidez, seme alabaren ezohiko jokabideren bati, istripu txiki bati edo tirabira huts bati buruzkoa. Gertaerak nahiko garrantzitsuak izanez gero, elkarrizketa bat egin behar da, egoera aztertzeko, eta, elkarrekin, esku hartzeko elementuak eta irizpideak hartzeko.
‎Funtzionamendu horri esker, hezitzaileak eguneko gertaerak edo interesgarri deritzon beste edozein informazio idazten du bertan; esaterako, haurrak ez duela gosaria hartu, 30 minutuko lo kuluxka egin duela, edo oso gorozki likidoak egin dituela. Jarduera jakin bat egin duten edo urtebetetze bat ospatu duten ere idazten du.
‎Elkarrizketa bat egiteko, garrantzitsua da hura gauzatuko duen pertsona horretarako prestatuta egotea. Bistakoa da esperientzia funtsezkoa izango dela, baina badira planifikatzeari eta gauzatzeari buruz jakin beharreko gai batzuk, elkarrizketa ongi joan dadin.
‎Zentro gehienek bilera bat egiten dute ikasturtearen hasieran. Bertan, hezitzaile taldea aurkezten da, zentroaren funtzionamendu arauen berri ematen da, eta zentroan parte hartzeko eta harekin komunikatzeko bideak zein diren azaltzen da.
‎Horrekin ez dugu esan nahi hezkuntza zentroek ez dituztenik teknologia berriak erabili behar, baizik eta, haiek erabiltzeaz gain, pertsona guztiei erraztu behar dietela haietarako sarbidea. Esaterako, ikasturtearen hasieran, prestakuntza saio bat egin daiteke, gurasoei haiek nola erabili erakusteko, eta haien eskura jarri Interneteko konexioa duen ordenagailu bat.
‎Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin nahi badute, komunitatearekin erlazionatu dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun zentroetara joango dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
‎Hezkuntza premia bereziak dituen ikasle bat hezkuntza zentro batean sartzen denean, zentroak, harrera plan? bat egin behar du, hau da, areagotu egin behar da familiari ematen zaion arreta eta informazioa. Hala, edozein familiarentzat gomendagarria baldin bada ikasturtean bi elkarrizketa edo bilera egitea, ikasle horien kasuan, beharrezkoa da gutxienez hiru hilabetetik behin egitea.
‎Bi dimentsioak bateratuz, lau koadrante dituen diagrama bat egin dezakegu. Koadrante bakoitza familiak koka daitezkeen heziketa estilo bati dagokio:
‎Definizio zehatz eta sakonenetako batek honela definitzen ditu ikaskuntza komunitateak: , giza komunitate antolatu bat, hezkuntza eta kultura proiektu propio bat eraikitzen duena eta harekin konprometitzen dena, bere burua, bere haurrak, gazteak eta helduak hezteko, ahalegin endogeno, kooperatibo eta solidario bat eginez, bere gabezietan, eta, batez ere, bere indarguneen diagnostikoan oinarritzen den ahalegina, ahulezia horiek gainditzeko?. (4)
‎Hori guztia, ahalegin endogeno, kooperatibo eta solidario bat eginez. Zenbait eragilek (familiak, irakasleek, boluntarioek, agintariek?) koordinazioz parte hartuta eraikitzen dira proiektu horiek, bakoitzak besteekin partekatzen dituen ezagutza eta balioekin.
‎Segimendu txostena. Adingabeak zentroan duen bilakaera ebaluatzeko eta erregistratzeko, hezitzaileak edo tutoreak segimendu txosten bat egiten dute, normalean hiru hiletik behin; baina, azken finean, talde tekniko edo sozial eskudunaren eskaerari erantzun behar dio. Txosten horretan islatuko dira zenbateraino bete diren hezkuntza proiektu indibidualizatuan aurreikusitako helburuak, bai eta denboraldi horretan gertatutako gorabeherak ere.
‎Presako harrera. 0 eta 6 urte bitarteko haurrei dago zuzendua, eta 3 hilabete iraun ditzake gehienez; bitartean, jatorrizko familiaren azterketa diagnostiko bat egiten da.
‎Komunikazio prozesu eraginkor bat bermatu behar da, behar izanez gero, bitartekaritza edo itzulpen zerbitzu bat erabiliz, eta elkarrizketak maizago eginez, hezkuntza zentrora egokitzea bermatzeko. Behar izanez gero, zentroak adingabearen egokitzapen plan bat egin behar du, eta haren berri eman behar dio familiari. Gainera, argi utzi behar zaie haien prozesuko parte hartzetik zer espero den.
‎Talde bakoitzak tratu txarren modalitate bat hautatu behar du, lantzeko: fisikoa, arduragabea, emozionala, sexu gehiegikeria. Hautatutako tratu txar motari buruz lan bat egin duzue. Hura aurkezteko era eta euskarria ere hautatu duzue:
‎Aldi baterako erantzuna da, iraupen laburrekoa, eta haren zeregina da adingabearen eta haren familiaren egoera eta premiak baloratzea eta azterketa diagnostiko bat egitea, neurri egokienak zein izango diren erabakitzeko. Balorazio hori egiteko behar den denboran egoten da adingabea zentro horietan, eta egonaldi hori autonomia erkidego bakoitzaren araberakoa da; hala ere, ez dira sei hilabete baino gehiago izaten.
‎Adingabea zentroan sartu orduko eta lehenengo oharpenetan oinarrituta, tutore hezitzaileak hezkuntza programazio indibidualizatu bat egiten du, haren garapena sustatzeko.
‎Aipatu dugunez, adingabeak alta hartzen badu, amaierako txosten bat egin da, eta han zehaztu dira zentroan izan duen bilakaera, haren gaitasunak eta gizarteratzeko eta laneratzeko dituen gaitasunak.
‎Jasotako datuekin, familia unitateari buruzko txosten psikosozial bat egiten da. Prozesu horren ondoren, familiari edo pertsonari jakinarazten zaio eskaera onartu den ala ez.
‎Zaurien larritasuna ikusirik, berehala eman dio haien berri eskolako zuzendariari, eta ospitalera eraman dute. Han, azterketa bat egin zaio, eta baieztatu egin dira tratu txarrak.
‎Prozesu hori egiten den bitartean, zentroan sartu eta gutxi gorabehera astebete edo hamabost egun barru, eskolara itzuliko da, edo beste bat eskola bat bilatuko zaio. Nolanahi ere, Laurak elkarrizketa bat egingo du eskolarekin, eta haurraren, haren premien eta abarren berri emango du. Horrez gain, harremanetan egongo da eskolako tutorearekin, aldian behin bilerak eginez, Vanesak izan ditzakeen arazo guztiak jarraitu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat egin behar 88 (0,58)
bat egin ezan 17 (0,11)
bat egin nahi 16 (0,11)
bat egin ari 13 (0,09)
bat egin erabaki 5 (0,03)
bat egin ohi 5 (0,03)
bat egin ahal 3 (0,02)
bat egin baimen 3 (0,02)
bat egin ez 3 (0,02)
bat egin joan 3 (0,02)
bat egin lortu 3 (0,02)
bat egin modu 3 (0,02)
bat egin proposatu 3 (0,02)
bat egin sortu 3 (0,02)
bat egin ukan 3 (0,02)
bat egin aritu 2 (0,01)
bat egin arte 2 (0,01)
bat egin asmo 2 (0,01)
bat egin aukera 2 (0,01)
bat egin beharrezko 2 (0,01)
bat egin behartu 2 (0,01)
bat egin egon 2 (0,01)
bat egin eman 2 (0,01)
bat egin erabili 2 (0,01)
bat egin eskatu 2 (0,01)
bat egin gai 2 (0,01)
bat egin garai 2 (0,01)
bat egin gida 2 (0,01)
bat egin hilabete 2 (0,01)
bat egin kanpo 2 (0,01)
bat egin prozedura 2 (0,01)
bat egin sartu 2 (0,01)
bat egin zauritu 2 (0,01)
bat egin adoptatzaile 1 (0,01)
bat egin agintza 1 (0,01)
bat egin ahalbidetu 1 (0,01)
bat egin al 1 (0,01)
bat egin alde 1 (0,01)
bat egin aldi 1 (0,01)
bat egin aparte 1 (0,01)
bat egin aurre 1 (0,01)
bat egin aurrehautatu 1 (0,01)
bat egin baina 1 (0,01)
bat egin berri 1 (0,01)
bat egin bete 1 (0,01)
bat egin betebehar 1 (0,01)
bat egin bultzatu 1 (0,01)
bat egin buruzko 1 (0,01)
bat egin deialdi 1 (0,01)
bat egin droga 1 (0,01)
bat egin ea 1 (0,01)
bat egin egoera 1 (0,01)
bat egin egokitu 1 (0,01)
bat egin emaitza 1 (0,01)
bat egin emozio 1 (0,01)
bat egin enbor 1 (0,01)
bat egin enkargu 1 (0,01)
bat egin eskaera 1 (0,01)
bat egin Espainia 1 (0,01)
bat egin estatu 1 (0,01)
bat egin etzan 1 (0,01)
bat egin gabe 1 (0,01)
bat egin gaitasun 1 (0,01)
bat egin garatu 1 (0,01)
bat egin gehiegizko 1 (0,01)
bat egin geratu 1 (0,01)
bat egin geruza 1 (0,01)
bat egin goma 1 (0,01)
bat egin hidrauliko 1 (0,01)
bat egin hobetsi 1 (0,01)
bat egin hornidura 1 (0,01)
bat egin identifikatu 1 (0,01)
bat egin inportatu 1 (0,01)
bat egin jakin 1 (0,01)
bat egin jarraitu 1 (0,01)
bat egin jarrera 1 (0,01)
bat egin kanpoko 1 (0,01)
bat egin komeni izan 1 (0,01)
bat egin kontu 1 (0,01)
bat egin labe 1 (0,01)
bat egin lagindu 1 (0,01)
bat egin lagundu 1 (0,01)
bat egin lagungarri 1 (0,01)
bat egin laguntza 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia