Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 121

2000
‎Ez da kontuan hartzen elizaren jarduera, adibidez, hor dagoela. Gure inguruan, Arrasate aldean, bizkaieraz egiten dugu baina elizak azken hamarkadetan gipuzkeraz egin du bere jarduera. Horrek badu eragina.
‎" Elizak egiten duen moduan egingo dugu, baina elizak esaten dituen gauza berdinak esan gabe", esan zuen irriz Martxelo Otamendi" Euskaldunon Egunkaria" ko zuzendariak" Bizkaia" ren aurkezpenean. Izan ere, Bizkaia osoan tradizio luzea izan da ez horrenbeste beharbada mendebaleko euskararen Araba eta Gipuzkoako lurraldeetan herrikoa ez zen euskara jaso bat entzuteko, elizaren bidez batez ere.
2002
‎Abel nire besoetan hil zela. Esaldi kurtsia izango da eta hala da!, baina Elizakoak hartuta hil zela esatea baino hurbilago dago egiatik. Behin eta berriro errepikatzen diren horiek" Elizakoak hartuta hil zen";" Ez zaitut sekula ahaztuko";" Gaztea berez da susmagarri"... eta errepikatutako hori jasotzen duenaren komenientziak sortzen omen dute konbentzioa.
2003
‎Laster etorriko da belaunaldi berria, ez bakarrik sinesgarritasunik ez zuen eliza baina eliza oro arnegatuko duen belaunaldia: –Euskaltzaleen Jainkoa hil behar dugu!?
‎Baina, sorginen kasuan bezala, hemen ere elizgizonen anbiguitatea nabarmena da: batetik sorgin eta begizkoetan ez dela sinetsi behar, bestetik halakoak deabruarekin hitzartuta daudela; umeari sorginengandik eta begizkotik babesteko kolkoan jartzen zaizkion kutunak superstizio direla, baina Elizak bedeinkatutako kutun eta dominak, aldiz, zeharo eraginkor direla. Bermeon predikatutako sermoi honetan, Añibarrok anbiguitate hori biribiltzen du, inor sorgintzat ez  hartzeko eskatu eta, aldi berean," sorguinen echizuas" ihes egiteko honako" erremedio santubac" proposatzean:
2004
‎Aitta hil zen, arbolatik erorita. Nahi nuen joan leku batera, baina elizarik gabe, ez nuen nahi inork niri misiolari esaterik, ez nuen Erromako eliza katoliko apostolikoaren berririk jakin nahi, elizaren jerarkiak eta! Ez nuen ezer jakin nahi!
‎Tarteka tarteka liburu bakar batzuk ateratzen zituen euskaraz. Gero aldizkari batzuk ere baziren, baina Elizaren ingurukoak, komentuen ingurukoak. Horiek ziren zeuden gauza guztiak.
2005
‎(Harri eta Herri, Euskal Harria, Harrizko herri hau, Azken harria) bere leitmotivetako bat bihurtuko zuen, elizari egindako kritika hain zuzen. Olerki liburuetan Arestiren ahotsa profetaren ahotsa bihurtuko zuen, bere egingo zuen Bibliako hizkera, baina Elizaren hipokresiaren aurka egitearren eta berriro gizakiaren alde egiteko. Arestiren ahots biblikoaren zantzuak ipuinotan antzeman daitezke, gehienetan tonu ironikoaz.
‎Eukaristiak egiten duela Eliza, Eukaristiarik gabe ez dela Elizarik. Sinestedunak izan daitezke eskuin eta ezker, baina Elizarik ez da meza batek elgarretaratzen ez ditueno. Apezpikuek erraten ez dutena, eta denek ulertzen dutena, apezik gabe ez dela Eukaristiarik.
‎Gure seminarioetan, Parisko (edo Madrilgo) liburuak baitira nagusi! Paris (Madril) ez bakarrik munduko, baina Elizako zilkoa balitz bezala! Zenbat dira Iparraldean Gasteizko Frantses (Francisco de Vitoria †1546) ezagutzen duten apezak?
‎Jesus Jainkoa zen, baina Elizak erakasten digunaz gizona ere bai, bekatuaz kanpo, orotan gu iduri gizona. Tentamenduan ere bai, tentamendua ez baita bekatua.
‎Athorri barkatzen nion, baina Eliza guzia menperatu nahi lukeen bulegokeria horri... Mundu hori nahi baino hurbilagotik ezagutu duen Congar teologo famatuak idazten zuen Pio XII.a, Montini eta beste bakar batzu ez bada, batere ez zela idekidurarik gogolari eta ikerlariei buruz Erroman, ez eta intelektualen akulatzaile izan zukeen unibersitate eta seminarioen kongregazioan.49
‎Eta jendea, hemengoa, herrikoa, beldurrez egoten zen Beatriz andrearekin. Diruagatik egoten zen jendea beldurrez, badakizu, diruari beti beldurra, baina elizara askotan joaten zelako ere bai, tratu handia zeukalako abadeekin eta gotzainarekin, eta etxe barruan ere kapera handi bat zeukatelako eurentzat bakarrik, eta esaten zutelako gotzainaren laguna zela. Horregatik egoten zen jendea beldurrez Beatriz andrearekin, eta tratua ematen zion gotzainari bezala.
‎Izan ere, horixe bakarrik jakin ahal izan dut orain arte, inguru hauetan, erotzat zeukatela Lakoizketa botanikoa. Narbarteko familia on bateko seme izaki, bertako erretore izatera iritsi zela, baina elizako lanak amaitu bezain azkar, atzera eta aurrera ibiltzen zela bera bakarrik mendian eta erreka zokoetan. Sotana beltz beti zikin batekin, arima galdua zirudiela.
‎Zinez esaten dizut, kapitain jauna, gerra honek baino baja gehiago egin izan dituela ipar beltzak herri hartan. Herri xumea, zintzoa, eta lan du sinesteak, baina eliza xume bat ere ez zeukan Trintxerpek, lau eta bost kilometro egin behar izaten genituen igandeetan moja batzuen kapera hotz eta txiroan meza entzuteko. Ez dizut ukatuko guk nahi baino gehiagotan sortida egin gabe gelditu behar izaten zutela ontziek.
2006
‎Dorretxeak ondo ikusi eta gero aldapan behera abiatuko gara. Berriro ere elizara doan bidea hartuko dugu, baina elizara iritsi aurretik Goiko kaleko 6 zenbakian gelditzea ezinbestekoa da. Bertan jaio eta bizi izan zen Koldo Mitxelena filologo eta euskaltzale handia.
baina Elizak eskua estu
‎Berean jarraitu zuen apaizak, baina elizaren aginduak gogorarazten zituen modu berean: sinetsita baino gehiago ohituraz, hala egin beharra zeukalako, ikusi ikusten baitzuen otsoen ipuinek ez gintuztela askorik izutzen.
2008
‎Gure nahia beste bat litzateke, egia esan, baina errealitatea den bezalakoa da. Gaurko giroan eta gure familietan, aste bukaerak, lo egiteko edo kirola egiteko hartzen dira, gehienbat, baina Eliza eta horrelakoak ez dira kontuan hartzen. Honek nahiko urduri uste gaitu horretan gabiltzanok.
‎Abadea heldu baino lehen, akolito horrek zurrutada luze samarra egin, kontizu. Blastakoa sakristian izan da, baina eleizatik be entzun da.
‎bekatu mortala ere bada? . Reginak lurrera begira ahoskatzen zituen hitz multzoak, baita, tarteka egiten zituèn pausetan, begiak markesa anderearen norabidean jaso ere, bizi senak edo eragindako erreakzioan?, baina Elizak, betiko ezkontza agintzen du?
‎Helburua ez zen soilik euskara katedra gisako ikasgaiak sortzea, baserritarrei eraginkorkiago zuzendu ahal izateko, baizik apaizgaiak, fraileak eta mojak ere, beren barne jardunean, euskaraz aritu ahal izatea, garaian gertatzen ez zena. Zeren eliztar batzuk euskaltzaleak ziren, baina Eliza erakunde gisa, euskararekiko «tolerantea» zen asko jota. Mikel Aizpuruk dioen bezala:
‎eta, moradores? direlakoen arteko bereizketa bukatzea eskatu zuten, beraiek beste edozein herritarrak bezala zergak ordaintzen zituztelako, baina elizak eskubide bereziak kobratzen zizkien hileta elizkizunetan927.
‎–Senarrak berorri egin dionak... ez du izenik... bekatu mortala ere bada... –Reginak lurrera begira ahoskatzen zituen hitz multzoak, baita, tarteka egiten zituèn pausetan, begiak markesa anderearen norabidean jaso ere, bizi senak edo eragindako erreakzioan–, baina Elizak... betiko ezkontza agintzen du... eta ez dut desiratzen... markes jaunaren damua baizik.
2009
‎Herriko etxe bakoitzari jarleku bat dagokio elizan. Baita lurrez beste udalerri baten egon baina elizaz Jatabe direnei ere. Adibiderako, aipa ditzagun Mungiako Markaida auzoko Arene eta Gortezarre etxeak, elizaz Jatabe direnak.
‎–Nik ere maite dut Eliza, aizu, eta igandero kantatzen dut meza emakumez osatutako parrokiako koruarekin, neure bizitzako mementorik ia ederrenetan, baina Elizak ez ditu gauza guztiak ongi egiten. Hasteko, emakumeok koruan kanta dezakegu, bai, baina ez goian koruan, gizonezkoak bakarrik igo daitezke-eta.
‎–Jesus errebelde bat izan zen batez ere, Eliza haren irudi ezin ordenazaleago bat ematen saiatu den arren; baina horrek bere esplikazioa du; izan ere, Eliza botere egitura da eta Jesusen errebeldia bahitu du; izan ere, Jesusek aberaskumeen aurka predikatu zuen, baina Eliza aberaskumeen instituzioa da; izan ere, Jesusek beste masaila jartzen zuen, baina Elizak ez du inoiz berea jartzen; izan ere, kristauek kristau izateari utzi zioten aginte zibilarekin bat egin zutenetik, Konstantino enperadorearekin.
‎–Jesus errebelde bat izan zen batez ere, Eliza haren irudi ezin ordenazaleago bat ematen saiatu den arren; baina horrek bere esplikazioa du; izan ere, Eliza botere egitura da eta Jesusen errebeldia bahitu du; izan ere, Jesusek aberaskumeen aurka predikatu zuen, baina Eliza aberaskumeen instituzioa da; izan ere, Jesusek beste masaila jartzen zuen, baina Elizak ez du inoiz berea jartzen; izan ere, kristauek kristau izateari utzi zioten aginte zibilarekin bat egin zutenetik, Konstantino enperadorearekin.
‎–Nik anarkistatzat diat neure burua, bai, Chaplin, baina elizak erretzeko kontu horretan nahiago diat su-hiltzaile su emaile baino.
‎Kilkerren hotsak eko Elenak, gerra zibilaz ari dela, Jainkoa bi aldeetan dagoela dio; beraz, ez batean ez bestean. Jainkoa agian ez, baina Eliza bai, Eliza bi aldeetan egon zen. Agintari politikoek umemoko inuzenteak dirudite jendeak, ama?
‎Baina praktikatu, eta errito batzuk eginegiteagatik ez zituen ulertzen. Nik uste erlijiosoa pixka bat bazela, baina elizarekin ezzuen bat egiten. Agnostikoa edo.
‎Beste kontu bat da inskripzioa egiteko behar den bide eta titulu egokia zein den zehaztea. Ebazpenak, zuzenean, arazo horren gainean ez du ezer adierazten, baina Elizak emandako jabetza ziurtagiriei buruz zalantzak badituela ikusten da, ezer adierazi beharrik ez eta, arazoa gogorarazi eta oharra egiten baitu ebazpenak:
‎Iartzan beste zona berde zabal bat egitea aurreikusi dute. Zizurkil GoiaErrepidea Elizaren atzealdetik pasako da, baina elizatik pixka bat aldenduta. Eliza eta plaza ingurua oinezkoentzako gune izango da.
‎–Nik ere maite dut Eliza, aizu, eta igandero kantatzen dut meza emakumez osatutako parrokiako koruarekin, neure bizitzako mementorik ia ederrenetan, baina Elizak ez ditu gauza guztiak ongi egiten. Hasteko, emakumeok koruan kanta dezakegu, bai, baina ez goian koruan, gizonezkoak bakarrik igo daitezke-eta.
‎–Jesus errebelde bat izan zen batez ere, Eliza haren irudi ezin ordenazaleago bat ematen saiatu den arren; baina horrek bere esplikazioa du; izan ere, Eliza botere egitura da eta Jesusen errebeldia bahitu du; izan ere, Jesusek aberaskumeen aurka predikatu zuen, baina Eliza aberaskumeen instituzioa da; izan ere, Jesusek beste masaila jartzen zuen, baina Elizak ez du inoiz berea jartzen; izan ere, kristauek kristau izateari utzi zioten aginte zibilarekin bat egin zutenetik, Konstantino enperadorearekin.
‎–Jesus errebelde bat izan zen batez ere, Eliza haren irudi ezin ordenazaleago bat ematen saiatu den arren; baina horrek bere esplikazioa du; izan ere, Eliza botere egitura da eta Jesusen errebeldia bahitu du; izan ere, Jesusek aberaskumeen aurka predikatu zuen, baina Eliza aberaskumeen instituzioa da; izan ere, Jesusek beste masaila jartzen zuen, baina Elizak ez du inoiz berea jartzen; izan ere, kristauek kristau izateari utzi zioten aginte zibilarekin bat egin zutenetik, Konstantino enperadorearekin.
‎–Nik anarkistatzat diat neure burua, bai, Chaplin, baina elizak erretzeko kontu horretan nahiago diat su-hiltzaile su emaile baino.
‎–Jainkoek paso egingo dute, baina elizak ez gaitu bakean uzten. Bistan da ez zenuela apaizekin ikasi.
‎Arantzazukoa egun handia izan zen euskal kulturarentzat, eta Basterretxeak esan zuen modura," haurdunaldia luzea izan da, baina erditzea ongi atera da, eta ederra izan da". 1953an ekin zion margolan horien sorkuntzari, baina elizaren dotrina eta filosofiarekin" zintzoa" zen fraideren batek ezabatu egin zituen lehen marrazkiak. Isilpean, gauez, zentsura egin zuen, kristautasunaren balioen eta estetikaren izenean seguruenik, frantziskotarren hierarkiak eta Vatikanok Basterretxeari eta Oteizari debekua jarri zieten arrazoi berengatik.
2010
‎Hor hasi zen nire nekazal borroka. pistola eta guzti ibiltzen ziren, baina elizak pobreenekin konpromisoa zeukan garaia zen, eta gure borroka klandestinoa izan arren, justua zenez, bere babes osoa geneukan. 1975eko ekainean Horcones eko sarraskia pairatu genuen, 14 konpañero erail zizkiguten, tartean moja eta fraide batzuk.
‎Eta apaizak: . Zeruko ura ez dago diruz ordaintzerik, baina elizan aurki hasiko gara obretan, eta AEGk lagun diezaguke hainbat kontutan, beharbada??.
‎Jainko infinituki zuzen batek berdin zeruratu bailituzke nola kristau herri batean hiltzen den haur bataiatua, hala munduaren beste puntan hiltzen den indiokume bataiatu gabea, erru izpirik ere ez duena. Baina orduan, dilemari erantzun bat emateko. Elizatik kanpo ez zegoen, ez, salbaziorik, baina Elizak ezin zezakeen errugabetasuna betiko suarekin zigortu?, zer asmatu zuten teologoek. Linboa:
‎baina kontzilio berriarekin gauza asko aldatu dira, eta jakizu eliztar askok eta askok geure egiten ditugula Berengario Tours-ekoaren ideiak, Elizak bere garaian kondenatu zituenak, eukaristia sinbolikoa baztertuz eta haragizkoa, kanibalismoa, ondorioz? hobetsiz; esan ere, esango didazu, nola gutxiets ditzakedan Elizaren dogmak, baina Elizaren barruan beti egon izan dira bi eliza: bata arauzalea, gehiengo batek osatua eta Erromarekin guztiz lotua; bestea, ebanjelioari atxikiagoa eta libreagoa; nire bilakaera, berriz, batetik besterainokoa izan da, muturretik muturrera, alegia?, ez nire buruhausteak izan gabe, bolada batean. Euskal Herriko hainbat apaiz eta fraidek karta ezagun hura sinatu genuèn garaian, non Zamorako espetxean preso zeudèn apaizei geure baldintzarik gabeko elkartasuna adierazten baikenien?
‎Entzuna nago lurrikarak eta izaten diren lekuetan, txakurrak, segundo batzuk lehenago, urduri jartzen direla eta zaunkan hasten, zergatik ez, haien pertzepzio eremua eta gurea ez badira beti bat!?, eta ez dut dudarik halako zerbaiti antzeman ziola, ai, Galileok eta Giordano Brunok txakur bat lagun izan balute, Inkisizioak eragindako lurrikarei antzemateko?!, baina Elizak, heretikoak ez ezik, txakurrak ere kondenatuko zituzkeen orduan sutara, seguru baietz??, txakurra negarrez hastearekin batera, lurrikara bat bezalakoa sentitu bainuen neure baitan, bertigo bat, oinen azpian nuèn euskarria bat batean desagertu eta hutsean zehar, neure hutsaren hutsean zehar, amiltzera banindoa bezala:
‎izeba eta arreba Amanda baino mistikoagoak baitira, nolabait esatearren. Aitor dut arras bestelakoa izango litzatekeela Elizari buruz dudan ikuspegia, baldin eta eliztar gehienak haiek bezalakoak balira, baina Eliza den bezalakoa da: gorrotagarria, handinahia, zer harrokeria da hori, Elizak aita santuaren hutsezintasuna aldarrikatzera eraman zuena, Vatikanoko I. kontzilioan!?, arrisku hutsa?
‎...ta gizonak homosexualtzat ere, ez nolanahiko argudioekin... baina kontzilio berriarekin gauza asko aldatu dira, eta jakizu eliztar askok eta askok geure egiten ditugula Berengario Tours-ekoaren ideiak, Elizak bere garaian kondenatu zituenak, eukaristia sinbolikoa baztertuz eta haragizkoa —kanibalismoa, ondorioz— hobetsiz; esan ere, esango didazu, nola gutxiets ditzakedan Elizaren dogmak, baina Elizaren barruan beti egon izan dira bi eliza: bata arauzalea, gehiengo batek osatua eta Erromarekin guztiz lotua; bestea, ebanjelioari atxikiagoa eta libreagoa; nire bilakaera, berriz, batetik besterainokoa izan da —muturretik muturrera, alegia—, ez nire buruhausteak izan gabe, bolada batean —Euskal Herriko hainbat apaiz eta fraidek karta ezagun hura sinatu genuèn garaian, non Zamorako espetxean preso zeudèn apaizei geure baldintzarik gabeko elkartasuna adierazten baikenien— zalantzan ibili bainintzen, Eliza utzi ez utzi...
‎Entzuna nago lurrikarak eta izaten diren lekuetan, txakurrak, segundo batzuk lehenago, urduri jartzen direla eta zaunkan hasten —zergatik ez, haien pertzepzio eremua eta gurea ez badira beti bat! —, eta ez dut dudarik halako zerbaiti antzeman ziola —ai, Galileok eta Giordano Brunok txakur bat lagun izan balute, Inkisizioak eragindako lurrikarei antzemateko...!, baina Elizak, heretikoak ez ezik, txakurrak ere kondenatuko zituzkeen orduan sutara, seguru baietz... —, txakurra negarrez hastearekin batera, lurrikara bat bezalakoa sentitu bainuen neure baitan, bertigo bat, oinen azpian nuèn euskarria bat batean desagertu eta hutsean zehar —neure hutsaren hutsean zehar— amiltzera banindoa bezala: zer egin behar nuen nik, izan ere, Madril bezalako hiri handi batean, etxerik eta babesik gabe, eta zer, txakurrik gabe eta txakurrak eskaintzen zidàn euskarri psikologikorik gabe?
‎izeba eta Bibi bezalako pertsonak salbuespen dira Elizan, Amanda ere salbuespen den bezala, beste era batean bada ere... izeba eta arreba Amanda baino mistikoagoak baitira, nolabait esatearren. Aitor dut arras bestelakoa izango litzatekeela Elizari buruz dudan ikuspegia, baldin eta eliztar gehienak haiek bezalakoak balira, baina Eliza den bezalakoa da: gorrotagarria, handinahia —zer harrokeria da hori, Elizak aita santuaren hutsezintasuna aldarrikatzera eraman zuena, Vatikanoko I. kontzilioan! —, arrisku hutsa... nahiz eta zuetako batzuek esperantza berreskuratu duzuen, Vatikanoko II. kontzilioak bidea zuzenduko duelakoan:
‎Jainko infinituki zuzen batek berdin zeruratu bailituzke nola kristau herri batean hiltzen den haur bataiatua, hala munduaren beste puntan hiltzen den indiokume bataiatu gabea, erru izpirik ere ez duena. Baina orduan, dilemari erantzun bat emateko —Elizatik kanpo ez zegoen, ez, salbaziorik, baina Elizak ezin zezakeen errugabetasuna betiko suarekin zigortu—, zer asmatu zuten teologoek. Linboa:
‎Eta apaizak: ‘Zeruko ura ez dago diruz ordaintzerik, baina elizan aurki hasiko gara obretan, eta AEGk lagun diezaguke hainbat kontutan, beharbada... ’.
2011
‎Inguru horretantxe dagoan Eskidxa etxeari, ostera, bestetara jazoten jako: herriz Bermeo izan, baina eleizaz Busturia. Era beretsuan, Munitiz inguruko hainbat etxe be, herriz Busturia eta eleizaz Sukarrieta izan dira lehen, gaur egun Sukarrietako udalari erantsita badagoz be.
‎Etxe bakotxari egokon ermitearen arabera alkartzen ziran baserritarrak. Esaterako, lurrez Busturia baina eleizaz Almikari (Almorika, Almike) jagokozan etxeetakoak almikarrakaz batu izan dira ermandade eta hainbako auzo alkarte guztietan. Urtean behin batzen zan ganadu ermandadea, urtarrileko San Antonio egunez gehienetan.
‎Egun bat edo bi egiten zituzten Bitorian. Merkatariak ziren asko, baina elizako eta gobernuetako ordezkariak ere agertzen ziren. Santiagora bidean zebiltzan erromesak ere sarri izaten genituen geure artean.
‎Hasiera batean, Nafarroan konstituzio hau ez zen martxan jarri, Frantziaren menpe baitzegoen. Geroago bai, baina Eliza erakundeak, jauntxoek, eta herritar askok ez zuten onartu. Fernando VII.a bueltatzea nahi zuten konstituzioa ezabatu eta Nafarroako foruak martxan berriro jartzeko.
‎Kokalekua: Herriko plazan, Herriko etxearen ondoan, estrata batekin bereizia, baina eliza aldera, eta sartuago; ondoan, kamio bat tartean duela, Marijuangonea (Maisu zaharraren etxea edo Martin Eratsunen etxea) dago, eta atzeko aldetik Martitxonezarra etxetxoari lotua dago. Xardearen etxea esaten zaio.
2012
‎PPko Juan Jose Gastañazatorreren ustez, Elizak egiten duen gizarte lanari eskerrak diru asko aurrezten da. Aralarreko Dani Maeztuk erantzun dio Caritasek ez daukala irabazi asmorik, baina Elizak orokorrean baietz. PSE EEko Pilar Riosek gaineratu du, adibide legez, udal euskaltegia Elizaren eraikin batean egon dela hogei urtean, eta horregatik 350.000 eurotik gora jaso dituela.
‎INES. Erabakita daukat, German. Bazkarira ez, baina elizara joango naiz.
‎INES: Ez, fedea ez, baina Elizak huts egin zidan?! Modu asko zeuden Jainkoari zerbitzatzeko.
‎Azkenik, herrian zehar jarraitzen dugu danbor hotsarekin, giro polita dagoen jai eremu eta taberna inguruetan, 02.30ak aldera arte.Ibilbide horretan, izatez, izango dituzue toki kuttunak…A.R.: Leku guztiak dira aipatzekoak, baina eliza aipatuko genuke lehenbizi. Jende ugari egoten da gu entzuteko zain, eta danbor hotsak soinu berezia hartzen du bertan.
2013
‎Orduan Darcyk etxera sartzeko eskatu zion, baina Eliza bethek esan zuen ez zegoela nekatuta, eta biak geratu ziren zutik belardian. Bitarte horrek asko esateko beta ematen zuen, eta isiltasuna oso deserosoa zen.
‎Goraipatu zuen. Annette Beckerren arabera, gerlak fedea piztarazi zuen, baina Elizak hori bere bidera ekartzeko ahalegina egin zuen. Eta fedearen igaitea goraipatu zuen prentsa giristinoak, Jean Jacques Beckerren arabera.
2014
‎Bai, baina elizetan kokatuta dagoelako gehienbat. Hala ere, instrumentuak elizaren barnean literatura izugarria badu ere, badu batere erlijiosoa ez den aldea ere.
‎Beste gauza askoren artean, bost gazte saiatu gidatzen eta hezten asmatu zuen, haien artean Jose Maria Ormaetxea, gizarte eta lanaren mundua hobetzeko bere printzipioak gauza zitzaten. Eta santu egiten dutenerako, proposatzen dut gizarteak izendatu dezala sustatzaile sozialen patroi; titulu guztiz laikoa litzateke, baina Elizakoa bezainbeste luke.
‎Har dezagun gogoan, konparazio bide bezala, Lourdeseko historia. Ipuin arrunt bat besterik ez zen hasieran, Bernardette neskatila gaixoak" uo petito damizelo" ikusi zuela kobazulo batean; baina Elizak ezarri berria zuen Ama Birjinaren Sortze Garbiaren dogma, eta bizigarri bat behar zen hura popularra egiteko. Neskatilak ikusitako errainua" Ama Birjina" bihurtu zen segituan, Frantziako Elizaren buruzagiak eta Napoleon III.a tarteko.
‎Algerian ibiliak hor dira herrian eta Elizaren rola ahuldurik da, ez da apezik agertzen ere. Arazoa argitzen da, ez da Eliza/ erlijioa aipatzen baina Eliza/ eskuina, urturik da pentsamolde kontserbadore batean, notableen helburu garbien errepikatzaile. Gaetan Evariste deitzen da orain, Herriko bozak eta Xurigorriak eta pasatuak dira, pertsonaia berak erakusten ditu Gillomek Xuri gorriak eta II edo remake egiten balu bezala.
‎Ez zen dantzaririk Besta berrin. Ez baitu dantza helburua, baina Elizak dantza beregana dezan, dantza kontrola dezan. Anexioa ikusten da, geroztik aldatu da.
‎Todd maite dut, baina eliza baita.
2015
‎Miseria indibidual gizatar gizatarregiek baino gehiago, Eliz erakundearen mundutarkeria guztizkoak samintzen du. Artzainen lana ardiak zaintzea da, baina Elizako artzainek, ardien ardura Kristori berari uzten diote?, beraiek bestelako negozioak zaintzen jarduteko. Gotzainek eta kardinalek eta,, txiro ziren apostoluen ordezko direnek, zertarako behar dituzte ondasunak??.
‎Begiak itxita, egun guztian oldartsu zebilzkion barneko zurrunbiloak baretuz joan ziren poliki poliki. Ez zen santujalea izan bere denboran, eta apaizak ez zituen oso begiko, baina eliza barruko giroak on egiten zion beti, euri gozatsu batek lur elkorrari legez. Bat batean, indar ezkutu batek erabiliko balu bezala, bankutik jaiki eta konfesalekura zuzendu zen.
‎andregaiak belaunak begi bistan uzten zituen soineko loreduna zeraman, senargaiak Lacoste urdina. Kale jantzian baina elizan, zailegia egiten zitzaielako apostasiaren bidea. Bi ezkonberrien amak beltzez ezkondu ziren eta aitak traje ilunez, argazkiek diotenez.
‎Teresari A. Jeneralak Gaztelan fundatzeko soilik eman zion baimena. Beas, ordea, herriz Gaztelakoa zen, baina elizaz Andaluziakoa, Cartagenako elizbarrutikoa; beraz, Andaluziako prelatuen mende zegoen. Teresak berandu jakin zuen hala zela, okerra egina zegoenean.
‎Julian Ávilakoren egitekoa Gotzainaren baimena lortzea zen, ni joan baino lehen ere Gotzainak itxaropen ona eman baitzuen. Obrak ezin izan ziren burutu baimena lortu aurreko igande bat iritsi baino lehen; baina elizatarako geneukan lekuan meza esateko baimena eman ziguten, eta halaxe esan ziguten.
‎Azkenik, 1970eko uztaileko batzarrean, L. Villasantek, abertzale gisa identifikatzen ez zen «neokatoliko» gazteagoak, ordeztu egin zuen zuzendaritzan39 Arantzazuko Santutegian bizi zenez, erasoetatik urrunago zegoen, eta 1968ko abenduan euskara batuaren eta K. Mitxelenaren aginpidearen aldera agertua zen frantziskotarren hilabetekarian (Villasante, 1968). Egoera normalizatu batean katedradun jeltzaleari zegokiokeen buruzagitza, baina Eliza Katolikoak berme izaten jarraitzen zuen, kanpora nahiz barnera begira. 1970eko hautagaiak ikustea besterik ez dago.
2016
‎Oztopoak bai, baina elizak badu xarma berezi bat ere.
‎Testamentua izeneko liburuan, munduko erlijio eta jainko guztiak faltsuak direla frogatzen saiatu zen eta komunalismo anarkista baten aldeko aldarriak egin zituen bidenabar. 1724an, hil zen urte berean, argitaratu zioten liburua, baina elizak ahalegin guztiak egin zituen isilarazteko. Ateismoaren historian Holbach izan zen bigarren mugarria, eta Feuerbach hirugarrena.
‎Erdi Aroan heziketa urria zuen herriko jendeak, baina Elizari oso lotua izaten zen. Bi arte mota garatu ziren garai horretan, katedralen artea eta erlijioari lotu antzerkigintza edo drama.
‎Latino Amerikatik egindako joan etorrian, antzeko galdera bat egin eustan zure taldekide batek esanaz: Zuk herri mugimenduei eskua luzatu deutsazu, baina Eleizak jarraituko ete dau?. Eta nire erantzuna hauxe izan zan:
‎“Edonork lehen aldiz jabetza erregistroan bere izenean jartzeko ondasun bat frogak eta lekukoak aurkeztu behar ditu baina Eliza Katolikoaren beste salbuespen bat egin da”, azpimarratu du EH Bilduko batzarkideak Luis Salgadok.
‎Aznarren gobernuak Lege Hipotekarioa aldatu zuen eta horri esker Apezpikuaren jabegoa demostratzen zuen inolako dokumentaziorik aurkeztu gabe, Eliza Katolikoak erregistroan bere izenean jar zezakeen edozein ondasuna. “Edonork lehen aldiz jabetza erregistroan bere izenean jartzeko ondasun bat frogak eta lekukoak aurkeztu behar ditu baina Eliza Katolikoaren beste salbuespen bat egin da eta azken urte hauetan bereak ez ziren hainbat ondasun eskuratu ditu”, azpimarratu du EH Bilduko batzarkideak Luis Salgadok.
2017
‎Andoni abadeak kontatzen zigun nola ari zen santua soroan beharrean jo eta ke mezetarako ordua iritsi zitzaionean. Kostata, baina elizara joatea erabaki zuen, eta bueltan etorri zenean soroa goldatuta aurkitu zuen. Askotan gogoratzen naiz Isidroz, baina ez dut ezagutzen mezetan egon den denboran aingeruek lurra goldatu dioten beste inor; nahiz eta gure inguruko zaharrak urtero joaten ziren mezetara gaurko egunez.
‎Hori izan da joera elizan, eta erakunde publikoek ere gehienetan ez dute horri aurka egiteko egitasmorik hasi. Informazio faltagatik maiz, baina elizaren botereari aurka ez egiteko ere bai inoiz.
‎Hori da behintzat nik topatu dudan azalpen bakarra. Pertsonek sufritu dezakete, baina eliza salbatu behar da. Eliza ezin da zikindu.
‎Arantzazu poema (Golgota, Alberna, Arantzazu; Arantzazuko hiru erreketak, hiru gerra zibilak), Bizi Nai, Guruzbideak, etab. Erlijioari inportantziarik ez ematera lerratuak gara, baina mendeetan eta mendeetan komunitateen, lokalak bezainbat nazionalak? identitate zeinu funtsezkoenetakoa izan da (ermitak eta erromeriak, eliza herriaren erdigune, santu eta debozio eta jai nazionalak, etab.). Merezi luke debozio herritarrak aztertzea, ez erlijioagatik, baina elizetako santuen irudi eta ermitetan espresatu direlako mendeetan gure jendearen beldurrak eta esperantzak. Persiak Greziari eraso dionean, grekoek ez dute sentitu erasoa hizkuntza grekoari egin zaionik, komunitate grekoari baizik.
‎Hurrena, ateak irekita Minaren zalditeria sartu zen Maylefer maiorraren aginduetara. Errealistek amore eman ez zutenez, Minak herria arpilatzeko baimena eman zuen, baina elizan sartu gabe eta jendeari minik eman gabe. Neurri horrekin eta jokaera zintzoa erakutsiz, Minak ezabatu nahi zuen hari buruz erregeordeak zabaltzen zuen gaizkile irudia.
2018
‎Baina lasai, ikusiko ditugu mutilak neskez jantzitako mozorroekin, toreatzaile eta artaldeak, baita plastikozko zakil ugari ere. Dena den hemen guztiok gara aurrerakoiak, ez fededunak, baina eliza eta traje zuriak egun horretan badu bere xarma. Orain aurreskua dantzatu ordez atzeskua dantzatu da.
‎Askatasuna maite dut. Konpromisoa bai, eta konpromiso horretan egin behar duzuna txukun egin, baina Elizarekin eta beste erakundeekin loturak, ahal den gutxiena.
‎Bai, sinesten dut, baina Eliza, erakunde bezala, ez zait gustatzen.
‎Nik ez nuen sekula horrelakorik pentsatu. Hainbat zirriborro eginak nituen, marrazki mordo bat, baina eliza izan behar zuen, ez zuen, ez nekien. " Eliza izan behar du".
‎Beste batzuek diote emazte ezkondua izan zela Andere hori, eta ez zuela inondik ere elizara joan gura. Egun batez senarrak gurdian sarrarazi zuen estutua eta elizaraino eraman zuen bortxaz; baina elizako atetara heldu eta barrura sartu barik, dena sutan jarri zen, estekak erre zituen eta airean abiatu zen. Geroztik hor dabilela garretan, mendi batetik bestera bueltaka.
‎Baserri horietan, gipuzkoarrak eta ondorengoak bizi ziren. Beraz, gizon honen kasua ezin zen bakarra izan; euskaldun elebakar asko hilko ziren Astobitzan, baina elizako agirietan ez da antzeko gertaerarik agertzen. Kasualitate hutsa?
2019
‎" Altxamenduan zuzenean parte hartu zuen errateko daturik ez da, baina Elizak hasieratik txalotu zuen; gurutzadatzat jo zuen", erantsi du historialariak. Garaiko Iruñeko artzapezpiku Marcelino Olaetxearen rola gogoratu du, zehazki:
‎242 ostia kontsakratu bildu zenituen (mezetako eukaristietan zuk zeuk hartuak) eta" pederastia" hitza idatzi zenuen horiekin. Elizaren sektore bat asko haserretu da zurekin, baina Elizaren barruan urtetan onartu diren gehiegikeriak frogatuta daude. Errealitatea irudikatzea, errealitatea bera baino gogorragoa egiten zaie batzuei?
‎Anboto, Alluitz, Axtxiki, Untzillatx... Hortixek ikusten da Arria baserria be, lurrez Berriz baina eleizaz Garai dana. Sasoi baten, jauregi eta errota izandakoa, etxe eder eta dotorea da.
2020
‎Nafarroan ez dute halakorik agindu. Meskitak eta eliza ebanjelistak itxi egingo dituztela esan dute, baina eliza katolikoak irekita mantentzeko asmotan daude, ofiziorik ez izan arren, banaka otoitz egiteko aukera emateko —gobernuaren dekretuak ez du zehazten, ordea, otoitz egitera joateko etxetik atera ote litekeen— Ezkontzak, bataioak eta halakoak ere atzeratzeko agindu dute. Hiletak jende multzo txikiekin egingo dira, familiartekoekin soilik.
‎Leon Leon (Hazparne, 1896ko agorrilaren 18a Uztaritze, 1962ko otsailaren 12a) antzerkiak idazteagatik izan zen ezaguna, baina Elizako testuak ere itzuli zituen. Euskaltzain urgazle izan zen 1950etik landa.
2021
‎Tradizio handia du literaturan (Axular, Kardaberaz, Pouvreau, Leizarraga, Iztueta, Haraneder, Agirre Asteasukoa, Lizardi, Orixe, Lardizabal, Antia, Larramendi, Beobide, Labaien, Arana, Mendiburu, Iraizoz, Anabitarte, S. Mitxelena, Mirande, Barrensoro, Arrue, Arrese...), eta aski arrunta da egungo idazleen artean: Eta are gehiago printzeak eta erregeak; Are distiratsuago egin zuen ospakizuna; Are ttikiago zen; Are gutiago gainerako langileak; Are miresgarriagoa dena; Etxe hori beste hura baino handiago (a) da, baina eliza are handiagoa...
‎" Gogoratzen dut nire baitara pentsatzea,' bekatu egin baino lehenago hil!', eta bekatu nagusia emakumeekin harremanak izatea zen". Seminariotik irten eta urteetara izan zuen sexua lehenbizikoz pertsona batekin, baina Elizaren eta apaizen arrastoa fresko zegon oraindik ere. " Gozatzea galarazten zidan, sei hilabetez egon nintzen orgasmorik ezin eduki, apurtu nuen arte".
‎Animalien eta landareen babeserako elkartean aritu zen, eta Mikeldi margolarien elkartea antolatu zuen ere. Goi mailako euskal kultura garatu nahi ukan zuen, euskara baserriko mundutik harago ailega zedin, eta lortzen ari zen, baina Elizarekin topatu zen, eta erbestearen bidea hartu behar ukan zuen.
‎Baina, erlijio katolikotik jaso dituzte konpromiso sozialaren aldeko balioak, eta instituzio horrek eskaini die, aldi berean, hurbil izan duten partaidetzarako organizazio sare bat. Elkarrizketatuek aipaturiko boluntariotza jardueretan engaiamendu maila oso desberdinak ikusi ditugu, baina Elizako erakundeetan jatorria duen iniziazio ibilbide eredu berbera agertu da jasotako hainbat adierazpenetan.
‎Momentuz ez nuen pentsatu baina elizako hormaren beste aldean, hurbil hurbila, hilerrian zegoen Luis Marianoren hilobia. Barneko zeremoniarekin ez zen zer ikusirik, seguru, halere uste dut gustatu litzaiokeela Mexikoko kantuari!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 32 (0,21)
Argia 12 (0,08)
Labayru 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Liburuak 9 (0,06)
Alberdania 7 (0,05)
Berria 5 (0,03)
Pamiela 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Susa 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
Booktegi 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina eliza ez 7 (0,05)
baina eliza katoliko 7 (0,05)
baina eliza erakunde 3 (0,02)
baina eliza jarraitu 3 (0,02)
baina eliza aberaskume 2 (0,01)
baina eliza aurki 2 (0,01)
baina eliza beti 2 (0,01)
baina eliza erre 2 (0,01)
baina eliza ezin 2 (0,01)
baina eliza joan 2 (0,01)
baina eliza agindu 1 (0,01)
baina eliza agiri 1 (0,01)
baina eliza ahalegin 1 (0,01)
baina eliza aipatu 1 (0,01)
baina eliza alde 1 (0,01)
baina eliza Almika 1 (0,01)
baina eliza Andaluzia 1 (0,01)
baina eliza apaiz 1 (0,01)
baina eliza are 1 (0,01)
baina eliza artzain 1 (0,01)
baina eliza asko 1 (0,01)
baina eliza atari 1 (0,01)
baina eliza ate 1 (0,01)
baina eliza atera 1 (0,01)
baina eliza azken 1 (0,01)
baina eliza bai 1 (0,01)
baina eliza barik 1 (0,01)
baina eliza barruko 1 (0,01)
baina eliza be 1 (0,01)
baina eliza bedeinkatu 1 (0,01)
baina eliza bezainbeste 1 (0,01)
baina eliza botere 1 (0,01)
baina eliza Busturia 1 (0,01)
baina eliza dantza 1 (0,01)
baina eliza dotrina 1 (0,01)
baina eliza eduki 1 (0,01)
baina eliza eman 1 (0,01)
baina eliza erakatsi 1 (0,01)
baina eliza ere 1 (0,01)
baina eliza errekurritu 1 (0,01)
baina eliza esan 1 (0,01)
baina eliza eskaini 1 (0,01)
baina eliza esku 1 (0,01)
baina eliza eskubide 1 (0,01)
baina eliza ezarri 1 (0,01)
baina eliza gainera 1 (0,01)
baina eliza Garai 1 (0,01)
baina eliza guzi 1 (0,01)
baina eliza harreman 1 (0,01)
baina eliza hartu 1 (0,01)
baina eliza hasiera 1 (0,01)
baina eliza hipokrisia 1 (0,01)
baina eliza hori 1 (0,01)
baina eliza horma 1 (0,01)
baina eliza huts 1 (0,01)
baina eliza ikusi 1 (0,01)
baina eliza ingurumari 1 (0,01)
baina eliza iritsi 1 (0,01)
baina eliza itxi 1 (0,01)
baina eliza jalgi 1 (0,01)
baina eliza Jatabe 1 (0,01)
baina eliza kokatu 1 (0,01)
baina eliza lan 1 (0,01)
baina eliza mimatu 1 (0,01)
baina eliza oro 1 (0,01)
baina eliza orokor 1 (0,01)
baina eliza oso 1 (0,01)
baina eliza pixka 1 (0,01)
baina eliza pobre 1 (0,01)
baina eliza salbatu 1 (0,01)
baina eliza santu 1 (0,01)
baina eliza sartu 1 (0,01)
baina eliza testu 1 (0,01)
baina eliza topatu 1 (0,01)
baina eliza ukan 1 (0,01)
baina eliza urte 1 (0,01)
baina eliza xume 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia