Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Hori, bidaideaahaztu gabe; hau da, hiztegi elebiduna, edo bestela esanda, hiztegi, itzulia?. Itzulpena helburu didaktikoa ez bada, zergatik erabili material elebiduna? , bai irakasleak bai ikasleak ezinbesteko makulu dutelako. Baina kezkatxo batpiztu behar genuke:
‎1995.eko egitarauaren aurkezpenean azaltzen zen bezala, proposaturiko urratsak«arbitrarioak dira neurri handi batean(...), ezen bigarren hizkuntza bereganatzeacontinuum bat da(...)». Horrela, bada, helburuak behin eta berriro errepikatukozaizkigu urrats ezberdinetan eta oso zail egingo zaigu ikas prozesuaren jarraipena egitea, bai irakasleoi bai ikasleei ere.
2002
‎Eskola, ikastola, erakunde errespetagarria da (baina ez dezagula ahaztu, errespetua eskatu ez baino irabazi egin behar dela, luzaro iraun dezan nahi badugu). Gure eskolan, testuak falta dira, bai irakaslearentzat bai ikaslearentzat. Nik espontaneismoaren fruitu honetan ez dut gehiago sinesten.
‎Eta jakintza alor askotan bibliografiarik gehiena ingelesezkoa denez, gaur egun Suediako bai irakasleek bai ikasleek ingelesaren ezaguera ona izaten dute. Eta elebitzagaitasun hori gorantza doa.
‎Euskal Unibertsitateak bere langileriaren egitura( bai irakasleena bai AZPkoena) definitzeko ahalmena izan behar du. Egun, irakasle iraunkor bakarrak Espainiako funtzionarioak dira, Estatu mailako legearen menpekoak eta guztiz egitura hierarkizatuaren barnekoak.
2003
‎“Denetik pasatzen den jende asko dago, ez dute inolako erantzukizunik, eta berandu iristen dira klaseetara izorratzeko”, dio Belén Martínek, Fuenlabradako (Madril) institutu publiko bateko Batxilergoko lehen mailako ikasleak. Ikasle askotan, bai irakasleengan bai ikasleengan bertan, “errespetu faltaren” jarreratik haratago, motibaziorik eza da absentismoaren arrazoi nagusietako bat. “Mutil asko nekatu egiten dira eskolekin, aspertu egiten dira eta nahiago dute beren lagunekin egon eskolan baino”, esan du Rubén Blancok, DBHko bigarren mailako ikasleak Avilako ikastetxe publiko batean.
2008
‎Izan ere, gaur egun, 600.000 atzerritarrek baino gehiagok egiten dituzte unibertsitatez kanpoko ikasketak Espainian. Kultura anitzeko agertoki horrek eskatzen du, bai irakasleak bai ikastetxeak, atzerriko ikasleei behar bezala erantzuteko prestatuta egotea, hezkuntzaren bidez haien gizarteratzea bultzatzeko gure herrialdean. CREADEk kulturarteko ikuspegitik esku hartze pedagogikoa errazten duten baliabideak eskaintzen ditu Irakaskuntzako profesionalei lan hori erraztea da Hezkuntzako Kultur Aniztasunari Arreta Emateko Baliabideen Zentroaren (CREADE) helburu nagusietako bat.
‎Espainiako unibertsitate askok ikastetxeko hezkuntza komunitateko kideentzako ikasketa laguntzen programa edo hitzarmena dute. Kolektibo horrek, bai irakasleak bai administrazioko eta zerbitzuetako langileak barne, kasu batzuetan matrikula ordaintzetik erabat salbuetsi daiteke, edo prezioan kenkari garrantzitsuak egin.
2012
‎Txostenak konparatzen ditu herrialdeek erronka horri aurre egiteko moduak, eta, zehazki, Finlandiaren adibidea jartzen du etorkizuneko irakasleen prestakuntzari dagokionez, bere estatusa gainerako lanbideekiko maila gorenera igo baitu. Ikerketa, titulua lortzeko betekizun gisa, bai irakasleentzat bai Bigarren Hezkuntzako irakasleentzat, ikasteko zailtasunak dituzten ikasleen diagnostikoan entrenamendu egokia egitea eta prestakuntza gaitasun desberdinak dituzten ikasleen beharretara egokitzea dira Finlandiako etorkizuneko irakasleen prestakuntzaren ezaugarrietako batzuk. Gainera, irakaskuntza praktika berritzaileak garatzen diren unibertsitatearekin lotutako eskoletako prestakuntza ere funtsezkoa da irakasleen prestakuntzan.
‎Simulagailuek aukera ematen dute ikasleek enplegu batean aurre egin beharreko egoera errealak lantzeko. Baliabide erabilgarriak dira, bai irakasleentzat bai ikasleentzat; izan ere, biek proba ditzakete beren ezagutzak eta egoera jakin batzuen aurrean erantzuteko gaitasuna. Era berean, teknologia berriak eta haien aukerak ezagutzen laguntzen dute, bai ikasgelan bai beste eremu batzuetan.
2015
‎Irakasleak elebidunak izatea onuragarri ikusten du," nire kasuan, beste klase batzuk erdaraz eskaintzen ditut, baina ikasleekin euskaraz mintzatzen naiz". Horregatik, bai irakasleek bai ikasleek hizkuntza aukeraketa honetan zer esana izatearen alde agertzen da. " Euskaldun giroa izatea oso polita da, baina ulerkorra da jendeak jakin ez izatea eta ez da erraza horrelako klase bat guztia euskaraz ematea eta ondo ulertzea.
2016
‎Denetik jaso dut bai irakasleen aldetik bai ikaskideen aldetik. Izan dut esperientzia txarren bat irakasleren batekin.
2021
‎70 Elkarrizketatuez gain, aurretik egindako ikerketa espezifikoagoek tesi hau berresten dute (ikus Alonso, 2008; 2012). onerako eta zerbait orokortua baino egoera bakoitzari erantzuteko aukera eskainiko duena. Hau da, hainbat aukera emateko gai izatea, hizkuntza mailari eta inguru soziolinguistikoari loturik, bide diferenteak eta anitzak proposatzea, bai irakasleentzat bai familientzat". (IE5)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia