2001
|
|
Hori, bidaideaahaztu gabe; hau da, hiztegi elebiduna, edo bestela esanda, hiztegi, itzulia?. Itzulpena helburu didaktikoa ez bada, zergatik erabili material elebiduna? ,
|
bai
irakasleak bai ikasleak ezinbesteko makulu dutelako. Baina kezkatxo batpiztu behar genuke:
|
|
–
|
Bai
irakasleek, bai ikasleek, orokorrean, oso gustukoak izan dituzte emandako (eta jasotako) eskolak. Atsegin eta dinamiko iritzi diete saioei, etahorrek ikasleen motibazioa eta parte hartzea sustatu duela uste dute.
|
|
1995.eko egitarauaren aurkezpenean azaltzen zen bezala, proposaturiko urratsak«arbitrarioak dira neurri handi batean(...), ezen bigarren hizkuntza bereganatzeacontinuum bat da(...)». Horrela, bada, helburuak behin eta berriro errepikatukozaizkigu urrats ezberdinetan eta oso zail egingo zaigu ikas prozesuaren jarraipena egitea,
|
bai
irakasleoi bai ikasleei ere.
|
|
Gabe bagaude, badugu ordu horrelako zerbait sor  tzeko, bestek gure ordez sor dezan baino lehen. Izan ere, arras aurpegi berezia dute gurean bai irakaskuntzaren eta
|
bai
irakasleen istiluek.
|
2002
|
|
Eskola, ikastola, erakunde errespetagarria da (baina ez dezagula ahaztu, errespetua eskatu ez baino irabazi egin behar dela, luzaro iraun dezan nahi badugu). Gure eskolan, testuak falta dira,
|
bai
irakaslearentzat bai ikaslearentzat. Nik espontaneismoaren fruitu honetan ez dut gehiago sinesten.
|
|
Eskertzekoada, gainera, talde handi baino handiagoak dauzkan unibertsitatean horrelakorikgertatzea. Onuragarria baita denontzat, bai ikasleentzat,
|
bai
irakasleentzat, baitairakaskuntzarako ere.
|
|
inputulergarriaren teoria (Krashen, 1982, 1985) eta output ulergarriaren hipotesia (Swain, 1985). Gaur egun biak osagarritzat ikusten dira, eta irakaslearen esku hartzean?
|
bai
irakasleak erabiliko duen berbaldiaren izaeran, bai erabiliko duenmetodologian, sekulako eragina edukiko duten faktoreak ditugu.
|
|
Eskeman ikus daitekeenez, jakintzaren ibilbidea bi etapatan ematen da.Lehendabizikoan, zientzia jakintza hori maileguan hartzen da eta testu pedagogikobatean kokatzen da (hor aurkituko ditugu irakaskuntzari zuzendutako arauak, kurrikulua, programak eta eskuliburuak). Bigarren eraldaketan irakaslearen liburuaeta testuliburuaren arteko aldeak ikusiko dira, eta, halaber, nozioak ikasgelan nolaazaltzen diren?
|
bai
irakaslearen diskurtsoaren bidez, eta bai ikasleari proposatutako jarduera eta ariketen bidez?. Eskeman ikusten denez,. Erreferentziazko gizarte jokabideak?
|
|
Ikasleak jartzen du zailtasun maila, bere ekoizpenarekineta irakasleak bultzatuta. Egin daitekeena eta lor dezakeguna baloratzekobaliagarria izaten zaigu,
|
bai
irakasleoi (bere kabuz gai berri batekin hasteko gai da, erabiltzen dituen formak egokiak dira, edozein galderari aurre egiten dio, elkarrizketaren haria mantentzen du, akatsak, erabiltzen dituen hitz betegarriak, etaabar), bai ikasleari (erraza suertatu zaio, gaia prestatzea asko kostatu zaio, zenbatdenbora pasatu du erantzun arte, isiluneak, eta abar).
|
|
Ez nahi adina behintzat. Eta ingelesez irakurtzeko orduan, bai ikasleek
|
bai
irakasleek ere, aski lan! Kasu honetan, eta egoera hau ez dut uste salbuespena denik inola ere, irakasleak borrokan egon behar du bere jarduera akademikoarekin (doktoregoa, titularitatea, ikerketa,...), emeki bada emeki eta nekez bada nekez.
|
|
Eta jakintza alor askotan bibliografiarik gehiena ingelesezkoa denez, gaur egun Suediako
|
bai
irakasleek bai ikasleek ingelesaren ezaguera ona izaten dute. Eta elebitzagaitasun hori gorantza doa.
|
|
Euskal Unibertsitateak bere langileriaren egitura(
|
bai
irakasleena bai AZPkoena) definitzeko ahalmena izan behar du. Egun, irakasle iraunkor bakarrak Espainiako funtzionarioak dira, Estatu mailako legearen menpekoak eta guztiz egitura hierarkizatuaren barnekoak.
|
|
Dioguna ren adibide argiena Andu Lertxundi adiskidea dugu. Ikastolen mugimenduan murgildu zen lehenik,
|
bai
irakasle baita haurrentzako liburuak idazten ere, hura zelako artean egin beharrekoa. Geroago ikastola horietarako maisu maistrak hezi behar zirela eta, Magisteritza Eskolan jardun zuen zortzi urtez.
|
2003
|
|
Eta, ez dakit nik zelan, arlo horretan sartu ginan edo ginduezan, Derioko Seminarioan euskerazko ikasle ziran teologoak lagun nituala. Orduko gure euskerea(
|
bai
irakaslearena, bai ikasleena) makala eta pobrea zan, baina besterik ezinean, borondaterik onenaz egin genduan itzulpen hori, eta Bilbo eleizbarrutiko Misino Idazkaritzak argitaratu, gorago esan dodanez.
|
|
Batzarraren bigarren zatiaren ardatza Mikel Zalbidek ikastaroen programa zioaren inguruan atondutako txostena izan zen. UEUk izandako bilakaera azaldu zuen Zalbidek, hots, hitzaldietatik ikastaroetara eta gai orokorretatik espezializatuetara igaro zen UEUren jarduera; horren arrazoia zen unibertsitarioen kopuruak gora egin zuela, bai ikasleek,
|
bai
irakasleek. Joera horiek onuragarriak izan arren, kalte ere egin zuten 1979an, UEUko partaideen kopurua jaitsi egin baitzen.
|
|
Bestalde, hizkuntza akademien sektoreko krisialdiak sindikatuak mugiarazi ditu. Zentral nagusiek, Opening erori zenetik, kaltetuei laguntzeko gailu bat aktibatu zuten, bai ikasleei
|
bai
irakasleei. Ekimen horiez gain, erabiltzaileen elkarteak eta zenbait administrazio ere sartu ziren.
|
|
“Denetik pasatzen den jende asko dago, ez dute inolako erantzukizunik, eta berandu iristen dira klaseetara izorratzeko”, dio Belén Martínek, Fuenlabradako (Madril) institutu publiko bateko Batxilergoko lehen mailako ikasleak. Ikasle askotan,
|
bai
irakasleengan bai ikasleengan bertan, “errespetu faltaren” jarreratik haratago, motibaziorik eza da absentismoaren arrazoi nagusietako bat. “Mutil asko nekatu egiten dira eskolekin, aspertu egiten dira eta nahiago dute beren lagunekin egon eskolan baino”, esan du Rubén Blancok, DBHko bigarren mailako ikasleak Avilako ikastetxe publiko batean.
|
2004
|
|
Denek dakite ume hori amatxoren tripa barruan dagoela jaio aurretik, eta beraiek ere horrela egondakoak direla, baina batzuetan hor bukatzen da beren informazio guztia. Eta liburu honek horri buruz hitz egiteko aukera ematen die bai gurasoei,
|
bai
irakasleei.
|
|
Irakaslcak, editore batek edo aldizkariak, bakoitzak bere arauak ote dituen jakiteak garrantz.ihandia du. Ahalegindu informazio hori lortzen.
|
bai
irakaslearekin edo editorearekin, bai aldizkan guztietan dagoen Egileentzako arauak atalean begiratuta. III
|
2005
|
|
New Yorkeko Fordham Universityn udan egin ditudan literatura ikastaroetan garbi ikusi izan dut
|
bai
irakasleek eta bai ikasle askok ez zutela ezkutatzen Hemingwayen istorio laburrentzat zuten estimazioa. Gutxi dira The Killers edo The Snows of Kilimanjaro irakurri ez dituztenak.
|
|
UNEDek ez bezala, UOCek ez du campus fisikorik. Bai ikasleak
|
bai
irakasleak Internet bidez komunikatzen dira. Ordenagailu eta Interneteko konexiorik gabe, ezin da UOCen ikasi.
|
2006
|
|
Hezkuntza arautuan bi funtzio bete behar ditugu: bata bertsoaren jakitun egitea bai ikasleak eta
|
bai
irakasleak. Unibertsitateak gaitu gabeko irakasleak plazaratzen ditu, ahozkotasunean gaitu gabeak orokorrean, eta bertsolaritzaz konkretuki.
|
|
Nazioartekotasunak ikuspegi anitza sustatzen du, bai ikasle
|
bai
irakaslearentzat; ikuspegi oso ezberdinak konparatzeko aukera ematen du. Euskal Herrikoa den eta bertan bizi den irakasleari, guretzat normala dena auzitan ipini beharrak hausnartzeko eta norberaren argumentazioa hobetzeko aukera ematen dio.
|
|
a) Derrigorrezko hezkuntzan, testuliburuaren doakotasun unibertsala hobesten dut gainerako balioen gainetik, neurri horrek gizarte balio berezia eransten diolako testuliburuari, premiazko gaitzat hartzen baita. b) Derrigorrezko hezkuntzatik gora (beti ere araututako ikasketetan, jakina), ikaslearen baliabideen araberako laguntzak ezarri lirateke, bai testuliburuetarako, baita osagarritzat erabiltzen diren liburuetarako ere. Hona hemen, zalantza izpirik ere gabe, irakurzaletasuna eta liburuaren erabilera (fotokopien ordez, adibidez) bultzatzeko guztiz eraginkorra izan daitekeen neurri bat. c) Aldi berean, eta indar berberaz, etengabeko lan pedagogikoa egin da, bai ikasle, bai guraso,
|
bai
irakasleen artean, liburuarekiko harremana hobetzearen alde, doakotasunaren pertzepzio jakin batek ekar litzakeen ondorio kaltegarriak saiheste aldera.
|
|
4 Alderdi linguistiko eta kognitiboei adina garrantzi ematea lotura afektibo emozional indartsua egiteari,
|
bai
irakasle ikasle artean, baita kideen artean ere.
|
2008
|
|
Izan ere, gaur egun, 600.000 atzerritarrek baino gehiagok egiten dituzte unibertsitatez kanpoko ikasketak Espainian. Kultura anitzeko agertoki horrek eskatzen du,
|
bai
irakasleak bai ikastetxeak, atzerriko ikasleei behar bezala erantzuteko prestatuta egotea, hezkuntzaren bidez haien gizarteratzea bultzatzeko gure herrialdean. CREADEk kulturarteko ikuspegitik esku hartze pedagogikoa errazten duten baliabideak eskaintzen ditu Irakaskuntzako profesionalei lan hori erraztea da Hezkuntzako Kultur Aniztasunari Arreta Emateko Baliabideen Zentroaren (CREADE) helburu nagusietako bat.
|
|
Espainiako unibertsitate askok ikastetxeko hezkuntza komunitateko kideentzako ikasketa laguntzen programa edo hitzarmena dute. Kolektibo horrek,
|
bai
irakasleak bai administrazioko eta zerbitzuetako langileak barne, kasu batzuetan matrikula ordaintzetik erabat salbuetsi daiteke, edo prezioan kenkari garrantzitsuak egin.
|
|
Alta eman ondoren, irakaslea web orri horretako datu basera gehitzen da eta bere profilera egokitzen diren bilaketetan agertuko da. Irakasle partikularraren eskatzaileari interesatzen zaizkion baldintzak betetzen baditu, irakaslearekin jarriko da harremanetan, bai atariaren bidez,
|
bai
irakasleak bere profilari gehitu dizkion harremanetarako bitartekoen bidez (telefonoa edo posta elektronikoa). Zerbitzu horiek balio bera dute irakasleentzat, haiei esker eraiki baitezakete ikasle zorroa; izan ere, guraso edo ikasle horietako atarietako batzuetan, iragarkia zuzenean sar dezakete, behar duten profesional mota adieraziz.
|
|
Comeniusen helburua Europako kultura eta hizkuntza aniztasunaren ezagutza eta ulermena sustatzea da Azken programa hori, Comenius, duela 13 urte hasi zen Socrates programaren barruan. Haren helburu nagusia da, bai ikasleen artean,
|
bai
irakasleen artean, Europako kultura eta hizkuntza aniztasunaren ezagutza eta ulermena sustatzea. Horretarako, Turislandiako, Europako Batasuneko 27 estatu kideetako haur hezkuntzako, lehen hezkuntzako eta bigarren hezkuntzako ikastetxeen arteko mugikortasuna eta lankidetza sustatzen duten ekintzak diruz lagundu daitezke.
|
|
Bolognako prozesuak dakarkigun testuinguru berrian ohiko irakaskuntza kontzeptuak garrantzia galtzen du, ikaskuntzari lehentasuna emanez. Beraz,
|
bai
irakaslearen eginkizunak eta baita ikaslearenak ere aldaketa sakona jasango du. Irakasleari dagokionez, bere jarduera ikaslearen ikaskuntzara bideratu da; eta ikasleak ikaskuntza hori eskura dezan, argi eta garbi finkatu ditu ikasleengan lortu nahi dituen emaitzak, emaitza horiek lortzeko aurrera eramango dituen jarduerak eta emaitzak eskuratu direla ziurtatzeko jasoko dituen ebidentziak edo, beste hitzetan, erabiliko duen ebaluazio sistema.
|
2009
|
|
Gaur egun, oso zaila da kamararik gabeko erostea, eta are zailagoa sakelako telefonorik ez duen ikasle batekin topo egitea. Hortaz, gure ondoan dauden baliabide teknologiko guztiez baliatuz, ataza berriak sortzen ditugu
|
bai
irakasleok, bai ikasleek.
|
|
Garai hartan sortutako material didaktikoak eta euskarri teknologikoak zaharkituak geratu dira estreinatu berri dugun XXI. mendean. Izan ere, hasierako eskolak eta gaur egunekoak bestelakoak dira,
|
bai
irakasleentzat, baita ikasleentzat ere. Paperik gabeko eskoletatik Informazio eta Komunikaziorako Teknologietako eskoletara egindako jauzia itzela izan da.
|
|
Garai hartan sortutako material didaktikoak eta euskarri teknologikoak zaharkituak geratu dira estreinatu berri dugun XXI. mendean. Izan ere, hasierako eskolak eta gaur egunekoak bestelakoak dira,
|
bai
irakasleentzat, baita ikasleentzat ere. Paperik gabeko eskoletatik Informazio eta
|
|
Azalpen horiek irakaslearen eta ikaslearen arteko enpatia areagotzen dute, eta, batzuetan, ebaluazioan sortzen diren arazoei naturaltasun handiagoz ekiteko aukera ematen dute. Azterketa gai bat azaltzea bada, oso lagungarria izango da, bai ikaslearentzat
|
bai
irakaslearentzat, azalduko diren alderdiak jasoko dituen sarrera labur bat egitea. Aztertzailearen arreta eta interesa erakartzea lortuko duen hasiera ona egitea proba zuzen baten atarikoa da.
|
|
Horretarako, batzuetan sexologoen laguntza izaten dute:
|
bai
irakasleen eta gurasoen formakuntzarako, eta baita ikasleekin jorratzen dituzten ikastaroen bidez ere.
|
|
Pilotari egiten den bitartean, Urrutikoetxeak entrenamenduak Heziketa fisikoko irakasle ikasketekin uztartzen ditu. . Asko dut ikasteko pilotan?, dio etengabe, eta badu
|
bai
irakasle kutsua. Egunero trenez egiten du Bilborako bidea,, han aparkatzea ezinezkoa da; gainera, aparkalekua ere ordaindu behar da...
|
2010
|
|
Gaur egun, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan mugikortasuna beharrezkoa da, eta nazioarteko harremanak sendotzeko apustua egin du EHUk. Testuinguru honetan, eleaniztasun plana tresna bat da bai ikasleentzat,
|
bai
irakasleentzat.
|
|
Ildo horretan, Hezkuntza Sailak eta CCOO eta UGT sindikatuek izenpetu duten EAEko unibertsitatez kanpoko irakasle funtzionarioen lan egoera arautzeko hitzarmena berritzeko oinarrien proposamenak kalte garrantzitsuak eragingo ditu,
|
bai
irakasleen lan baldintzetan, bai ikastetexte publikoetan beraietan ere.
|
|
Helburu nagusi biok267 uztartzeko eta aplikatzeko saio handia egin da EAEn:
|
bai
irakasleek, bai eskola arduradunek, bai hezkuntza alorreko aholkulari teknikoek eta bai Administrazioak berak, goi arduradunak buru direla, gogor ekin diote ele biko hezkuntzaren bidegintza berriari. Gogor ekin diote eta, mila akats xumez eta larriz jositako bide luzea egin dutelarik, goitik beherako transformazioa eragin diote EAEko irakas sistema osoan.
|
|
kalitateari eustea lan gogorra bihurtu damaiz, kantitatea eta presa gailen ibili diren giroan. Lan gogorra eta eskergaiztokoaizan da hori guztia,
|
bai
irakasleentzat eta bai, bereziki, ikasketarien gaitasun mailaepaitzen jardun behar izan duten arduradun teknikoentzat. Hori guztia hor dago, etabalioespen serio batek ez luke alde batera utzi behar.
|
|
informatzea, alde afektiboa bultzatzea, eta erregulatzea. Orain arteko igorle eta hartzaile dikotomia alde batera uzten da,
|
bai
irakasleak, bai ikasleak, bai familiak edota tutoreak igorleak eta hartzaileak dira. Hizkuntzak hartzen duen truke funtzioa dela-eta, negoziazioa beharrezkotzat jotzen da hezkuntzaren esparru formalean.
|
|
Martinek nahiko nota txarrak ateratzen zituen, eta ez zuen inolako trebezia berezirik, baina ikara pixka bat ematen zien beste ikasleei bai patioko liskarretan eta
|
bai
irakasleen aurrean erakusten zuen ausardiagatik. Ordurako, gainera, kolegioan zebilen kontrabandoko tabako eta edari guztia bere eskuetatik pasatzen zen.
|
2011
|
|
Lantaldeak unibertsitateko irakasleen konplizitaterik ez zuela bazekien, unibertsitateko irakasleetako asko euskararen erabileraren kontra zeudelako edota besterik gabe ez zutelako ikasiko, are zenbaitetan beronen sarrera oztopatuko baitzuten. Beraz, irakasleria euskalduna prestatzeko bide azkar bakarra, kontratazioarena zen, bai aipatutako irakasgai berrietarako irakasle berriak kontratatuz,
|
bai
irakasle plaza bat hutsik geratzean euskaldunei lehentasuna emanez. Guztira, Lantaldeak 32 irakasle berriren kontratazioa planteatzen zuen, ordura arteko monitore bidezko irakaskuntza baztertuz, euskararen eta euskarazko irakaskuntzaren kalitatea ziurtatzeko eta irakasle euskaldunak eta erdaldunak profesionalki parean jartzeko, nahiz eta azken hau ez den txostenean esplizituki esaten.
|
|
88). Zernahi gisaz, UPV/EHUren Gobernu Batzarrak 1979ko urriaren 9an onartu zuen Premia larriko neurrien txostena,
|
bai
irakasle eskoletarako planteatutako neurriak532 bai beste ikastetxeetarako proposatutako euskara irakasgaiaren sorrera533.
|
|
Euskararen irakaskuntzari dagokionez,
|
bai
irakasle eskoletan bai unibertsitateko beste ikastetxeetan ere, erregimen desberdinetan euskara ikas zitekeen, hasi mailarik baxuenetik eta buka alfabetatzean. Premia larriko neurrien txosteneko datuekin euskara ikasten ari ziren ikasleekin honako taula prestatu dugu:
|
|
Hortaz, Ekaia unibertsitateko irakaskuntzarekin estuki lotuta sortu zen,
|
bai
irakasleen materialei bide bat eskaintzeko, bai ikasleei material osagarriak eskaintzeko. Ekaia aldizkaria Zientzia Fakultateko irakasleek babestu eta eutsi zuten.
|
|
Ikusten denez, lau mintegiak modu batera edo bestera, UEUrekin lotuta zeuden. Kommutazioari eta Fisikako problemei buruzko mintegietatik liburu bana kaleratu zen279, Fisikaren Historiatik eta Astrofisikatik beste udako ikastaro bana280 Hala ere, mintegion xedea ez zen UEUren ikastaroen eskaintza eta liburugintza indartzea, baizik eta euskara zientifikoaren prestaketa eta irakaskuntza unibertsitario egoki baterako
|
bai
irakasleak eta bai ikasmaterialak prestatzea. Helburu horietan, Z EKTk UEU bidelagun izan zuen, bai euskarazko materialak argitaratzeko (orduko unibertsitateak ez baitzuen egiten) bai irakasleen ahozko erregistro espezializatua udako ikastaroen bidez trebatu eta finkatzeko.
|
|
Kommutazioari eta Fisikako problemei buruzko mintegietatik liburu bana kaleratu zen279, Fisikaren Historiatik eta Astrofisikatik beste udako ikastaro bana280 Hala ere, mintegion xedea ez zen UEUren ikastaroen eskaintza eta liburugintza indartzea, baizik eta euskara zientifikoaren prestaketa eta irakaskuntza unibertsitario egoki baterako bai irakasleak eta bai ikasmaterialak prestatzea. Helburu horietan, Z EKTk UEU bidelagun izan zuen, bai euskarazko materialak argitaratzeko (orduko unibertsitateak ez baitzuen egiten)
|
bai
irakasleen ahozko erregistro espezializatua udako ikastaroen bidez trebatu eta finkatzeko.
|
|
Etxebarriak, J. M. Arregik eta beste irakasle batzuek eskolaorduetatik kanpo berriz azaltzen zieten ikasleei euskaraz inongo errekonozimendurik ez zuten mintegietan bilduta. Mintegi horien arrakasta ikusita, bai ikasleen,
|
bai
irakasleen trebakuntzaren aldetik, karrera euskaraz ematea posible zela esperimentatu zuten.
|
|
1976ko ekainean Anaitasuna aldizkarian euskararen ezagutza neurtzeko Zientzia Fakultateko ikasle eta irakasleek erantzundako inkestaren emaitzak argitaratu ziren. Datu horien arabera, bai ikasleen artean,
|
bai
irakasleen artean, euskararen ezagutza oso apala zen:
|
|
UEU, Elhuyar eta UZEI. Hirurek berebiziko garrantzia izan zuten euskara eta jardun unibertsitarioa uztartzen:
|
bai
irakasle euskaldunak trebatuz, bai hizkuntza prestatuz, elkarteak eta beraiek antolatutako jarduerak unibertsitateko irakaskuntzarako euskara ereduaren probaleku izan baitziren, euskara zientifiko teknikoa garatzen lagunduz. Hain zuzen ere beraiek izan ziren eredu estandarra eta erregistro jasoaren arteko uztarketa prestatu eta egin zutenak.
|
|
Zelulosa hori erraz lortzen da ia edozein landare zuntzetatik. Kaichang Li eta Wen
|
Bai
irakasleak buru dituen taldeak adierazi du produktu horiek pneumatiko konbentzionalen segurtasun ezaugarri berak eskaini eta fabrikazio kostuak murriztu ditzaketela. Hala ere, onartu dute azterketa gehiago egin direla horrelako biomaterialekin gurpilak merkaturatzeko.
|
|
“Oso eskola parte hartzaileak lortu ditugu, ikasleek motibazio handiagoa izan dute ikasgelan lan egiteko, eta ikasleek eta irakasleek gehiago parte hartu dute proiektuaren garapenean”, azaldu du Mercedes Pozo Vicalvaroren (Madril) Villablanca Institutuko irakasleak. Hala ere, irakasleak nabarmendu du esperientzia horren alderdirik positiboena izan dela bai ikasleek
|
bai
irakasleek denetatik eta guztiengandik ikastean gozatu dutela. Ikerketaren ondorioek bideojokoen hezkuntza ahalmen handia nabarmentzen dute, beste baliabide batzuekin lotuta, hala nola sare sozialekin.
|
2012
|
|
LHn, lautik hiru A ereduan daude.
|
Bai
irakasleek eta bai ikasleek gaztelaniazko heziketa eskatu dute, ez baita besteak bezain teorikoa. Hala ere, eboluzio ona dago.
|
|
Hortaz, komunitateko pertsona bakoitzak bere zereginak ditu batetik, eta produkziora eskainitako orduak sartuko ditu bestetik. Azken finean, bai ikasleen eta
|
bai
irakasleen jarduna bi norabidetan zuzentzen da: ikasi eta irakatsi.
|
|
Lehenengo eztabaida horren ondorengo zortziak ere irabazi egin zenituen, zure lehenengo eztabaida lehiaketan hirugarren postua erdietsiz. Horrek ezagun egin zintuen bai ikasle
|
bai
irakasleen artean. Etorkizuneko ezkerraren buru berria izango zinela esaten zuten.
|
|
Txostenak konparatzen ditu herrialdeek erronka horri aurre egiteko moduak, eta, zehazki, Finlandiaren adibidea jartzen du etorkizuneko irakasleen prestakuntzari dagokionez, bere estatusa gainerako lanbideekiko maila gorenera igo baitu. Ikerketa, titulua lortzeko betekizun gisa,
|
bai
irakasleentzat bai Bigarren Hezkuntzako irakasleentzat, ikasteko zailtasunak dituzten ikasleen diagnostikoan entrenamendu egokia egitea eta prestakuntza gaitasun desberdinak dituzten ikasleen beharretara egokitzea dira Finlandiako etorkizuneko irakasleen prestakuntzaren ezaugarrietako batzuk. Gainera, irakaskuntza praktika berritzaileak garatzen diren unibertsitatearekin lotutako eskoletako prestakuntza ere funtsezkoa da irakasleen prestakuntzan.
|
|
Simulagailuek aukera ematen dute ikasleek enplegu batean aurre egin beharreko egoera errealak lantzeko. Baliabide erabilgarriak dira,
|
bai
irakasleentzat bai ikasleentzat; izan ere, biek proba ditzakete beren ezagutzak eta egoera jakin batzuen aurrean erantzuteko gaitasuna. Era berean, teknologia berriak eta haien aukerak ezagutzen laguntzen dute, bai ikasgelan bai beste eremu batzuetan.
|
2013
|
|
Behintzat, zuek esan duzue euskarak ardatza izan behar duela. Euskarari buruz hitz egiten dugunean, emaitzak argi eta garbi daude, ezin ukatuzkoak dira hobekuntzak, asko eman dira,
|
bai
irakasleetako %5tik %90era pasatzean, baita ikasleen emaitzetan ere. Baina argi dago ere, euskarak badituela erronka inportanteak.
|
|
Hala ere, ikusi dugu bai ikasle eta
|
bai
irakasle batzuengan badagoela nolabaiteko kezka ikasleek esparru informalean erabiltzen duten idatzizko hizkuntzak esparru formalean erabiltzen dutenari eragingo ote dionaren inguruan. Baina gehiengoak esan du ikasleek erraz bereizten dituztela testuinguru informala eta akademikoa eta ez dutela sumatzen eremu bateko hizkuntzak bestekoari eragiten dionik.
|
|
Ikaste irakaste prozesuan bi edo agente gehiagoren artean sortzen den interakzioak beraien prozesu kognitiboan, interakzioarekiko jarreran eta interakzioan sortzen diren edukietan eragiten du. Ikuspegi eraikitzailetik,
|
bai
irakasleak eta bai ikasleak «behartuta» daude interakzio testuinguru bat eratzera (Renshaw 1992), ingurunera egokitzera eta bizi duten errealitatea eraldatzen laguntzera (Giroux 1992). Eraikuntza prozesu horrek agente guztien inplikazioa eta esfortzua eskatzen du.
|
|
Edozein lekutatik informazioa eta komunikazioa eskuratzeko aukera, betiere konexioa badago. Larak behin eta berriz dio telefono mugikorrak aukera ematen duela edozein unetan eta edozein lekutan konektatuta egoteko,
|
bai
irakasleekin, bai edukiekin, ikaskideekin eta, oro har, sarearekin. Nonahiko ikaskuntza edo ubikitous learning (u learning) esaten zaio, non eta behar denean.
|
2014
|
|
Aitzitik, beste ikastetxeetan baino nabarmenago, arlo formal eta ezformalen markaketa agertzen da. Arlo formalak diren kasuetan, ikasleek euskaraz hitz egiten dute
|
bai
irakasle eta ikaskideekin, baina arlo ezformaletan euskara ez den beste hizkuntza batean aritzen dira. Ez formaletan, ikasleek esan dutenaren arabera, irakasleari ere euskara ez den beste hizkuntza baten hitz egiten dioten kasuak ere badira.
|
|
Oso garrantzitsua da gimnasioko langileak tinoarekin hautatzea. Bai jendearentzako arreta zerbitzuetarako,
|
bai
irakasle edo monitoreentzat. Bezeroak motibatuta, babestuta eta bere behar guztietan lagunduko dioten langileek lagunduta sentitu behar du, gehiegi ito gabe.
|
2015
|
|
Lau hormen arteko lana ez da nahikoa. Berasaluzeren ustez, ikasgelatik kanpoko ekintzak" oso positiboak dira bai ikasleentzat,
|
bai
irakasleentzat". Kanpoaldean egiten diren jarduerek harremana estutzen eta ikasleak motibatzen laguntzen dute.
|
|
Irakasleak elebidunak izatea onuragarri ikusten du," nire kasuan, beste klase batzuk erdaraz eskaintzen ditut, baina ikasleekin euskaraz mintzatzen naiz". Horregatik,
|
bai
irakasleek bai ikasleek hizkuntza aukeraketa honetan zer esana izatearen alde agertzen da. " Euskaldun giroa izatea oso polita da, baina ulerkorra da jendeak jakin ez izatea eta ez da erraza horrelako klase bat guztia euskaraz ematea eta ondo ulertzea.
|
|
Ordurako, Magisterioko Eskolea behartuta egoan, eskabidez, euskerea emoteko. Eta Ikastaroari eskatu eutsazan,
|
bai
irakasleak, bai euskerearen programea. Inoiz ez dogu idatzi horretaz, baina egin genduana izan zan sistema arautu batera eroan ikastaroko esperientzia guztia.
|
|
terrorista ahal bezain aratzarena.
|
Bai
irakaslea eta bai terrorista nihilista Julian Peñaren alter egoak dira. Orain arte Julen Garikanopeña ezizena erabili du.
|
|
EHR Hezkuntza berri hori errealitate bihur dadin lortzea erronka bat da inguruko eragile guztientzat: bai gobernu taldeek eta hezkuntza ministerioek,
|
bai
irakasleek eta ikasleek zeregin berria izango dute errealitate horretan. Irakasleei gailuetan eta trebakuntzan egindako inbertsio iraunkorra; ikasketa giro hobezina emateko instalazioak egoki egokitzea; hezkuntza metodo tradizionaletan aldaketa garrantzitsua izatea; eta ikasteko diziplina berri bat dira hezkuntza hobekuntza horretan beharrezkoak diren eraldaketetako batzuk.
|
|
Rozíok kantutegi polit bat eta janari errezetak eraman zituen. Hamalau pertsona elkartu ginen,
|
bai
irakasleak, euskaldun zahar eta berriak, eta ikasten ari garen batzuk ere. Oso egun atsegina izan zen euskara praktikatzeko eta entzuteko.
|
|
Gure buruetan ikasgaiak sartzeko metodo bakarra zigorra zen. Eta hori praktikatzen zuten ia denek, bai zaintzaileek eta
|
bai
irakasleek. Musika eta musika instrumentuak atsegin nituen, baina horretarako notak oso altuak izan behar ziren, eta guk ezin.
|
2016
|
|
Orain, Espainiako Estatuko hauteskundeez baliatu nahi dira erantzun politikoaren ukaiteko;" agenda politikoan behingoan sartzea da helburua". Egin dituzten ikerketa estatistikoen arabera,
|
bai
irakasleek eta bai ikasleek ere galde eta eskaintzak egin dituzte.
|
|
Taldeko Fasea Irakasle taldeen lanak lehenesten ditu, bai zentroko taldea izan
|
bai
irakasle taldea izan.
|
|
Denetik jaso dut
|
bai
irakasleen aldetik bai ikaskideen aldetik. Izan dut esperientzia txarren bat irakasleren batekin.
|
2017
|
|
Ez zeuden ohituta inork beren beharrez galdetzera. Ordura arte,
|
bai
irakasleek eta baita gelako ordezkariek ere, euren erara antolatu izan zuten guztia, inori iritzirik eskatu gabe. Onartzen zuten alde batetik erosoa zela baina, bestetik, beraiei hitza emateko aukera hori ere asko baloratzen zuten.
|
2018
|
|
LH 1etik DBH 4ra arteko 35 bat ikaslerekin ekin zioten bideari, iazko ikasturtean. " Oso esperientzia polita eta interesgarria izan zen denontzat, bai ikasleentzat,
|
bai
irakasleontzat". Eta are indar eta gogo handiagoarekin ekin zioten bigarren ikasturteari.
|
|
Eguna gorabehera handirik gabe amaitu zen Naomirentzat, baina nabarmena zen guztiak, bai ikaskideak
|
bai
irakasleak, tentuz hurbiltzen zitzaizkiola. Neskatilak erronkaz begiratzen zion lehen unean hurbiltzen zitzaion orori, baina berehala hasten zen keinu zorrotz hori biguntzen.
|
2019
|
|
2 Ezta duenik kendu ere. baino? Ziurrenik, gainera, termino horiek ez dira nahitaezko ahoskera irakasteko (agian
|
bai
irakasleak trebatzeko).
|
2020
|
|
Horrenbestez, eskolakideei apunteak eskatu behar izaten zizkien, eta etxean gurasoen laguntza jasotzen zuen, apunte haiekin bereak osatzeko. Lan handia zen, eta, gainera, aurrera egiteko eskean ibili behar nuen, bai apunteak lortzeko
|
bai
irakasleei nire egoera azaltzeko. Egia da gelakide batzuen aldetik laguntza haundia jaso nuela, eta irakasle batzuk ere asko saiatzen ziren, baina unibertsitatearen aldetik ez nuen halako egoerei aurre egiteko egiturarik aurkitu.
|
|
Walter Gropiusek abiarazi zuen eskola Weimarko errepublikan. Ez zuen asko iraun, urtekada batzuk besterik ez, baina hortik izen ezagunak gelditu dira,
|
bai
irakasle gisa aritu zirelako, eta baita ikasle gisa ere. Paul Klee, Vasily Kandinsky, Mies Van der Rohe...
|
|
Gainera, Sakanan, haiek bertakoak izanda, hemengo ekoizleak, hemengo merkataritza… Iruditzen zaigu denok elkarrekintza hori eginda, denondako askoz ere aberasgarriagoa da. Bai ikasleen ikasketetarako,
|
bai
irakasleon hezkuntzarako… Pentsatzen dut ekoizleendako ere oso aberasgarria izanen zela.
|
|
Ariketa horiek onuragarri dira, bai ikasleentzat
|
bai
irakasleentzat.
|
|
• SDQ (Strengths & Difficulties Questionnaires), bai ikasleek
|
bai
irakasleek bete beharrekoa
|
|
Eskolako praktika eraldatzailea izan dadin, aldaketak gauzatu behar dira. Hezkuntza/ eskola sistemaren antolakuntzan eta ikasgeletako metodologietan hezkidetza bigarren mailan uzten da, bai jokatzeko erak eta
|
bai
irakaslearen adierak, eta, azkenik, familietan, komunikabideetan eta argitaletxeetan (Miyares, 2006).
|
2021
|
|
Nola egin hori? Ba inposaketak, nire ustez, arrisku handiak harrarazten dizkio
|
bai
irakasleari, helburua ez baitu baitezpada lortuko, bai ikasleari, ikasle batzuek sufritu egiten baitute inposaturiko testu bat irakurri beharrarekin. Hor Daniel Pennac ek proposatzen duen dekalogo hori oso interesgarria da, baina ez dut uste irakaskuntzarako baliagarria denik, irakaskuntza mota honetarako behintzat ez.
|
|
70 Elkarrizketatuez gain, aurretik egindako ikerketa espezifikoagoek tesi hau berresten dute (ikus Alonso, 2008; 2012). onerako eta zerbait orokortua baino egoera bakoitzari erantzuteko aukera eskainiko duena. Hau da, hainbat aukera emateko gai izatea, hizkuntza mailari eta inguru soziolinguistikoari loturik, bide diferenteak eta anitzak proposatzea,
|
bai
irakasleentzat bai familientzat". (IE5)
|
|
Lotura bisualek eta irudiaren presentziak geroz eta garrantzi handiagoa dute, eta irakurtzearen ariketa berehalakoagoa da lehen baino. Testu bati buruzkoak klik batez topatu ditzakegu sarean, sarritan testuetan bertan dauden esteken bidez. Irakurketa analogikoa eta digitala batera doaz eta horietan trebatu behar ditugu bai ikasleak
|
bai
irakasleak. Irakasleen kasuan, gainera, hori oso kontuan hartuta eraiki behar dituzte haien proposamen pedagogikoak eta teknika egokiak hautatu hori bideratzeko".
|
|
" Eta ekuazioak zertarako?". Eta hor dago apur bat ere
|
bai
irakaslearen erantzuna: zer onura ekartzen duen poesia edota literatura ezagutzeak, eta beste hainbat kontu ezagutzeak.
|
|
Nik ez diot inori eskatzen euskaltzale izatea, ezta irakasleei ere. Hauei eskatzen diet euskara jakitea, ondo jakitea eta eskola barnean eta eskolako jardueretan euskaraz egitea beti, bai ikasleekin,
|
bai
irakasleen artean. Ez da asko hitz egiten hori praktikan nola dagoen.
|
|
Horren ifrentzuan, ordea, jarrera militantearen beherakada ikusi dute biek, bai ikasleen artean,
|
bai
irakasleen artean. Enkarterrin, erraterako, titulua lortzeko asmoz ari dira ikasle gehienak, Gaunaren hitzetan.
|
|
Beraz, erabakiz aldatu nuen, beti da zilegi erabakiz aldatzea, abokatu izatetik artista izatera ez da aldaketa txarra. Baina bai amak
|
bai
irakasleek oraindik uste dute nire kasuan bide egokiena ikasketa" serio" batzuk egitea dela. Izan ere, duela pare bat urtetaraino bikaineko ikaslea nintzen eta orain ere hizkuntzetan hala jarraitzen dut.
|
|
Irakasleak, horrenbestez, jakin mina ahalik eta gehien pizteko gaitasuna izan behar du, horretarako ume eta nerabeak behartu edo" bortxatu" behar dituelarik, errepikapenaren bidez ohitura jakin batzuk barneratu ditzan ikasleak; eginkizun horretan ezinbestekoa da irakaslea askea izatea, era berean ume eta nerabe aske eta kritikoak sortzen lagundu dezan. Askatasunak, paradoxikoki, esfortzua behar du,
|
bai
irakaslearen eta bai ikaslearen aldetik. Esfortzurik egon ezean, ume eta nerabe kritiko eta askeen ordez, ume eta nerabe mimatu, tiraniko eta manipulagarriak ekoitziko genituzke.
|
|
Hortaz, bai medikuak eta
|
bai
irakasleak, denak dabiltza idealaren atzetik, perfektutasuna lortu nahian. Haatik, zein ezberdinak diren batzuen eta besteen idealak.
|
|
66). Prozedura horien inplementazioak lan itzela eskatzen du bai EEPko teknikarientzat,
|
bai
irakasleentzat, bai lehen zein bigarren mailetako ikuskarientzat. " Batzorde zientifikoan parte hartu, ulermen eta espresio menperatzearen maila neurtzea ahalbidetzen duten probak asmatu, euskarri egokiak bilatu, ebaluazio liburuxken adierazpena bermatu, proba guztiak zuzendu, ahozko gaitasuna ebaluatu eta emaitzak bildu behar dira" (MI, MCC eta MEER 2016:
|
2022
|
|
Imagen: Mikhail Nilov Beste ikaskuntza arazo bat duen haurra Gerta daiteke, halaber, ikasleak ez izatea nahasmendu jakin bat diagnostikatua, baina
|
bai
irakasleak ematen duen irakasgaia. Zer gertatzen da?
|
|
«Gehien kostatzen zaidana mintzapraktika da», aitortu zuen. Lau urte hauetan klaseko giroa ona izan dela azaldu zuen, bai ikasleekin,
|
bai
irakasleekin.
|
|
Inork ez zion galdetzen zertan zen proiektua, zein kontzeptu landu nahi zituen, zein iturritatik edaten ari zen, nolakoa ari zen izaten artearen mundura itzultzea urtetako etenaldiaren ondoren. Haur eskolan gaizki begiratzen zioten, bai beste amek,
|
bai
irakasleek eta baita aitona amonek ere. Iharak bazekien haren bizkar zer esaten zuten:
|
2023
|
|
Dolz ek (1994) baieztatzen duen moduan, ahozkoaren garapena, idatziarekin batera, derrigorrezko irakaskuntzaren erronka handietako bat da; hala ere, muga handiak daude horren garapenean, bai baliabide didaktikoei dagokienez, bai orientabide metodologikoei,
|
bai
irakasleen prestakuntzari dagokienez. Hori bera ikusi ahal izan dugu azkeneko 10 urteotan, nekez ari baikara aurreratzen bederen inplementazioan.
|
|
Ideia bat dudanetik gauzatzen dudan arte ez da denbora asko joaten, baina beti hor dago obsesioa, eta hor dago lana; aldi batzuetan, lan asko, eta beste batzuetan gutxiago. Ni musikaria naiz, bai interpretea,
|
bai
irakaslea, baina ez idazlea. Hala ere, gaur egun kulturaren munduan dena, eta ezer ez, da ogibidea:
|
|
– Bi ikastetxeetan euskara da hizkuntza nagusia,
|
bai
irakasleekin aritzeko, bai ikaskideekin ikasgelan eta jolastokian aritzeko.
|