Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2002
‎Gizartearen gehiengoak nahi du herri honek bere hitza izan dezala, baina gaur egun ez dago baldintzarik hori gauzatu ahal izateko. Muturreko posizio politikoek oztopatu egiten dute herri honek hitza izatea, eta herri bezala aurrera jarraitu nahi badugu hori gainditu beharra dago.
2004
‎Baina, orain, bi aldeek ditugun helburuak adostu behar ditugu. Gogoa badugu hori egiteko. Baina hori ez da aski.
‎Euskalgintzaren alor honetan jardun dugunon eskarmentua aipatu dut berriki neronek. Arian arian metatutako jakituria iturri joria baldin badugu hori, zer esango dut Ander Manterolari darionari buruz. Inorenak gutxietsi gabe, euskalgintzaren alor honetan urratu duen bidea urratuta, oroz gain goretsi genituzke bereak.
2005
‎Munduak gure hizkuntza eta kultura onets dezan, gu izan behar gara lehenak geure kultura ederresten eta goratzen. Adibidez, hogei euskaldunen artean erdaldun bat badago eta erdaraz egiten badugu horrekin garbi erakusten dugu geure hizkuntza hutsaren hurrengotzat daukagula, koldarrak eta euliak garela eta espainol edo frantsesen menpekoak garela. Inork zu ohoretan edukitzeko, lehendabizi zeuk zeure burua ohoretan eduki behar duzu.
2006
‎Mendebaldeko ereduarekin, hango industrializazioarekin, Lurra planeta txikitzen ari dira, eta niretzat Lurra planeta ama lur handia da. Beraz ez badugu hori aldatzen, ez bagara denak aldatzen, jai dugu. Eta okerrena da Mendebaldeko politikek planetaren txikizioa hartzen dutela oinarri, zertarako, eta kapitala esku gutxi batzutan biltzeko.
‎Bagarela, alegia. Eta izan nahi badugu horretan jardun gara. Garaiz gabiltza.
2007
‎Zer ikusi eta zer ikasi badugu horri buruz Euskal Herrian, zer irakatsi eta zer erakutsi ere badugula bazterrean utzi gabe.
2008
‎Lortzen badugu hori garbi eduki dezaten, nola ez dira horretara egokituko; gizakiok gaitasun harrigarria dugu zernahitara egokitzeko.
‎lau botere mota horiek lortzen direneko prozesua. Eta botere harremanen azterketa hau osotasunean egitea oso garrantzitsua da; izan ere, eskala sozioekonomiko eta politikoan azpian dauden horiek bertan jarraituko baitute, jarrera aktibo bat hartzen ez badugu hori ekiditeko, botere harremanak autoberregiten baitira planteamendu bat parte hartzailea edo demokratikoa izan arren (Connell, 1997), parte hartzeko abiapuntuak eta gaitasunak desberdinak baitira.
‎B Bide bihurria aukeratu du Noah Baumbachek laugarren filmerako. Ez da askoren gustukoa izanen, ez; zintzo izan behar badugu hori lehenbailehen jakinarazi behar da. Ez dadila gerora gaizki ulertzerik izan, ez dadila inor ohi baino gehiago haserretu.
‎Ez dakigu etorkizunak zer ekarriko digun, ezta Enarak bere jaioterriaren izena entzutean zer sentituko duen ere. Baina guk zerbait argi baldin badugu hori da egunen batean Chongqingera itzuliko garela, bai eta Fengdu ezagutzera joango garela ere. Fengdu berria izango da, hiria, edo zati bat behinik behin?
‎Ez dut uste. Geuk ez badugu horretara jokatzen ez du inork gure ordez egingo. Edo bai, eta hori okerragoa litzateke, agian.
2009
‎Gehiengoa Oviedotarrak ziren, beraz, animoak eman dizkigute gaurko partidarako. Orain Xixonera goaz giroaz gozatzera, pena eguraldia, euria ari du, baina kanporaketa gainditzen badugu hori berdin zaigu.
2010
‎Eta garai batean hala izan baldin bada ere, arrazoi nagusien artean, zuzenean aritzeko modurik edo askatasun gutxienekorik ez zegoelako, gaur egun, gero eta idazle eta baita poeta gehiago ditugu, zorionez, edertasunari muzin egin gabe, noski, eta aurkikuntza hori helburu izanik ere, mezuari era zuzenagoan ekiten diotenak. Eta euskal literaturan ere badugu horren adibiderik.
‎Pixkanaka pixkanaka egin behar dugu aurrera, nire ustez, eta konfiantza berreskuratu. Kopan badugu horretarako aukera.
2011
‎Eta hitzaldia Barack Obamak AEBetako presidente kargurako kanpainan erabilitako leloarekin bukatu zuen. «Yes we can, lor dezakegu, krisia aukera bihur dezakegu eta greziarrok badugu horretarako gaitasuna».Greziako lehen ministroaren atzetik, Angela Merkel Alemaniako kantzilerrak hartu zuen hitza, funtsean hark hasitako lana borobiltzeko. Gogorarazi zuen Alemaniak 1990eko lehen urteetan egindako eraldaketa bera egitea tokatzen zaiola orain Greziari.
‎Baiezko iritzia agertua dut horretaz, behin baino gehiagotan: posible litzateke orain ere konpartimentazio soziofuntzionalik moldatzea, hein batean eta espazio demoterritorial jakinetan. posible ezezik ezinbesteko ere badugu hori, ene ustez, belaunez belauneko transmisio bidea bizirik daukan hiztun elkarteari (zehazkiago: beren eguneroko jardunean nagusiki euskaraz bizi diren hiztun talde eta harreman sare trinkoei) bizirik eutsiko badiogu, lehenik eta behin. hori galdutakoan ahuldu egingo dira, nabarmen, euskara indarberritzeko aukerak.
‎Posible ezezik ezinbesteko ere badugu hori, ene ustez, belaunez belauneko transmisio bidea bizirik daukan hiztun elkarteari (zehazkiago: beren eguneroko jardunean nagusiki euskaraz bizi diren hiztuntalde eta harreman sare trinkoei) bizirik eutsiko badiogu. batek zergatik guztia determinatzen duen eta, ezinbestean, gizarte osoa emaitza jakinera eramaten. b) Azalpen hori ez dago hain oinarri sendoan eraikia:
‎vascoa eta basque, jakina. Alegia, identitateari erasotzen diote, eta hor arazo larri bat aurkitzen dugu, zeren kasualki gure herriak hizkuntzaren baitan definitzen baitu bere burua. gu gara euskararen herria, gu gara euskararen jendea. herri honek oso garbi izan du hau orain arte. eta hori garbi baldin baduzu, datozela erromatarrak, datozela arabeak, datozela hauek eta besteak, baina guk jarraituko dugu hor, garbi baldin badugu hori. kasualki, gure buruaren definizioa hizkuntzan oinarritzen da. gaur egun aipatzen diren kontzeptu horiek, vascoa izatearena eta horrelakoak, ez ditut ulertzen, ez dira nire kontzeptuak, gure kulturatik kanpokoak dira. herri honen definizioa hizkuntza da eta uste dut horrek hogeita batgarren mendera iristen lagundu digula. orain arte oso begi bistakoa izan da, oinarrizkoa. Bestela ez da ulertzen. l ohArrA
‎Inkestetan, edozein inkestan, oro har, zer galdetzen den eta nola galdetzen den inkestatzailearen xedea eta benetako jakin gurei lotzen zaizkie. hau da, elkarrizketatuek izan dezaketen euskararekiko atxikimenduaz zerbait jakin nahi badugu horri buruz, atxikimenduaz, zuzenean edo zeharbidez, galdetu behar diegu; ez badiegu galdetzen elkarrizketatuen euskararekiko atxikimenduaz deus ere jakin barik geratuko gara. hori horrela, inkesta honetan zertaz galdetzen da, euskara dela eta ez dela, zerk kezkatzen dio Lehendakaritzari?
‎Aurkakoak baloia nola ateratzen duen jakitea, ze estrategia erabiltzen dituen, zeintzuk diren taldeko jokalari onenak… Hori jakinda samurrago prestatzen dira partiduak. Baina guk gure lana ondo egiten ez badugu horrek ez du ezertarako balio.
2012
‎Destinoa aipatzen denean denboraren kontzeptua aipatzen da. Zergatik patu horretan, zergatik prozedura natural horretan ez gara lasai bizi ezin badugu hori ekidin. Eta zergatik izan behar du txarra horrek guztiak.
‎Lanari, disko berriari zein izenburu jarri. Idazleok ere badugu horren berri. Askori izugarri kostatzen baitzaio, behin lana amaitu ondoren, zein izango den titulua erabakitzea.
2013
‎Baina, guri, atzera begira beharrean, aurrera begira diagnostikatzea interesatzen zaigu, sintomak azaldu baino lehen. Bada, orain, badugu horri buruzko informazioa".
‎Askotan esan ohi dugu errealitateak fikzioa gainditzen duela; eta egia da fikzioa sortzeko errealitatea behatzea baino gauza hoberik ez dagoela. Gure Herri honetan ere badugu horren berri. Eta oraingo honetan" errealitateak fikzioa zirudien" hiru adibide ekarri nahiko nituzke gogora; telebistari begira zur eta lur geratu ginenekoa;" ez da posible"," ezin liteke" esanez.
2014
‎Jende horiek gazterik hil dira eta ez overdose baten ondotik, heldu da ez dela sobera ontsa ikusia hemen gaindi haien obra aipatzea arraileriaz. Garai horren zauriak ez dira oraino hetsiak, Baltasar delako bat okupatu da hauen konpontzeaz eta oraingo politikaren perbertsioaz badugu horrekin lagin errankorra. Tinkian jartzen du.
‎Eta esaterik badugu hori jendeaz, zergatik ezin dugu hori esan kobrez eta alanbrez, eta altzairuz egindako burmuinen gainean?
2015
‎Ez daukagu denok zertan gauza bera egin, eta ez daukagu zertan gogorik ez duguna egin. Dena den, erabakitzen badugu horrek ez digula balio eta albo batera utzi behar dela, bada metamorfosia egingo dugu.
‎Munduan zehar milaka dira gai politikoak direla medio kartzelan bahituak diren iraultzaileak. Euskal herrian ere badugu horren berri. Kasik 500 kide dira egun frantziar zein espainiar estatuen aginduz kaioletan kateatutak daudenak.
‎–Ez dakizula dantzan??, harritu zait Angele. Fandangotik eta arin arinetik aparte, gauza gutxi dakidala dantzatzen aitortu diot, hainbeste egunen ondoren badugu horretarako konfiantza eta. –Baina arrunt ongi mintzatzen zira ba eskuaraz!?, sinesgaitz edo gelditu da.
‎Eta baldin badira aprioristikoak, esan eta izan, orduan hortik ondorioztatzen da ezagutza unibertsala, eta hori ezinezkoa da kosmos honetan, beraz Jesusen erresuma ez da kosmos honetakoa eta bai beste kosmos hobe batekoa, kosmos material honetan ezin deskubritu daitekeena, iniziatiba handik etorri behar baita. Eta Aristotelesek bazioen Jainkoak ez zuela parte hartzen kosmos material honetako asuntoetan, baina errebelazioaren historia oso bat badugu hori gezurtatzen duena gure hoberako, gure onerako.
‎Hemen asko aipatzen ari da, eta lehengoan Iribasek Nafarroan egin zuen bere aurkezpenaeta gizona oso gustura gelditu zen, begiratu, guk gurea, gure partea egin dugu administrazioarengustuko diskurtsoa da hori, guk gure hizkuntza politika egin dugu, gure partea ongi egina dago, etaorain herritarra da euskaraz egin nahi ez duena?, horrelako zera bat. Orduan, egia da diogulaIribasi leporatu guk etxean erdaraz egiten badugu hori bere erru zuzena denik. Baina nik uste ere, oso sinplistegia dela bere azalpen hori.
2016
‎Iruditzen baitzaigu gaur egun munduan dauden proposamen feministak iraunkorrak izango direla baldin eta lurra ere hartzen badute bizitzarako ezinbesteko espazio modura. Zapalkuntzen eraikuntza epistemiko oso bat egiten badugu, gorputzen zapalkuntzari eta askapenari buruz, baina ez badugu hori lotzen lurraren askapenarekin, espazio horretan bizi baitira gorputzok, korronte feminista orok hutsune handia izango du. Bizitzarako konpromiso bezala ikusten dugu.
‎Horretarako norbaitek gidoiak idatzi behar ditu, beste batek onartu eta guk lan egin. Ez badugu horretarako aukerarik, gurpil hori geldirik dago.
‎Burugogor. Bihotz bero.Beraz, bihar, Baionan eta Bilbon, estereotipoak atzean utzita tira egingo diegu harri handi horiei, eta agian etzi irudituko zaigu bere horretan dirauela denak, baina jakingo dugu harriak ez direla bakarrik mugitzen, eta zertxobait higatzea lortu badugu horretan jarraitzen tematuko garela. Izan ere, ez dago euskal herritar batzuontzat ezin mugitzerainoko pisua duen harririk.
‎Antropologiatik historiara: hastapen handia Espezieen jatorria liburua da, eta gomutatzen badugu horren izenburuaren bigarren partea" or the preservation of favoured races in the struggle for life" giza historiaren ideiaren iragarpena begitantzen zaigu. Darwinek arraza egoki (tu) enen garaipen eta arraza moldegabeen deseginduraren segida bezala burutatzen du giza historia, aberezko espezieen eboluzioa bezalaxe.143 Egoki (tu) tasuna hemen indar fisikoa, argitasun intelektuala, antolaketa sozial efikaza, gehiagotasun ekonomikoa, izan liteke.
2017
‎Bittorrek uste zuen, eta bat nator, Euskaltzaindiak euskera hobetsi behar zuela. Bere ustez era atzizki modala dago hor, eta badugu horren kontzientzia; hizkera, ahoskera... esaten dugu. Euskalkiak ere horrela adierazten ditugu, gipuzkera, bizkaiera, lapurtera...
2019
‎Horrek esan nahi du mendekotasun handiegia daukagula itzulpenetik. Mendekotasun horretan ez badugu itzulpengintza ona zaintzen, ez badugu hori bultzatzen eta ez baldin badiogu itzulpengintza onari kasu egiten, gero eta desoreka handiagoa gertatzen zaio hiztunari eta hori jasotzen duenari. Publizitatean, esaterako, euskararekin egiten diren hanka sartzeak dira asko eta asko itzulpenak direlako:
‎Norbanakoaren askatasun esparru sakratuan sartzea ez al da hori? kasu honetan lasaiago nenbilke, erantzunarekin. aski da europako herrialde askok, 1963 pilula sortu eta handik gutxira ondorioak pairatzen hasi zirenetik, hartutako neurri proaktiboak gogoan izatea. hemen ere badugu horren beharrik eta komenentziarik, txostenean berariaz azaldu denez. Lehen lehen pausoak ematen hasi ere egin dira dagoeneko, eta poztekoa da hori. panoramak ez du, ordea, oraingoz hobera egin.
‎Ez dakigu etorkizunak zer ekarriko digun, ezta Enarak bere jaioterriaren izena entzutean zer sentituko duen ere. Baina guk zerbait argi baldin badugu hori egunen batean Chongqingera itzuliko garela da, bai eta Fengdu ezagutzera joango garela ere. Fengdu berria izango da, hiria edo zati bat behinik behin beste aldeko ertzera lekualdatzen ari direlako.
‎73) dio" la forma Agoi (t) z es relativamente moderna". Dena dela, lekukotasun hauen arabera, XI. menderako badugu horren berri, bai eta XVII. mendeaz geroztik ere. Beraz, aspaldikoa da.
2020
‎Ez, ez... Zoritxarrez, badugu horren berri.
2021
‎Nik oraintxe badakit ostiralera arte lana izango dudala, hortik aurrera tarte batean ez, gero berriro zerbait... Gidoilariok badugu horrekin lotutako aldarrikapen bat, zergekin zerikusia duena. Muturreko adibide bat emango dut:
‎Eta gauza bera gertatzen da beste kasu askotan ere: ez dugu intxaurik edo almendrarik behar, ez badugu nahi edo ez badugu horretarako denborarik edo gaitasunik, aukera dugulako zurituta eta jateko prest erosteko. Hori gutxi balitz ere, ez dugu jakite handirik eta jateko gaitasun handirik behar.
‎Borrokan jarraitu behar dugu; bestela, PANeko kideek manifestari eta aktibista gehiago atxilotuko dituzte. Nizar bere iritzi politikoagatik hil zuten, eta, ez badugu horren inguruan zerbait egiten, isilik jarraitzen badugu, ehunka gehiago hilko dituzte arrazoi beragatik, edo guztiok preso politikoak izango gara.
‎«Ez gara euskaraz biziko ez badugu gaitasunik hizkuntza politika mugarik gabe erabakitzeko. Ez ditugu enplegu eta pentsio duinak bermatuko ez badugu horretarako eskumenik. Ez gara harrera herri izango ez badiogu planto egiten Mediterraneoan eta Bidasoan jendea itotzen duen politikari».
‎Indibidualista basatiei ez zaie gustatuko baina talde humano interesgarrien eskutik etortzen dira sarritan emaitza artistikorik interesgarrienak. Espainian badugu horren adibiderik. Urrezko Aroa bukatu zen XVI. mendean, lurperatu zituzten kolosoak, sikatu ziren urak, eta ez zen apenas argirik agertu 200 urte luzetan.
2022
‎Guk medikuok badugu hori baino metodo hobea esan zuen Fettesek. Hildako adiskide bat atsegin ez dugunean, disekzioa egiten diogu.
‎Erregea ere hogeita hemezortzi urterekin hiltzera zihoan. Ni bezala, badugu hori komunean, bai bitxia, pentsa zezakeen Maryk, historia garai bateko eskoletan irakasten zen gisan garatuko balitz, nonbaitetik jaurti eta nonbaiten iltzatzen den gezi ziurra, patu zigilatu bat, kontratu apurtezina.
2023
‎ikaslearen ongizate emozional eta soziala da oinarria, eta hori gabe arlo akademikoa ez doa aurrera. Alegia, bilatzen duguna emaitza akademikoa denean ere, bestea oso ondo zaindu, landu eta bermatu behar dugu, eta ez badugu horretan sinesten, jai dugu. Hezkuntza komunitateak hor jarri behar dugu gure begirada, ezinbestean:
‎Informazio falta agerikoa dela adierazi du Aitor Etxebarriazarraga bertsolariak, Guggenheim Urdaibai Stop herri mugimenduaren adierazpena irakurtzerakoan: «Herritarrok ez dugu egitasmo honi buruzko informazio zehatzik, eta badugu horretarako eskubidea». Era berean, herritarren iritzia aintzat hartzeko ere eskatu dute:
‎Ez... Lasai, badugu horretarako gizona...
‎Konbinazio arriskutsua. Ikusi dugu gure aparatu emozionala egoki garatzeko, esperientziez gain, beste garun baten beharra dugula, nolabait bidea erakutsiko diguna; burbuila emozional horretatik egiten badugu hori, argi izan behar dugu ez direla amigdala, kortexa prefrontala eta hipokanpoa behar bezala garatuko eta, aldiz, accumbensak behar duena baino ozenago jardungo duela oro har. Heziketa mota horretan, ondorio garbi bat ikusi ohi da askotan:
‎Gero “berritzaile” izan gaitezen nahi dute, eta ahoz aho darabilte hori, baina nola izango gara berritzaile sortzaile ere ez bagara? Ez badugu hori txikitatik landu. Eskoletan “kopiatu eta pegatzen” bakarrik erakusten digute, baina pertsona bakoitzari bere “txinparta” pizten badiozu, eta bere barruan zerbait dakarrela sinetsarazi, denoi emateko zerbait, berdin da zer den, antzerkia, zirkua... edo oso bestelako zereginak ere izan daitezke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia