Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2011
‎– Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratu.Behar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu.. Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratu.Lanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak ezin baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten.?
‎Lanak hasteko egunean: Krokadura automatikoak kendu egin behar dira, instalazioak halakorik badu, eta, aurretik deskonektatu bada, instalazioa abian jartzea debekatu egin behar da harik eta laneko buruaren onespena jaso arteLan eremuan edo hartatik gertu komunikazio bideren bat jarri behar da (irratia, telefonoa eta abar), premiazko jardueretarako? Lanei berrekin aurretik: Laneko buruak lanak egiteko prozedura azaldu behar die langileei, eta langileek azalpenak egokiro ulertu dituzten begiratuBehar diren ekipamendu eta tresna guztiak badauden eta egoera onean diren begiratu behar da, eta instalazioa zer egoeratan dagoen ikuskatu. Lanak egiten diren bitartean: Laneko buruak lanak zuzendu eta kontrolatu behar ditu, eta lan horien segurtasunari eragiten dioten edonolako neurriez arduratuLanen ezaugarriak edo hedadura handia dela-eta buruak ezin baditu berak bakarrik lanak zaindu, zainketa lanetan gaitutako langile bat edo gehiago izendatu behar ditu, eginkizun horretan lagundu diezaioten?
‎Banaketa sarearen instalazio prozesuari buruzko txosten bat egin. Txosten horretan, egin beharreko obra zibila azaldu behar da (lurra egokitzea, egin beharreko obra zibila, munta­keta mota, paratua edo airekoa?, euskarri motak, hormigoia, sareta, txapa?, etab.), osagarriak eta finkapenak, muntaketa faseak, kableak jartzea, kableak jartzeko erabiltzen diren makinak, kableen motak eta ezaugarriak, eskema mota, deribazioak (egiten baldin badira), etab. Ahal izanez gero, argazki erreportaje bat egin....
‎Parte hartzea. Adingabeek, pertsona eskubidedunak diren aldetik, eragiten dieten gaiei buruzko iritziak azal ditzakete eta azaldu behar dituzte. Haien iritziak entzun eta kontuan hartu behar dira herrialdearen agenda politikorako, ekonomikorako edo hezkuntza agendarako.
‎Deialdia denboraz bidali behar da, bertaratu nahi duten guztiek beren denbora antola dezaten; horrez gain, behar bezala iragarri behar da, agendaren edo iragarki taularen bidez, eta irteeran ere gogorarazi behar da. Bileraren deialdian, argi azaldu behar dira jorratuko diren gaiak. Bestalde, bilera ohiko lanorduetan ez egiten saiatu behar da.
‎Lehenengo asteburuaren ondoren ere, baliteke antzeko jarrerak egotea, haurrak bi egunez ohitura aldatu baitu, eta astelehenean berriro errealitatera itzultzen baita. Nolanahi ere, egoera horietan guztietan, gurasoek naturaltasunez jokatu behar dute, eta seme alabari errealitatea zein den azaldu behar diote.
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan... Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: ...erapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren ar... Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: ...zak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio.... Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEsparru fisikoaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBurutik parasitoak kentzea.Berariazko produktua aplikatzea.Asteroko azterketa.Txertoen egoera egiaztatzea.Dagokion osasun profesionalekin hitz egitea.HPIIzena: ...an duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. Lehengo egoeraren eta oraingoaren arteko aldea erakutsi behar zaio, hau da, egun guztian bakarrik egotearen eta beti haurrekin eta helduekin egotearen arteko aldea.Hilero berrikus liteke.Egoera hau aldi baterako dela azaldu behar zaio.Eskolaren edo ikaskuntzaren esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinHiru hiletik behin, irakasle tutorearekin elkarrizketa bat egitea.Etxeko lanak egitea eta eduki zailenak sakontzea.Egunero, bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arret...
‎Non daude? 29 Zaurituak larritasunaren arabera sailkatzeko beste metodo batzuk badaude.a) Azaldu metodo bat, eta adierazi zer sailkapen irizpide erabiltzen duen.b) Taldean azaldu aurkitutako metodoak.30 Taldeak osatu eta lehen laguntzen tekniken erakustaldi praktikoak egin.Ahal dela, teknikak zure profil profesionaleko enpresa batean izan daitekeen istripu bati erantzun behar lioke.? Talde bakoitzeko kideek gainerakoei azaldu behar diete nola erabiltzen diren teknikak.
‎Zer higiene neurri hartu behar dituen azaldu behar zaio pazienteariPazienteari.
‎Erdiko zurrustaren gernua nola jaso behar duen azaldu behar zaio pazienteari, horretarako gauza baldin bada, eta txiza egiten utzi, haren intimitatea eta autonomia errespetatuz. Pazienteak ezin badu lagina hartu, edo zundaturik badago, erizaintzako laguntzaileak jaso behar du.
‎Normalean, pazienteek zentzuz jokatzen dute eta ez dute eragiten zarata desatseginik; hala ere, erizaintzako laguntzailearen betekizuna da ospitaleko funtzionamendu arauak azaltzea pazienteari, hau ospitaleratzen dutenean. Beraz, adeitasunez azaldu behar zaizkio Davidi ospitaleko arauak; besteak beste, zaratari buruzkoak. Egoera normal batean, Davidek bere jarrera aldatu eta eragozpen gehiagorik ez luke sortu behar.
‎Umeari girorik onena eskaintzen dion aparatua dela azaldu behar diegu, tenperatura, oxigenoa eta hezetasuna kontrolaturik baitaude. Horrek guztiak haurrak bizirik irauteko aukerak areagotu egiten dituela esan behar diegu.
‎Ur koltxoiak ez direla pazienteari apeta eman diolako jartzen azaldu behar dio Anak Joni, presioak eragiten dituen ultzerak saihesteko baizik. Jonen aitonak denbora luzez egon behar zuenez geldirik, gorputzaren pisua gainazal zabalagoan banatzen zuen, ur koltxoiari esker.
2012
‎Horregatik, dokumentua eraginkorra izan dadin, funtsezkoa da idazteko izan ditugun arrazoiak argi eta garbi azaltzea bertan. Hartzaileak modu jakin batean jokatzea nahi badugu, haiengandik espero dugun jokabidea azaldu behar dugu dokumentuan.
‎Labur idazteko, iritzi pertsonalak alde batera utzi behar dira. Ezinbestean azaldu behar badira, gure iritzi propioa dela adieraziko dugu.
‎Ahalik eta lasterren eman behar zaio bezeroari hartutako irtenbidearen berri, balioetsia eta errespetatua senti dadin. Erantzunak arazoari irtenbidea emateko egin diren ekintzak argi eta garbi azaldu behar ditu; irtenbide hori hartzeko oinarritzat hartu diren alderdiak ere azalduko ditu, irtenbidea bezeroarentzat positiboa edo negatiboa izanik ere.
‎Informazioa. Bezeroari argi azaldu behar zaio une oro enpresarekin duen harremanari dagokion guztia.
‎Hornitzaileari egotzi beharreko arrazoiak: tonua irmoagoa izango da, eta, betiere zuzentasunari eutsiz, argi eta garbi azaldu behar dira eskaera deuseztatzeko arrazoiak.
‎Enpresa aurkezteko: ematen diren zerbitzuak soil eta argi azaldu behar dira. Paragrafo laburrak eta esaldi soilak erabiliko dira.
‎Mezuak laburra eta arina izan behar du, irakurleek berehala ulertzeko. Transmititu nahi den informazioa konplexua bada, memorandumaren eranskin gisa azaldu behar da.
‎Horretarako, hezte prozesuan lagundu behar diegu haurrei, eta haiekin egoteko modu eta giro egokiak sortu behar ditugu, ongizate hori lortzen lagundu diezaguten. Halaber, gauzak egiteko eta haurrekin harremanetan jartzeko moduak haur eskolarenarekin bat etor daitezen eskatuko diegu familiei, eta prest azaldu behar dugu haiena konpartitzeko, betiere geurearekin bat badator.
‎Lana idatzi eta, egoki aurkeztuta, irakasleari entregatu. Talde bakoitzak bere lana azaldu behar du klasean. Iraupena:
‎Hamar alderdi horiek kalitate adierazle gisa azaldu behar dira, dagokigun arloa objetiboki neurtu edo baloratzeko aukera eskainiko baitigute. Adibidez, espazioen antolamendua hartzen badugu, adierazleen bidez neurtu ahal izango dugu eskolako espazioen kalitate maila.
‎deskribapenezko estimazio eskalak: portaeraren deskribapena adierazten dute item baten bidez. Horrelako eskaletan muturreko portaerak azaldu behar dira, eta, ondoren, erdibidean edo puntu neutroan leudekeenak. Hiru item mailaren ordez erdibidekoak sortzen baditugu, haurra dagoen egoera hobeto zehaztea lortuko dugu.
‎Dokumentu honetan, jarduera bakoitzari dagozkion helburuak, prozedurak eta erabiliko diren teknikak azaldu behar dira. Era berean, zein profesionalek antolatuko dituen eta zeinek egingo dituen ere adierazi behar da.
‎Egingo denaren kontakizuna egin behar da. Haurrak egin behar dituen ekintzak eta hezitzailearen parte hartzeak argi eta garbi azaldu behar dira.
‎Pazienteari hartuko dugun bidea azaldu behar diogu, libre dagoela ziurtatu ondoren.
‎Kasu horretan, osasun langile gisa, lankidetzat azaldu beharra dago, programak xede dituen pertsonen ikuspegiak ezagutu, bezeroaren autoestimua areagotu, haien alde positiboak indartu, komunitatearen barruan lanaren xede diren taldeek zein leku hartzen duten jakin eta hori baliatu, modu objektiboan har daitezkeen datuak eskaini, jardunak dagoeneko ebatzitako beste arazo batzuekin lotu eta alderatu, eta taldekideen artean segurtasun psikologikoa sortu...
‎Ahots tonu beroa erabili behar da eta haurrarekin emozioak partekatu behar dira. Gertatutakoaren inguruan hark dituen sentimendu eta pentsamenduekiko interesa azaldu behar da, dituen zalantzen inguruan galdetu eta anaiarekin batera bizi izan dituen egoerak gogora ekarri. Garrantzitsua da gurasoek kontuan izatea Ibanen erreakzioak berriaren aurrean zentzugabeak edo ustekabekoak izan daitezkeela, eta ez diotela horregatik errurik bota behar.
‎Kategorizazioa. Pazienteak hobeto gogoratzen du hasieran esaten zaiona amaieran esaten zaiona baino, esandakoaren garrantzia edozein dela ere. Gainera, lehendabizi, egin behar ez duena azaldu behar diogu, eta, ondoren, egin behar duena.
‎Osasun programa bakoitzak dituen berariazko helburuak azaldu behar ditu, osasun estrategia nazionalarekin koherenteak izan behar dute?. Era berean, argi eta garbi ezarri behar ditu langileen, lokalen, teknologiaren, tresneriaren eta horniduren, metodoen, zaintzaren eta ebaluazioaren, eta jardueren egutegiaren alorretako beharrak, bai eta biltzen dituen elementuekin eta antzeko programekin bat etortzea ziurtatzeko era ere.
‎edo antzeko hitzez tratatzea. Paziente bati teknika bat egiteko garaian, zer egingo zaion azaldu behar zaio; ezagutzen ez duenarekiko izan dezakeen antsietatea urritzen eta haren lankidetza bultzatzen duelako. Kasu horretan, Ximenak egoki jokatu du.
‎Baina posta elektronikoko bezero batek behar du posta hornitzaileak zerbitzu horiek baimentzea, badaudelako web posta soilik onartzen duten hornitzaileak. Baimentzen duten kasuetan, hornitzaileak posta bezeroa nola konfiguratu behar dugun zehazki azaldu behar digu. Informazio hori, normalean, hornitzailearen web orrian aurkitu dezakegu; hornitzaile bakoitzaren kasuan desberdina da, eta ezinbes­tekoa da programak funtziona dezan.
‎Turismo baliabide bakoitza haren benetako izenarekin edo ohituraz izan duen izendapenarekin identifikatu behar da, eta haren ezaugarri nagusiak deskribatu. Baliabideak leku jakin batean daudenez, ahal den guztietan, albait zehatzen azaldu behar da kokaleku hori, alegia, zer herri, kale eta zenbakitan dauden, hara iristeko zer bide dauden (errepideak, bideak, garraiobideak?) eta abar. Bisita ordutegiak ere adierazi behar dira.
‎Zenbait baliabide data edo urte sasoi jakin batzuetan ospatzen edo gertatzen dira (esaterako: Zubieta eta Iturengo inauteria, Jerteko gereziondoen loraldia?); halakoetan, bada, gertakizun horiek zehazki noiz diren azaldu behar da.
‎Ondarea kudeatzeko funtsezko helburuetako bat haren esanahia eta hura kontserbatzeko premia aditzera ematea da, eta halaxe azaldu behar zaie bai turismoa hartzen duen herriari bai bisitariei.
‎Kultura ondarearen osagai diren lekuen gaineko interpretazioa egiten denean, begirunez zaindu behar da leku horien jatorrizko izaera; orobat, leku horren jatorrizko egituraren segurtasuna bermatu behar da, eta haren esanahia azaldu, betiere hasierako egituraketan aldaketa konponezinik eragin gabe. Ondare lekuetan zehatz azaldu behar zaie bisitariei zein diren gaur egun arte iraun duten jatorrizko materialak eta, aldi berean, argi eta garbi adierazi zein diren desagertutako elementuen gainean ondoren egin diren birsortze eta leheneratze lanak.
2013
‎Elkarrizketa labur bat egin ostean, non errespetatu eta bereizi behar baitira azaldu berri ditugun fase guztiak, elkarrizketatzaileak behaketa faktoreen ebaluazio fitxa eta azken ondorioen txostena bete behar ditu. Aldi berean, hautagaiak bere burua ebaluatu behar du, eta, autokritika eginez, zer erantzun hobetu ditzakeen eta nola hobetuko lituzkeen azaldu behar du.Taldeko beste ikasleek beren iritzia eman dezakete.
‎Gaixoaren laguntza ezinbestekoa da prozedura honetan; beraz, gaixoari oso ondo azaldu behar diogu protokoloaren pauso bakoitza, eta esan bezala betetzen duela ziurtatu behar dugu. Norbere erabilerarako tresnak badira ere, garbi mantendu behar dira.
2015
‎Ezkontza zibilean, epaile, alkate edo funtzio hori betetzeko onarpena daukan edozein funtzionarioren aurrean aurkezten da bikotea, eta bikotea elkartzeko eskatzen da. Horretarako, ezkontide bakoitzak esplizituki azaldu behar du bere onespena.
‎Egiten dizkiguten galderei erantzun zehatzak eman behar dizkiegu beti, eta, beharrezkoa bada, zer neurri espezifiko har daitezkeen ere azaldu behar dugu.
2016
‎Egingo duzuen gida gurasoek etxera eramatekoa izango da; beraz, komeni da azalpenak errazak eta argiak izatea. Zer formatu erabili ere (triptikoa, txosten idatzia, komikia?) zeuek erabakiko duzue, baina kontuan hartu bertan argi azaldu behar dutela 6 puntuan aipatutako edukiek.
2017
‎Ziurtagiria egiten duen enpresaren edo administrazio organoaren logotipoa. Egia esan, ziurtagiria pertsona batek egiten du, enpresaren edo Administrazioaren ize nean; beraz, pertsona horren izen abizenek eta karguak goiburuan azaldu behar dute.
‎Egintzaren edukiari eta egintza arrazoituta egon beharrari egiten dio erreferentzia.Administrazioak bere borondatea, iritzia edo nahia zein den jakinarazteko edo zerbaiten jakitun dela agertzeko egiten duen adierazpena da egintzaren edukia. ...zer errekurtso aurkez daitezkeen eta zer organo tan eta zer epetan aurkez daitezkeen.Zer administrazio organok eman duen eta organo horrek zer eskumen duen egintza hori egiteko.Administrazio bidea agortzen duen ala ez.Bestalde, administrazio egintza batzuek arrazoituta egon behar dute; hau da, nahiko arrazoizko argudio erakutsi behar dituzte, eta, horretarako, egitateak eta zuzenbidezko oinarriak azaldu behar dituzte, motzean bada ere.
2018
‎Gaixoak uko egiten badio tratamenduari, idatziz azaldu behar du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia