2000
|
|
Baina oraingo honetan ez dut ondorio politikoez edo balioen erabilpen zinikoazaritu nahi. Orain
|
adierazi
nahi dut, kultura batean, gure baitan pentsatzeko ematen denprozesuan, zer pisu duten balioek erabakiak eta jarrerak hartzeko orduan.
|
|
Euskalherri nortasunaren sisteman, gure aldetik, besteak beste, geruza maila hauek atzemanditugu. Ikus dezagun gainjarritako zirkuluen bidez
|
adierazi
nahi duguna:
|
2001
|
|
Gutun honen bidez hauxe
|
adierazi
nahi dut...
|
|
Hizkuntza trebetasun bakoitzean (mintzamena, idazmena, entzundakoarenulermena eta irakurmena) ikasleak zer egiteko gai izan behar duen azaltzenziguten. Helburu zehaztuen atalean, aldiz, nozioak (proposiziozko esanahiak, ZER
|
adierazi
nahi dugun) eta funtzioak (esanahi ilokutiboak, ZERTARAKOhitz egin edo idazten dugun) agertzen ziren. Baina, helburuak sailkatu etazerrendatu ez eze, egitarauak sekuentziatu ere egiten zituen ikas prozesuan.Dagokigun kasuan, oinarrizko maila xede izanik, sei urratsetan banatu genituenaurretik aipaturiko helburuak.
|
|
Gaur egun perfume hitzari ematen zaion esanahiak, ziur aski, ez dauka zer ikusi handirik etimologikoki dagokion esangurarekin, hots, latinezko per fumum hitzaren esangurarekin,, kearen bidez datorrena?
|
adierazi
nahi baitu azken honek. Antzinako errituetan eta gaur egun dirauten batzuetan otoitzak eta eskaerak kearen bidez egiten ziren, esate baterako, intsentsuaren erreketaren bidez.
|
|
garatu eta landu gabe dirau oraingoz, sarritan ez baitago identifikazio zuzenik. Hona hemen galdera bi zer
|
adierazi
nahi dugun biribiltzeko: Nola hartzen du usaina gure gorputzak?
|
|
Alfabetoaren araberako sailkapenean erabilitako laburdurek, familiaka egindako sailkapen eta azpisailkapenean erabilitako letra eta zenbakiak adierazten dituzte; esate baterako, B3 laburdurak lore sortaduna
|
adierazi
nahi du, L. Air du Temps delakoaren tankerakoa.
|
2002
|
|
Txosten honen bidez, EIREk antolatu duen Euskal Unibertsitatearen Kongresua dela eta, teknika eta teknologia zientzien alorrean euskararekin loturik dagoen egoeraren azterketa egin eta datuen arabera ikus ditzakegun perspektibak etaeginbeharrekoak
|
adierazi
nahi ditugu.
|
|
Hizkuntza kohesiorako organoak. zentro guztietan daude sortuta, zentroakaipatzen ditudanean, fakultateak eta eskolak
|
adierazi
nahi ditut?, eta horien egikera euskararen normalizazio planaren segimendua egitea da. Ez bakarrik segimendua, baizik eta antolaketa eta, horrekin batera, suspertzea eta jarraipena ereegitea.
|
|
Gure geroko proposamena irakasleentzako eredu kontraktual batean gauzatukodugun arren,. Irakaslego Propioa? kontzeptua darabilgunean, hori baino zerbaitgehiago
|
adierazi
nahi dugu, hitzen mugetatik harago dagoen proiektu bati egitenbaitiogu erreferentzia. Izan ere, Euskal Herriaren eraikuntza sozial, kultural, linguistiko eta politikoa prozesu modura ulertzen dugun era berean, Euskal Unibertsitatea bera ere prozesu modura ulertzen baitugu, zer esanik ez, unibertsitateeuskalduna egiteko dagoen une honetan; baina baita balizko etorkizunean legalkiegituratuta egon dadinean ere?, prozesu horretan unibertsitate askatzaileaetengabe eraikitzeko.
|
|
Bi dira ezagunenak. Alde batetik, historialariok idatzitako lanen bilduma osoa
|
adierazi
nahi du. Bestetik, lan horieiburuzko hausnarketaz ari da.
|
2003
|
|
Adieraz dezagun, anekdota moduan, eta garaiko errealitatearen lekuko, inkestak lau egoera zibil onartzen zituela, ezkongabea, ezkondua, alarguna eta elkartua. Azken hori, ordea, nahiko iluna zen eta ez zegoen argi, komunitate berezietan (fraide elkarte eta antzekoetan) bizi izatea adierazi nahi zuen edo, alderantziz, ezkondu gabe, baina elkarturik bizi ziren bikoteak
|
adierazi
nahi zuen. 101 irakasle aritu ziren UEUn, horietako 74 tituludunak:
|
|
Adieraz dezagun, anekdota moduan, eta garaiko errealitatearen lekuko, inkestak lau egoera zibil onartzen zituela, ezkongabea, ezkondua, alarguna eta elkartua. Azken hori, ordea, nahiko iluna zen eta ez zegoen argi, komunitate berezietan (fraide elkarte eta antzekoetan) bizi izatea
|
adierazi
nahi zuen edo, alderantziz, ezkondu gabe, baina elkarturik bizi ziren bikoteak adierazi nahi zuen. 101 irakasle aritu ziren UEUn, horietako 74 tituludunak:
|
2004
|
|
Horrela,, balio sistema antolakuntza egiturak espektatibak? trinomioak, etengabeko berregokitzapenean, berrirakurketan eta inguruarekiko kontrastean oinarrituriko prozesuaren muineanelkarreragiten duela
|
adierazi
nahi dugu.
|
|
Horrek ez du erran nahi tirabirak sortu ez zirenik, halanola 2000 urtean zenbait sailetan eginiko egun batzuetako lanuztea edo greba. Honen bitartez
|
adierazi
nahi duguna hauxe da: enpresaren barrenean kultura demokratizatzailea zabaltzeko eta indartzeko oztoporik izan arren, prozesua eta hitzarmenak oraindik ere irekirik daude.
|
|
Transdiziplinaritate barneratzailearekin hauxe
|
adierazi
nahi dugu: errealitatearruntean ikus daitekeen banaketa objektiboen azpian esentziazko batasun batdagoela oinarri izanda, errealitate arrunteko banaketa areak ezagutzeko eratu direndiziplina tradizionalen artean logika komunak bilatu behar dira.
|
|
Dakienak ez du jakin nahi, etadeus ez dakienak hutsaren ideia mikorik cz du. Eros gosea da, jakin mina, eta hitz hori latineko eura hitzetik datorrela eta kezka
|
adierazi
nahi duela ikusirik, zer zait falta. Zer jakincta zcrgatik edo zertako?
|
|
–Meta, hitzak, ondotik?
|
adierazi
nahi du, esanahi espaziala dauka. harrezkero beste esanahi bateman arren,, trans, delakoa,, haraindikoa?, baina cz omen da hori filologikoki egokiena, zcren grekoz, ondotik?
|
|
Baina egiazkoa litzatcke ikuspuntu subjektibo batean kokatuz gero. adibidez, Colonen garaiaren aurretik ezagutzahura zuen subjektuaren ikuspuntutik. (B) egiarcn izaerari buruzko eztabaida: zer
|
adierazi
nahi du proposizio bategiazkoa dela esateak. Hiru izan dira filosofian erantzun nagusiak:
|
|
hitzaren bitartez objektu fisikoetatik, edoizaditik? harago dagoenaz arduratzen den diziplina
|
adierazi
nahi dute batzuetan; halanola, jainkoaz arduratzen dena. Besteetan, gure ezagutzaren antolamenduan/ irikare/ i ondoren datorren jakintza mota adierazi nahi dute.
|
|
harago dagoenaz arduratzen den diziplina adierazi nahi dute batzuetan; halanola, jainkoaz arduratzen dena. Besteetan, gure ezagutzaren antolamenduan/ irikare/ i ondoren datorren jakintza mota
|
adierazi
nahi dute. Kontuak kontu, ez dago batere garbi interpretazio horiek egokiak ote diren Aristotelesen testuaren edukia interpretatzeko.
|
|
adierazteko erahili zuten hitza eudaimonia da. Eudaimoniakzoriona
|
adierazi
nahi du, ez, ordea, plazcraren zentzu hutsalean. Eudaimonia bizitzari hcreosotasunean hartuta dagokio, ez, alabaina, une bakoitzean lor daitekeen zorion kiase horri.Aristotelesen aburuz, iz.an cre, plazer fisiko handia senti dezakegu eudaimoniank lortugabe.
|
|
Trevinarus ek I8() 2an lehcnengo aldiz erabili zutenean. Hitz berriarekinbatcra diziplina berri baten sorrera
|
adierazi
nahi zuten, mundn organiko bateratua aztenukozuen zientzia. Orduanlxe eratu zcn biziaren katcgoria berria. horren aurretik errealitateasailkatzeko mineralen, landarcen eta animaiicn erreintiak bereizten bailziren.
|
2006
|
|
Planeta izenak, adibidez, grezieraz, higikorra?
|
adierazi
nahi du. Planetek Eguzkiaren inguruan osatzen dituzte orbitak; eta gauza bera sateliteek planeten inguruan.
|
2007
|
|
Kanpaina harekin identitate korporatiboa aldatu eta sistema berri bataurkeztu genuen, non ETBk eta taldeko komunikabide guztiek irudi berdin batenitxura hartzen zuten, berria eta bat bera denontzat. Hau da, kanpainarekin taldebat ginela
|
adierazi
nahi genuen. Spot bat egin genuen, bereziki, horretarako.
|
|
Errenazimentuan sortu zen eta sorreran zentzu onean erabiltzen zen. Mundu Berriko bizilagunei konkistatzaileek eramandako eta emandako teknika eta jakintzaren eskaintza
|
adierazi
nahi zuen. Kolonoak ere, literaturmota batean bederen, zineak goraipatu eta telebistak zabaldutako heroiak izan dira.Dena dela, hondarreko mendeetan, gizateriak eman dituen aitzinapausoetanekimen horien ondorio latzak agerian gelditu dira.
|
|
Dakizuenez, identitate hitzak, berdintasuna?
|
adierazi
nahi du; hau da, norekin edo noren parean garen berdinak, zer garen, nor naizen adieraztekobide bat da: identifikazioa, hortaz.
|
|
identifikazioa, hortaz. Ipseitate hitzak, berriz, nork bere buruarekinduen lotura
|
adierazi
nahi du, bere burua bera dela adierazi ere49 Zentzu horretan, E. Erikson ek selfsameness erabili zuen (norberatasuna).
|
|
Jar dezagun adibide bat
|
adierazi
nahi duguna argitze aldera. Abertzale etaeuskaltzale gogor askok honako hau leporatzen diote abertzale epelari:
|
|
Ni ispilua izan zen Charles H. Cooley k garapen soziokognitiboari egin zionekarpena (Cooley, 1902). Kontzeptu horren bidez,
|
adierazi
nahi zuen autokontzeptua oinarritzen dela gizabanakoak garrantzitsutzat jotzen dituen pertsonekberaren itxura fisikoari, premiei, nortasunari eta antzekoei buruz duten iritziarenpertzepzioetan. Zehatzago esanda, Cooley ren ustez, norberaren ezagutza honelaosatzen da:
|
|
Alde bateko arriskua. Ekonomia Itunak
|
adierazi
nahi du estatuak ez duela parte hartuko EAEko zerbitzu publikoen finantzaketan, hauek jadanik transferiturik baldin badaude. Lurralde komuneko autonomia erkidegoren batean zerbitzu publikotuak berak lagundu egingo dio maila horretarainoko eskaintza egon dadin.
|
|
ELAko metalgintza federazioak prentsa ohar bat bidali zuen atzo, [ETA (BERTAN/ HAN)
|
adierazi
nahi ZUEN Alemaniako metalgintzalangileekiko elkartasuna]
|
|
ELAko metalgintza federazioak prentsa ohar bat bidali zuen atzo, [ZEINETAN
|
adierazi
nahi zueN Alemaniako metalgintza langileekiko elkartasuna]
|
|
ELAko metalgintza federazioak prentsa ohar bat bidali zuen atzo, [NON
|
adierazi
nahi BAITzuen Alemaniako metalgintza langileekiko elkartasuna]
|
|
ELAko metalgintza federazioak prentsa ohar bat bidali zuen atzo, [non
|
adierazi
nahi baitzuen ELKARTASUNA Alemaniako metalgintza langileEKIN]
|
2008
|
|
hitza ez zait egokiena iruditzen. Re Evolution? hitzak
|
adierazi
nahi duen prozesu baten bat bateko bizkortzea definitzeko. Baina berba egokiagorik ezean, Industria Iraultza, Frantziako Iraultza eta Errusiako Iraultzari buruz hitz egiten jarraitu dugu.
|
|
Llanos Aramburuk, 1820.a liberalentzat itxaropenaren urtea izan zela dio, eta 1821 urtea errealitatearen froga. Hitz horiekin hauxe
|
adierazi
nahi du: 1821 urtean, iraultzaileak hitzetatik ekintzetara pasatu zirela, eta urte horretan frogatu behar izan zutela beren proiektuak benetan berriztatzaileak ziren ala ez, eta herri xehearentzat onuragarriak ala kaltegarriak.
|
|
3 Baldintzapen klasikoaren (Paulov,) arabera, baldintzapenak honako hau
|
adierazi
nahi du:
|
|
4 Baldintzapen klasikoaren (Paulov,) arabera, estimulu baldintzatu gabeak (ESBG) honako hau
|
adierazi
nahi du:
|
|
5 Baldintzapen klasikoaren (Paulov,) arabera, estimulu baldintzatuak (ESB) honako hau
|
adierazi
nahi du:
|
|
7 Baldintzapen operantearen (Skinner, 1938) arabera, indargarriak honakoa
|
adierazi
nahi du:
|
|
8 Baldintzapen operantearen (Skinner, 1938) arabera, zigorrak honako hau
|
adierazi
nahi du:
|
2009
|
|
Berau lau aldi dituen Reed eredutik abiatzen da: sedukzioa (desira hartzen duena barne), sentsazioak (kitzikapena eta meseta), entrega (orgasmoa) eta erreflexua (ebazpena). Autoreek eredua zirkularra egitean, sexu esperientzia atsegingarriek eta asebetegarriek emakumearengan efektu berrindargarria izan dezaketela
|
adierazi
nahi zuten, hurrengo esperientzia baten sedukzioaldira eraman zezakeena. Baina, erreflexuan zehar, sexu esperientziak atsegina etaasebetetasuna ematen ez badu, agian emakumeak ez du desirarik izangoesperientzia errepikatzeko.
|
|
Euskal Herrian diren iniziatibak ezin dira laguntzarik gabe bizi. Hemen izenpeturik,
|
adierazi
nahi dugu, beharrezko dugula eta zor zaigula, euskarazko eguneroko prentsa.
|
2010
|
|
Enpresa transnazionalen jarduna azaltzen duen atzerriko inbertsio zuzenaren (AIZ) azterketan sakonago murgildu aurretik, ezinbesteko deritzogu termino horienbitartez
|
adierazi
nahi duguna ondo finkatzeari. Nolanahi den, AIZk ez du ETNenjokabidea oso osorik azaltzen, ETNak beste enpresen jabetza eskuratzeko bestelako bideak ere badirelako, eta jabetzaz haratago ere AIZ gehitzen ez duten sarekolankidetza formulak ere gero eta gehiago erabiltzen dituzte.
|
|
Deigarria da oso prozesu hitza latinezko processus tik,, aurrerapena?
|
adierazi
nahi duen hitzetik, eratorria dela. Horrela, Espainiako Diccionario de la Real Academia Española k, 21 arg., Madril, 1992, 1671 or., «aurrerantz joateko akzioa» («acción de ir hacia delante») gisa definitzen du.
|
2011
|
|
Horrek guztiak, euskara garbi/ mordoiloaren auziak, noski, eragin zuzen zuzena zuen komunikazio zientifikoan erabili beharreko hizkuntzari zegokionean. Salvador Garmendiaren garaiko hitzek ederto agertzen dute
|
adierazi
nahi duguna:
|
|
Mitxelena jauna, arlo bakoitzeko komunitate zientifikoak, berak, erabaki behar du zeintzu hitz erabiliko dituen eta bakoitzarekin zer
|
adierazi
nahi duen, horretarako askatasuna eduki luke bederen, eta arlo horretan hizkuntza ondo edo txarto erabiltzea beraren erantzunkizun historikoa izango da.418
|
2012
|
|
Pentsamendu modernoak gizakiaren eta animaliaren arteko ezberdintasunaNiaren batasun, autokontzientean eta autonomia horretan ezartzen du, azken atributuhoriek animaliei ukatzen zaizkiolarik. Derridak
|
adierazi
nahi duena zera da: Niaren, subjektuaren beraren identitatearen batasuna zalantzagarria dela eta subjektuarenbaitan objektifikagarriak edota identitate komun eta oso baten barne erreduzitu ezindiren aspektu heterogeneoak biltzen direla.
|
2014
|
|
a. Gaia kokatzeko, ahozko diskurtsoaren eta idatziaren arteko harremanetanmurgilduko gara eta azaleratzen ahaleginduko gara «ahozkotasuna», «ahozko diskurtsoaren tasunak» diogunean zer
|
adierazi
nahi dugun.
|
|
Bikoizketa horri «negoziazio» deritzo, honekin
|
adierazi
nahi dugu hizkuntzaldaketa gerta daitekeela bizitzaren aro guztietan, bereziki lexikoaren alorrean, modu pasiboan bada ere. Izan ere, kasu honetan ez da aldaketarik izan; baina, amatxiohartzen da horretaz.
|
|
B: ezkonduta [ezkonduta zegoenean,
|
adierazi
nahi du]
|
|
Kasu guztietan senitartekoak edota auzokideak izan dira elkarrizketa egindutenak. Horrekin
|
adierazi
nahi dugu eragina adin guztietan dagoela, hiztun motaorotan, ez bakarrik talde ertainekoetan ezta gazteengan ere, nahiz horietan anitznabarmenagoa den.
|
|
«Hizkuntza aldakortasuna» dagoela diogunean, hiztun berberek gauza bat modubatean baino gehiagotan esan dezaketela
|
adierazi
nahi dugu. Hizkuntza aldagaiatrukagarri diren bi aldaera edo gehiagoren multzoak osatzen du, esanahiandiferentziarik ez duten aldaerek.
|
|
Lehenengoak bakarrik ematen du bidea bertsoa bizitzeko.Bertsolaritzan ez dago ezer zuzeneko jarduna ordezka dezakeenik. Bertsoa jasotzekobide ezberdinak ezagutu ditugunok (zuzenekoa, irratia, telebista edo Internet) errazuler dezakegu Whitek
|
adierazi
nahi zuena. Planteamendu horretatik tiraka, jarraianegungo bertsolaritzak biltzen dituen hiru alderdi nabarmendu nahiko nituzke, gorputz teoriarekin lotura eskaintzen digutelakoan.
|
|
Esapide honekin
|
adierazi
nahi dudana hauxe da: gure jendartean bizi diren hainbat pertsonakez dutela beren burua emakumezkotzat edo gizonezkotzat hartzen, ideologia hegemonikoak ezarritadituen ezaugarriekin, behintzat; edota badaudela «genero marka» aldarrikapenetarako eta zapalkuntzensalaketarako erabili ohi dutenak baina, egunerokotasunean, ez dutenak beren burua horren era dualistanikusten, baizik eta modu anbiguoagoan, neutroagoan eta anizkoitzagoan.
|
|
«Erabili ezean, galdu egiten da». Zer
|
adierazi
nahi du ideia horrek?
|
2015
|
|
Artefaktu terminoa erabiliko dugu, termino «neutrala», objektuarekin inolako erlaziorik adierazi nahi ez dugunean[? eta] instrumentu terminoa erabiliko dugu artefaktua
|
adierazi
nahi dugunean egoera jakin batean, erabiltzaileak manipulatzen duenean, akzioa dagoen ingurune batean subjektuaren eta instrumentuaren artean erlazio instrumentala dagoenean (Rabardel, 2002).
|
|
Egun, transmedia aipatzen dugunean ez dugu euskarri batetik besterako egokitzapena hartzen hizpide; aitzitik, hainbat medio eta istorioz osatutako narrazio mundu bat
|
adierazi
nahi dugu. Bide horretan, Henry Jenkins ikertzaileak jendarteratu zuen definizio teoriko zabalduena:
|
2017
|
|
letra bat (M edo N) eta zenbaki bat. Ikerketa lan honetan generoa ardatzak garrantzia duenez, M letrak mutila
|
adierazi
nahi du eta N letra neska.
|
|
ingelesez second shift (Hochschil eta Machung 1998) edo italiarrez doppia presenza (Balbo 1991) bezalako kontzeptuak erabili dituzte emakumeen esperientziak aztertzeko. Biek ala biek zera
|
adierazi
nahi dute: azken hamarkadetan emakumeak gero eta gehiago lan merkatura sartu direla etxeko eta zaintza lanetan duten ardura alboratu gabe, horregatik, gaur egun lan zama bikoitza hartzen dute bere gain egunerokoan.
|
|
Hain zuzen ere, erabilitako leihoen neurriak, bat, hiru, zazpi eta hamabost hitzetakoak izan dira. Honekin
|
adierazi
nahi dugu bEVENT ek prozesatzen duentoken bakoitzarentzat ezaugarriak (3.1 azpiatalekoak) tokenarentzat berarentzat erauzi ditugula, baitaharen eskuinetan eta ezkerretan dauden beste zero, bat, hiru eta zazpi tokenentzat ere. Honek badueragina prozesatutako token bakoitzarentzat erauzitako ezaugarri kopuruan.
|
|
edo, flexible bilingualism? (Blackledge etaCreese 2010) terminoen bitartez
|
adierazi
nahi dutena hizkuntzak baliabide moduan erabiltzen direlada, baina hauen artean hesirik definitu gabe. Aldiz, Garciak (2009) Translanguaging deritzon terminohau hezkuntza esparrutik esparru sozialera ekarri zuen.
|
|
Generoa harreman sozialen etabotere harremanen osagarri esanguratsua da (Scott, 1990: 44) eta historia ikertzeko ezinbestekofaktorea dela
|
adierazi
nahi dugu.
|
|
Ikerketa honen bidez genero esanahiaren aldakorra dela
|
adierazi
nahi genuen, eta bidetikfuntsezko ideia batzuk berreskuratu ditugu. Guztien artean errespetagarritasun sozialarengarrantzia azpimarratu nahi genuke.
|
2019
|
|
dio. Kasu horretan heriotzari beldurrik ez diola
|
adierazi
nahi du.
|