Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎Iruñerriko kopuruak mantentzeko joera erakusten badute ere, eskualdeetan da hain zuzen ere ikasle kopuru galerarik handiena gertatzen ari dena. Berriz ere eremu ez euskaldunean kokatutako euskaltegien egoera zaila adierazi nahi nuke.
‎hizkuntzak lehenengo eta hizkuntza horretan kultur adierazpenek sortzaile eta hartzailearen arteko lotura sortzen dute. Kode bera dute eta badute elkarren berri, badakite zertaz ari diren, zer adierazi nahi duten, zergatik egiten den zerbait. Adibide sinplea jarrita, Wazemank saioko" daiola" atalean euskaldunok badakigu zertaz ari den.
2008
‎Bata besteari azalpenak eskatzen: ea zer adierazi nahi duen honelako edo bestelako adierazpenak, protagonistaren jarrera zer dela eta aldatu den, zergatik gertakizun hau edo beste... Harreman literarioa ahalbidetzeaz gain, bestelako jarrerak sustatzeko ere guztiz baliagarria delako irudipena dut:
‎(esaterako, katalana, euskara eta galiziera) erabiltzea erabilera publikoetarako, baita hezkuntzan, lantokian eta administrazio publikoetan ere. Kontuan hartu 4a irudian azaltzen diren gezien luzerarekin eta norabidearekin adierazi nahi duguna dela zer nolako ahalegina (politikoa, ekonomikoa eta instituzionala) egiten duen hizkuntza komunitate bakoitzak, gure ustez, talde gisa mobilizatzeko eta, mobilizazio horren bidez, babes instituzional eta demografia bizindar handiagoa lortzeko esparru elebidun edo eleaniztun jakin batean. 4a irudiko lehen koadrantean adierazten den moduan, ahalegin horiek nahiko handiak izan dira Katalunian.
‎1 Diglosia kontzeptuaren bidez, hizkuntza bi dauden jendarte batean baten nagusitasuna eta bestearen mendekotasuna deskribatzen duen egoera adierazi nahi dugu (Ferguson, 1959).
2009
‎Hemen interesatzen zaiguna zera da ordea: talde batek bere nortasuna adierazi nahi duenean, horretarako propio sortutako ikurrak erabil ditzake (ikurrina esaterako), edota bere ezaugarriren bat hartu —hots erakuslea— eta ikur gisa erabili. Horrela, kultura bera bihur daiteke taldearen nortasunaren adierazlea.
2010
‎Galdera erraza da, baina erantzuna ez hainbeste. " Herri euskalduna" esaten dugunean, adierazi nahi dugun errealitatea gutxi asko denontzat antzeko zerbait izanen da ziurrenik. Baina definizioak zorrozten hasiz gero berehala hasiko ginateke zalantza egiten.
‎4 Honek adierazi nahi du prezio aldaketek askoz ere eragin gutxiago dutela euskarazko produktuen kasuan, kontsumo finko bat mantentzea errazagoa izanik, eta gaztelerazko produktuen eskarian, berriz, prezioen aldaketek eskatutako kopuruan eragin handiagoa dutela.
2011
‎ez dago inolako aukerarik horretarako. Bietako bat ateratzen da, beti eta nonahi, irabazle. zertako, beraz," hizkuntza aldaera edo hizkuntza beregain biren arteko elkarbizitza iraunkorrra" adierazi nahi duen diglosia horretaz jardun. Irtenbide seguru bakarra dugu hiztun elkarte txikiok, bizirik segitu nahi badugu:
2012
‎Akitzeko, adierazi nahi dut azterlan hau zabalagoa den eta oraindik erabat burutu gabe dudan doktore tesiaren zatitxo bat dela. hala bada, hemen eman ditudan emaitzak ez dira oraingoz behin betikoak. l
‎Euskaltasuna, hiritik begiratuta – Eduardo Apodaka ez" munduaz" ari garenean. oro har, adierazkortasun funtzionala galtzen da bide hartatik. efektuak sortzeko, besteei eragiteko da mintzaira eta kodea ez bada segurua, efektuak eragiteko ahalmena ahultzen eta higatzen da. erdal mundu oso bat dugu gure inguruan, gure baitan bezala, eta euskaraz adierazi nahi dugunean mundu horretako zerbait, gure mundu horretako zerbait, zer egin: itzuli?, zuzenean erdaraz txertatu?, moldatu?
‎Datuei ikuspegi horretatik begiratuta, eta azaleko begiratu bat emanda, badirudi, eta oraingoz hipotesi gisa aipatuko dugu, azken hamarkadotan hala nolako" bizitza zikloa" errotu dela gure artean. Bizitza zikloaz ari garenean, zera adierazi nahi dugu: bizitzaren aroei lotuta, jendartean, oro har, ohitura aldaketak gertatzen direla.
2013
‎pertsona maila azpimarratzea, bertan geunden gutako bakoitzari zenbait ideia emanez eta, horiek hausnartu ondoren, bultzatzea gutako bakoitzak Euskararekiko gehiago inplikatzea, bat eginez Jardunaldiaren ikurritza eta helburuarekin; moduren batean, proposatutako hiru ardatzak ere kontutan hartu nituen. Hauxe adierazi nahi dut artikulu honetako ikurritzean ere. Artikulua oinarritzen da Jardunaldian esan edo emandakoan; baina ez du zuzenean jasotzen galdera erantzunetan eztabaidatutakoak, nahiz eta oso interesgarriak izan, artikulua gehiegi ez luzatzearren.
2014
‎Ez dugu esan nahi euskalgintzaren lana hutsala izan denik. Oso urrun dago adierazi nahi duguna baieztapen horretatik. Egia baita lan handia egin dela eta emaitzak eman dituela lan horrek, baina jauzi kualitatiborik ez da gertatu, ez behintzat euskara planen lehen loraldia eta gero.
2016
‎Gurera etorrita, erabakigarriagoa da gaitasun alderatua (euskararen aldeko desoreka Rajivek, gaztelaniaren aldeko desoreka Amaiak), euskaraz batek eta besteak duten maila baino (Amaiak maila hobea Rajivek baino). Adibide horrekin adierazi nahi duguna zera da: elebakarrak diren herritarrek euren hizkuntzan hitz egingo dute beti, hizkuntza horretan maila handiagoa edo txikiagoa izan.
2017
‎Anekdota horrekin adierazi nahi genuen hizkuntza gutxitu batek bere erraietan dakarrela pesimismoa, bestela ez litzatekeela gutxitua izango. Hizkuntza bat, nahiz eta hiztun asko ez izan, hurrengo belaunaldietara oker handirik gabe transmititzen bada, bere espazio sozio funtzionalak irauten badu, ez da gutxitua.
‎8 nerabeen testigantzak txertatzeko garaian talde elkarrizketetan parte hartu zuen pertsona bakoitza kode batekin identifikatu nuen: letra bat (M edo n) eta zenbaki bat. ikerketa lan honetan generoa ardatzak garrantzia zuenez, M letrak mutila adierazi nahi du eta n letra neska.
2022
‎Enpresa industrial handienen estetika daukala dirudi; horiek zerbait sinatzeko neurrira egindako estetika. Neutraltasuna adierazi nahiko balu bezala.
‎Topalaberen" Berrindartu eta jauzi" txostenean JAUZI hitza aipatu genuen. Oso modu kontziente eta grafikoan adierazi nahi genuen, hizkuntzaren biziberritze prozesuak beste fase batera eramango gaituen bultzada indartsua behar duela. Jon Sarasuak Guggemhein berri baten irudia erabili izan du, ahaleginaren tamaina irudikatzeko (Sarasua, 2020), eta Karmelo Aiestak, txostenean bertan, ikuspegi sistemikoa aplikatzea proposatzen du:
2023
‎Aintzat har dezagun irudi hau ez dela beraien artean oso lotuta dauden prozesu oso dinamiko eta malguen irudikapen mugatu eta estatikoa baino, eta prozesu horiek proiektu bakoitzaren testuinguruaren neurria hartzen dutela; berdin egitea ezinezkoa den arren, xedea da beti ahalik eta sakontasun eta kontu handienaz egitea. Datuen baliozkotzeak ez du etenik, hori da diagramaren paralelo dagoen geziak adierazi nahi duena. Metodologia zirkuluko etapa guztiak daude lotuta, eta asmoa da prozesua atzeraelika eta elika dezaten, hau da, ezer egin aurreko etapan hausnar dezagun lortzea, hurrengo pausoak hobeak izateko.
‎Metodologia zirkuluko etapa guztiak daude lotuta, eta asmoa da prozesua atzeraelika eta elika dezaten, hau da, ezer egin aurreko etapan hausnar dezagun lortzea, hurrengo pausoak hobeak izateko. Ikerketaren etika prozesu osoaren zeharkako ardatza da, hori adierazi nahi du diagramak. Hor sartuko genituzke parte hartzaile guztiei eragiten dieten printzipioak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia