2017
|
|
|
Modu
atseginez.
|
2018
|
|
Aurtengo “esnea jezteko aulki desiratuaren” irabazlea Gruffud Eifon Owen izan zen (Eisteddfodeko poesia lehiaketa ospetsuenaren, the Chair en irabazlea ere).
|
Modu
askotan, “stomp” ekitaldiaren baliokidea da ospe eta prestigioari dagokionez. Azken aurreko presidentzia ekitaldiak jende asko erakartzen du eta Eisteddfodeko amaiera tradizionalaren une gorena da, beste bi sari banaketa ekitaldi literarioen ondoren (asteleheneko koroazio lehiaketa bertso poesia librerako, eta Prosazko domina lehiaketa, asteazkenean, eleberri laburrerako). Aurtengo metrika zorrotzeko poema irabazlearen jatorri berrizaleak, Gales modernoko herriaren sare sozialen eragin somniferoaren inguruan, adierazi dezake Galeseko poesia gainartzailea gero eta gutxiago urruntzen dela belaunaldi gazteagoen poesia erradikalenetik.
|
2020
|
|
Lehen aldiz, klasera joan eta irakasleak esan zuenean ‘Bueno, orain argiak itzali, etzan eta egon…’, mundiala izan zen.
|
Modu
batean, hori lortzeak engaiatu nau, patxada horrek, patxada hori lortzeak”, dio Amenabarrek. Bizkarreko minak ere leundu dizkio, askatzen lagundu dio eta izugarri ondo egiten omen du lo astelehenetan, yoga egin ondoren.
|
2021
|
|
Bere kantua grabea eta neurritsua da; melodia, hitzak, dena inongo esfortzurik gabe sortzen da, bere irudimen aberatsak etenik gabe hornitzen du ideia berriez, bai gonbidaturen bat omentzen ari delako, edo baita herrialdeko kronika bere abestietarako testu gisa egokitzen zaiolako.
|
Modu
honetan ordu luzez abestuko du. Gainera, bertako beste norbait ere inspiraturik sentituko balitz artzainen arteko lehia dialektiko bat ezar daiteke eta ikuskizuna are interesgarriago bihurtuko da (…) ”.
|
|
Deskribatzaileen kontzeptuak bereziki prozesu horri egiten dio mesede, alde batetik konpetentzia arlo baten inguruan landu beharrekoak zein diren zehazten duelako eta haietatik abiatuta ariketa zehatzagoak sortzeko modua ematen duelako eta, bestetik, lantzen ari den horren gaineko kontzientzia handiagoa lortzen denez, hezkuntza prozesua antolatzen laguntzen duelako.
|
Modu
horretan lortzen da bertso ikasle eta irakasleek antolatua izatea ikaskuntza irakaskuntza prozesua eta, ondorioz, haren kalitatea hobetzea, bidea eta helburuak argi izanik errazago eta argiago egiten baita.
|
2022
|
|
Galdera sorta hori sortu da bere buruan, buru barruan agertu zaizkio esaldiak.
|
Modu
zakarrean egin dizkio baten batek, ezagutzen ez duen gizon batek, ahots erlatsa daukana. Ez du ulertzen tratamendu hori gainera, hika:
|
|
1997ko Txapelketa Nagusiko finalera joateko, adibidez, Beasaingo geltokian trena hartu beharra genuen, eta haraino eramango gintuen norbait behar eta Legorretako taxistari erregutu genion eramateko. Hura iritsi bitartean, ordea, beste norbaitekin joateko aukera suertatu zitzaigun eta halaxe utzi genuen gizajoa…
|
Modu
ero samarrean ibiltzen ginela aitortu beharra daukat, betiere bertsoaren arrastoari segika…
|
|
Melodiek nortasun modal indartsua daukate.
|
Modu
gehienak maiorrak dira, eta askok oso alterazio exotikoak (guretzat) dauzkate. Moduak oso aldakorrak izan arren, egitura mantendu egiten da:
|
2023
|
|
Bertsolariak bat batean sortzen du eta entzuleak sortzen deneko unean bertan jasotzen du.
|
Modu
horretan, beste kultur adierazpideetan baino parte hartze handiagoa du entzuleak, edo beste modu batera esanda, entzuleak eragin egiten du sortzailearengan bere jarrerarekin. Hala, entzulearen esperientzia zein bertsolariarena bat batekotasun horrek erabat baldintzatuak daude.
|
|
|
Modu
batean edo bestean inprentaz baliatuz, kapitalismoaren lehen garapena, lehen Estatu Modernoen sorrera, ezagutza zientifikoaren iraultza, Erreforma protestantea eta Ilustrazioa etorri ziren, hurrenez hurren. Baita idatzia jasoa vs. ahozkoa popularra bereizketa errotu ere, bigarrena atzerapenarekin lotuz.
|
|
Noski, kontua ikaragarri aldatu daitekeelako rola betetzen duenak egiten duen ekintzaren arabera edo haren aurrean daukan jarreraren arabera, bertsotan zein bizitzan.
|
Modu
horretan bisualki ikusi dezake gai jartzaile taldeak saioaren eskeletoa eta, hartara, errazago identifikatzen dira rol errepikapenak edo antzekotasunak, bai bertsolari bakoitzarenak eta baita saioari osotasunean eragiten diotenak ere. Esaterako, oreka taula begiratuta, konturatu daiteke gaien sortzaile den talde hori saio horretan “bikote” papera behin baino gehiagotan agertzen dela, bertsolari berari egokitu ez arren.
|