Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
Lan honen xedea Estatu espainiarraren hezkuntza sistema nazionalaren sorrera aztertzea da, nazio identitate espainiarraren aldetik ezinbesteko erreferentzia izango dela uste baitugu, espainiar nazioaren eraikitzearekin bat ez datozen, edo etorriko ez diren, beste nazio proiektuentzako nahitaezkoa izan behar duen bezala, hezkuntza sistemak ezarritako mugak eragiten duen neurrian eta gainditzeko edota egokitzeko premia eskatuko lukeen aldetik.
2002
‎Auzi ekologikoak erakusten du sistemaz harago (paradigma kapitalista eta industriala) ez dagoela ezer. Lan honen xedeetako bat egoera izendatzearen garrantzia azpimarratzea izan da. Zentzu horretan, eta ilustrazio modura, sistema bere mugetara heldu dela esateko, mugaz harago, ez espazio, ez denborarik, Melucci ren, planetarizazioa?
2007
Lan honen xedea Argazkigintzaren historiaz ideia orokor bat ematea baino ez denez, era laburtuan paper gaineko prozesuen garapena aztertuko dugu.
2009
Lan honen xedeetariko bat, hain justu, estaturik gabeko nazio baten ikuspegitik hurrengo urteotan Europar Batasunean zelako aukerak zabaltzen zaizkion aztertzea da.
‎Eta hori ez da neure helburua. Lan honen xedea honakoa da: ulertu eta azaltzea kontzeptuen edo pentsamenduaren genesiaren historia (argi gelditu da hori hasieran, hasieratik).
2010
‎Bilgune horretan hautemandakoa, ikusitakoa, entzundakoa, sentitutakoa, esangurazko eremu baten mugarria da, aldiro aldiro eraberritzen den espazio denbora baten bidegurutzearen atarian. Lan honen xedea, sormen lurralde eremuko sinbolismo kulturala aztertzea da, eta horretarako Dan Sperber en dispositibo sinbolikoaren mekanismoa abiaburu, narrazio kulturalaren eszenaren kontzeptu ardaztaileen deskribapena egin dugu. Espazio hori intentzio batekin eraikita dago eta sormen eraiketa horretan ebokazio/ gogoramena lehendik jasotako oinarri kulturalaren gainean eraikita dagoenez, diskurtso berriak eta irudi berriak eraikitzeko duen garrantzia agerian jarri ohi du iruditegi kolektibo eguneratzeko prozedura biziberrituz.
Lan honen xedea, unibertsitateko Gizarte Hezkuntzako ikasleen artean emakumeen aurkako indarkeriaren inguruko irudikapenak, biolentzia horren jatorriari buruzko usteak eta prebentzio estrategiak aztertzea litzateke. Bi helburu nagusirekin:
Lan honen xedea, unibertsitateko Gizarte Hezkuntzako ikasleen artean (N= 125) emakumeen aurkako indarkeriaren inguruko irudikapenak aztertzea da. Irudikapen sozialaren eredu teorikotik abiatuta (Moscovici, 1961) eta metodologia parte hartzailearen bitartez, emakumeen aurkako indarkeriaren inguruko esanahiak, indarkeria honen jatorriari buruzko usteak eta prebentzio estrategien proposamenak aztertzen dira, helburu bikoitzarekin:
2012
‎Horretan oinarriturik, eta horren argitan, lau herritako egoera aztertzen ahaleginduko naiz, hainbat datu konparatuz eta horien interpretazioa eginez eta hipotesiak botaz. Lan honen xedea xumea da: arnasgune diren lau herritako behaketa egitea.
Lan honen xedea arnasgune jakin batzuetako egoera aztertzea izan da. Dislokazio ezberdinen eragina noraino gertatzen ari den ikustea.
2013
Lan honek xedetzat du Nietzsche-ren mamuak konjuratzea, «sakrifizio zaharrak espiritu berri bati eskaintzea, arima zaharra gorputz berri baten bidez eraldatzea» (Nietzsche, 2010: 4 (17)).
2014
Lan honen xedea ez da, ordea, epaile lanak egitea —zer iruditzen zaigun onargarria eta zer ez adieraztea—, aniztasun horren zilegitasuna nabarmentzea baizik; gure ikuspegia beste askoren artean beste bat gehiago baino ez dela aitortzea. Labur esanda, Egiaren jabe omen den Mendebaldeak eredugarri izan nahi duen arren, errealitatearen eraikuntza bat gehiago baino ez du eskaintzen.
2016
Lan honen xedea nagusiki Txillardegi politikoa bada ere, intelektual konprometitutzat zeukala bere burua eta alde horretatik giza zientzien alor askotan, nagusietan beharbada, bere garaian boladan zeuden intelektualak guri, euskaldunoi, ezagutzera emateko egin zuen lanaz deus esango ez bagenu, huts egingo genuke. Hori esanda, esan behar era berean oso gaingiroki eta axaletik baino ez dugula jorratuko Txillardegiren alderdi interesgarri hau.
2017
Lan honen xedea Arrangoitzeko eskualdearen ahoskeraren lehen deskribapen baten ekartzeada, baita hein batean haren bilakaeraren berri ematea ere. Horretarako bereziki baliagarriak izanzaizkigu L. L. Bonaparte dialektologoak bertan XIX. mende erdian egin inkesten eskuizkribuak1, XIX. mende bukaeran E. Bourciezek Arbonan eta Arrangoitzen eginaraziriko itzulpenak (in Vinson1907) eta XX. mende bukaeran K. Artolak bertan bilduriko datuak (in Yrizar 1997).
2018
‎15 Hemen aztergai ditugun hamahiru esperientzia hauez gain, 2013 eta 2016 urteen artean, izan ditugu beste lau esperientzia, antolatu eta abiatu bai, baina arrazoi ezberdinengatik, aurreikusitako bi hilabeteko epe hori osatu ez dutenak. Lan honen xedea eusle metodologiaren ezaugarriak eta lortzen diren emaitzak azaltzea izanik, dena den, ez gara hemen arituko osatu gabe geratu diren esperientzien xehetasunez. Gainera, eusle metodologiaren ikerketarako darabilgun informazio sinple eta mugatua kontutan izanik, oso oinarrizko eta zeharkako informazioa baino ez dugu ongi garatu ezin izan diren esperientzia horiei buruz.
2019
Lan honen xedea da epe luzeko okupazio dinamika hauek aztertzea, Gipuzkoako nahiz Bizkaiko lauherri eta auzotan lortu diren emaitzak adibide gisa hartuta (1 irudia). Ikerketa laginaren hautaketaerregistroen partzialtasunak mugatu duen arren, okupazio sekuentzia luzeak dituzten eta bailaradesberdinetan kokatuta dauden lau adibide aztertu ahal izan ditugu, azken urteetan ikertzen ari garenAizarnako kasua barne.
Lan honen xede nagusia izan da, batik bat, LHn Interneten erabilera arduratsua lantzeko ikerketa formazio ekintza diseinatzea eta baloratzea, segurtasun digitalaren garrantziari buruzko kontzientzia garatzeko eta LHn Interneten erabilera segurua eta kritikoa indartzeko zenbait gako eskaintzeko.
Lan honen xedea da epe luzeko okupazio dinamika horiek aztertzea, Gipuzkoako nahiz Bizkaiko lau herri eta auzotan lortu diren emaitzak adibide gisa hartuta (1 irudia). Ikerketa laginaren hautaketa erregistroen partzialtasunak mugatu duen arren, okupazio sekuentzia luzeak dituzten eta bailara desberdinetan kokatuta dauden lau adibide aztertu ahal izan ditugu, azken urteetan ikertzen ari garen Aizarnako kasua barne.
Lan honen xede behinena da toponimiaren informazioan sakontzea eta, orobat, lekukotasun berriak eskuratu eta ezagutaraztea, ahal den neurrian, aspaldikoak eta, horiekin batera, lehendik argitara emandako batzuk ere, lagungarritzat jo direnean. Lekukotasun berri horien bidez, zenbait toponimoren inguruko zalantzak argitzeko aukera izaten ahal da, toponimo horien nondik norakoak hobeki aztertu eta orain arte argitara emandako lanak osatzeko.
2020
Lan honek xede izango du GU k hizkuntza plangintzarako duen tresna garrantzitsuenetakoa, EP, eraginkorragoa egitea.
‎Gauza jakina da Venezuelak, urte batzuetatik hona, krisialdi politiko, ekonomiko eta sozial sakona bizi duela, herrialdearentzako zorigaiztoko ondorioak izaten ari dena. Lan honen xedea, ordea, ez da aipatu krisialdiaren jatorri eta arrazoien gainean eztabaidatzea izango, Konstituzio Zuzenbidearen ikuspegitik haren azken adierazpenetako baten azterketa egitea baizik.
‎Gauza jakina da Venezuelak, urte batzuetatik hona, krisialdi politiko, ekonomiko eta sozial sakona bizi duela, herrialdearentzako zorigaiztoko ondorioak izaten ari dena. Lan honen xedea, ordea, ez da aipatu krisialdiaren jatorri eta arrazoien gainean eztabaidatzea izango, Konstituzio Zuzenbidearen ikuspegitik haren azken adierazpenetako baten azterketa egitea baizik.
2021
‎2. Hitza ulergarria izan behar da. Lan honen xedea hiztunei baliabideak ematea denez, hitza ulertzea oso garrantzitsua da. Hori dela eta, izengoiti batzuk, duda sortzen dutenak edo desitxuratze baten ondorioz ulertzen ez direnak lan honetatik kanpo uztea erabaki dut.
Lan honen xedea da helburu, estrategia eta etikaren arteko artikulazioa ikertzea, egin zenaren zentzua argitzeko.
2022
‎Bai akademian bai kalean nolabaiteko zeresana ematen ari da azken boladan. Lan honen xede nagusia, labur esanda, honako hau da: hitanoaren egoeraren gaineko errebisio garaikide kritikoa egitea.
‎13 Lan honen xedea da Ramon Saizarbitoriaren 100 metro (1976) nobelaren irakurketa bat proposatzea memoriaren ikuspegitik. Horretarako, memoria ikasketetan funtsezkoak diren kontzeptu batzuk erabiliko ditugu, eta memoriaren errepresentazioa literaturan ikertzeko tresna analitikoak ere deskribatuko ditugu, narratologia kulturalaren esparruan.
2023
Lan honen xede nagusia izan da Eman Hegoak egitasmoari, indarguneak azpimarratzeaz gain, hutsuneetatik hobekuntza proposamenak luzatzea. Horrela, honako hauek dira, emaitzak marko teorikoarekin eztabaidan jarri ostean, ateratako ondorioetatik egiten ditugun hobekuntza proposamenak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia