Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Ez dira baina beti elkarrenbaliokide. Hain zuzen ere, norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturaren inguruan jardutea izango da lan honen xedea. Horretarako nortasunareneraikitze prozesuak baino, nortasunaren adierazle diren elementu zenbait hartukoditut kontuan, batik bat, agiri ofizialak eta haien inguruan sortutako eztabaidak etaproposamenak.
2001
‎Bestalde, saio honetan urte jakinhonetako eleberrien lehenengo irakurketa batek iradokitakoaren inguruan jardungodugu: ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori lan honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
2002
‎Nabari nabaria denez, eskualde bakoitzaren ezaugarriak aztertzeak luzeegijoko liguke, lan honen xede apalak erabat gaindituz. Hori dela eta, EAE hiruhiriburu nagusirekin eta eskualdeka egituratuz lortzeko asmotan diren zenbaithelburu baino ez ditugu aipatuko.
2004
‎Bistan denez, batzuk begikoago ditugu; besteak ez horrenbeste. Nolanahi ere, gure lan honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
2008
‎Ugari dira izengoitietan oinarritutako oikonimoak Nafarroan. Ez da lan honen xedea horien guztien jatorria zehatz mehatz aztertzea, bai ordea hel buru horretara bideratzea, oikonimoen osagaiak azalduz eta erreferentzien araberako sailkapena eskainiz.
2011
‎Prozesu hau erritu tradizional baten barne nola sortzen den ikustea da lan honen xede nagusia. Marijesiak Gabonetako bederatziurren bat dugu.
2012
‎Hogei urte baino gehiagoko jardunaren berri ematea ez da lan honen xedea, datu gutxi batzuk baino ez dira aipatu erakutsi ahal izateko zenbait euskal herritanberdintasunaren alde hasitako bidea, emankorra zenbait auzitan, ez horrenbestebeste batzuetan3 Feminismo instituzionalak lideratutako bidea izan da, emakumeentalde zein talde feministekin harremanetan, betiere ahal izan den kasuetan.
‎25 Inork ez dezan pentsa diktadura eskuindarren izate odoltsu eta lotsagarriaz ahazten garela. Baina lan honen xedea Euskal Herriko ezkerrean egin daitekeen gogoeta erraztea da. Eta gure artean inoiz ez dut entzun Mobutu eredugarria denik, nahiz eta behin baino gehiagotan Mengisturen aldeko jarrerak ikusi...
2013
‎Nazioartean ezagun egin duten film laburrak. Razielen itzulera (1997), Belarra (2002), Amuak (2004), Midori (2006), Columba Palumbus (2007), Ahate pasa (2009) eta Deus et machina (2012)? oinarri harturik, haren zinema iradokitzailearen giltzarriak ezagutzera ematea da ikerketa lan honen xede nagusia. Alegia, zuzendari donostiarraren zineman nagusi diren gaiak, baliabide narratiboak nahiz aukera estetikoak ere doitasun osoz biluztea.
2014
‎Hauxe da kuantifikatzaileenbesarkaduraren teoria sintaktikoaren oinarria, besarkadura teoria gehienek, haienartean desberdintasunak egon arren, onartzen dutena (ikus besteren artean May, 1977, 1985; Aoun eta Hornstein, 1985; Aoun eta Li, 1989, 1993; Hornstein, 1995; Beghelli, 1993; Beghelli eta Stowell, 1997; Fox, 2000; ikus Szabolcsi, 2000, 2010; Ruys eta Winter, 2011, teoria hauen laburpen baterako). Ez gara halere eztabaidahorretan sartuko, oso interesgarria izan arren, lan honen xedea hori baino xumeagoabaita: galdegaiak kuantifikatzaileen interpretazioan nola eragiten duen aztertzea.
‎Artikulu honetan1 euskal nazionalismoak2 Hego Euskal Herrira iritsi diren migrazio fluxuekiko garatu dituen ildo nagusiak berrikusten dira; eta, horretarako, arreta Espainiatik iritsitako immigrazioan jartzen da. Izan ere, euskal nazionalismoak naziotasuna definitzeko moduan izandako bilakaera aztertzea da lan honen xedea. Azterketaren eremua Hego Euskal Herrira mugatzen da; eta denbora tartea euskal nazionalismoaren sorreratik ezkerreko abertzaletasun berria finkatu artekoa da, XIX. mendearen amaieratik 1970eko hamarkadaren bukaera aldera3 Aldi berean, aztergaiaren zabalera kontuan hartuta, haren erpin guztiak behatu beharrean, nazionalismoaren ikuspegitik aztertu nahi dugu gaia, eta, horretarako, arreta abertzaletasunaren diskurtsoan eta ikuspegi teorikoan, nazionalismoa eta naziotasunaren definizioari loturik?
‎Gaian gehiegi sakondu barik, hori ez baita lan honen xedea, kultura postmodernoa postmodernisten buruez haratago hedatu izan da, ikuspegi anitzetatik baitabil; balio modernoen gainbehera eta etsipenaren erraietan ere topatzen da. Laburbilduz, unibertso sozial postmodernoan bizi ez garen arren, oso bestelakoak diren bizimodu eta antolakuntza sozial berrien aurrean topatzen ari gara oraindik ere Modernismoak nagusi izaten jarraitzen duen arren— Zer edo zer aldatzen hasia da jada.
2015
‎Zer pentsatua ematen du nola 1980an Tropikalak, inolako babes instituzionalik gabeko aldizkari underground batek, 2000 aleko tirada izan zuen eta hiru hamarkada geroago Euskaltzaindiak publikatutako literatur aldizkari batek, ordukoaren zuzendari bera duenak, 1700ekoa duen. Ez da lan honen xedea horren balizko kausak aztertzea, baina dudarik gabe badago zer ikertua euskararen normalizazioaren, literaturaren sozializazioaren, euskal literatur sistemaren garapenaren, Euskal Herriko hezkuntzaren ibilbidearen, kultur laguntzen politikaren, eta gisako beste hainbat gairen inguruan.
‎Emakume preso ohiak izan dira ikerlan honen erdigunea, eta tratamenduaren barruko praktika fisikoak zein tratamenduz gaindikoak haien ongizatean izan zuten eragina aztertu da. Ikerketa hau aurrera eramateko hautatutako metodologia kualitatiboa izan da, zeren lan honen xedea Euskal Autonomia Erkidegoko bost emakume preso ohik espetxean egindako jarduera fisikoaren inguruko bizipenen oroitzapenak jasotzea eta horiei esanahiak bilatzea izan baita. Esanahietatik abiatuta, jarduera fisikoa egiteak espetxeko haien bizi kalitatean zuen eragina aztertu nahi zen.
2016
‎Euskal Herriko kale erabilera hori hainbat herritan neurtu izan du Soziolinguistika Klusterrak eta lekuan lekuko emaitzak argitara emanik daude han hemen. Argitalpen monografikoei dagokienez oso kontuan hartzekoak dira, gure lan honen xedea kontuan izanik, Bermeoko, Gernikako, Lekeitioko, Ondarroako, Baztango, Altsasuko, Andoaingo, Errenteriako, Tolosako eta Zestoako kale neurketen emaitzak. Badira horietan izan ere, alde eta bereizgarri nabarien ondoan, amankomuneko puntuak.
‎1988ko apirilean datatua. Gure lan honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
2018
‎Zentsura itzulpena ideologia loturak oinarri hartuta, bikoitza da lan honen xedea: ikerketa programa bat proposatzea eta eskura ditugun datuak sailkatzen hasteko adibide bat eskaintzea.
2019
‎Horixe izan da honako lan honen xedea. Helburua kontuan izanik, lanaren amaieran liburu hau batxilergoan lantzeko material xume bat prestatu nahi izan dugu, gure gazteak baitira etorkizuna alda dezaketen bakarrak.
‎Orduan, nola izan zen trantsizio hura? Komunikazioaren ikuspuntutik transmisio hura (eboluzio hitza ez erabiltzeagatik) nola eman zen irudikatzeko, bertzerik gabe, Astarloaren ikerketa izan da burura etorri zaiguna; baina, ez gara hortik ere joanen, hori ez delako izan lan honen xedea.
‎Haren idazlana, beraz, puntu horretatik abiatuz jorratu litzateke bai ala bai, hizkuntzaren ezaugarri formaletan sakondu nahi izanez gero, behintzat. Alabaina, ez dugu hemen bidaia hori era sistematikoan burutzeko asmorik, alde batetik lan honen xederako interes gehiegirik ez lukeelako eta, bestetik, alferlana litzatekeelako, aipatu irizpide ortodoxoen arabera espero zitezkeen ezaugarriak ez baitira uste bezain maiz eta garbi ageri haren obran, eta bai, aldiz, berezko hizkerari ez bide dagozkionak franko.
2020
‎Urruntzen ari naiz eskola lan honen xedetik. Helburua zen pertsonaia mitologiko bat aukeratu eta gaur egunera ekartzea; mitoaren aktualizazioa, dotore esanda.
2021
‎Alde batetik errutinen nahiz pentsamendu errutinen printzipioak, bestetik, Bularretik Mintzora egitasmoak hasierako etapetan egindako lanaren aurrendaritza, eta azkenik, ikerketek oro har frogatzen dituzten emaitzak aintzat hartuz, Bigarren Hezkuntzarako literatur errutinak eraiki eta proposatu nahi da XXI. mendeko literaturaren didaktikarako baliabide esanguratsu gisa. Hala eta guztiz ere, ez da lan honen xedea errezetak edota literaturaren didaktikak dituen erronka guztientzako konponbideak eskaintzea; baina, arestian adierazitakoaren haritik zein gure ikerketatik ondorioztatutakoak kontuan hartuz, norabide horretan bidea urratzen hasiko den ekarpen didaktikoa egitea bai. Horrezaz gain, marko teorikoan proposatutako printzipio epistemologikoetan oinarritutako irakaskuntza ikuspegia ere eskaintzeko bokazioa du lanak, jakina, proposamena horiekiko koherentziaz errotzen baita.
‎Auñemendiko Loreak eskaintzen dituen historiaren eta azal eta ehundura ideologikoen berri emateko ahalegina eta osatze lana genituzke, beraz, hemen hizpide. Agerian gera bedi, hortaz, ez direla ondarrutarrak irudikatutako istorioak, jolasak edota literatur artifizioak aztertzea lan honen xedea, obra bat ulertzeko biziki interesgarriagoa eta adierazgarriagoa den azal azpiko errelatoari erreparatzea baizik.
‎Ez da lan honen xede nagusia izkribu antiterroristen kritika egitea, baina kanpaina horren oraingo interpretazioak aipatuko ditugu, eta gero gertakariak berak eta haien garaiko testuak ekarriko ditugu, interpretazio eta egitateen arteko loturak (edo hutsuneak) ikertzeko.
‎Berriz erranen, lan honen xedea ez da Ezker Abertzalearen historia egitea, baizik eta ekintza armatuari lotu arazoak ikertzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia