2000
|
|
Ez dira baina beti elkarrenbaliokide. Hain zuzen ere, norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturaren inguruan jardutea izango da
|
lan
honen xedea. Horretarako nortasunareneraikitze prozesuak baino, nortasunaren adierazle diren elementu zenbait hartukoditut kontuan, batik bat, agiri ofizialak eta haien inguruan sortutako eztabaidak etaproposamenak.
|
2001
|
|
Bestalde, saio honetan urte jakinhonetako eleberrien lehenengo irakurketa batek iradokitakoaren inguruan jardungodugu: ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori
|
lan
honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
|
2002
|
|
Nabari nabaria denez, eskualde bakoitzaren ezaugarriak aztertzeak luzeegijoko liguke,
|
lan
honen xede apalak erabat gaindituz. Hori dela eta, EAE hiruhiriburu nagusirekin eta eskualdeka egituratuz lortzeko asmotan diren zenbaithelburu baino ez ditugu aipatuko.
|
2004
|
|
Bistan denez, batzuk begikoago ditugu; besteak ez horrenbeste. Nolanahi ere, gure
|
lan
honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
|
2008
|
|
Ugari dira izengoitietan oinarritutako oikonimoak Nafarroan. Ez da
|
lan
honen xedea horien guztien jatorria zehatz mehatz aztertzea, bai ordea hel buru horretara bideratzea, oikonimoen osagaiak azalduz eta erreferentzien araberako sailkapena eskainiz.
|
2011
|
|
Prozesu hau erritu tradizional baten barne nola sortzen den ikustea da
|
lan
honen xede nagusia. Marijesiak Gabonetako bederatziurren bat dugu.
|
2012
|
|
Hogei urte baino gehiagoko jardunaren berri ematea ez da
|
lan
honen xedea, datu gutxi batzuk baino ez dira aipatu erakutsi ahal izateko zenbait euskal herritanberdintasunaren alde hasitako bidea, emankorra zenbait auzitan, ez horrenbestebeste batzuetan3 Feminismo instituzionalak lideratutako bidea izan da, emakumeentalde zein talde feministekin harremanetan, betiere ahal izan den kasuetan.
|
|
25 Inork ez dezan pentsa diktadura eskuindarren izate odoltsu eta lotsagarriaz ahazten garela. Baina
|
lan
honen xedea Euskal Herriko ezkerrean egin daitekeen gogoeta erraztea da. Eta gure artean inoiz ez dut entzun Mobutu eredugarria denik, nahiz eta behin baino gehiagotan Mengisturen aldeko jarrerak ikusi...
|
2013
|
|
Nazioartean ezagun egin duten film laburrak. Razielen itzulera (1997), Belarra (2002), Amuak (2004), Midori (2006), Columba Palumbus (2007), Ahate pasa (2009) eta Deus et machina (2012)? oinarri harturik, haren zinema iradokitzailearen giltzarriak ezagutzera ematea da ikerketa
|
lan
honen xede nagusia. Alegia, zuzendari donostiarraren zineman nagusi diren gaiak, baliabide narratiboak nahiz aukera estetikoak ere doitasun osoz biluztea.
|
2014
|
|
Hauxe da kuantifikatzaileenbesarkaduraren teoria sintaktikoaren oinarria, besarkadura teoria gehienek, haienartean desberdintasunak egon arren, onartzen dutena (ikus besteren artean May, 1977, 1985; Aoun eta Hornstein, 1985; Aoun eta Li, 1989, 1993; Hornstein, 1995; Beghelli, 1993; Beghelli eta Stowell, 1997; Fox, 2000; ikus Szabolcsi, 2000, 2010; Ruys eta Winter, 2011, teoria hauen laburpen baterako). Ez gara halere eztabaidahorretan sartuko, oso interesgarria izan arren,
|
lan
honen xedea hori baino xumeagoabaita: galdegaiak kuantifikatzaileen interpretazioan nola eragiten duen aztertzea.
|
|
Artikulu honetan1 euskal nazionalismoak2 Hego Euskal Herrira iritsi diren migrazio fluxuekiko garatu dituen ildo nagusiak berrikusten dira; eta, horretarako, arreta Espainiatik iritsitako immigrazioan jartzen da. Izan ere, euskal nazionalismoak naziotasuna definitzeko moduan izandako bilakaera aztertzea da
|
lan
honen xedea. Azterketaren eremua Hego Euskal Herrira mugatzen da; eta denbora tartea euskal nazionalismoaren sorreratik ezkerreko abertzaletasun berria finkatu artekoa da, XIX. mendearen amaieratik 1970eko hamarkadaren bukaera aldera3 Aldi berean, aztergaiaren zabalera kontuan hartuta, haren erpin guztiak behatu beharrean, nazionalismoaren ikuspegitik aztertu nahi dugu gaia, eta, horretarako, arreta abertzaletasunaren diskurtsoan eta ikuspegi teorikoan, nazionalismoa eta naziotasunaren definizioari loturik?
|
|
Gaian gehiegi sakondu barik, hori ez baita
|
lan
honen xedea, kultura postmodernoa postmodernisten buruez haratago hedatu izan da, ikuspegi anitzetatik baitabil; balio modernoen gainbehera eta etsipenaren erraietan ere topatzen da. Laburbilduz, unibertso sozial postmodernoan bizi ez garen arren, oso bestelakoak diren bizimodu eta antolakuntza sozial berrien aurrean topatzen ari gara oraindik ere Modernismoak nagusi izaten jarraitzen duen arren— Zer edo zer aldatzen hasia da jada.
|
2015
|
|
Zer pentsatua ematen du nola 1980an Tropikalak, inolako babes instituzionalik gabeko aldizkari underground batek, 2000 aleko tirada izan zuen eta hiru hamarkada geroago Euskaltzaindiak publikatutako literatur aldizkari batek, ordukoaren zuzendari bera duenak, 1700ekoa duen. Ez da
|
lan
honen xedea horren balizko kausak aztertzea, baina dudarik gabe badago zer ikertua euskararen normalizazioaren, literaturaren sozializazioaren, euskal literatur sistemaren garapenaren, Euskal Herriko hezkuntzaren ibilbidearen, kultur laguntzen politikaren, eta gisako beste hainbat gairen inguruan.
|
|
Emakume preso ohiak izan dira ikerlan honen erdigunea, eta tratamenduaren barruko praktika fisikoak zein tratamenduz gaindikoak haien ongizatean izan zuten eragina aztertu da. Ikerketa hau aurrera eramateko hautatutako metodologia kualitatiboa izan da, zeren
|
lan
honen xedea Euskal Autonomia Erkidegoko bost emakume preso ohik espetxean egindako jarduera fisikoaren inguruko bizipenen oroitzapenak jasotzea eta horiei esanahiak bilatzea izan baita. Esanahietatik abiatuta, jarduera fisikoa egiteak espetxeko haien bizi kalitatean zuen eragina aztertu nahi zen.
|
2016
|
|
Euskal Herriko kale erabilera hori hainbat herritan neurtu izan du Soziolinguistika Klusterrak eta lekuan lekuko emaitzak argitara emanik daude han hemen. Argitalpen monografikoei dagokienez oso kontuan hartzekoak dira, gure
|
lan
honen xedea kontuan izanik, Bermeoko, Gernikako, Lekeitioko, Ondarroako, Baztango, Altsasuko, Andoaingo, Errenteriako, Tolosako eta Zestoako kale neurketen emaitzak. Badira horietan izan ere, alde eta bereizgarri nabarien ondoan, amankomuneko puntuak.
|
|
1988ko apirilean datatua. Gure
|
lan
honen xedea ez da literarioki aztertzea. ETAko gudariei, egindako gorazarrezko eleberri hori.
|
2018
|
|
Zentsura itzulpena ideologia loturak oinarri hartuta, bikoitza da
|
lan
honen xedea: ikerketa programa bat proposatzea eta eskura ditugun datuak sailkatzen hasteko adibide bat eskaintzea.
|
2019
|
|
Horixe izan da honako
|
lan
honen xedea. Helburua kontuan izanik, lanaren amaieran liburu hau batxilergoan lantzeko material xume bat prestatu nahi izan dugu, gure gazteak baitira etorkizuna alda dezaketen bakarrak.
|
|
Orduan, nola izan zen trantsizio hura? Komunikazioaren ikuspuntutik transmisio hura (eboluzio hitza ez erabiltzeagatik) nola eman zen irudikatzeko, bertzerik gabe, Astarloaren ikerketa izan da burura etorri zaiguna; baina, ez gara hortik ere joanen, hori ez delako izan
|
lan
honen xedea.
|
|
Haren idazlana, beraz, puntu horretatik abiatuz jorratu litzateke bai ala bai, hizkuntzaren ezaugarri formaletan sakondu nahi izanez gero, behintzat. Alabaina, ez dugu hemen bidaia hori era sistematikoan burutzeko asmorik, alde batetik
|
lan
honen xederako interes gehiegirik ez lukeelako eta, bestetik, alferlana litzatekeelako, aipatu irizpide ortodoxoen arabera espero zitezkeen ezaugarriak ez baitira uste bezain maiz eta garbi ageri haren obran, eta bai, aldiz, berezko hizkerari ez bide dagozkionak franko.
|
2020
|
|
Urruntzen ari naiz eskola
|
lan
honen xedetik. Helburua zen pertsonaia mitologiko bat aukeratu eta gaur egunera ekartzea; mitoaren aktualizazioa, dotore esanda.
|
2021
|
|
Alde batetik errutinen nahiz pentsamendu errutinen printzipioak, bestetik, Bularretik Mintzora egitasmoak hasierako etapetan egindako lanaren aurrendaritza, eta azkenik, ikerketek oro har frogatzen dituzten emaitzak aintzat hartuz, Bigarren Hezkuntzarako literatur errutinak eraiki eta proposatu nahi da XXI. mendeko literaturaren didaktikarako baliabide esanguratsu gisa. Hala eta guztiz ere, ez da
|
lan
honen xedea errezetak edota literaturaren didaktikak dituen erronka guztientzako konponbideak eskaintzea; baina, arestian adierazitakoaren haritik zein gure ikerketatik ondorioztatutakoak kontuan hartuz, norabide horretan bidea urratzen hasiko den ekarpen didaktikoa egitea bai. Horrezaz gain, marko teorikoan proposatutako printzipio epistemologikoetan oinarritutako irakaskuntza ikuspegia ere eskaintzeko bokazioa du lanak, jakina, proposamena horiekiko koherentziaz errotzen baita.
|
|
Auñemendiko Loreak eskaintzen dituen historiaren eta azal eta ehundura ideologikoen berri emateko ahalegina eta osatze lana genituzke, beraz, hemen hizpide. Agerian gera bedi, hortaz, ez direla ondarrutarrak irudikatutako istorioak, jolasak edota literatur artifizioak aztertzea
|
lan
honen xedea, obra bat ulertzeko biziki interesgarriagoa eta adierazgarriagoa den azal azpiko errelatoari erreparatzea baizik.
|
|
Ez da
|
lan
honen xede nagusia izkribu antiterroristen kritika egitea, baina kanpaina horren oraingo interpretazioak aipatuko ditugu, eta gero gertakariak berak eta haien garaiko testuak ekarriko ditugu, interpretazio eta egitateen arteko loturak (edo hutsuneak) ikertzeko.
|
|
Berriz erranen,
|
lan
honen xedea ez da Ezker Abertzalearen historia egitea, baizik eta ekintza armatuari lotu arazoak ikertzea.
|