2000
|
|
Egoera horretatik aldendu nahian, urte batzuk geroago, 1748an, Humek arazoa birmoldatu egin zuen bere Ikerketan.
|
Lan
honetan, ikuspegi kritiko batetik abiatuz, giza ulermena analizatzeari ekingo zion, natur zientziekin erkaketarik agertu gura barik. Helburu zehatza giza ezagutzaren gaitasunaren mugak finkatzea izan zen, hura lortzeko gertakari auzien eta ideien arteko erlazioen arteko bereizketa landuz.
|
|
Leibniz, De Morgan eta Boole22 matematikarien ideiei jarraituz, Fregek —baita Peanok eta Schroderrek ere— logika berri bat eraikitzeko lehen ahaleginari ekin zion.
|
Lan
hau Russellek eta Whiteheadek bukatu zuten aipaturiko Principia rekin. Logikaren (ber) eraikuntza honen arrazoia matematikaren oinarriak kritikoki berrikusteko beharrean zetzan.
|
|
Ezagutzari buruzko joera sinbolizistak Wittgensteinen Tractatus ean arreta gehiago jartzera eraman zuen Schlick.
|
Lan
hau 1922an Hans Hahnek emandako mintegi baten ondorioz ezagutu zuen, eta hortik aurrera bere lan guztiek Wittgensteinen eragin nabaria zamatu zuten. Batez ere, hiru tesi hartu zituen44:
|
2001
|
|
Laburbilduz, justizia mantendu eta Platonen beldur handiena den gizarte zatiketaren handitzea agertu orduko ahalik eta azkarren ekidin).
|
Lan
hau arimaren alde suminkorra oso garatua duten pertsonek osatzen duten zaindari edo gerlarien gizarte klaseari dagokio. Hauek, curriculum intelektualaren ikasketa sakonarekin eta gimnasia ariketa guztiak lantzera ohiturik, haurtzarotik gorputz eta adimen prestakuntza bikaina izango dute; Platonek zaindariengan berak formulaturiko" mens sana in corpore sano" lema gorpuztua ikusiko du.
|
|
|
Lan
honen zati hau ez da beharrezkoa nire tesiaren azalpenerako. Baina gizakiaren izana eta sorrera egunero darabil zientziak, batez ere eboluzioaren gaia aztertzerakoan.
|
2004
|
|
Hausnarketa horretan guztian ez zaigu zaila egingo oso egungo arazoa aurkitzea, oraindik ere eztabaida askotarako hizpide dena eta Chomskyk ere gogoan daukana Cartesian Linguistics lanean.
|
Lan
honetan, Chomskyk, Metodoari buruzko diskurtsoari begiratuz, bertako pasarte bat aipatuko du adierazteko nola Descartesengan ere aurki daitekeen formulatuta honako ideia hau, hots, gizakia animaliengandik bereizten duena bere jokaera razionala izango dela, edo gauza bera dena, hitz egiteko gaitasuna duela:
|
2005
|
|
32
|
Lan
honetan erakutsiko dugu guk zein bide egin behar dugun, eta, horretarako, hitzak baino gehiago, egiteak erabiliko ditugu, beronen jurisprudentzia zatia nabari nabaria baita.
|
|
50
|
Lan
honetan aliantza berria erabiltzen dut hauxe esateko: ezin da beste bide batetik jakin zer den zilegi kristauentzat.
|
|
56
|
Lan
honetan, nire helburu nagusiak honako hauek izan dira: 1 Definizioak emateko orduan, arrazoirik argienak ematea.
|
|
|
Lan
honetan, nire helburu nagusiak honako hauek izan dira: 1 Definizioak emateko orduan, arrazoirik argienak ematea.
|
2006
|
|
16 Argudio hau, besteak beste, Moorek salatzen duen falazia naturalistarekin lotu izan da.
|
Lan
honetan ez dugu aztertuko lotura hori. Falazia naturalistari buruz, ik. Moore (1903), 1 kap., 10 atala.
|
|
Edo, zein zentzutan existitzen dira sentimenduen (edo zentzumenen edo giza erantzunaren) mendean dauden propietateak?
|
Lan
honen helburuetatik kanpo geratzen da arazo horretan murgiltzea.24
|
|
|
Lan
honetan Humeren zenbait lan behin eta berriro aipatuko direnez gero, honako laburdura hauek erabiltzea erabaki dut: T, EPM, SM, GA, S.
|
|
|
Lan
honen zenbait zati EHUk emandako 1/ UPV 00003.230/ 2004 ikerketa proiektuaren babesean garatu dira.
|
2008
|
|
|
Lan
honetan ez dugu Hegelen sistema osoa kontuan hartu, gure helburu metodologikotik ihes egiten baitu, Fenomenologia ri buruzko alderdi batzuk besterik ez ditugu laburbilduko.
|
2009
|
|
Orain arte Aro Modernoa edo Modernia definitzen den hori laburrean agertu da.
|
Lan
honen helburuetako bat Nietzscheren pentsamendua ikuspegi zabal eta orokor batetik azaltzea dela jakinda, ezinbestekoa da bere aurrekari den Moderniaren eta bere ondorengo pentsalarien ideia garrantzitsuenak laburrean azaltzea Nietzschek Modernia zein zentzutan puskatu duen ulertzeko. Nietzsche ez dugu jada modernoa; sistema baten bilaketa, ezagutzaren posibilitatea, egiaren bilaketa...
|
|
Zein dira? Etab.
|
Lan
honetan, agian, azkeneko filosofo handiena Nietzsche bera dugu. Eta horregatik (aurreko atalean nolabait ikusi dugu hori jada) aurkitzen ahal dugu lotura geure gaurko lanarekin eta filosofiaren egungo kezkekin.
|
|
Eta hori ez da neure helburua.
|
Lan
honen xedea honakoa da: ulertu eta azaltzea kontzeptuen edo pentsamenduaren genesiaren historia (argi gelditu da hori hasieran, hasieratik).
|
2013
|
|
|
Lan
honetan ez da zalantzan jarri ez erlijioaren eginkizun hori ez erlijioaren garrantzia. Zalantzan jarri dira erlijioak bereganatu nahi izan dituen bestelako" eskuduntzak".
|
|
|
Lan
honen hasieran Wittgensteinen Gertakari Guztien Liburua aipatu dugu. Wittgensteinek dioenaren arabera, liburu horrek ez liguke inongo laguntzarik emango, esaterako, eutanasia gaizki edo ondo dagoen jakiteko.
|
|
Eta talka horiek toleratzen edo onartzen ditugu, harik eta zalantzan jartzen ditugun arte.
|
Lan
hau zalantza jartze horren barruan ulertu behar da. Lan hau arimak eta balioak modu natural batean ulertzeko saialdi txiki bat baino ez da.
|
|
Lan hau zalantza jartze horren barruan ulertu behar da.
|
Lan
hau arimak eta balioak modu natural batean ulertzeko saialdi txiki bat baino ez da. Lan honek tentsio gune batzuk arindu nahi ditu.
|
|
Lan hau arimak eta balioak modu natural batean ulertzeko saialdi txiki bat baino ez da.
|
Lan
honek tentsio gune batzuk arindu nahi ditu.
|
|
Bizi barneko horren barruan giza ekintza, giza adimena, giza sentimendua, giza emozioa eta, haien eskutik, giza ibilbidea eta giza balioak (etikoak, estetikoak, erlijiosoak, politikoak...) sartzen ditut.
|
Lan
honetan saiatu naiz justifikatzen balioak ere modu naturalean uler daitezkeela.)
|
2021
|
|
Hamaika sakontze interesgarri egin dira, eta denak lantzea ezinezkoa da.
|
Lan
honen eta ikertzaile gisa ditugun mugak kontuan izanik, bi auziren bueltako hurbilpena egiten ahaleginduko gara, egun pil pilean dauden zenbait eztabaidatara hurreratzeko asmoz. Batetik," emakume [eta gizon] egin egiten da" aipuaren aitzakian, sexu, genero eta klaseen arteko harreman korapilatsuei helduko diegu.
|