2000
|
|
|
Honekin
ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi, zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza.
|
|
|
Honekin
ez dut esan nahi gainerakoak informalak edo ez formalak direnik, aipagai dugun hauformalki araututako nortasuna dela baizik.
|
|
|
Honekin
ez dugu esan nahi merkatu nazionalak nazioa egiten duenik edo nazioaren ezaugarri bat merkatu nazionalarena denik, ezta gutxiagorik ere. Azaldu nahi dugun gauza bakarra honako hau da:
|
2006
|
|
Aldehorretatik oso bidaide sentitzen ditut Aingeru Epaltza, Xabier Montoia, MikelAntza, Iñaki Uria, Juan Luis Zabala eta enparauak.
|
Honekin
ez dut esan nahi nirebelaunaldikide guztiei rock musika gustatzen zaienik edo beren obretan aurkidaitekeenik, baizik eta gure belaunaldia izan zela musika mota hau presentziaminimo batez euskal literaturan sartu zuen lehenengoa. Imajinatu nire poza XabierMontoiak. Euskal abestia hil da, gora rock and rolla?
|
2007
|
|
|
Honekin
ez dugu esan nahi, ordea, esperimentazioa prozedura algoritmiko bat denik. Aitzitik, emaitza esperimentalen erreplikagarritasuna bera, askotan kodifikatu edo arautu ezin daitekeentrebetasun (skill) esperimental tazitoan oinarritzen da.
|
2009
|
|
Sarritan emakumeen oldarkortasuna tristuraz janzten da, eta gizonezkoen tristura, berriz, oldarkortasunez.
|
Honekin
ez dugu esan nahi gizoneta mutikoek ez dutenik tristurarik sentitzen edota emakumezkoek eta neskatoek ezdutela oldarkortasunik sentitu eta adierazten; egia esan, berauena harremanezkooldarkortasuna da, alegia, besteari harremanen bidez min egiten saiatzen dira.Oldarkortasun femeninoa ez da hain agerikoa izaten, baina sarritan oldarkortasunfisikoa eta agerikoa (maskulinoa) baino mingarriagoa izan ... Gizonezkoen tristurari dagokionez, espresatzeko duten modua ez da emakumeenaren berdina eta, beraz, maizoharkabean pasatu ohi da.
|
2010
|
|
Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere).
|
Honekin
ez daesan nahi gizarte globalaren eraikuntza gizarte nazionalen parametroetara egokitubehar denik, ez eta haien pausoei jarraitu behar dienik ere, baina bai antzekoa denzerbait nolabait ere gailentzen ari dela, plazaratzen ari den komunitate honek modukolektiboan jarduteko tresnak, politikak, balioak, etab. eskatzen baititu. Izan ere, gizarte berri bat eraikitzen ari bada, gizarte globala alegia, honek ez du moduegokian funtzionatzerik izango, ez badu justizia minimo bat, edo hobe esanda, ezbadu bere zilegitasuna justiziaren bitartez eskuratzeko asmorik.
|
2019
|
|
zuten komunitateek, alegia.
|
Honekin
ez dugu, inolaz ere, erantzuna auzi espazial bateramugatzeko edo azalpen teleologikoak bilatzeko inongo asmorik; baina uste dugu espazioa okupatzekoeta bereganatzeko orduan, behatu dugun ereduak zenbait komunitateren, arrakasta aukerak, areagotuahal izan dituela, epe luzean, ekosistema desberdinetatik jasotako baliabide dibertsifikatuenustiapenaren bidez haien erresilientzia gaitasuna areagotzen lagundu ahal izan dien neurrian.
|