2004
|
|
|
Herri
bati bere naziotasunaren hizkuntza ezaugarria ez datorkio lurralde horretan banakoen edo taldetxo batzuen elebitasunetik. Elebitasun indibiduala beti izan da eta beti izango da mundua mundu den artean, baina elebitasun mota honek ez du zerikusirik gizarte elebitasunarekin:
|
|
|
Herri
batek bere hizkuntza ahaztu, eta beste bat hartzen duelarik, beste herri arrotz bat billakatzen dala, beste izakera bat nagusitzen zaiola, gauza jakiña da aspaldidanik. Eta aldakuntza hau, arrotz bihurtze hau, ez dala edozein aldetara gertatzen.
|
|
|
Herri
bat bere uhaletik ateratzeko, bestelakatzeko, bere buruarekiko arrotz egiteko, kolonia bihurtzeko, eta ixil ixillik menperatzeko, gaur eta beti, biderik ziurrena hizkuntzaz aldaraztea dalako.
|
2007
|
|
el robo, el crimen, los placeres, pululan alrededor de su carro; delante de él, la opresión; detrás de él, la miseria y la pobreza. En este sentido igualmente, los defectos y las virtudes siempre se hallan, pues, juntos en la cabaña del hombre? 391
|
Herri
bat bere kontraesanek triska lezakete, bere oparoak lokar eta iraungi.
|
2011
|
|
38). ?
|
Herri
bat bere osoan ezin da ez errudun eta ez errugabe izan, ez adiera kriminalean, ez politikoan (erantzunbeharraren zentzuan izan ezik), ez moralean? (or.
|
|
|
Herri
bat bere iragana osatuz hazten da. Herri baten. Volksgeista?
|
|
Eta jatorrizko herrien historia, mendebaldar batzuek beren ikuspuntutik interpretatutako historia baino askoz gehiago da. (?)
|
Herri
batek bere historiari eusten dion bitartean, eutsiko dio halaber bere identitateari ere?. Pedro Ceinos, Minorías étnicas, 1990, 17 or.
|
|
Hizkuntza termometro bat omen, Galiziatik datorkigun mezu honek halaxe dio: ?
|
Herri
batek bere hizkuntza erabiltzen ez badu zerbaitegatik da. Galizieraz hezi diren pertsonek ondorengoei ez badiete hizkuntza transmititzen gizarte arazo bat dagoelako da.
|
2012
|
|
38). ?
|
Herri
bat bere osoan ezin da ez errudun eta ez errugabe izan, ez adiera kriminalean, ez politikoan (erantzunbeharraren zentzuan izan ezik), ez moralean? (or.
|
2015
|
|
48an publikatu da Senghorren Poesia beltz eta malgaxearen antologia garrantzitsua,, négritude, aren euforian oraindik, Sartreren hitzaurre dotore batekin gomendiozkoa(. Orphée noir?); 57an publikatu du Memmik Kolonizatuaren ezagugarriak, eta hitzaurrea Sartrerena da orobat, baina militantea orain, Afrikari gerrara eta Europarekin etetera deika. ?
|
Herri
batek bere heriotzaren tankeraz besterik ez daukanean hautatzerik, eta zapaltzaileengandik etsipenaz besterik ezer har ezin dezakeenean, zer besterik gal lezake. Zoritxarra bera bilakatuko du bere ausardia; eta kolonikuntzak ezarri dion arbuioaz, kolonikuntzaren arbuio osoa egingo du?.
|
2018
|
|
Hau da, hiria eta kontzientzia berreraiki zituen. (
|
Herri
bat bere murruak eta bere memoria da). Mendeetako ilunpearen ondoren, Grezia berria, Maraton eta Plateako pertsiarren garaile haidorra, bere identitatea zoritzen hasi denean, nolanahiko jauziak denbora nahiz lekuen gainetik sorgintsuki egin ditu, orainaldia eta prehistoria, Iolkos ko kultura neolitikoa (Jason eta argonauten mitoa), aro minoiko eta mizenastarrak (Teseo), immigrazioak, hedakunde helenikoa itsaso eta irletan (Odiseo), ehunka urte lehenagoko gerrak eta hondakinak, Kreta, Troia eta Atenas garaikidea, dena kontakizun jarraitu batean biltzeko, mila modutako saga eta mitoetan mundu ezagun guztia presentearekin korapilatuz.
|
|
48an publikatu da Senghorren Poesia beltz eta malgaxearen antologia garrantzitsua,, négritude, aren euforian oraindik, Sartreren hitzaurre dotore batekin gomendiozkoa(. Orphée noir?); 57an publikatu du Memmik Kolonizatuaren ezagugarriak, eta hitzaurrea Sartrerena da orobat, baina militantea orain, Afrikari gerrara eta Europarekin etetera deika. ?
|
Herri
batek bere heriotzaren tankeraz besterik ez daukanean hautatzerik, eta zapaltzaileengandik etsipenaz besterik ezer har ezin dezakeenean, zer besterik gal lezake. Zoritxarra bera bilakatuko du bere ausardia; eta kolonikuntzak ezarri dion arbuioaz, kolonikuntzaren arbuio osoa egingo du?.
|