Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 303

2000
‎Bai, hurbiltzen ari naiz. Hau ez da nahi dudan Irlanda birjina, baina ez nago urrun.
‎Gogora, bertzenaz, haren hitzak, noiz eta txakurrak meneratu baitzuen: " Hau ez da horrela akabatuko! Oroit, Joanikot, ezen ene saindu patroinaren egunean hil zituztela Frantzian milaka higanot...!" Eta gogoratzen al duk haren gorrotozko behakoa?
‎—Ez. Hau ez da zure lehen aldia izan. Bigarrena izanen da zure lehen aldia, le henengoa baino hagitzez ere hobea.
‎Agure eroak, junki zoldazuak, berogailurik ez... Hau ez duk bikote gazte bat patxadaz bizitzeko tokia.
2001
‎Barneko kamiseta ere bustita. Hau ez da ona nire katarroarentzat, kexatu da berekiko. Eztula egin du.
2003
‎Azpil nahaspilak, nolabait esatearren, Zuberoako pastoralen antzeko ekitaldiak ziren, baina bere ñabardura propioak zituztenak, Zuberoan zuriak definitzen baitu aingeruen mundua, eta Azpilen, berriz, urdinak, besteak beste. Hau ez da, ordea, estudio antropologiko bat egiteko lekua, eta derradan, labur zurrean, azpildarrek Luziferren hondamena ospatzen zutela jaialdi haietan, aingeru urdinek deabru gorriak behin eta berriro barregarri utzirik. Don Paulinok, ordea, deabrua gauza serioegia zela erabaki zuen, hari barre egiteko eta hartaz trufatzeko, eta bere erabaki harekin debekatu eta deuseztatu egin zituen.
‎Pazientzia ahitzen ari omen zaio. Hau ez baita, berak dioenez, elkarrizketa bat, bakarrizketa baino. Bera bakarrik da mintzo.
2004
‎Egongo gara. Hau ez da horrela bukatuko. Lasai.
‎– Hau ez da filosofia, Irati. Hau bizitza da.
‎Euskararen heriotzak gizakiaren heriotza dakar nahitaez berezko bereizgarritasun horri dagokionez. Hau ez da ahoberokeria bat; ezta hurrik eman ere. Hain zuzen, heriotzari buruzko aipamen askotxo egiten da Euskal Herrian ondo asko dakigunez, giza bizitzaren galerak horretara garamatzalako noski.
‎hizkuntzak ez du deus barrenen eta zernahi izan dezake?, zioen behinola Mitxelenak. Hau ez al da, ordea, betiko leloaren oihartzuna. Hots:
Hau ez da tokia noski euskal hezkuntzaren auzi horretan sakontzeko, baina ezin bada, hala eta guztiz ere, isil isilik gelditu gure euskaltzaleari iradokizun txiki bat egiteke. Labur bezain trinko:
‎Jakina, gauza bat da euskararen alde dagoen gizarte zibilaren eragin ahalmena era batera edo bestera kalifikatzea, eta hor geure diferentziak nabarmendu ditugu; eta beste gauza bat, hizkuntza minorizatu baten etorkizuna gizarte zibilaren esku utzi behar dela pentsatzea. Hau ez da lekua, bistan denez, gizarte zibilaren egungo krisiaz hitz erdirik ere egiteko, baina, nolanahi ere, jadanik aho bateko iritzia da adieraztera goazena. Hain zuzen, delako gizarte zibil horren eragin ahalmena errotik baldintzatua dago gaur egun makro-egiturazko erabakiguneetan, gune hauek Nazio estatuaren eta nazioz gaindiko interes kontrolagaitzen esku daudelako aspalditik.
‎Azpimultzoaren azpimultzo horretakoa baita euskaldun gisa bizitzeko jarrerari datxekiona. ? Hau ez da herri gogorra izan. Hizkuntza kontuetan ia gurinezkoa izan da.
Hau ez da egokiera paradigma konplexuaren alde onak eta ez hain onak laudatzen edo kritikatzen hasteko. Guztiarekin ere, ohartxo bat erantsi nahi nioke paradigma horren balizko ezaguera ekarpenari:
‎Beti ibiltzen zen galdezka kongresuetako lehenbiziko egunean, hizlarien etsipenerako. " Hau ez dut ulertzen"," hura ez dut ulertzen"... Galderak eta galderak egiten egoten zen, azalpen garbienak lortzen zituen arte.
2005
‎–Ez. Hau ez da dama baten moduko lana, eta nik kargatuko dut, damaren ordez.
‎–esan zion?. Hau ez duk dama baten moduko lana, baina dama hor bakarrik uztea ere. Zer iruditzen zaik konpainia egiten badiot?
‎Nora joan? Hau ez dut gustuko. Zergatik sartu behar dugu hilen munduan?
‎Jende gutxi dabil handik. Hau ez da Shibuya edo Ginza bezalakoa. Hemen etxeak txikiagoak dira, baita kaleak ere.
‎Nireak egin dik, garbi. Hau ez da ene herria.
‎Eta zer ari zarete panty horiekin? Hau ez da festa bat!
2006
‎batek hurrengo bileran esaldi sapientzial hura jaurti zuen: ? Hau ez da inondik ere euskal kantu berriaren bidea?. Zorionez, gazteak ginen eta aski ustetsuak, eta ez geunden oso prest inoren profezia ukakorrak entzuteko.
‎–Tira, Duhalde andereñoa, ez erran kasualitatez etorri zarela Villeneuvera. Hau ez da oporrak pasatzeko tokirik egokiena. Hobe genuke elkarri lagunduko bagenio...
‎Lehengo kontu zaharrak airera ateratzen hasi ziren, lehen esandakoak gogoratzen, eta mihigaiztoren bati burura etorri zitzaion Beatricek esan zuena aitak bortxatu zuenetako batean: " Hau ez dizut inoiz barkatuko. Mendeku hartuko dut".
‎Isilik egoteko, astopitoak! Hau ez duzue printzea.
2007
‎forma diferenteak garatu ditu,, kristautasun desjudutu? baten asmaziotik mitologia eta kultu germaniarren berrizteraino; azkeneko hau berau, Wagner-en musika eta S. George-ren poesiatik, pseudokultu germaniar berrien erritualen edo gustu okultistetako sekta teosofiko nahiz ariosofikoen aldaera ezberdinetan hozitu da725 Hau ez da fenomeno Alemaniara mugatua. Autore ezagun bat aipatzeko:
‎Hirurak eta bi minutu. Hau ez da bizimodua. Zerbait larria izan daitekeela ere ez zait burutik pasatu.
‎Baso bakoitzean Nessie munstroaren marrazkitxoa dago. Hau ez da oso serioa, pentsatu dut, baina ez dut ezer esan. Botila betetzen duen likidoa berdea da, berde iluna, eta adartxo txiki batzuek igeri egiten dute likidoan.
‎–Ez, Xabi, zertarako. Hau ez da arrazoiaren borroka bat.
‎Egunero erabiltzen dituen likrazko praka beltzen ordez zetazko gona eta galtzerdi beltzez agertu zaigu. Hau ez da gure Nekane, pentsatu dut. Hau maiteminduta dabil.
2008
‎– Hau ez duk horrela geldituko, ez horixe! Eta hik, hartu turuta eta ikasi jotzen, Atanasioren odola mendekatu duk-eta noizbait?
‎Baina, ba ote? Hau ez duk parte onekoa! Bibliari kendu diozue.
2009
‎Gainera, rollo batez ari naiz. Hau ez da inor hiltzeko edo inori min egiteko plan bat.
Hau ez da Gandiagak ulertzen duen bizitzaren, gizatasunaren espazioa. Jende hau teoria bat bezala da:
‎San Manuel Bueno. Hau ez da Gandiaga poeta; Gandiaga fraidea da. Eta berriro Gandiagaren bitxiaren bitxia:
‎Bere baitan zentzuz betea ageri da. Hau ez da sumatzen esperientzia estetikoan soilik, sentsazio hori berdin ematen baita egitate moral batzuen aurrean (egintza heroiko batzuetan esaterako). Kasu hauetan gertakariak bere presentzia hutsarekin jaso egiten gaitu, gure mirespen eta baiespen espontaneoa, osoa, pertsonala, ez intelektual soila, gogobetea, erdiesten du, bakea eta bezalako zerbaitez asebetetzen gaitu.
‎18). Hau ez da, ez, Homeroren espiritu anizkunzale jostaria. Adornok Ilustrazioaren Dialektika ko Ulisesen kapituluan errepararazten duen legez, eraso antimitologiko honetan Ilustrazioaren lehen asalto handia ikusi behar da dena arrazoimenaren kontrolpean lotu lotua lotzeko eta Bat bihurturik menpean edukitzeko xedean.
‎Munduaren historia Jainkoaren historia da, edo viceversa. Hau ez da batere arraroa kultura aleman edo anglo saxoian. Irakurtzen duzu B. Russellen. Is there a God??
Hau ez duk gertatzen ari, pentsatu zuen Oskarrek. Begiak goratu eta milioika izar ikusi zituen zuhaitzen adarren artean ñirñirka.
‎– Hau ez da printzesa baten kategoriako autoa, Tom.
‎–Oinazea! Hau ez da bazkalosteko telefilm bat, maitea. Putada bat da, esan ditzagun gauzak argi, putada bat, bai, baina azken finean, denok espero behar dugun putada.
‎–Zuk, Martin, esaten du orduan, batere zerutiarra ez dirudien gizonkote honek?, arimaren kontu hau, zer uste duzu dela, Gernikako azken astelehena? Hau ez da porru eta piperren salerosketa, aizu.
‎ikaragarri egun polita dago, eguzkitsua. Hau ez da hiltzeko eguraldia, pentsatu du. Zaharrei begiratu die.
‎– Hau ez duk inozoen kontua. Ahaztu hadi horietaz.
‎– Hau ez da eliza, bistan da, baina liburutegia ere ez da, eta, beraz? –eta, eten puntuak betetzeko edo, keinu adierazgarri bat egin zion, harroa bezain buruaskia, harekin esan nahiko balio bezala:
‎–Zu, kanpora! Hau ez da orbetarren kontua, nire kontu hutsa baizik, nik neuk garbitu beharrekoa!
‎– Hau ez da hitz egiteko garaia! –esan zuen izebak kementsu, haurra besoetan hartu eta odol haria sehaskako maindire batez lehortzen zion bitartean?.
‎–Etxean sartzeko debekua nuen, aita, baina, gauzak nola dauden ikusita, etorri egin naiz, zuek agurtzera besterik ez bada ere, gerran zernahi gerta daiteke-eta. Hau ez da, gainera, Reginaenean sartu naizen lehen aldia, etxekoek esango zizuten, bahitu zintuztela jakin nuenean ere hementxe egon bainintzen, zer egin zitekeen erabakitzeko, eta, bere buruan konfiantza hartzen ari zelako edo irri zabala egiten zuela, gehitu zuen?: Baina aurrera segitu aurretik, zera esan nahi dizut, aita, poztu egiten naizela bahiketa ongi bukatu izanaz; eta zuri ere, Teofilo Maria, berdin esaten dizut, jakina.
‎–irri egin zidan Frantziskak?. Hau ez duk Nafarroa. Hau ez duk Geneva.
‎Hau ez duk Nafarroa. Hau ez duk Geneva. Hau Frantziako gortea duk.
‎–Etxean sartzeko debekua nuen, aita, baina, gauzak nola dauden ikusita, etorri egin naiz, zuek agurtzera besterik ez bada ere, gerran zernahi gerta daiteke-eta. Hau ez da, gainera, Reginaenean sartu naizen lehen aldia, etxekoek esango zizuten, bahitu zintuztela jakin nuenean ere hementxe egon bainintzen, zer egin zitekeen erabakitzeko –eta, bere buruan konfiantza hartzen ari zelako edo irri zabala egiten zuela, gehitu zuen–: Baina aurrera segitu aurretik, zera esan nahi dizut, aita, poztu egiten naizela bahiketa ongi bukatu izanaz; eta zuri ere, Teofilo Maria, berdin esaten dizut, jakina.
‎–Zu, kanpora! Hau ez da orbetarren kontua, nire kontu hutsa baizik, nik neuk garbitu beharrekoa!
2010
‎–Jesusen Bihotzaren irudia niri agertu zitzaidàn egun berean eta ordu berean, Jesusen Bihotzaren irudiaren aurrean zeundeten zuek, nola zeundeten jakin nahi ez badut ere??; eta, hatza luzatzen zuela, gehitu zuen: ? Hau ez da kasualitatea, Gabino. Abisu bat izan da, zentza zaitezen?.
‎xehetasunen bila, alegia, digestioa behar bezala egiteko, eta orduan esan nion: ? Hau ez da tokia, eta kontatuko dizut beste nonbait?.
‎Ondo giltzatuta daude hilobian. Hau ez da ihes egiten den espetxe horietako bat. Nola liteke, bada, halako beldurra eduki izana?
‎Esan ahal izatea: ? Hau ez dut nik eskatzen. Hau herriak eskatzen du??.
‎Nazioartekoek esan ziguten: ? Hau ez bada konpontzen, luze joango da eta ezker abertzaleko 200 kidek kartzelan bukatuko dute?. Airean hori zegoen.
‎Esanez: ? Hau ez da zuek kontzesio bat egiten duzuela, hau da Euskal Herria Euskal Herria delako; zuek euskaldunak zarete; elkarrizketa nazional demokratiko batean gaude; denok adostu behar dugu nora joan nahi dugun??. Baina hori ez zuten inondik inora ulertu.
‎Oso azkar izan bazen ere, zeharo harrituta geratu nintzen. ? Hau ez da oso normala, esan nion neure buruari.
‎Mussoliniren semeek gizakiak ehizatzen zituzten bitartean, Afrikatik John Melly k, Britainiako Handiko Gurutze Gorriaren kanpaina ospitaleko buruak, 1936ko apirilaren gutun batean honako kritika egin zuen: ? Hau ez da gerra, ezta sarraskia ere?, bonbaz eta gas toxikoz milaka gizon, emakume eta haur babesgabeen tortura baizik?. Eta Sidney H. Brown, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordeko ordezkariak, 1936ko martxoaren 25ean eginiko txosten batean, garbi utzi zuen etsi eta gupidarik gabeko gerra ankerra zela, biztanle zibil eta soldadu nazionalen arteko bereizketa edo muga deuseztaturik,, caritas inter arma?
‎Baina ze herrialde klase da hau? Hau ez da horrela geldituko, ezta pentsatu ere! Telebistara deituko dut behar izanez gero!
‎Igo nahi duzu semea ikustera? Hau ez, hau gomazkoa da, egiazkoa, hor atzean dagoena, backstage an.
‎Orain arte ez diot inori kontatu. Hau ez da prentsan inoiz azaldu, baina zuri kontatu nahi nizun, entzuteko prest baldin bazaude.
‎–Badakizu? Hau ez diot inori kontatu baina, txikitatik, aita vikingo bat nuela imajinatu ohi nuen: munduan zehar zebilena, bere pirata lanean, abenturaz abentura, bateko eta besteko txakur guztiengandik ihesi.
‎" Jesusen Bihotzaren irudia niri agertu zitzaidàn egun berean eta ordu berean, Jesusen Bihotzaren irudiaren aurrean zeundeten zuek, nola zeundeten jakin nahi ez badut ere..."; eta, hatza luzatzen zuela, gehitu zuen: " Hau ez da kasualitatea, Gabino. Abisu bat izan da, zentza zaitezen".
‎xehetasunen bila, alegia, digestioa behar bezala egiteko, eta orduan esan nion: " Hau ez da tokia, eta kontatuko dizut beste nonbait".
2011
‎– Hau ez da hitz egiteko ordua, baina obeditzekoa!
‎– Hau ez da nik eskatu dudana, esan zuen bibotedunak minutu erdi geroago.
‎Eta hortik aurrerako guztia sinbolikoa izango dela. Herriaren sarreran? Hau ez da Espainia, jartzen baduzu kontrakoa adierazten ari zara:
‎–Hau Espainia da?. Edo ikusi duzue kartelik Italia osoan, esanez? Hau ez da Alemania?. Noski ezetz, ez da eta Alemania.
‎Zerbait badenean, ez dago esan beharrik badela. ? Hau ez da Espainia, esanda ematen ari zaren mezua oso tristea da:
‎Baina anaiek egiatan libratu nahi dute Antigona bere zulotik eta eurekin etortzeko eskatzen diote,, zeren ezin zara hemen egon. Hau ez da zure etxea, hau hilobi bat besterik ez da, non bizirik jaurtikia izan zaren, guk eraikiko dugu anaitasunaren hiria, hiri berri bat.?
‎Horrelakorik ez zaiok egiten inori. Hau ez duk despedida eguneko adar-jotze bat, hau kristoren putada duk.
‎Nola izango duk, bada, gauza bera! Hau ez duk kontroletik kanpora joan den zerbait. Badakik zer egin didaten sasikume horiek?
‎–Dena okerra, dena okerra, heldu zen Jonathanen ahots goibela?. Hau ez da agertokia, ez da kokaleku egokia... hiru aulki, hiru idazmahai, hiru tintontzi eta burdin harizko sareta bat.
‎Aldiz, kolonoaren ideologia eta praxia guztiz kontrakoa da. Hau ez da beste hizkuntza eta kultura bat dituen nazio batera joan lan egitera, bizitzera. Berean bizi delakoan dago.
‎– Hau ez da zerbait fisikoa, lagun, metafisikoa baizik. Guretzat gorputza materia da, eta espiritua, arima.
‎–Borroka bat izan genuen, hori da dena, ama negarrez hasi zen; Tuercasek pauso bat eman zuen eta sukaldean sartu zen?. Hau ez da ezer, ama, pare bat aste barru igarri ere ez da egingo. Minbizia izatea edo elbarri gelditzea istripu baten ondorioz, horiek dira negar egiteko modukoak, baina hau?
‎–Zergatik? Hau ez al zaik hizketarako toki ona iruditzen. Kanpo ra aterako gaituk, bere aldeko atea ireki zuen.
‎– Hau ez da txantxetan hartzeko moduko kontu bat, Izu jauna, lehenbizikoz, Armentiaren ahotsak sumina nabarmendu zuen?. Morroi hauek oso arriskutsuak dira.
‎Ordu luze bat geroago, lau poltsa bete zabor garraiatu zituen karrikako ateraino. ? Hau ez duk normala?, pentsatu zuen,, piztiak ere ez dituk honela bizi?. Sukaldeko erlojuari begiratu zion.
‎Une batez burua hutsik gelditu zitzaion. ? Hau ez duk gertatzen ari?, pentsatu zuen karrikan gora ziztuan ibili bitartean. –Pentsa ezak!
2012
Hau ez duzu bitan pentsatu.
Hau ez da mistika baten ondorioz jakiten den zerbait. Bat konturatzen denean bakarrik dagoela, ez du inoren zain egon behar, ez bere buruarekin edo munduarekin nahi dituen gauzak egiteko.
‎– Hau ez duk gizon batentzako moduko bizitza?.
‎– Hau ez da oihana. Ezin gara elkar hiltzen ibili, klixeak besterik ez zuela erraten ohartu zen Jon, baina ez zen ahalegindu argudio hobeen bila?.
‎– Hau ez da Sandraren hilobia. Begiratu hor barnean.
‎– Hau ez da gure eskutitz papera, erran zuen.
‎– Hau ez nuen espero. Ez zuregandik, Andreas.
‎Eta gainera, hau ez da tranpatan ibiltzeko lekua? Hau ez da Udaletxea!
‎– Hau ez da leku txarra ere hiltzeko?
‎– Hau ez dizut sekula barkatuko, ama.
‎– Hau ez da nire historia, Ezekiel. Zuen aita aspaldi atera zen nire bizitzatik, zorionez.
Hau ez da oso logikoa, beste aldetik kondenatzaileen eremuan diferentziak eta ñabardurak gartsu baino gartsuago seinalatzeko interes handia badago une berean (aipatu dugu Setien gotzaina). Alfonso Sastrek behin ohartu zuen legez,, se puede «condenar» a «los terroristas de ETA» como hace el señor Ibarretxe con gran entusiasmo siempre que se le presenta la ocasión, y ello con fuertes dosis de «desprecio» (creo que es su palabra) y otros sentimientos vehementes contra los autores de tales atentados, a quienes considera ciertamente como unos hijos de puta (aunque ésta no sea su palabra), y que le «dan asco» (estas palabras sí lo son), y no por eso consigue desembarazarse de la sospecha, y hasta de la acusación, de darles el oxígeno preciso para que respiren.
‎Eta hala pentsatzen nuen neure artean: ? Hau ez da kapaz bera argaltzeko eta inbidia dit niri?. Ilusio ikaragarria egiten zidan amari muturrekoa ematea, bera baino gehiago izatea.
‎– Hau ez da posible! Hemen zer edo zer arraroa dago, oso arraroa!
‎Bat. Hau ez da edizio kritikoa, halakoez baliaturik moldatua baizik. Aukeratu behar izan da, bada, testuaren aldaeretatik hasi eta interpretazio arazoetaraino.
Hau ez al zen ikerketa orori aurre hartzea, eta aldi berean bere burua oso goian ipintzea, berezkoz oldarkorra eta ohoretara ohitua izan behar zuen gizon batengan eragin omen zion liluramendu hura medio?
‎– Hau ez da hain egokia abagunerako... A!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia