Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2015
‎15 Hau ez dela arimak konbertitzea esango duzue, onak direlako guztiak. Nork sartzen zaituzte horretan?
‎Eta bat batean hainbeste gauza erakusten dizkiote era batera, non, urteetan bere irudimen eta adimenaz haiek sailkatzen lan egingo balu ere, ez bailuke sailkatu ahal izango mila zatitik bat ere. Hau ez da adimenezko ikuskaria, irudizkoa baizik, arimako begiekin hemen gorputzeko begiekin baino askoz hobeki ikusten dena, eta hitzik gabe aditzera ematen zaizkio gauza batzuk; esaterako, santu batzuk ikusten baditu, haiekin harreman handia izan balu bezala ezagutzen ditu.
‎argia berriro etorri eta ikusi nahi dituenean, ikusi ahal izango dituen ala ez. Hau ez dago haren esku; gure Jaunak irekitzen du adimenaren leihoa nahi duenean; nahiko erruki agertzen dio beragandik inoiz ere ez joateaz eta hark hori ongi uler dezala nahi izateaz.
Hau ez zen behin bakarrik gertatu,, diodanez, askotan baizik; uste dut neure buruaren aurkako haserre biziak hartzen ninduela, une hartan benetan gorroto nuela neure burua.
‎Gizatasun guztiz sakratua ikusi nuen sekula ikusi dudan aintzarik handienean. Aitaren bular artean sartua agertu zitzaidan berri miresgarri eta argi baten bidez. Hau ez nuke jakingo nik nola den esaten, ikusi gabe Jainkotasun hartan presente sumatu bainuen neure burua. Hain izutua eta hala geraturik, uste dut egun batzuk igaro nituela neure senera etorri ezinik; eta beti iruditzen zitzaidan Jainkoaren Semearen gorentasun hura aurrean nekarrela, lehenengoa bezalakoa izan ez arren.
‎Haren alde koruan errezatzen zen ofizioan, moja bat hilen irakurgaia irakurtzen ari zela, ni zutik nengoen hari bertsoa esaten laguntzeko; irakurgaiaren erdi aldera ikusi egin nuen, eta arima alde hartatik irten eta zerura zihoala iruditu zitzaidan. Hau ez zen aurrekoa bezala irudizko ikuskaria, esanak ditudan beste batzuk bezalakoa baizik; baina ez da ikusten direnak baino gehiago zalantzan jartzen.
‎– Hau ez bedi har nire monasterioaz, esatean Gizakundeko monasterioa esan nahi du, ez une hartan autobiografia hau idazten ari zen San Jose monasterioa.
Hau ez da, bada, ezer arimaren agoniaren ondoan: estura bat, itolarri bat, atsekabe minbera bat, hain ezinegon etsigarri eta nekagarriarekin, non ez baitakit nik nola adierazi.
‎edota espiritu berak bere buruari hitz egitea. Hau ez dakit nik izan daitekeen, baina gaur ere baietz uste dut.
‎Ekin eta ekin egiten du atzera egin ez dezaten eta, berriro erortzen badira ere, otoitza alde batera utz ez dezaten. Hau ez egitetik datozen kalteak adierazten ditu. Gogoan izatekoa da eta poz atsegin handikoa ahul eta bekatarientzat.
‎15 Hau ez dut esaten hasten direnengatik (horri hainbeste ekiten badiot, askatasun eta erabaki honekin hastea haiei hainbeste doakielako da), beste batzuengatik baizik; asko izango direlako aspaldi hasi zirenak eta sekula ere amaitzen ez dutenak. Eta uste dut neurri batean gurutzea hasieratik ez besarkatze honengatik dela, nahigabeturik ibiltzea ezer egiten ez dutelakoan.
Hau ez zen ikuskari erara; uste dut teologia mistikoa deitzen diotela. Arima geldiarazia da, bere baitatik irtenda dirudiela:
‎Eta horrela arrisku oso handia deritzot askatasunean dagoen andrazkoen monasterioari, eta uste dut, kaskarrak izan nahi dezatenentzat, gehiago dela infernurako ibilbidea beren ahuldadeentzako erremedioa baino. Hau ez bedi har nire monasterioaz, egiaz eta perfekzio handiz Jauna zerbitzatzen duten hainbeste baitira bertan; hauek Jaunak, ona denez gero, ezin utz ditzake lagundu gabe, eta, gainera, ez da irekienetakoa, eta erlijioa ongi gordetzen da hemen; ez, nik neuk dakidan eta ikusi ditudan beste monasterio batzuez ari naiz.
‎Egia da gehien gehienetan nik adierazten jakingo ez nukeen gozagarria sentitzea dela, arima osoa biziberritzen didan barruko atsegin antzekoa. Hau ez da begitazioa, ezta behin bakarrik gertatu zaidana ere, askotan baizik eta arreta handiz begiratu dudana. Bero handiaz eta egarriaz dagoen pertsona bat bezala da, pitxer bete ur hotz edaten duena; bada, badirudi oso osoan gozaturik sentitu dela.
‎Ez genuen ikusi etxean sartu gineneko ordua, jendetza handia zegoelako. Hau ez zen gauza berria, mundua hain berri zalea izanik, joaten garen alde bakoitzean izaten baita horrenbeste; aurpegi aurrean beloak eraman ezik, oso nekagarria litzateke; horrela eramateko modukoa da. Andre hark areto oso zabal eta egoki bat zuen prestaturik, eta hantxe esango zen meza, Gotzainak emango zigunera igarobidea egin beharra zegoelako, eta gero beste egun batean, hau da, gure aita san Eliseoren egunean, esan zen.
‎12 Hau ez nuen batere argi ikusten, eginda zegoenean gauzak ardura gutxiz hartuko ez ote ziren beldur bainintzen; bestalde, beraiek hain gutxi edukirik, ezin zen. Eta horrela, arrazoi ugari eman nizkion aita prioreari ez zela komeni egiterik ikus zezan eta, nire iritziz, nahikoa ziren arrazoiak, eta esan nion begira zezatela berak eta aita frai Antoniok, nik beraien kontzientziaren gain uzten nuela arazoa, nik esaten nizkienekin nahikoa zela ez egiteko uste bainuen.
‎Eta irakurtzen ez zekitenez gero, ordu luzez egoten ziren. Hau ez zuten errezatzen kanpokoek entzuteko lekuan. Jainkoak haien asmo eta ahalegina hartuko zituen kontuan, gauza gutxi esango baitzuten zuzen.
‎5 Bada, Andre Maria gure Amaren usategitxo hauek betetzen hasterakoan, jainkozko Maiestatea bere handitasunak agertzen hasi zen emakumetxo ahul hauengan; desiraz eta sorkari guztietatik askatze aldetik, ordea, indartsuak ziren, horixe baita Kreatzailearekin arima gehien bat egiten duena, kontzientzia garbia izanez gero. Hau ez zegoen adierazi beharrik; izan ere, sorkarietatik askatzea benetakoa bada, uste dut, hori gabe ezinezkoa dela Jauna ez iraintzea. Elkarrizketa eta harreman guztiak Harengandik irteten ez zirenez gero, horrela ez dirudi Haren Maiestateak haien ondotik alde egin nahi duenik.
‎–Zu Kristo zara, Jainko biziaren Semea?; izan ere, horrela zegoen Jainkoa nire ariman. Hau ez da beste ikuskari batzuen antzekoa, fedearen indarra baitu berarekin; horrela, ez dago duda egiterik Hirutasuna dagoela gure arimetan presentziaz, potentziaz eta esentziaz. On handia egiten duen gauza da egia hau ulertzea.
‎5 Hau ez dakit berarengandik soilik, haren amak, eman zizkion tratu txarrengatik nahigabe handiz, hura moja ikusi ondoren, kontatu baitzidan beste gauza batzuekin batera; izan ere, haien martiritzak handiak izan ziren; eta amak bera besterik ez zuen eta oso kristau ona izanik, Jainkoak baimentzen zuen bihotz bihotzez maite zuen bere alabaren borreroa izan zedin. Egiazalea eta kristautasun handiko emakumea da.
‎eta berarengana hurreratzen ninduela iruditzen zitzaidan. Hau ez da irudizko gauza bat, ziurtasun osokoa baizik eta fintasun hain espirituala, non ez baitago esaterik ere. Gogoratzen ez ditudan hitz batzuk esan zizkidan; mesedea egikeran hitz batzuk izan ziren.
‎Eta horrela, batzuetan pentsatzen dut nola guztiak diren probetxugarriak ni izan ezik, ez baitut ezertarako balio. Hau ez da apaltasuna, egia baizik; eta neure burua hain probetxurik gabea ikusirik, batzuetan beldur izaten naiz ez ote naizen engainatua izango. Beraz, argi ikusten dut errebelazio eta liluramendu hauetatik datozkidala irabazi hauek, nik ez baitut hor inolako parterik eta ez baitut ohol batek baino gehiago egiten haiek izateko.
‎Berak dio erabat errebelazioen etsaia dela, eta santa Brigitarenak ere ez dituela sinesten. Hau ez zidan esan niri, Maria Kristorenari baizik. Eta beste garai batean izan balitz, saiatuko nintzen neure arimako gauzak harekin tratatzen, iritzi horretakoak zirenengana zaletzen bainintzen, engainaturik banengoen beste batzuek baino hobeki irekiaraziko zizkidala begiak uste nuelako.
‎Guztiok gaude desiratzen eta hala izan dadin saiatzen, eta berori umekeriekin, besterik ez baitira! Hau ez da berorren kontua, Ordena osoarena baizik; izan ere, Jainkoaren zerbitzurako, etxe horren izen onerako eta gure aita Graciánen ohorerako hain komenigarria izanik, eginda ikusi nahi nuke. Eta berorren agurgarritasunak ofizio horretarako inolako gogorik ez balu ere, hala komeni zen, are gehiago, esan ohi denez, besterik ez denean,?
‎Ama priore horri ez zaio falta, baina Pastranan ugarian ohiturik, pobretasun espiritu gutxi geratu zaio; niri horrek pena ematen zidan eta emango dit hori entzuten dudan bakoitzean; izan ere, etxe hauek, Jainkoari eskerrak, Beragan soilik ustea dugula fundatu dira, eta horrela beldur naiz, giza bitartekoetan ustea jartzen hasten bagara, jainkozkoak faltako ez ote zaizkigun. Hau ez dut esaten negozio horrengatik, baina badakit ez lukeela sartuko hor bere alaba era horretakoa ez balitz. Hala ere hari ez zaio ezer zor, eta Jainkoaren nahia horrela egitea izango da.
‎Baita esan zidan, Atotxako prioreak idatzi ziola, nuntzioak zioela, haren aitatasunari ongi bazeritzan, berak monasterioa egiteko baimena emango zuela. Hau ez zidan esan berorren jauntasunari idazteko; nuntzioagandik jakinean egongo zela uste izango zuen, beharbada. Berorren jauntasuna gauza guztietan kontentatzeko gogoa zuela konturatu nintzen, eta horrek poz handia eman zidan; era berean poztuko naiz, hala nahi badu, elizgizon hori berorren jauntasunaren etxean egoteaz.
‎Ekin eta ekin egiten du atzera egin ez dezaten eta, berriro erortzen badira ere, otoitza alde batera utz ez dezaten. Hau ez egitetik datozen kalteak adierazten ditu. Gogoan izatekoa da eta poz atsegin handikoa ahul eta bekatarientzat.
‎Izan ere, esan dudanez, ezagutu zuen arima maiteminduak igaro ditzakeela bere Senarragatik grazia horiek, ondoezak, heriotzak, atsekabeak eta atseginak eta pozak Harekin, munduko horiek guztiak haren maitasunagatik utzi eta bere burua erabat haren eskuetan jarria eta utzia izan ondoren. Hau ez da gertatzen hitzez, batzuengan bezala?, egi egiaz baizik, egintzen bidez berretsia.
‎Atsegin hartzen dute daukatenarekin, noizbehinka limosnaren bat ematen dute; ez dira konturatzen ondasun haiek ez direla beraienak; Jaunak eman zizkiela bere administrari zirenez, behartsuei banatzeko, eta kutxan sobera, alferrik eta geldi dutenaren kontu zorrotza eman dietela behartsuei, haiek sufritzen badaude. Hau ez da gure kasua, baina haien alde otoitz egin dezazuen da, horretan murgildurik ez egoteko Jaunak argi egin diezaien, eta ez dakiela gerta aberats zekenari gertatu zitzaiona, eta Haren Maiestatea gorets dezazuen behartsu egin zintuztelako eta haren berariazko graziatzat har dezazuen.
‎10 Hau ez dakit aipatu dudan gauza materiala den ala espirituala. Esan nahi nuena zen, kontu handiz eta arretaz begiratzeko gastu liburuak, eta ez pasatzeko haietatik arinkeriaz.
‎3 Barruan Sakramentu guztiz Santua edukitzeko korua duten etxeetan, eta kapilauak, edota eliza txukuntzeko erosotasuna dutenetan, ez bedi elizarako sarbiderik izan. Hau ez duten eta nahitaez behar duten tokietan, prioreak eduki beza giltza eta ez beza ireki bi ahizpa batera joan gabe eta behar beharrezkoa ez bada. Eta aipaturiko horretarako erosotasuna dagoenean, atea egon izan bada ere, itxi bedi.
‎Bata da ez dela bidezkoa, hainbeste eman digunari eta etengabe ematen digunari, gauza bat ematera jarri nahi dugunean, hau da, ardura txiki hau (ez, gainera, interesik gabe, irabazi handiekin baizik), ez diogula ematen erabaki osoz, berriro hartzeko maileguz ematen den antzera baizik. Hau ez nuke esango nik ematea denik, mailegua jaso duen hura betiere nolabaiteko nahigabez geratzen baita berriro hartzen diotenean, batez ere haren premia badu eta beretzakotzat hartua bazuen, edota adiskideak badira eta mailegua jaso duenari inolako interesik gabe emandakoen zor handia badio: arrazoiz begitanduko zaio ezereztasuna eta oso maitasun urria, bere gauza bat haren eskuetan utzi nahi ez izatea, maitasun seinaletzat bada ere.
‎6 Hau ez dagokigu hemen; izan ere, Jainkoarren, ez dadila sekula ere izan etxe honetan halako oroipenik; infernua litzateke; bestera izan behar du: goragoko mailakoa denak, gutxiago har dezala ahotan bere aita.
‎Arimak ulertzen du, ez kanpoko zentzumenez ulertzen den eran, oso bestela baizik, honezkero bere Jainkoaren ondoan dagoela, eta pixka bat gehiago eta, Harekin gauza bat bihurtuko dela bat egitez. Hau ez da ez gorputzeko begiez, ezta arimako begiez ikusten duelako ere. Simeon zintzoak ere ez zuen ikusten Haur aintzatsu gaixo bat baino besterik; Hura biltzen zuten oihalak eta Harekin prozesioan hain jende gutxi zihoala ikusirik, errazago har zitekeen jende txiroaren semetzat zeruko Aitaren semetzat baino; baina Haurrak berak eman zion aditzera.
‎–munduko ondasun guztiak biltzen ditu berarengan eta, uste dut, bertute guztietako asko ere bai. Hau ez dut bete betean ziurtatzen, ez dakidalako bakoitzak duen balioa, eta ongi ez dudala ulertzen uste dudana, ez dut baieztatzen; baina nik neure baitan uste dut asko biltzen dituela.
‎13 Hau ez ezazue egin, ene ahizpak, Jaunak mesede hau egin diezazuenean arretaz egon baizik. Gogoan izan altxor handi bat galtzen duzuela eta Pater Nosterreko hitz bat aldika aldika esanez askoz ere gehiago egiten duzuela, otoitz hura askotan presaka esanez baino.
‎Jainkoarenak berarekin dakartza argia, zuhurtzia eta neurria. Hau ez dago ukatzerik, baina aurkari hau, gure etsai hau, inondik ahal badu, kalte egiten saiatzen da. Eta hura axolagabe ez dabilenez gero, ez gaitezen gu ere axolagabe ibil.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia