2000
|
|
|
Gure
gaurko kezka arras bestelakoa da, hots, ea gerta daitekeen ohituren askatasunak ezkontideen arteko aspaldiko gorroto hori ordezkatu eta, dibortziorako errazkeria dela eta, bestelako askakerian erori. Askakeria hori, jakina, arautua izango litzateke eta burugabekeria legeztatu baten emaitza, ezkontza bera ordezkatuko lukeena.
|
2001
|
|
kimika organikoa ez beste guztia irakatsi omen zuen Mitxelenak Torrelavegako Institutuko irakasle izan zen urteetan.
|
Gure
gaurko garaiotan guztiz galdua dagoen heziketa jasotako gizona izaki, Mitxelenarentzat gizakiaren kezka intelek  tual oro zen jakingarri, ez zegoen zientzia arloko deus Mitxelena epel utziko zuenik. Gauzak ulertzen saiatzetik eta adimenaren eremuetatik datozen emozioetan sinesten zuena genuen Mitxelena.
|
|
Petain zen Estatu Frantsesaren lehendakari, eta Vichyko gobernua ren pean zegoen Frantziarenzati bat, Mediterraneo aldekoa —Euskal Herriko Zuberoabarne—, gehi inperio kolonial frantsesa; eta alemanen mende gainerako Frantzia, Atlantiko aldekoa —Lapurdieta Behe Nafarroa barne— 1942an, alemanak gerra irabazten ari zirela, Petainek, 1940an ez bezala —Darlan orduan— Laval hitlerzalea izendatu zuen Vichyko gobernuburu, alemanekin hertsikiago kolaboratzeko.
|
Gure
gaurko gehientsuenon aurreiritziaren arabera ez ote zuenAintzin a-k bere desadostasuna agertu behar Petainen gobernuaren alderako, alemanen aldeko jokaeran are gehiago pulunpatzeagatik. Izan ere, ez al ziren bada naziak inoizko gerr arik gupidagabeenaren bitartez Europa osoaz jabetzen ari?
|
2002
|
|
|
Gure
gaurko gizarte honetan, zientzia zalantzan jartzen ez dugun balio positibotzat hartzen dugu. Politikoek, agintzen dutenek zein oposizioan daudenek?, egia zientifikoak?
|
2003
|
|
|
Gure
gaurko herriaren eta Eleizaren gorabeherak eta premina larriak gogora ekarten ditugunean, asko gara hileta joten hasten gareanak: " Nora ete goaz?
|
|
1
|
Gure
gaurko Eleizearen preminarik bizienetariko bat, hauxe: fedea argitu, garbitu, sendotu, zabaldu.
|
|
salbazino kondairak esaten deusku, Eleizearen aldirik baketsu ta itxuraz zoriontsuenak ez dirala izaten egokienak bere burua garbitu eta munduan zabalduteko.
|
Gure
gaurko egoera apal hau deika daukagu, pobretasuna, harrokeririk eza eta zoriontasunerako zuzentasun egarria bilatu daiguzan.
|
2005
|
|
Erdi Arotik aztertzen hasita, festen alderdi substantziala kontuan hartuta, gure festen nortasunak ondoko kultura eta festen patroi, zeinu eta balore berberak ditu, erlijio katolikoaren tradiziotik modu berezian datozenak.
|
Gure
gaurko festa aurretik izan dugun bizimoduaren ondorio eta isla da, gure gurasoengandik eta laborariak izanak bereziki guregana etorri dena eta ezaugarriak galtzen doana.
|
|
Globalizazioak aurpegi asko dauka.
|
Gure
gaurko arazoan, ez dago dudarik Kutxen lana zeharo gizatiarra dela, gizakiaren askatasunari eta eraginkortasunari begira.
|
|
|
Gure
gaurko ikuspegitik halako jokaera harrigarria bada ere, agerian jartzen du horrek Grotiusen izaera, hura baita legelari ez ohikoarena, kultura klasikoaz egoki hornitua eta garaiko espirituari men eginez, humanista bete betea erakusten duena bere burua. Filologiaz ere badihardu maiz, haren bibliografia zabalak erakusten duenez.3
|
2006
|
|
|
Gure
gaurko gizarte merkatu honetan salgai orori jatorrizko izendapena ezarri beharzaio, jakin beharbaitugu nongoazer den, kalitatea tarteko omen. Dagoeneko ez gaitu harritzen eusko labelak; izan ere izugarrizko lorpena izanik guk geuk eskuragai guztiei labela bilatzen baitiegu.
|
2007
|
|
Eta han ziren" autonomistak" eta" amejoramiento" a (sic) eskatzen zutenak… Gero, biharamunean, ez da inor horretaz gogoratzen.
|
Gure
gaurko desadostasunak askapenerako gidoi klasikoen barnean daude.
|
|
itzak, zorioneko itzak...
|
Gure
gaurko jokabidea: bakoitzak bere erara egin dezala, gero guzion artean edo, emango al diogu bear luken batasuna.
|
2008
|
|
Ez naiz arbasoen ankerkerien erantzule, ez zara arbasoen sufrikarioen oinordeko, baina badakigu laurehun urte horiek gabe Europa ezin egongo zela dagoen lekuan.
|
Gure
gaurko aberastasunaren (eta Afrikaren pobreziaren) oinarria, laurehun urteko lapurreta eta deshumanizazio sistematikoa da.
|
|
Istorio hauek, aro burbuilatsu eta kanbiakor batean plazaratuak izan ziren, eta hargatik idazleek umorea ez zutela eskas nabari da.
|
Gure
gaurko egoera berdina ez bada, idurikoa da, eta liburu hau arras egokia eragin edo ondorio beraren sortzeko.
|
2009
|
|
Ikerketa batzuk burutu diren arren (ikusi Gaminde, 2009b bibliografia zehatzerako), euron helburuak oso desberdinak izan dira.
|
Gure
gaurko hau basamortua den esparru ez linguistikoan kokatu behar dugu1 Lan honen helburua generoaren eta adinaren pertzepzioan prosodiaren rola aztertzea izan da; horretarako esperimentu baten emaitzetan oinarritu gara bereziki.
|
|
Nola ipini nire itxaropena eta poza, niaren ezabatze eta Dena Bat bihurtzean?).
|
Gure
gaurko sentieran, orokorraren eta banakoaren batasuna ez dugu sentitzen; guretzat hori hautsita dago, hala nola gorputzaren eta arimaren batasuna, eta gizakiaren eta Jainkoaren batasuna, guretzat bikoteko termino bakoitza bere aldetik joan da; baina, batez ere, bizitzaren eta heriotzaren batasuna bion oposizio dago bilakatua, bata bestearen ukoa.
|
|
Erlijioa elementu pedagogiko, hots, heziketa moralaren eta ordenaren euskarri).
|
Gure
gaurko gizarteak bitartekorik ez dauka erlijioa geroago aurkitzeko eta ikasteko, musika edo literatura geroago deskubritzeko ez daukan bezalatsu, hizkuntza (euskara) geroago deskubritzeko, edo berdin da lagun hurkoa errespetatzen eta maitatzen geroago ikasteko. Platonen astakerietako bat da, Hirian Homero eta mitologia hezkuntzatik zeharo desterratzeko asmoa.
|
|
|
Gure
gaurko munduaren tamaina eta arnasa hartzen dizkiogu Gotzon Garatek idatzitako kronika honi, bertan hiri korapilatsuen miseria, ondiko eta ongiak modu ezabagaitzean islatzen baitira, gure ondoan gertatu izan balira bezala, eta, egia esan, betidanik imajinatu izan ditugun bezala.
|
|
|
Gure
gaurko helburu xumehauxaeizango daMimodrama: ketaikonoak laneanagertzendirenaipamenartistikoak bildetuahaieiburuzkoohararinba tzuk adierazi. Bilketa lanean, Juan Mari Lekuonareberarenn laguntza izan genuenGur.e etxeagordetzenndirenMimodramaketaikonoak liburuarelau aleetaknobataipatzekoa dazere, nJuanMariLekuonakeskuzidatzitakooharrez aberastuaagertzenbaita.Oharrok, hainzuzenere, liburuan agertzedirennaipa menartistikoazdira.Ziurrenik, literaturarenetaarteenartekoelkarrizketahorre tazlanenbatnerabilela buruan aipatuko nion JuaMarniLekuonari, etahark, laguntzaemannahiezedo, hartukozuenberegaindatuakarakatzekolanhori.
|
|
Emakume hark asmatu zuen publizitatea, eta, horretan, itxura dago jokoan, ez izana.
|
Gure
gaurko gizartearekin zer ikusi handia du ikuskizunak. Bernhardt lehena izan zen ulertzen arrakasta izateko saltzea dela garrantzitsuena, norbere burua saltzea.
|
|
|
Gure
gaurko gazteak borrokan daude, ez dute onartzen unibertsitatea merkatu bihurtu nahi duen plana, PSOEk eta PPk ezarri nahi dutena. Hor ditugu, kalean, biltzarretan, debateak egiten eta errektoretzak okupatzen, jo eta ke.
|
|
|
Gure
gaurko eskuetan dago geroa prestatzea, hobe hori, geroa hipotekatzea baino?, orainak jartzen du geroak izango duen zimentarria, politikoa bezala morala ere.
|
2010
|
|
|
Gure
gaurko saioa ere heldu da bukaerara. Gaztelugatx laga eta itsasoari begiratzea utzi gabe iparralderantz egingo dugu bidea, gure hurrengo KRESALA Donibane Lohizunetik aurkezteko.
|
|
Guk geuk eragin behar dugu aldaketa!
|
Gure
gaurko eta biharko egunak hobetzearen alde has gaitezen lanean, har ditzagun erantzukizunak, hautsi dezagun sistema honek bultzaturiko inertzia eta pitz gaitezen gure balio eta eskubideen defentsan.
|
2012
|
|
|
Gure
gaurko gonbidatua Jonathan Dimbleby kazetaria da. Berak emango dio hasiera lehenengo saioari.
|
|
|
Gure
gaurko sufrimenduak eta eragozpenak eta larrialdiak gainditzeko, San Pedroren berbak kontsolagarriak ditugu: –Hori dala eta, poztu egiten zaree orain, une baten behintzat, beharbada, tentaldi batzuetan atsekabetuta zagozen arren:
|
|
|
Gure
gaurko protagonistek zerbait dute komunean: urte hasieran ez zekiten ia ezer Gasteizi buruz eta hilabete batzuk beranduago hemen bizi dira lan edo ikasketengatik.
|
2013
|
|
Baina zer larderiatu nahi zigun zehazki?
|
Gure
gaurko patxada goxotik begiratzea. Klubekoa ez denaren arlotekeriaz jokatzea?
|
|
Mito bat ez da gezur bat, mito bat da errealitatea interpretatzean sortzen dugun funtsezko irudi bat, errelato forman, kontzeptu forman, goiburu forman.
|
Gure
gaurko mitoak ikusteko gai, hemendik hamarraldi edota mende batzuetara izango dira. Beharbada etorkizunean esango dute ‘zientzia’ izeneko kontzeptu bat zela gure garaiko mitoa, eta ‘askatasuna’ eta ‘berdintasuna’ izeneko bi mito kontzepturen biran ibili ginela tematuta, eta ‘aurrerapena’ genuela irudi (ez dute irribarre gutxi egingo ziurrenik, ikusirik mitoen ustezko gainditzea zela hain zuzen ere gure garaiko mitoa).
|
2014
|
|
arlo politikoa, kulturala, legeari dagokiona, lan arloa, eta abar.
|
Gure
gaurko gogoetak, batez ere, giza arazoari jarriko dio arreta, pertsona bakoitzari dagozkion ezin bortxatuzko eskubideen errespetua ardatz hartuta. Arauak eta lege prozedurak beharrezkoak dira herrialdeen arteko pertsona mugimenduak arautzeko eta gerta litezkeen abusuak ekiditeko, halakoak ere gertatzen baitira, baina horrek ez lituzke murriztu behar giza eskubide funtsezkoenak, nola diren, bizitzeko eskubidea eta joan etorriak askatasunez egitekoa.
|
|
|
Gure
gaurko beharrak:
|
2015
|
|
Altxor bat.
|
Gure
gaurko argazkiak, ordea, erosi nahiko ote ditu inork traperoak gure etxeak hustera etorri eta neska lagunekin itxuratutako irribarreak eta oporretako erretratuak salgai jartzen dituztenean merkatu herrikoian, liburu zahar, farfaileria eta txatar domestikoaren artean. Erdietsiko al dugu interesik denboraren ironiari esker?
|
|
Osaba etorri, automobil barrura sartu eta Ondarroara bidean jarri gara.
|
Gure
gaurko abenturaren hasiera!
|
2016
|
|
Eta horrek ez du esan nahiko uko egin behar diogunik bat batean espainola edo frantsesa ondo jakiteari, eta komeni zaigunean erabiltzeari.
|
Gure
gaurko gizartean ezinezkoa da, eta gure herritar askoren lehen eta bihotzeko hizkuntza dira frantsesa eta espainola. Baina euskaldunon komunitateak ere garbi izan behar ditugu gure lehentasunak, zein den gure lehen hizkuntza, zein gure bigarren hizkuntza eta zein gure hirugarren eta laugarren hizkuntzak?
|
|
Hau guztia nekazaritzaren eskutik iristen da.
|
Gure
gaurko begiekin ikusita nekeza den arren, garaiko testuinguruan jarrita ohartu behar gara nekazaritza maila goreneko I+G zela. Gauza asko ikasi behar dira gizakia nekazari bilakatu ahal izateko:
|
2019
|
|
|
Gure
gaurko jendartean pentsamendu sinesmen nagusi bat muturreko darwinismoa da, esate batera. Barruraino sartua dugu denok eta geure ondorengoei sarrarazten diegu.
|
2020
|
|
Irakurleon zorionerako, bistan da, bi biak izan baitira, bakoitza bere garaian, bere zereginean, izen nabarmengarriak.
|
Gure
gaurko Etxepare da Landerretxe, Gaztea ere deitua, ez umore beltz gutxirekin: gazterik hil zelako deitzen zaio hala.
|
|
Hori da liburu honen berrikuntza nagusia, Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Euskal Hirigune Elkargoko datuetatik abiatuta patriarkatu (neo) liberala ulertzeko sistema kontzeptual bat eskaintzea.
|
Gure
gaurko mundua hobeto ulertzeko, xehekiago aztertzeko eta eraginkorrago iraultzeko.
|
2021
|
|
|
Gure
gaurko lehen taldea" ume-moko madarikatuak" deitu litzateke.
|
2022
|
|
|
Gure
gaurko galdera da: Pim Fortuyn Lehen Ministro ona izango litzateke?
|
2023
|
|
AZALPENAK:
|
Gure
gaurko irratsaioan, ohi bezala, mikrofonoak zabalduko ditugu intsumiso presoei eta, gainontzeko presoei, jakina, nahi dituzuen oharrak, mezuak edota dena delakoak helarazteko. Horretarako, badakizue, 220758 telefono zenbakia sakatu behar duzuela eta guk antenan jarriko zaituztegula.
|
|
|
Gure
gaurko munduan Marte ere gure horren partetzat hartuta ez dago klase sozialik, hitzaren adiera hertsian bederen, baina ez gara denok guztiz berdinak, ezta hurrik eman ere. Continuum bat dago, koska handirik gabeko aldapa leun bat, jende boteretsuenarengandik behe beheko mailakoenganaino, eta Mario ondo ohartuta zegoen horretaz, batez ere amaren arrimuan aldaparen goialdekoen ondoan bizitzea egokitu zitzaionetik:
|