2012
|
|
6.2.1
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua
|
|
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua euskarazko hedabideek sortzen duten espazio publiko euskalduna da. Alde horretatik, euskarazkoak diren neurrian, hedabideek ezaugarri komunak dituzte:
|
|
11 taula.
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua (2008).
|
|
Hortaz, hiru hedabideak elkartzeko kirolek kultur gaiek baino konbergentzia handiagoa egiaztatu zuten(% 58,7koa, hain zuzen), euskarazko hiru hedabideek komunean zituzten albisteek ez baitzuten euskararen inguruan informatzen. Beraz, hirurek osatutako
|
Euskarazko
Komunikazio Esparruaren ezaugarria ez litzateke hizkuntzari buruzko informazioa izango.
|
|
Hiru hedabideek berezko duten
|
Euskarazko
Komunikazio Esparruko albisteek kazetaritza jarduera bikainagoa suspertzen zuten. Izan ere, banakako azterketan baino emaitza hobeak lortzen zituzten, ETB1ekin bat egin zuten Berriako albisteak kenduta.
|
|
Beraz,
|
Euskarazko
Komunikazio Esparru autozentratua kalitateari eusteko gakoa da. Bestela, albisteen kalitate galera dakarten berriek eztabaida publikoaren eremua ahultzen dute.
|
|
Lehenengo eta behin, informazioak agertzen duen adierazgarritasunak gizarteari ekarriko dizkion ondorioak azpimarratzen ditu. Horrenbestez,
|
Euskarazko
Komunikazio Esparruko albisteak esanguratsuagoak izaten dira, hau da, ez dira albiste arinak (istripuak, natur hondamendiak, elurteak zein beroaldiak). Bigarrenik, albisteen titulua bikaina izaten da, informazioa laburbiltzen duelako eta ez horren alde bat bakarrik nabarmendu edo engainura eraman.
|
|
Hiru hedabideek
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua sortzeko eremua zehazten badute ere, erdarazko kazetaritzak abiatutako horikeriari heltzen dioten neurrian, kazetaritza lasterraren ezaugarriak ere barneratu dituzte. Dena den, albiste arinek ikus entzule eta irakurle berriak erakartzeko balio dute; istripuek, batez ere.
|
|
Euskarazko hiru hedabideek euskal errealitatearen berri ematea dute helburu. Aldiz, erdaretatik sortutako albiste agentzien merkatu logikak
|
Euskarazko
Komunikazio Esparruaren edukiak kaltetu ditu, herritarren parte hartze soziala bultzatzeko gakorik ez baitute eskaini. Atzerriko agentziek asebete behar duten merkatuaren ezaugarriak ez datoz euskarazko hedabideetako hartzaileen informazio premiekin bat.
|
|
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua autozentratua ez den neurrian, horren tamaina gero eta txikiagoa da. Euskarazko hedabideek albisteak euskaraz eman arren, horiek azaltzen duten errealitatean euskaraz eragiteko eremurik aurkezten ez badute, euskarazko komunikazioa norabide bakarrekoa da.
|
|
Euskarazko hedabideek albisteak euskaraz eman arren, horiek azaltzen duten errealitatean euskaraz eragiteko eremurik aurkezten ez badute, euskarazko komunikazioa norabide bakarrekoa da. Are gehiago, herritarren parte hartze soziala erdaraz gauzatzera bultzatzen duten albisteak biderkatzean, hedabideek
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua murrizten dute.
|
|
Bertako informazioaz gain, Euskal Herritik kanpo jazotakoaren berri ere eman behar dute euskarazko hedabideek, Politika, Ekonomia eta Mundua sailetan, batez ere. Horrenbestez, albiste horiek euskaratzeko ez ezik, euskalduntzeko ere eskatzen du
|
Euskarazko
Komunikazio Esparru autozentratuak: bertako premiei egokitzen zaien informazioa, hain zuzen.
|
|
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua 139
|
|
Beraz, Euskarazko Komunikazio Egiturak bi estaturen muga administratiboak gainditzen ditu. Aldi berean, euskarazko hedabideen komunikazio jardunak sortzen duen espazio publikoari
|
Euskarazko
Komunikazio Esparrua esaten zaio. Hala ere, espazio hori ez da euskararena, komunikazioarena baizik.
|