Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2012
‎Artikuluan, honako gaien inguruan banatuta emango ditugu datuak: 1 Hizkuntza gaitasuna, 2 Lehen hizkuntza, 3 Hizkuntzaren familia bidezko transmisioa, 4 Euskararen irabaziak eta galerak, 5 Euskararen erabilera eta 6 Euskararen erabilera sustatzeari buruzko jarrera.
Euskararen erabilera sustatzearen alde daude 16 urte edo gehiagoko biztanleen %62, 3 EAEn, %38, 5 Iparraldean eta %37, 7
Euskararen erabilera sustatzeari buruzko jarrera ezagutzeko, Euskal Herriko 16 urte edo gehiagoko biztanleek hainbat esparrutan euskara sustatzearen alde edo kontra erakutsi duten iritziaren araberako tipologia eratu du Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak.
Euskararen erabilera sustatzearen alde daude 16 urte edo gehiagoko biztanleen %62, 3 EAEn, %38, 5 Iparraldean eta %37, 7 Nafarroan.
‎30 Irudia. Euskararen erabilera sustatzeari buruzko jarrera. Euskal Herria,(%)
2013
‎B. blokea a) Ez dugu euskara hiltzen utzi behar. b) Euskararen erabilera sustatzearen aldekoa naiz. c) Ezinbestekoa da euskararen sustapenean diru publikoa gastatzea. d) Euskara dagoeneko ez dago desagertzeko arriskuan. e) Euskara landa eremuko hizkuntza bat da. f) Ez litzateke euskararen berreskurapenean dirua inbertitu. g) Gure udalak diru gehiago inbertitu luke euskararen berreskurapenean. h) Euskara berez berreskuratuko da belaunaldi berriak ikasten ari ...
‎a. Lehen itema," ez dugu euskara hiltzen utzi behar" izan zen. Oso esanguratsua da inkestatuen %74 guztiz ados dagoela eta beste %26 ados. b." Euskararen erabilera sustatzearen aldekoa naiz" baieztapenarekin %97k bat egiten du eta soilik %3 ez dago ez alde eta ez kontra. Azken bi item hauetan euskararekiko atxikimendua ia erabatekoa da. c.
2014
‎Denbora aurrera joan ahala dena den beste mota bateko politikak beharrezkoak egiten dira. Euskararen erabilera sustatzeko egitasmoak enpresetan gestionatzeko alderdi bihurtu ahala, gestio bitartekoetara
2015
Euskararen erabilera sustatzera begira eskola orduz kanpoko jarduerak dira hurrengo urteetan garapen handia izan dezakeen eta izatea merezi duen arloetako bat. denbora) baita kualitatiboak ere (Gazteen hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreak, adibidez). Mugak onartzen direnean, errazagoa da egokiak diren helburuak jartzea eta helburu horiek lortzea.
Euskararen erabilera sustatzera begira eskola orduz kanpoko jarduerak dira hurrengo urteetan garapen handia izan dezakeen eta izatea merezi duen arloetako bat. Zenbait tokitan orain dela urte batzuetatik esparru honetan lanean ari dira, baina oro har oraindik behar bezala ez da toki askotan garatu.
Euskararen erabilera sustatzearen alde azaldutakoen artean bi talde antzeman ditugu: bat, egungo bideari jarraitzearekin ados daudenak, eta, bi, nolabait, Aldundiari gehiago egitea eskatzen diotenak (159 erantzun).
Euskararen erabilera sustatzearen alde azaldutakoen artean bi talde antzeman ditugu: bat, egungo bideari jarraitzearekin ados daudenak (123 erantzun), eta, bi, nolabait, Aldundiari gehiago egitea eskatzen diotenak (159 erantzun).
‎— 2009/ 10 ikasturtea: Euskararen erabilera sustatzeko baliabideak prestakuntza eman genuen Alaitz IPn, Erreniega IPn, Amaiur Ikastolan, Iturrama BHIn, Pedro de Ursua BHIn eta Altsasu BHIn. Gerora, horietako batzuk ahozkoaren lanketarekin jarraitu zuten.
‎Eta urte hauetan guztietan, ahozkoaren prestakuntza eskaintzeaz gain, Euskararen erabilera sustatzeko baliabideak ikastaroa ematen jarraitu dugu, hala eskatu duten ikastetxe zein interesatuentzat, nahiz eta datu hauek ez ditugun hemen aipatu ahozkoaren gaian zentratu garelako. Halere, hasieran idatzi dugun bezalaxe, euskararen erabileran bi lan ildo hauek uztartuta doazela uste dugu.
2018
‎— Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada. Estibalitz Amorrortu Gómez (Irakaslea. Deustuko Unibertsitatea), Asier Irizar Mezo (Irakaslea.
‎Uxoa Anduaga eta Belen Uranga –" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga moduanpopulazio euskaldun berriaren hizkuntza identitatearen edo identitateengaineko ekarpenak kontuan hartzea.
‎Uxoa Anduaga eta Belen Uranga –" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua egitea, edo beste maila bateko konpromisoekiko aldeko posizionamendua hartzea.
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga izan behar da euskal hiztun mota desberdinak daudela, eta, ondorioz, euskararen erabileraren sustapena egiteko denei eman behar zaiela balioa, guztiak hartu behar direla kontuan.
‎Uxoa Anduaga eta Belen Uranga –" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga parru horretan, ekologia linguistikoaren ekarpenak osagarriak izan daiteke gure proposamenarekin).
‎Izugarrizko ekimena izan da; esan liteke herri bezala egin den apustu nagusienetakoa izan dela, non, zinez, energia, dirua eta lanesku asko inbertitu den. Eta azpiUxoa Anduaga eta Belen Uranga –" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua marratzekoa da ezagutzaren garrantzia. Izan ere, gaur egun biztanleriaren parte handi batek ezin izan zuen euskara eskolan ikasi, eta ikastekotan beste baldintza zailagoetan ikasi behar zuten.
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga den jaitsiera gertatu da. Harrigarria da umeen hizkuntza portaeretan neurtutako joera hori, jakina denean ia haur guztiak euskalduntzen ari direla.
Euskararen erabilera sustatzeko bideetan eta moduetan eragiteko baliagarri izan daitezkeen ideia nagusiak honakoa dira:
‎Uxoa Anduaga eta Belen Uranga –" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua
‎" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga
2020
Euskararen erabilera sustatzeko kanpainak, oro har, ondo baloratzen dira, bai herritarren aldetik bai jendaurreko udal zerbitzuetako pertsonalaren aldetik. Hala ere, egia da eraginkortasunaren ikuspegitik, bi multzoetako segmentu adierazgarriek zalantzan jartzen dutela bere efikazia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia