Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2008
Euskara sustatu nahi duen telebista batek arreta handiz jarraitu lukeen egoera bat erakusten du: bere publikotzat euskaldun osoak hartzen baditu, haien %44 etxe mistoetan bizi direla ikusiko du; eta etxekideen hizkuntza gaitasunak kanalaren aukeraketa mugatzen duela jakinik, egoera horri nola aurre egin asmatu du.
2010
‎Euskal Herriko Unibertsitateko esperientzia Jon Irazustak azaltzen digu" Euskara sustatzeko politika UPV/EHUn: Plan gidaria" izeneko artikuluan.
‎UPV/EHU ikasturtean sortu zen. Hemendik aurrera, Unibertsitateko Euskara sustatzeko azpiegitura sendotzen joan zen, euskaraz irakasteko kontratazioak hasi ziren, Euskara Batzordea, Euskara Errektoreordetza eta Euskarako Kabinete Teknikoa sortu ziren eta honen ondorioz euskarazko irakaskuntzak gora egin zuen (hamarkadaren bukaeran eskaintzaren %32ra euskaraz ere bazen). Garai horretan baliabideak jarri arren, ez zegoen idatzitako araudirik euskararen garapena sustatzeko UPV/EHUK arazo honi konponbidea emateko 3 arau egin ditu.
2012
Euskara sustatzearen aurka daudenak %11, 6 dira EAEn, %21, 3 Iparraldean eta herena (%34, 5)
Euskara sustatzearen ez alde ez aurka biztanle multzo esanguratsua dago: %40, 2 Iparraldean, %27, 8 Nafarroan eta %26, 1 EAEn.
Euskara sustatzearen ez alde ez aurka biztanle multzo esanguratsua dago: %40, 2 Iparraldean, %27, 8 Nafarroan eta %26, 1 EAEn.
Euskara sustatzearen aurka daudenak %11, 6 dira EAEn, %21, 3 Iparraldean eta herena (%34, 5) Nafarroan.
‎Euskararen inguruko aktitude nagusiei dagokionez, berriz, EAEko 16 urtetik gorako biztanleen %62 euskararen erabilera sustatzearen alde dago, %26 ez alde ez aurka, eta %12 aurka. Euskara sustatzearen alde dago elebidunen %89, elebidun hartzaileen %60 eta erdaldunen %47 Erdaldunen artean, herena baino gehiago dira ez aldeko ez kontrako jarrera adierazten dutenak (%35). Eta aurka daudenak %11 dira elebidun hartzaileen artean, eta %18 erdaldunen artean.
‎Eta aurka daudenak %11 dira elebidun hartzaileen artean, eta %18 erdaldunen artean. Euskara sustatzearen aldeko jarrera handiagoa da Gipuzkoan (%75), Bizkaian (%59) eta Araban (%48) baino. Euskara sustatzeari buruzko jarrerak apurtxo bat gora egin du azken 20 urteotan.
‎Euskara sustatzearen aldeko jarrera handiagoa da Gipuzkoan (%75), Bizkaian (%59) eta Araban (%48) baino. Euskara sustatzeari buruzko jarrerak apurtxo bat gora egin du azken 20 urteotan. Izan ere, 1991n %55 euskara sustatzearen alde zegoen (gaur egun baino 7 puntu gutxiago), %31 ez alde ez aurka (gaur egun baino 5 puntu gehiago), eta %14 aurka (gaur egun baino 2 puntu gehiago).
2015
‎Horiei gehi diezaiekegu, sustapena politika ekonomikoetan bertan ematea eskatzen duen hurrengo proposamena: " Euskara sustatzea. Hizkuntzaren aldeko politika ekonomikoak bultzatzea".
‎6 irudia: Euskara sustatzeko bideak moodle plataforma
‎1 irudia: Euskara sustatzea ikastetxean
‎Horrela sortu genituen, besteak beste, ondoko prestakuntza ikastaroak edo egitasmoak: lehenik, Euskara sustatzeko bideak: motibazioa eta ahozkoa gelan; bigarrenik, interbentzioak; hirugarrenik, MSB bloga; laugarrenik, Ahozko Hizkuntza Irakastea ikastaroa; Ahozko hizkera ez formala ikastaroa, eta azkenik Ahozko Hizkuntza Irakastea gunea.
‎1 Euskara Sustatzeko Ekintza Plana. ESEP (Euskararen Aholku Batzordea, 2012ko uztaila)
‎2 Euskara Sustatzeko Ekintza Plana. ESEP (Euskararen Aholku Batzordea, 2012ko uztaila), 1.atala, 7.5.2.
‎Euskararen Aholku Batzordeak 2012an onartutako Euskara Sustatzeko Ekintza Planean (E.S.E.P.), ezarri ziren helburu estrategikoak (euskararen jabekuntza, erabilera eta elikadura) lortzeko zehar lerroen artean euskararen zabalkundea aipatzen da, eta honen barruan kanpo proiekzioa. Hau da E.S.E.Pek honi buruz jasotzen duena:
2018
Euskara sustatzearen aldeko jarrerak gora egin du azken 25 urteotan. 1991ko eta 2016ko datuak alderatuz, euskara sustatzearen alde daudenen ehunekoak 8 puntuko igoera izan du (%47, 5 versus %55, 8).
2021
‎AnHitzak, Auzoko, etab.) eta kanpoko aniztasuna (adib. HIGA) sustatzea izan dute xede eta udalerriko Euskara Sustatzeko Ekintza Planaren testuinguruan kokatzen dira. Artikulu honetan ekimen horien testuingurua azaldu, horietako bakoitzak emandakoa eta hortik ikasitakoa, eta aurrera begira sortutako ideia gakoak partekatzen dira.
‎Gasteizen Euskara Sustatzeko Ekintza Planaren testuinguruan hizkuntza aniztasuna nola saiatu den lantzen kontatu nahi dugu hurrengo lerrootan.
‎Zenbat hizkuntza?". Eta berdin Higa reGasteizen Euskara Sustatzeko Ekintza Planaren testuinguruan hizkuntzaaniztasuna nola saiatu den lantzen kontatu nahi dugu hurrengo lerrootan.
2022
‎Irizpideez gain, beste oinarri eta baliabide batzuk sendotzea ere komeni zaio Udalari, ordea. Horretarako, ESEP( Euskara Sustatzeko Ekintza Plana) delakoak herrira begirako jarduerak indartzeko eta esparruz esparruko jarraipena egiteko aukera eskaintzen du. Esate baterako, biztanle berriei nolako harrera egiten die Udalak eta zer aldatu edo hobetu luke?
‎Udalerri euskalduna da Zumaia, 10.100 biztanle pasatxo ditu eta UEMAko kide da 2009az geroztik. Euskara Sustatzeko Ekintza Plana (ESEP) 5 indarrean du, eta horren aurretik Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia (EBPN) izan zuen, 2004tik. Hemen datu soziolinguistiko nagusiak6:
‎Horrek, legearen babesa, ekonomikoa, eta etengabeko ahalegina eskatzen du, bai maila politikoan, bai sozialean, eta baita norbanakoen aldetik ere. Euskara sustatzeko politika aktibo iraunkorrak dira, eta atxikimendu soziala eta herritarren hautu kontzientea, inertziak hizkuntza hegemonikoen alde egingo duelako beti.
Euskara sustatzeko politika aktibo iraunkorrak dira, eta atxikimendu soziala eta herritarren hautu kontzientea, inertziak hizkuntza hegemonikoen alde egingo duelako beti.
‎• Gasteizen Euskara Sustatzeko Ekintza planak definitzen duen bezala," Gasteiz hiri jendetsua izanik eta euskaldunak sakabanatuak daudenez, garrantzitsua da herritarrek harremanak euskaraz izateko guneak eta aukerak sustatzea".
‎2021an, Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak, Euskara sustatzeko Ekintza Plan berriaren lanketaren testuinguruan, Agirre Lehendakaria Centerri gazteen arteko euskararen erabilerari buruzko pertzepzioen inguruko azterketa egiteko eskaria egin zion. Azterketa horren helburua, nagusiki, gazteek euskararen erabileran dauzkaten pertzepzioen inguruko ulermenean sakontzea izan da, eta ulermen horretatik abiatuta, gazteen artean euskararen erabilerarako palanka gisa joka dezaketen aukerak antzematea.
2023
Euskara sustatzeko hizkuntza estrategiekin batera udalekuetako esperientzia bizipena positiboa izan dadin testuinguruari begiratzea ezinbestekoa da. Horregatik, esku hartzeak bideratzeko espazioa, objektua, pertsona eta denbora kontuan hartzeko formazioa eskaintzen da, besteak beste, horrek ere hizkuntzaren erabileran eragiten duelako (Aire 2023).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia