2012
|
|
Beharrezko baliabideak eta epeak ere definitu dira, haien iritziz, eta baita funtzioak banatzeko moduak ere, «eraginkorragoak» izateko.
|
Euskal
hiztun berriaren beharra aldarrikatu zuten; halaber, «euskaraz bizipozez biziko dena; agoniaz oso jende gutxi ekarriko dugu ingurura, nahiz eta agoniaz jabetu beharra badagoen», azaldu zuen Irizarrek. Konklusio horiek guztiak hiru urteko hausnarketa prozesuaren ondorio izan dira.
|
2013
|
|
1
|
Euskal
hiztun berrien jarrerak, esperientziak, motibazioak, eta euskararen alde zer egiteko prest dauden azaleratzea.
|
|
|
Euskal
hiztun berri asko bikotekidearen familia edo lagun talde euskaldunetan integratu dira. Baina ez da beti horrela gertatzen, eta holakoetan, sarri, frustrazio iturri izan daiteke.
|
|
|
Euskal
hiztun berri gehienek euskara eskolan edo heldu aroan ikasi dutenek, euskara batua ikasi dute. Bi aldaera euskara batua eta euskalkia dakiten euskaldun zaharrek, ordea, ahozko egoera ez formaletan tokian tokikoa erabiltzeko joera dute; hiztun berrien ahozko jarduna, aukera horren ezean, ezegokitzat," artifizialtzat"," ez jatortzat" hartzen da, sarri.
|
2015
|
|
|
Euskal
hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun berri moduan egiten dutenak.
|
|
|
Euskal
hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun berri moduan egiten dutenak.
|
2016
|
|
3.1.3
|
Euskal
hiztun berrien hizkuntza transmisio ohiturez
|
|
Dakigularik, EAEko eta Nafarroa Garaiko aurrerapenak baino ez (Eusko Jaurlaritza, 2016d; Nafarroako Gobernua, 2017). Baina Azkue Fundazioak agian bere aldetik lortu bide ditu delako inkestaren EAEko datu gehiago, eta inkesta hau eta Ortega eta besteren 2016ko
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak lana aipatuz, joan den 2017ko otsailaren 21eko Ama Hizkuntzaren Egunaren harian argitaratu bide zuen ondoko txaplata, guztien laburpen.
|
|
Ortega, A.; E. Amorrortu; J. Goirigolzarri; J. Urla (2016)
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
esperientziak, jarrerak eta identitateak. Bilbao, Deustuko Unibertsitatea, BizkaiLab, 2016 (https://blogs.deusto.es/euskalgaiak/ wp content/ uploads/ 2016/ 11/
|
Euskal
hiztun berriak Deustuko Unibertsitatea.pdf).
|
2017
|
|
Hala, lehenengo hitzaldia, gaurkoa,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak izeneko ikerketaren emaitza batzuen ingurukoa da.
|
|
Belen Uranga – Hitzaurre gisa bihurtzeko gakoak" artikulua ikus daiteke. talde horretako kideak urteak daramatzate gaia alderdi desberdinetatik aztertzen, lehenik, Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (eusko Jaurlaritza, 2009) liburuan aurkezturiko lanarekin, eta, ondoren,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak (deustuko unibertsitatea, 2016) liburukoarekin. oraingo artikuluarekin, pausu bat aurrera eman dute euren ikerketan, izan ere, euskal hiztun berrien aktibazioa dute ikergai, aktibo bihurtzeko baldintza esanguratsuenak zein diren ikusiz. artikuluan, muda kontzeptua erabiliz, aktibaziorako prozesuak deskribatzen dira, kasu arrakastatsuak eta arrakastatsuak izan ez direnak erakutsiz, eta prozesuan gertatzen diren gako mesedegarriak eta oztopatzaileak seinalatuz. horrez gain, hizkuntza politikarako hainbat proposamen ere egin dute, bereziki, hiztun berrien profil desberdinak kontuan hartuz. amorrortuk, ortegak eta goirigolazarrik Jaqueline urlarekin osatzen duten taldea europako CoSt Sarearen kide da, besteak beste, hizkuntza komunitate desberdinetako hiztun berrien azterketarako sortu dena. zenbaki honetan, talde horretako katalanaren eta irlandako gaelikoaren ikertzaileen berri emateko aukera izan dugu.
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean kaSareS, paula, 2014 Euskaldun hazi Nafarroan. Euskararen belaunez belauneko jarraipena eta hizkuntza sozializazioa familia euskaldunetan. bilbao, euskaltzaindia. ortega, ane, aMorrortu, estibaliz, goirigolzarri, Jone eta urla, Jacqueline, 2016
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak. bilbao, deustuko unibertsitatea.
|
|
Zenbat eta inguru euskaldunagoa, errazagoa da bidea; eremu erdaldunagoetan, inguru euskaldunak bilatzen saiatzen dira hiztun berri asko. Behin ikasita, hizkuntza ohiturak dira giltzarria.Deustuko Unibertsitatean egin dute ikerketa,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak izenekoa.
|
|
227. Ikasle batzuek beste edozein hizkuntza balitz moduan ikasi dute euskara, euskarari ia baliorik erantsi gabe?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 249.
|
|
Eta hori oso testuinguru euskaldunetan ere bai?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 170.
|
|
[?] Orain euskara bigarren hizkuntza bezala ikasten dutenen artean ohikoa da soilik edo nagusiki motibazio instrumentalak bultzatuta egitea; euskalduntze mugimenduaren hasieran integrazioaren eta barneko atxikimenduarekin lotutakoak ohikoagoak ziren orain ez bezala?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla,
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 59.
|
2018
|
|
Ortega, Ane; Amorrortu, Estibaliz; Goirigolzarri, Jone eta Urla, Jacqueline (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Ortega, A., Amorrortu, E., Goirigolzarri, J., & Urla, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
2019
|
|
Ortega, A., Amorrortu, e., Goirigolzarri, J. & urla, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Ortega, A., Amorrortu, E. Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Amorrortu E., Ortega A., Goirigolzarri J. eta Urla J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Amorrotu, E; Ortega, A; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berria: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Eta ez dakitenak ikastera ere bultzatzen ditugu. Zentzu honetan, ekimenok bat egiten dute, bosgarren atalean aipatu dugun?
|
Euskal
hiztun berriak, ikerketaren egileek egiten zituzten iradokizunekin:
|
|
Ortega, A., Amorrortu, E., Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016):
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
Ortega, A.; Amorrortu, E.; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak etaidentitateak.
|
|
euskara testuinguru informalean erabiltzeko gai dira eta euskalkia daukate.
|
Euskal
hiztun berriek legitimotzat zer jotzen duten ikusita, beraz, euskalkidun hiztunek (arnasguneetako biztanleek besteak beste) hiztun legitimoa zein den ikertzeak argi gehiago ekarriko luke, gure ikerketako datuetan azaldutako" tokikotasunari" buruzko azalpenetara. Aldaera biei buruzko iritzi eta jarrerak ez ditugu, tamalez, gure ikerketan landu.
|
2021
|
|
Bertan azaltzen diren zenbait erronka estrategiko izan dituzte ahotan. Esate baterako, planeko hirugarren erronkak"
|
Euskal
hiztun berriak sortzea eta euskal hiztunen artean erabilera esparruak zabaldu eta indartzeari" egiten dio erreferentzia. Horren baitan," euskara ikasteko erraztasunak eman, eta horretarako, egokiak diren baliabideak aurreikustea" legoke.
|
|
ORTEGA, A., AMORRORTU, E., GOIRIGOLZARRI, J. eta URLA, J. (2016).
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
|
|
2.1
|
Euskal
hiztun berri gazteak eta naturalizazio ideologiak
|
|
Ortega, A; Amorrortu, E; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016):
|
Euskal
hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Bizkailab, Bilbo.
|
2022
|
|
|
Euskal
hiztun berrien artean ez omen da ia hedatu hitanoa, erabilera altua dagoen eremuetan izan ezik normalean eskoletan ez delako lantzen.
|
|
"
|
Euskal
hiztun berrien fenomenoak, garrantzia handia hartu zuen XX. mendeko hirurogeiko hamarkadatik aurrera, ez bakarrik geroz eta gehiago direlako, baita hizkuntza ordezkapen prozesu luze baten ondoren euskararen biziberritze prozesurako duten garrantzia estrategikoagatik ere".
|
|
Beraz, etorkizun laburrean euskara familiatik kanpo jaso dutenak izango dira euskaldun guztien artean gehiengoa osatuko dutenak.
|
Euskal
hiztun berriek euskara egunerokoan erabiliko duten ala ez izango da gako garrantzitsuenetako bat etorkizunean (Amorrortu eta beste, 2017).
|