Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2012
‎Beharrezko baliabideak eta epeak ere definitu dira, haien iritziz, eta baita funtzioak banatzeko moduak ere, «eraginkorragoak» izateko. Euskal hiztun berriaren beharra aldarrikatu zuten; halaber, «euskaraz bizipozez biziko dena; agoniaz oso jende gutxi ekarriko dugu ingurura, nahiz eta agoniaz jabetu beharra badagoen», azaldu zuen Irizarrek. Konklusio horiek guztiak hiru urteko hausnarketa prozesuaren ondorio izan dira.
2013
‎1 Euskal hiztun berrien jarrerak, esperientziak, motibazioak, eta euskararen alde zer egiteko prest dauden azaleratzea.
Euskal hiztun berri asko bikotekidearen familia edo lagun talde euskaldunetan integratu dira. Baina ez da beti horrela gertatzen, eta holakoetan, sarri, frustrazio iturri izan daiteke.
Euskal hiztun berri gehienek euskara eskolan edo heldu aroan ikasi dutenek, euskara batua ikasi dute. Bi aldaera euskara batua eta euskalkia dakiten euskaldun zaharrek, ordea, ahozko egoera ez formaletan tokian tokikoa erabiltzeko joera dute; hiztun berrien ahozko jarduna, aukera horren ezean, ezegokitzat," artifizialtzat"," ez jatortzat" hartzen da, sarri.
2015
Euskal hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun berri moduan egiten dutenak.
Euskal hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun berri moduan egiten dutenak.
2016
‎3.1.3 Euskal hiztun berrien hizkuntza transmisio ohiturez
‎Dakigularik, EAEko eta Nafarroa Garaiko aurrerapenak baino ez (Eusko Jaurlaritza, 2016d; Nafarroako Gobernua, 2017). Baina Azkue Fundazioak agian bere aldetik lortu bide ditu delako inkestaren EAEko datu gehiago, eta inkesta hau eta Ortega eta besteren 2016ko Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak lana aipatuz, joan den 2017ko otsailaren 21eko Ama Hizkuntzaren Egunaren harian argitaratu bide zuen ondoko txaplata, guztien laburpen.
‎Ortega, A.; E. Amorrortu; J. Goirigolzarri; J. Urla (2016) Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎esperientziak, jarrerak eta identitateak. Bilbao, Deustuko Unibertsitatea, BizkaiLab, 2016 (https://blogs.deusto.es/euskalgaiak/ wp content/ uploads/ 2016/ 11/ Euskal hiztun berriak Deustuko Unibertsitatea.pdf).
2017
‎Hala, lehenengo hitzaldia, gaurkoa, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak izeneko ikerketaren emaitza batzuen ingurukoa da.
‎Belen Uranga – Hitzaurre gisa bihurtzeko gakoak" artikulua ikus daiteke. talde horretako kideak urteak daramatzate gaia alderdi desberdinetatik aztertzen, lehenik, Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak (eusko Jaurlaritza, 2009) liburuan aurkezturiko lanarekin, eta, ondoren, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak (deustuko unibertsitatea, 2016) liburukoarekin. oraingo artikuluarekin, pausu bat aurrera eman dute euren ikerketan, izan ere, euskal hiztun berrien aktibazioa dute ikergai, aktibo bihurtzeko baldintza esanguratsuenak zein diren ikusiz. artikuluan, muda kontzeptua erabiliz, aktibaziorako prozesuak deskribatzen dira, kasu arrakastatsuak eta arrakastatsuak izan ez direnak erakutsiz, eta prozesuan gertatzen diren gako mesedegarriak eta oztopatzaileak seinalatuz. horrez gain, hizkuntza politikarako hainbat proposamen ere egin dute, bereziki, hiztun berrien profil desberdinak kontuan hartuz. amorrortuk, ortegak eta goirigolazarrik Jaqueline urlarekin osatzen duten taldea europako CoSt Sarearen kide da, besteak beste, hizkuntza komunitate desberdinetako hiztun berrien azterketarako sortu dena. zenbaki honetan, talde horretako katalanaren eta irlandako gaelikoaren ikertzaileen berri emateko aukera izan dugu.
‎Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean kaSareS, paula, 2014 Euskaldun hazi Nafarroan. Euskararen belaunez belauneko jarraipena eta hizkuntza sozializazioa familia euskaldunetan. bilbao, euskaltzaindia. ortega, ane, aMorrortu, estibaliz, goirigolzarri, Jone eta urla, Jacqueline, 2016 Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak. bilbao, deustuko unibertsitatea.
‎Zenbat eta inguru euskaldunagoa, errazagoa da bidea; eremu erdaldunagoetan, inguru euskaldunak bilatzen saiatzen dira hiztun berri asko. Behin ikasita, hizkuntza ohiturak dira giltzarria.Deustuko Unibertsitatean egin dute ikerketa, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak izenekoa.
‎227. Ikasle batzuek beste edozein hizkuntza balitz moduan ikasi dute euskara, euskarari ia baliorik erantsi gabe?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 249.
‎Eta hori oso testuinguru euskaldunetan ere bai?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 170.
‎[?] Orain euskara bigarren hizkuntza bezala ikasten dutenen artean ohikoa da soilik edo nagusiki motibazio instrumentalak bultzatuta egitea; euskalduntze mugimenduaren hasieran integrazioaren eta barneko atxikimenduarekin lotutakoak ohikoagoak ziren orain ez bezala?. Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla, Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Deustuko Unibertsitatea, 2016, 59.
2018
‎Ortega, Ane; Amorrortu, Estibaliz; Goirigolzarri, Jone eta Urla, Jacqueline (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Ortega, A., Amorrortu, E., Goirigolzarri, J., & Urla, J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
2019
‎Ortega, A., Amorrortu, e., Goirigolzarri, J. & urla, J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Ortega, A., Amorrortu, E. Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Amorrortu E., Ortega A., Goirigolzarri J. eta Urla J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Amorrotu, E; Ortega, A; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016). Euskal hiztun berria: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Eta ez dakitenak ikastera ere bultzatzen ditugu. Zentzu honetan, ekimenok bat egiten dute, bosgarren atalean aipatu dugun? Euskal hiztun berriak, ikerketaren egileek egiten zituzten iradokizunekin:
‎Ortega, A., Amorrortu, E., Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016): Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎Ortega, A.; Amorrortu, E.; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak etaidentitateak.
‎euskara testuinguru informalean erabiltzeko gai dira eta euskalkia daukate. Euskal hiztun berriek legitimotzat zer jotzen duten ikusita, beraz, euskalkidun hiztunek (arnasguneetako biztanleek besteak beste) hiztun legitimoa zein den ikertzeak argi gehiago ekarriko luke, gure ikerketako datuetan azaldutako" tokikotasunari" buruzko azalpenetara. Aldaera biei buruzko iritzi eta jarrerak ez ditugu, tamalez, gure ikerketan landu.
2021
‎Bertan azaltzen diren zenbait erronka estrategiko izan dituzte ahotan. Esate baterako, planeko hirugarren erronkak" Euskal hiztun berriak sortzea eta euskal hiztunen artean erabilera esparruak zabaldu eta indartzeari" egiten dio erreferentzia. Horren baitan," euskara ikasteko erraztasunak eman, eta horretarako, egokiak diren baliabideak aurreikustea" legoke.
‎ORTEGA, A., AMORRORTU, E., GOIRIGOLZARRI, J. eta URLA, J. (2016). Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak.
‎2.1 Euskal hiztun berri gazteak eta naturalizazio ideologiak
‎Ortega, A; Amorrortu, E; Goirigolzarri, J. eta Urla, J. (2016): Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak, Bizkailab, Bilbo.
2022
Euskal hiztun berrien artean ez omen da ia hedatu hitanoa, erabilera altua dagoen eremuetan izan ezik normalean eskoletan ez delako lantzen.
‎" Euskal hiztun berrien fenomenoak, garrantzia handia hartu zuen XX. mendeko hirurogeiko hamarkadatik aurrera, ez bakarrik geroz eta gehiago direlako, baita hizkuntza ordezkapen prozesu luze baten ondoren euskararen biziberritze prozesurako duten garrantzia estrategikoagatik ere".
‎Beraz, etorkizun laburrean euskara familiatik kanpo jaso dutenak izango dira euskaldun guztien artean gehiengoa osatuko dutenak. Euskal hiztun berriek euskara egunerokoan erabiliko duten ala ez izango da gako garrantzitsuenetako bat etorkizunean (Amorrortu eta beste, 2017).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia