2000
|
|
hartu ditugunerakoak dira gehienbat:
|
Euskal
Herrian sortuak izan arren, beren lehengai nagusiaEspainiako produktuak dira (esaterako, Lo que faltaba saioa). Magazinen inguruanagertzen den alde hau ez da harritzekoa, kanal bakoitzaren hizkuntza kontuan hartuta: izan ere, filmak, erreportajeak eta beste zenbait produktu ez bezala, itzulpenak apenasduen lekurik magazinetan.
|
2001
|
|
Lehenengo biak nahiko ezagunak dira etagure testuinguruan gehien erabili direnak, bai euskararekiko eta/ edo euskaraz dugun literaturan; adibidez, Valencia (1992) autorearen liburuan Gardnereta Clement (1990) autoreek ematen duten azterketa jasotzen duelako, baitapsikologia soziala sailean bertan zenbait doktorego tesitan (Espi, M. J., 1989; Cenoz, J., 1991) jarraitu direlako, edo baita kongresuren batean ereaurkeztu eta eztabaidatu direlako (Azurmendi, M J., 1988). Horiez gain, badago
|
Euskal
Herrian sortutako eta euskarari batez ere egokitutako proposamena ere, Sanchez Carrion. Txepetx? (1987) autorearena.
|
|
Ipar
|
Euskal
Herrian sorturiko perfumeen berri Internet etik lortu dugu
|
|
Horregatik,
|
Euskal
Herrian sorturiko perfumeen kopurua, nork, non eta noiz sortuak izan diren biltzeko arazo asko izan ditugu. Kopurua hain txikia izanik, perfumeak esku bateko atzamarrekin zenbatu ahal dira, agian baten bat ahaztu egin zaigulako, edo ezagutzen ez dugulako, edo eta, ohiturei dagokienez, agian azalezko arakaketa burutu dugulako.
|
2002
|
|
|
Euskal
Herrian sortu zen lehenengo irrati askea Donostiako Osina Irratia izan zen, 1979an. Hortik aurrera, asko izan ziren euskal lurraldean zehar sortu ziren irrati aske eta alternatiboak.
|
|
Esan bezala, irrati piraten eta askeen arteko ezberdintasun bat legearen aurrean izan duten jarreran datza. 1980ko hamarkadan Hego
|
Euskal
Herrian sortu ziren irrati piraten helburua legalitatearen barruan emititzea izan zen, eta horregatik Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak irrati maiztasunak banatzeko egindako deialdietan parte hartu zuten. Lehiaketa horietan baimenik ez lortzeak ilegalizaziora bultzatu zituen emisora horiek.
|
2003
|
|
|
Euskal
Herrian sortu den mobilizazio sozialaren eremuan zentratuta, etaglobalizazioaren aurkako mugimenduaren nazioarteko hitzorduen (Seattle, Praga, Niza, Miarritze, Goteborg, Qatar, Bartzelona, Sevilla...) haritik, gure asmoa da aldiberean tokian tokikoari eta, bestetik, globalitateari begiratu nahi dien mugimenduberri (berri?) honen arrazoietan eta aukeretan sakontzea.... Mugimendu horrekEuskal Herrian dituen ideiak, diskurtsoa, ekintza bidea eta antolaketa erak aztertunahi ditugu, batik bat mugimenduak hemen duen erakunderik garrantzitsuarenak: Hemen eta Munduan erakundearenak.
|
|
Enfrentamenduaren beste esparruan Euskal Herrian Euskaraz (EHE), 1977 ekintzen itzalpean osatutako elkartea egon zen.
|
Euskal
Herrian sortzen ari zen autonomia sistemak ez zituela euskaldunen eskubideak errespetatuko zegoen EHEren oinarrian, eta instituzio publikoen gabeziak salatzera bideratu zuen bere lana, Euskal Herri euskaldunean euskaraz idatzitako sinboloak behar zirela azpi marratuz. 1979ko azaroaren hasieran plazaratutako erakundearen lehen ekintza Eusko Kontseilu Nagusiaren egoitzan egindako itxialdia izan zen, euskarak jasa ten zuen bazterketa salatzeko.
|
2009
|
|
Garai berean (1950eko hamarkadaren amaieran eta 1960koaren hasieran) hasi ziren sortzen eliza irratiak, Ebanjelioaren mezua helarazteko tresna egokitzat hartuta. Antzeko ezaugarriak izan zituzten, gainera, Hego
|
Euskal
Herrian sorturiko eliza irratiek. Oro har, baserri eremuetan kokatuta zeuden eta Ebanjelioa biztanle guztiei helaraztea zuten helburu.
|
|
Euskarazko kazetaritzaren hastapenak ulertzeko ezinbestekoa da, beraz,
|
Euskal
Herrian sorturiko almanaken berri izatea, eurek ireki baitzizkioten ateak euskal prentsa sendoago eta serioago bati. Euskal prentsa horrek Euskal Herrian zein hasiera eta garapen izan zuen azaltzen saiatuko gara, hain zuzen, hurrengo atalean.
|
2012
|
|
Gizarte jakin bateko hezkuntzakklase menderaketa erreproduzitu egiten du, jakina, baina aldi berean kontraesanakere sortzen ditu eta horiek haustura elementu bihurtzen dira gizarte horrentzat.Esan dezakegu, horregatik, hezkuntza esparruan sortuko diren hausturek eraginaizatekotan, hain zuzen, hezkuntza sistemaren heziketa praxian izango dutela eragina.Hortik dator, bada, determinismoaren ukapena, eta kontraeskola edo erresistentziamugimenduen sorrera eta zergatia. Horra hor lekuko, euskal intelligentsiak bideratuduen hezkuntza egitasmo iraunkorrena, hots, eskola frankista ofizialaren aurka, hezkuntza sistematik bertatik arituz baina aurka,
|
Euskal
Herrian sortutako ikastolenmugimendua, eskola erresistentzia gisa eraikia izan dena, alegia. Egistamo horrek, bestalde, bazituen intentsitate apalagoko aurrekariak, belaunaldi berriek ezagutubeharrekoak.
|
|
Gizarte jakin bateko hezkuntzakklase menderaketa erreproduzitu egiten du, jakina, baina aldi berean kontraesanakere sortzen ditu eta horiek haustura elementu bihurtzen dira gizarte horrentzat.Esan dezakegu, horregatik, hezkuntza esparruan sortuko diren hausturek eraginaizatekotan, hain zuzen, hezkuntza sistemaren heziketa praxian izango dutela eragina.Hortik dator, bada, determinismoaren ukapena, eta kontraeskola edo erresistentziamugimenduen sorrera eta zergatia. Horra hor lekuko, euskal intelligentsiak bideratuduen hezkuntza egitasmo iraunkorrena, hots, eskola frankista ofizialaren aurka, hezkuntza sistematik bertatik arituz baina aurka,
|
Euskal
Herrian sortutako ikastolenmugimendua, eskola erresistentzia gisa eraikia izan dena, alegia. Egistamo horrek, bestalde, bazituen intentsitate apalagoko aurrekariak, belaunaldi berriek ezagutubeharrekoak.
|