Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
Euskal Herria kontzeptua curriculumetik kendu nahi dute PP PSOEk, historia desitxuratzeko. Euskal Herria nazio bat dela eta Nafarroako Estatua izan garela ezkutatzeko; indarkeriaz konkistatu zutela ez dute irakatsi nahi, Euskal Herriak duen eskubidea denboraren oroimenean gal dadin.
2010
‎Nafarroan ere, testu liburuen harira izan da nahikoa zalaparta. Nafarroako Gobernuak Euskal Herria kontzeptua baliatzen zuten testu liburuei diru laguntza kendu die. Hezkuntza Departamenduaren hitzetan, Nafarroaren izaera ezberdindua urratzen ez duten testu liburuek ez dute laguntzarik jasoko.
‎Ixabel Celaa-k garbituko al du inoiz erabat Euskal Herria kontzeptua?
‎Neurri horiekin ere irizpide ideologiko jakin batzuk ezarri nahi dituztela salatu du Jauregik. Euskal Herria kontzeptuaren izaera murriztu nahi dute, eta gure ustez, erabat kaltegarria da herritarren gehiengoak duen pertzepzioa eta bizi dituen errealitateak hezkuntzatik ezabatzea. Indarkeriaren biktimen erabilera murriztailea eta alderdikoia egin nahi izatea ere gaitzetsi du.
2011
‎«Administrazioen aldetik, herri honen iraupen eta garapena arriskuan jartzen duten ereduen aplikazioek ez du etenik izan», salatu du taldeko kide Ainhoa Larrabek. Alberto Catalan maiatzeko hauteskundeak arte Nafarroako Gobernuko Hezkuntza sailburu izandakoa eta Isabel Zelaa Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburua «erlojupekoan» aritu direla diote.Nafarroako ikastetxeetan ezarritako TIL eredua, Araba, Bizkai eta Gipuzkoako eskoletan bultzatzen hasi diren hiru eleko eredua, Eusko Jaurlaritzaren Bakerako Hezkuntza Plana, Euskal Herria kontzeptua ikasliburuetatik kendu izana eta Bolognako prozesua. EHBEren esanetan, horiek dira hezkuntza alorrean hartu diren neurrietan larrienak.
2012
‎Curriculumean eskua sartu zuen. Euskal Herria kontzeptua nola erabili agindu zien irakasleei: soilik kulturaz edo hizkuntzaz aritzean.
2013
‎2010ean, Eusko Autonomia Erkidegoa edo Euskadi kontzeptua gailentzen da, kasuen %86tan. Lopezen aroan, hitzez ere ez zuten erabiltzen hedabide publikoko esatariek Euskal Herria kontzeptua, ez bazen ohitura zaharrei buruz edo hitz egiteko (%6), sekula ez testuinguru politikoan. Aniztasun ideologikoari dagokionez, nabarmena zen 2010ean ezker abertzaleari jarritako beto informatiboa.
2021
‎Zenbaitetan Euskal Herria kontzeptua zazpi probintzien lurraldea definitzeko erabiltzen badute ere, ohikoagoa dute argitaletxeek Euskal lurraldea baliatzea. Adibidez, termino hori erabiltzen dute Ibaizabalen Geografia eta Historia 1 liburuan.
2022
‎Ikasleen artean ikusi dute Euskal Herria kontzeptua desagertu egin dela haien hizkeratik, eta hedabideetan ere «lausotzen» ari dela. Larrañagak ohartarazi du arazoaren funtsa politikoa dela, eta eragile politiko gehienek erabaki dutela Espainiak eta Frantziak ezarritako banaketa administratiboak.
‎«Euskal Herriaren aipamena falta zaio». Ikastolen aburuz, Euskal Herria kontzeptua «euskararen herria baino askoz gehiago» ere bada: «Izaera, kultura, hizkuntza, balio eta nortasunarekin lotzen da, eta, nahiz eta agerikoa izan EAErako lantzen den lege baten inguruan ari garela, oihartzun bat izan luke legean».
‎hori da haren diskurtsoetan gehien agertzen den hitza. Urtero, gehien erabili dituen hiruzpalau terminoetako bat da Euskadi, eta hamar urtean apenas erabili duen Euskal Herria kontzeptua, estatutuak hala jasoa badu ere; apenas darabilen Euskal Autonomia Erkidegoa edo haren akronimoa ere. Euskadi hori zerk osatzen duen, zenbakiek erakusten dute:
2023
‎Izugarri. Ez bakarrik Euskal Herria kontzeptu bezala aipatzea, baizik eta euskal curriculuma, euskal kulturaren transmisioaren ingurukoak... Euskal dimentsioa duen horrek oso toki txikia du lege honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia