2003
|
|
Duela hamar urte ia ez ziren iristen milaren erdialdera, iaz Espainian beste herrialde batzuetako ia 300.000 ikaslek egin zituzten ikasketak, hau da, ikasleen %4, 5ek. Lehen kalkuluen arabera, aurten 100.000 gehiago sartuko dira
|
Espainiako
hezkuntza sisteman. Madrilen eta Balearretan, kanpoko ikasle gehien dituzten erkidegoak eskola zentsuaren %8, 9 eta %8, 7 izan ziren.
|
2005
|
|
Era berean, Beltránek gogorarazi zuen UCLM aitzindaria izan zela duela bi urte helburu hori duen hitzarmena sinatu zuenean, “nahiz eta oraindik abian jarri ez den”, aitortu zuen. Hala ere, Amnistia Internazionalak Espainian duen zuzendariak esan zuen
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erreforman “irakasgai hori Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan eta Unibertsitatean sartzea”. Bestalde, Beltránek munduko giza eskubideen egungo egoera azaldu zuen bere hitzaldian.
|
|
Beste muturrean Frantzia, Alemania eta Grezia daude.
|
Espainiako
hezkuntza sisteman, 10 urte eta erdian, ikasleen batez besteko iraupena txikienetakoa da. Beste ahulgune bat hezkuntza gastua da.
|
2006
|
|
Europako egungo hezkuntza sistemak lehiakortasunaren, gaitasun ekonomikoaren eta bikaintasun zientifikoaren alde daude. Kontinenteko irakaskuntza eredu batzuen azterketa konparatibo batek dioenez, hauek dira
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka nagusiak: etorkinen integrazioa, Lanbide Heziketako ikasketak sendotzea eta eskola porrotaren eta uztearen aurkako borroka.
|
|
Hezkuntza Sailak egoera hori nola konpondu aztertzen du,"
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat"
|
|
Gaur egun, bi lantalde sortu dira Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren eta autonomia erkidegoen artean, egoera hori nola konpondu aztertzeko. “Hor dugu
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat”, adierazi zuen Tianak “2005eko Hezkuntzaren Egoera. ELGAren adierazleak”.
|
2007
|
|
Irakaskuntzaren Lege Organikoak (LOE), datorren ikasturtetik aurrera
|
Espainiako
hezkuntza sistema berrituko duen araudiak, hainbat bide ezarri nahi ditu ahalik eta ikasle gehienek titulu ofizial bat lor dezaten. Praktikan, araudi horrek aukera ugari ematen ditu ikasleek DBHko (Bigarren Hezkuntza) graduatu titulua atera dezaten eta Lanbide Heziketan (LH), Batxilergoan eta Unibertsitatean ikasten jarrai dezaten.
|
|
|
Espainiako
hezkuntza sisteman, eskola porrota %30 ingurukoa da dagoeneko
|
|
Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera, 2002 eta 2004 artean Espainiako eskola porrotaren ehunekoa geldituta zegoen, baina 2005etik aurrera zifra igo egin da eta 1,1 puntu igo da, %29, 6ko mugaraino. Datuak “Magisterio” irakaskuntzako egunkari profesionalean argitaratu dira, eta
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren barruan dagoen desberdintasun geografikoa eta sexuaren arabera adierazten dute. Aldeak ez dira oso handiak soilik, hazi egin dira azken urteotan.
|
|
Eskolaurreko eskolatze tasa handia, ikasle irakasle ratioa eta unibertsitate irakaskuntzaren kalitatea dira
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren alderdi positiboenak, Hezkuntzaren Nazioarteko Barometroaren (IE) 2007ko arabera. Txostenaren arabera, Espainiak, oro har, ez du “desberdintasun ikusgarririk” hezkuntzaren arloan 30 herrialde garatuenekin alderatuta.
|
|
25 eta 34 urte bitarteko adin tartean, Espainiako biztanleen %40 joaten da edo unibertsitatera joan da. Ahuleziak Alderdi negatiboen artean, IEko ordezkari nagusiak deitoratu egin zuen Bigarren Hezkuntzan eskola uztearen indize altua,
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren ahulguneetako bat. “Oso arazo larria da, ikasleen% 49k bakarrik gainditzen baitu Bigarren Hezkuntza, ELGEko herrialdeen% 68ren batez bestekoa baino askoz txikiagoa”, esan zuen.
|
|
Hala ere, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan (DBH) eta Haur Hezkuntzan, atzerriko ikasleen ehunekoa txikiagoa da, maila horietan Espainiako ikasgeletan matrikulatutako ikasle guztien% 9,21 eta% 6,7, hurrenez hurren. Zifrak are gehiago murrizten dira derrigorrezko irakaskuntzaren ondokoekin alderatuta,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako Batxilergoko ikasleen %4 bakarrik baita atzerritarra, eta Lanbide Heziketaren kasuan %5, 1era mugatzen baita. Ikasle atzerritarren %82, 5 titulartasun publikoko zentroetan ari da ikasten Espainian, batez ere, atzerriko eskola biztanleriaren hazkundea titulartasun publikoko zentroetan islatu da; izan ere, zentro horietan beste herrialde batzuetako ikasleen %82, 55 ikasten dute, eta ikastetxe pribatu edo itunduetan, berriz, 106.124 ikasle baino ez dira banatzen Espainia osoan (%17, 45).
|
|
Ikasle atzerritarrak gero eta gehiago sartzen dira Espainiako ikasgeletan. Duela hamar urte,
|
Espainiako
hezkuntza sistemak beste herrialde batzuetako 63.000 ikasle hartzen zituen bere ikastetxeetan; gaur egun, berriz, hamar aldiz gehiago, hau da, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen %8, 4 Nondik datoz ikasle horiek. Zein ikastetxetan ikasten dute?
|
2008
|
|
Imagen: CONSUMER EROSKI Iaz, 1.700 ikasle baino gehiago matrikulatu ziren Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketetan, 1990az geroztik ofizialki onartutako ikasketak, Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrari buruzko Lege Organikoak (LOGSE)
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzetan sartu zituenean, eta, ondorio guztietarako, unibertsitateko lizentziatura baten titulazioak parekatu zituen. Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketek lau urteko iraupena dute Lau urteko iraupenarekin, ikasketa horiek hiru modalitatetan banatzen dira:
|
|
Hezkuntza komunitateak baliabide banku oso bat du atzerritarrak
|
Espainiako
hezkuntza sisteman integratzen laguntzeko
|
|
Zer korrespondentzia du
|
Espainiako
hezkuntza sistemarekin zortzigarren gradua amaitu berri duen mutiko kolonbiar batek. Zer material dago erabilgarri haur txinatarrak ikasgeletan integratzeari buruz?
|
|
Logikoki, irakaskuntza berri horiek pixkanaka jarri behar ziren abian; horregatik, Gobernuak, autonomia erkidegoei kontsulta egin ondoren, araudi berria aplikatzeko egutegi bat ezarri zuen, irakaskuntza berrien curriculumak ezartzeko eta aurreko ikasketa planak pixkanaka amaitzeko, hezkuntza administrazioek antolamendu akademiko berria ezartzeko malgutasun tarte nabarmena izan zezaten. Ondoren, Gobernuak emandako errege dekretuen bidez, gutxieneko irakaskuntzak, curriculumen oinarrizko alderdiak eta
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren unibertsitate aurreko ziklo akademikoen egitura finkatu dira. Horrela, ikasturtean, irakaskuntza hauek eman dira, araudi berriaren arabera, eta aurreko antolamenduari dagozkionak desagertu dira:
|
|
Ikastetxez aldatzea: Haur eta Lehen Hezkuntzako etapak
|
Espainiako
hezkuntza sistema publikoan ematen dira Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI) edo Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI); DBH, berriz, Bigarren Hezkuntzako Institutuetan (BHI) ematen da, eta, oro har, horiei atxikita daude. Aldaketa horrek ikasleari mugitzeko askatasun handiagoa ematen dio, irakasleen kontrola ez baita Lehen Hezkuntzan bezain zorrotza eta ikasleari independentzia handiagoa ematen baitzaio.
|
|
Horixe adierazten du Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen (ELGA) azken txostenak: “Education at a Glance 2008″ Goi mailako Hezkuntzak (Unibertsitatea eta Goi Mailako Lanbide Heziketa) jarraitzaile gehiago ditu gure herrialdean; Erdi Mailako Lanbide Heziketak, berriz,
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren ahizpa pobrea izaten jarraitzen du.
|
|
Hasierako Kualifikazio Programen bidez, 16 urtetik gorako gazteek Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionalaren lanbide ziurtagiria lor dezakete, lan merkatuan prestakuntza egokiarekin sartzeko. Halaber, nahi dutenek, programa horiei esker, Bigarren Hezkuntzako Graduatu titulua lor dezakete, eta horrek ikasketak
|
Espainiako
hezkuntza sisteman egiten jarraitzeko aukera emango die.
|
|
Programa horiek Hezkuntzari buruzko Lege Organikoan (LOE) jasotzen dira lehen aldiz, eta Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua lortu ez duten 16 urtetik gorako ikasleentzat dira. Helburua da Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko 1 mailako kualifikazioari dagozkion lanbide gaitasunak lortzea, eta, nahi izanez gero, oinarrizko gaitasunak zabaltzea, ikasketak
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren irakaskuntzetan jarraitu ahal izateko. LOEk ezartzen duen bezala, autonomia erkidegoetako administrazioek antolatu behar dituzte programa horiek akademikoki.
|
|
Gaur egun gure herrialdeko ikastetxe askotan dauden elebitasunetik edo kultura aniztasunetik haratago doaz; Espainian baimenduta dauden 152 ikastetxe atzerritarretako 50.000 ikaslek baino gehiagok
|
Espainiako
hezkuntza sistemako Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako edo Bigarren Hezkuntzako etapak ordezkatzen dituzte eskolatze urteetan, jatorrizko herrialdeko irakaskuntza ofizialei dagozkien ikasketa planekin.
|
|
...funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle
|
Espainiako
hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira.
|
|
Nola funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira. Ikasketak osatzeko, Espainiako hizkuntza eta kultura eta, hala badagokio, autonomia erkidegoetako hizkuntzak irakasten dituzte.
|
|
Espainiako hizkuntza eta kulturaren irakaskuntza osagarri horien curriculuma eta ordutegia Hezkuntza Ministerioak eta gainerako hezkuntza administrazioek finkatzen dituzte, eta geografia eta historiako edukiak jaso behar dituzte, bai Espainiakoak, bai ikastetxea dagoen autonomia erkidegokoak. Eduki horiek sartzeak erraztu egiten du ikastetxe horietako ikaslea ikasketa planaren edozein unetan
|
Espainiako
hezkuntza sistemara itzultzea, derrigorrezko mailetan ez baitu inolako aitorpenik edo homologaziorik eskatzen. Beren herrialdeetako legeriak ikastetxeak sortzeko eskatzen dituen baldintzak bete behar dituzte.
|
2009
|
|
Hori besterik ez zaie behar urtero etxetik That’s English hezkuntza programaren bidez ingelesa eroso ikastea aukeratzen duten 35.000 ikasle baino gehiagori. Urrutiko ikaskuntza mota hori
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzen zati da, eta Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak garatu eta gainbegiratzen du, autonomia erkidegoen, TVEren, BBCren eta BBVAren laguntzarekin.
|
|
Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko ezagutza trukeak protagonismo handia hartuko du
|
Espainiako
hezkuntza sisteman.
|
|
Proiektua ez da irakasgai berri gisa eratuko, eta ez da ebaluagarria izango; aitzitik, DBHko zenbait zati eta irakasgaitan modulu espezifikoak sartuko dira, gazteak oinarrizko kontzeptuak ulertzeko gai izan daitezen, hala nola finantza arriskuak, hipoteka baten kontratazioa eta funtsa, kontu korronteak, kreditu txartelak, pentsio planak edo ekintza bat zer den, interes tasak nola aldatzen eta aplikatzen diren, balore merkatuaren oinarrizko funtzionamendua eta langabezia egoerari nola aurre egiten zaion. Ángel Gabilondok nabarmendu zuen garrantzitsua dela
|
Espainiako
hezkuntza sisteman Finantza Hezkuntzako Plan bat ezartzea, gazteei “hipoteka, kontu korronte edo ekintza bat zer den jakiteko eta ulertzeko. Ekonomiaren eta finantzen mundu beharrezko eta konplexuari aurre egiteko prest egoten laguntzea”.
|
|
Proba hori Boloniako Prozesuaren oinarrien arabera diseinatutako ikasketetara egokitzeko aurreikusita dago. Ohiko bidetik sartzen diren ikasleentzat da, hau da,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako batxilergoko ikasketak arrakastaz gainditu dituztenentzat. Ikasketak utzi zituztenek hiru sarbide dituzte adinaren arabera Hori ez da gure herrialdean unibertsitario bihurtzeko bide bakarra.
|
2010
|
|
Denak bat datoz esatean 13 urte bitartekoen artean “denbora tarte handiegia dagoela, eta ez duela behar bezala islatzen pertsonaren prestakuntzaren bilakaera”. Aldaketa berriei esker, pelikulak talde homogeneoagoentzat sailkatu ahal izango dira heldutasun mailan, eta horiek bat datoz
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren etapa desberdinekin. Europako herrialde gehienetan ezarritako kategorietara eta bideojokoen sektorean erabilitakora ere egokitzen dira.
|
|
Ikasturtean zehar, egoitzek jarduera plan bat garatzen dute, ikasleak ohitura pertsonal eta sozialetan prestatzeko eta beren heldutasuna sendotzeko, familiei hezkuntza orientazioa emateko eta oinarrizko prestakuntza ikasketa, aisia, kultura edo kirol jarduerekin osatzeko. Nor sar daiteke Hasiera batean, eskola egoitzak eta etxe eskolak lehentasunez
|
Espainiako
hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzetako ikasleentzat dira: lehen eta bigarren hezkuntzakoentzat.
|
|
|
Espainiako
hezkuntza sistemak kirol teknikarien bost titulu berri eta goi mailako kirol teknikarien hiru titulu berri ditu, kirol urpekaritza, hipika eta bela modalitateei lotuak. Zortzi titulu berri horiek, bost errege dekretutan jasoak, azken Ministroen Kontseiluan onartu ziren, Angel Gabilondo Hezkuntza ministroak proposatuta.
|
|
Azken bi hamarkadetan, kirol irakaskuntzak asko aldatu dira gure herrialdean. Lehen federazio nazionaletan ematen zen prestakuntza hori, Kirol Kontseilu Gorenak gainbegiratuta, gaur egun
|
Espainiako
hezkuntza sisteman integratuta dago, araubide bereziko irakaskuntzetan, eta horrek gainerako hezkuntza tituluen balio akademiko eta profesional bera ematen die titulazioei. Jarduera fisikoa eta kirola sektore garrantzitsua dira ondorio ekonomikoetarako, eta dinamismo handia dute Araubide Bereziko Kirol Irakaskuntzak Antolatzeko Errege Dekretuak, prestakuntza hori arautzen duenak, aitortzen du jarduera fisikoa eta kirola sektore garrantzitsua direla ondorio ekonomikoetarako, eta dinamismo handia duela.
|
2011
|
|
Horiek, besteak beste, izapide horiek egiteko berehalakotasuna eta segurtasuna bermatzen dituztelako baloratzen dira. Arreta orokorra Hezkuntza Ministerioan telefono zenbakia da Hezkuntza Ministerioak hezkuntza arloko izapide orokorrak ebazteko eta zehazteko herritarren eskura jartzen duen telefono bidezko arreta zenbaki nagusia, hala nola, atzerriko tituluak homologatzeko, baliozkotzeko edo onartzeko aldez aurreko hitzordua eskatzea, homologazio agiri eta egiaztagiriei buruzko informazioa lortzea, edo
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren maila eta erregimenari buruzkoa, besteak beste. Hezkuntza Ministerioak telefono linea bat du izapide orokorrak ebazteko Astelehenetik ostiralera, 9:00etatik 17:30era, eta larunbatetan, 9:00etatik 14:00etara.
|
|
6 Titulu ofizialak lor daitezke? Etxean hezten diren haurrek
|
Espainiako
hezkuntza sistemako titulazio ofizialak eskuratzeko hainbat aukera daude: Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006) ezartzen duen bezala, hezkuntza administrazioek hezkuntza sisteman berandu sartzen diren ikasleen eskolatzea bermatu behar dute, eta beren adinerako, ezaugarrietarako eta aldez aurreko ezagutzetarako egokiena den ikastaroan sartu.
|
2012
|
|
Hala ere, argitu zuen proiektu hori ez dela “presakoa” bere sailarentzat, eta Ministerioak beste gai “beharrezkoago” batzuei heldu behar diela. Estatu idazkariak
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren “zurruntasuna” kritikatu zuen, non “ikasle guztiek ibilbide bera egin behar baitute”, eta hezkuntza emaitza onenak dituzten herrialde gehienek “malgutasun handiagoa” dutela nabarmendu zuen. “Ikasle bakoitzaren asmoen eta beharren arabera, ibilbide batetik bestera bideratzen da eta bere potentzial guztia garatzen da”, gehitu zuen Gomendi ek.
|