Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 234

2000
ESPAINIAKO Hezkuntza Sailak aurrera eraman nahi du ertaineko ikasgai gutxienekoen erreforma. Erreformak Matematika, Historia eta Gaztelania ikasgaien edukiak eta gutxieneko ikas orduak gehitu nahi ditu.
‎2.2 Espainiako hezkuntza sistema nazionala (XIX. mendea) 41
‎2.2 ESPAINIAKO HEZKUNTZA SISTEMA NAZIONALA (XIX. MENDEA)
‎bata, 1812ko Cadiz-ko Konstituzioa, eta bestea, 1857ko Moyano legea. Lehenengoa abiapuntutzat harturik, Espainiako hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesuaren aurreneko urratsak aztertzeari ekingo diogu.
‎Beste era batera esanda, konstituzioarekin Estatuak sortu zuen antolakuntza sozio-politiko berriak aldi berean Estatuaren hezkuntza politikaren sorrera ekarri zuen110 Puelles ek111 dioen moduan, Cadiz-ko Konstituzioak, gero aipatuko ditugun Quintana-ren. Informe? delakoarekin eta 1814ko lege proiektuarekin batera, Espainiako hezkuntza sistema nazionalaren sorburuen iturria osatu zuen.
‎Baina, zalantzarik gabe, garai hartako momenturik interesgarriena 1838ko oinarrizko irakaskuntzari buruzko legea dugu159 Aurrekoaren bide berdina jarraitzen zuela eta 1821ko. Reglamento, aren printzipio nagusiak jasotzen zituela esan daiteke (estatalizazioa, zentralizazioa, uniformizazioa mailak, curriculuma, ikuskaritza..., etab.), baina, nahiz eraginkortasunaren aldetik oso arrakastatsua izan ez160, bere garrantzia honetan datza: Espainiako hezkuntza sistema nazionalaren zutabea izango zen Moyano legeak bere egingo zuen. Bestalde, lege horrek gizartearen modernotze prozesuan hezkuntza sistema eraikitzeko emandako urratsa pixkanaka finkatzen ari zen Estatu burgesaren sendotzean guztiz garrantzitsua izan zela ikusteko adibide aparta eskaintzen digu.
2001
‎* Eskolako materiala eskuratzeko Espainiako Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak ematen dituen dirulaguntzak
‎ikasturte akademiko honetarako, Espainiako Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak 650.000 dirulaguntza izendatu ditu, bete beharreko hezkuntza mailetako (Lehen Mailako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako) liburuak eta material didaktikoa eskuratzeko.
‎Sarearen berrikuntza pedagogikoa ‘Sareko hezkuntza’ akordiotik sortu zen. Akordio hori Espainiako hezkuntza komunitatea osatzen duten ia erakunde guztiek sinatu zuten, Hezkuntza Ministerioa, autonomia erkidegoak, sindikatuak eta elkarteak barne, Estatu osoko lehen eta bigarren hezkuntzako ikastetxeetan teknologia berriak sartzea eta erabiltzea errazteko. “Educared” programak bere webgunea (www.educared.net) du tresna nagusi.
‎Iazko uztailean Arabako PPk Kongresua ospatu zuen, eta bertan izan zen Espainiako Hezkuntza Ministroa, Pilar del Castillo. Okasioa baliatuz EAEko testuliburuak kritikatu eta zera aldarrikatu zuten, Madrilgo Gobernuak onartu behar lituzkeela testuliburuak eta ikastetxeko klaustroak ez duela testulibururik hautatu behar, horrela ikastetxeari bere autonomia pedagogikoa murriztuz.
2002
‎Esan bezala, zortzi antzokik laguntzen dute «Artez» eta Eusko Jaurlaritzaren, Bizkaiko eta Gipuzkoako Foru Aldundien, BBKren eta Espainiako Hezkuntza eta Kultura ministerioaren babesa ere badute. Dena den, harpidedunak dira euren diru iturri nagusia.1.000 harpidedun inguru dituzte.
‎Osasun zientzietako bekadunen finantzaketa honelaxe dagobanatuta: Espainiako Hezkuntza Ministeriotik %19, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailetik %12, 6 eta EHU/ UPVtik %21, 2 Horretaz aparte, doktorego ondokobekadunak ere badaude. Azken horiek ez dira inongo zerrenda ofizialetan agertzenunibertsitatean.
‎Erakundeak erakunde horren barruan dituen ezaugarri bereziak azaldu zituen. Biek esan zuten Espainiako hezkuntza maila hobetu egin dela azken urteetan, baina Sweetek gogorarazi zuen Espainia dela gazteen langabezia tasa handiena duen herrialdea (ELGEko herrialdeetako batezbestekoa halako bi), eta gazteek denbora gehiago behar dutela enplegu egonkorra aurkitzeko, bost urte. Horregatik, Sweet irakasleak interesgarritzat jo zuen Kalitateari buruzko Legeari buruzko eztabaida.
2003
‎1970eko Espainiako Hezkuntzaren Lege Orokorra zelakoak hamalau urte arte ezarri zuen Oinarrizko Heziketa Orokorra (OHO). Ordura arte, derrigorrezko hezkuntzak bederatzi urte bete arte zirauen.
Espainiako Hezkuntza Ministerioak 2002 urteko lan editorialik hoberenari emaniko Sari Nazionalaren titular den Jaume Vallcorbak Bartzelonako Muntaner kaleko bulegoan hartu gaitu.
‎86 Frantziako eta Espainiako hezkuntza sistemen sorreraz ikus I. Zabaleta Imaz (2000, bereziki 29 84orr.).
‎Diru-laguntzak eskatzeko bidalitako eskutitzean, UEUk kultura elkarteetatik jasotako babesa azpimarratu zen, bereziki Euskaltzaindiarena. Horretaz gain, Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren baimena zutela adierazi zen, eta honela definitu ziren UEUren helburuak:
‎Duela hamar urte ia ez ziren iristen milaren erdialdera, iaz Espainian beste herrialde batzuetako ia 300.000 ikaslek egin zituzten ikasketak, hau da, ikasleen %4, 5ek. Lehen kalkuluen arabera, aurten 100.000 gehiago sartuko dira Espainiako hezkuntza sisteman. Madrilen eta Balearretan, kanpoko ikasle gehien dituzten erkidegoak eskola zentsuaren %8, 9 eta %8, 7 izan ziren.
‎Hezkuntza sistema Testuinguru horretan, ezinbestekoa da Espainiako egungo hezkuntza sistemara begiratzea, absentismo eta eskola porrotaren indize handiaren oinarri gisa. Nahiz eta ikastetxe bakoitzak absentzien kontrol berezia eskaintzen duen, gutxi asko zorrotza, asistentzien defizit orokorrak Espainian hezkuntza aldatu beharra adierazten du. Hezkuntza eta Kultura Ministerioak dio Irakaskuntzaren Kalitateari buruzko Legeak (LOCE) ekarriko duela absentismoa murriztea, eta, Gobernuaren iritziz, horrek eskola porrota murriztea ekarriko duela.
‎130.000 ikasle inguru daude Espainian hezkuntza premia bereziak dituzten ikasle gisa
‎Ministroen Kontseiluak bi errege dekretu berri onartu zituen atzo Batxilergoan ikasitakoa baliozkotzeko eta Unibertsitatera sartzeko. Horrela, Espainiako Hezkuntza osatuko duten neurri askoren atzerako kontaketa hasten da, hala nola ikasturte errepikapena, errekuperazio azterketak (irailean edo ekainean), prestakuntza ibilbideak sortzea edo errebalida. Onetsitako dekretu berriek, funtsean, Batxilergo osoan (PGB) ikasitakoa ebaluatzeko proba bat ezartzen dute ikastetxeetatik kanpo, batxilergoko titulua lortzeko baldintza gisa, eta unibertsitateko ikasketak egiteko aukera emango du.
2004
‎Hainbat geroago ekarriko zituzten Espainiako Konstituzioa (1978), Euskal Erkidegoko Autonomia Estatutua (1979), eta Nafarroarako Foru Hobekuntza (1982) esate baterako. Nobela hau ulertzeko, egin kontu Mikel Zaratek ez zuela ezagutu ez hezkuntzako A, B eta D hizkuntza eredurik, ez Euskal Irrati Telebista publikorik, ezta bera hil eta justu hamar egun geroago Espainiako Hezkuntza Ministerioak, euskara euskal irakaskuntza sisteman sartzea arautuz, publikatu zuen Elebitasun Dekretua ere. Hau da, kultura, politika eta gizartearen arlo askotan normaltzat joten ditugun eguneroko hainbat askatasun, arau eta erakunde ez ziren ezer.
Espainiako Hezkuntza Ministerioan hainbat kargu bete ditu eta nazioarteko zenbait elkartetako kide da.
‎Chaval.es Espainiako Hezkuntza Ministerioak eginiko esteka bilduma, haurrek ur seguruetan barrena nabiga dezaten eta nabigazioari ahalik eta zuku gehien atera diezaioten.
‎Espezialitate nagusitzat Ikaskuntza eta bere komunikazio kodeak dauzkaten hamaika eskuliburu, saiakera eta azterlanen egile honek zuzendu zuen Aprender en la familia y en la escuela idazlanagatik, Espainiako Hezkuntza Ministerioak Hezkuntzako Ikerkuntza eta Berrikuntza Sari Nazionala eman zion.
‎Legez uste dut posible litzatekeela. Horretarako Espainiako Hezkuntza ministerioak ezarri dituen oinarrizko espainiar edukiak europar atalean sartu lirateke, eta EAEri edukien %45a finkatzeko aitortzen zaion eskumena gainerako europar historia osatzeko eta euskal historia gehitzeko erabil liteke. Jakina horrek historialari trebeen moldapen lana eskatuko luke, eta halaber %45eko kuota errespetatu ahal izateko, euskal administrazioak ezarriko lukeenez europar atalaren zati handi bat, euskal atalaren portzentaia urrituz egin litzateke hori (europar edukien faboretan).
‎Jakina horrek historialari trebeen moldapen lana eskatuko luke, eta halaber %45eko kuota errespetatu ahal izateko, euskal administrazioak ezarriko lukeenez europar atalaren zati handi bat, euskal atalaren portzentaia urrituz egin litzateke hori (europar edukien faboretan). Suposatuz, beti ere, Espainiako Hezkuntza ministerioak ez lukeela EAEko hezkuntza saila salatuko espainiar edukiak europar atal batean sartzeagatik (eta Espainia eta Euskal Herriko historia ikasgaia zena Europa eta Euskal Herriko historia bihurtzeagatik).
‎EAEko eta orobat Hego Euskal Herriko hezkuntza sistema Espainiakoaren baitan txertaturik dago. Horrek esan nahi du printzipioz hezkuntzaren eskumena EAEri dagokiola, baina oinarri orokorrak Espainiako Hezkuntza Ministerioak finkatzen dituela, eta ondoren, horien gainean, autonomia erkidegoak bere eduki propioak erantsi ditzakeela. Konkretuki hizkuntza propiodun erkidego autonomoei (Katalunia, Galizia, Valentzia, EAE, Nafarroa...) hezkuntzako edukien %45eko portzentaia finkatzeko aukera ematen die legeak, eta gainerako %55a Estatuak ezartzen du.
2005
‎Hego Euskal Herrian liburutegi bakoitzeko liburuzain bat dago batez beste (1' 26 EAEn eta 0' 85 Nafarroan), estatistiken arabera. Espainiako Hezkuntza Ministerioak orain lau urte kaleratu zuen txostenaren arabera, 2000 urtean Hego Euskal Herrian 379 liburutegi publiko zeuden (10 urte lehenago, 214). Biztanleko Estatuko batez bestekoa baino liburu gehiago zituzten gureek:
‎Europako Batasunak egokitzapenak eskatzen ditu eta hala egiteko Espainiako Hezkuntza Ministerioak duen proposamen bat horixe da, Euskal Filologia titulazio moduan desagerraraztea. Unibertsitate sistema bateratzeko Europako Batasunak estatuei eskatu die titulazio mapa 2010 erako prestatzeko.
‎Unibertsitate sistema bateratzeko Europako Batasunak estatuei eskatu die titulazio mapa 2010 erako prestatzeko. Espainiako Hezkuntza Ministerioko Gizarte Zientzien Azpibatzordeak titulazio banaketa hau proposatu du: Espainiako Hizkuntza eta bere Literatura, Filologia Klasikoa (Latina eta Greziera), Ekialdeko Hizkuntzak eta Kulturak eta Europako Hizkuntza eta Literatura Modernoak.
‎Zaletasunei dagokienez, Espainiako Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioaren lehen txostenaren arabera (bertan, irakaskuntzaren kalitatea balioztatzeko, Ministerio horren metodo berriari heldu zaio) espainiar ikasleen %65ek kirola futbola, judoa eta gimnasia erritmikoa dira ikasleek gehien eskatzen dituztenak praktikatzen dute; %17k informatika aukeratzen du eskolaz kanpo lantzeko, %15ek dantza klasikoa eta %35ek hizkuntzak (ing...
Espainiako hezkuntza gastua Europako batez bestekoarekin berdintzea du helburu Gobernuak
‎María Jesús San Segundo Hezkuntza eta Zientzia ministroak uste du BPGaren gaineko Espainiako hezkuntza gastua Europako batezbestekora hurbiltzen saiatu behar dela, “erreferente logikoa” baita, eta hori administrazio guztien artean adostu da, baita hori lortzeko epea ere. Espainiako BPGren gaineko gastua %4, 9tik %4, 4ra jaitsi zen azken urteotan; Eurostaten datuen arabera, Europako batez bestekoa %4, 9koa da.
‎Era berean, Beltránek gogorarazi zuen UCLM aitzindaria izan zela duela bi urte helburu hori duen hitzarmena sinatu zuenean, “nahiz eta oraindik abian jarri ez den”, aitortu zuen. Hala ere, Amnistia Internazionalak Espainian duen zuzendariak esan zuen Espainiako hezkuntza sistemaren erreforman “irakasgai hori Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan eta Unibertsitatean sartzea”. Bestalde, Beltránek munduko giza eskubideen egungo egoera azaldu zuen bere hitzaldian.
‎Beste muturrean Frantzia, Alemania eta Grezia daude. Espainiako hezkuntza sisteman, 10 urte eta erdian, ikasleen batez besteko iraupena txikienetakoa da. Beste ahulgune bat hezkuntza gastua da.
‎Eskola publiko askotan ikasle etorkinak edo ijitoak “bereziki handiak” direnez, “ghetto eta aukera desberdintasuneko arazoa” sortzen da Espainiako hezkuntza sektorean. Aste honetan Europako Parlamentuan aurkeztu den Arrazakeriaren eta Xenofobiaren Europako Behatokiaren (EUMC) urteko azken txostenak dio.
2006
‎Txosten baten arabera, Espainia hezkuntza emaitza okerrenak dituzten Europako herrialdeen taldean dago
‎Europako egungo hezkuntza sistemak lehiakortasunaren, gaitasun ekonomikoaren eta bikaintasun zientifikoaren alde daude. Kontinenteko irakaskuntza eredu batzuen azterketa konparatibo batek dioenez, hauek dira Espainiako hezkuntza sistemaren erronka nagusiak: etorkinen integrazioa, Lanbide Heziketako ikasketak sendotzea eta eskola porrotaren eta uztearen aurkako borroka.
‎Hezkuntza Sailak egoera hori nola konpondu aztertzen du," Espainiako hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat"
‎Gaur egun, bi lantalde sortu dira Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren eta autonomia erkidegoen artean, egoera hori nola konpondu aztertzeko. “Hor dugu Espainiako hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat”, adierazi zuen Tianak “2005eko Hezkuntzaren Egoera. ELGAren adierazleak”.
2007
‎Horretaz ohartarazi nahi dute gero eta ahots gehiagok. Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak, konparazio baterako, Zientziaren Urtea izendatu du 2007, eta hamaikatxo ekitaldi antolatu horren kariaz. Zientzia hurbildu nahi diote jendeari, eta batik bat gazteei.
Espainiako Hezkuntza Ministerioak ikasgai berri bat ezarri nahi du Batxilergoan: Mundu Garaikiderako Zientziak.
‎Beste alor batzuetan gertatzen den antzera, hemen ere bi proposamen daude mahai gainean, eta horrek jendartean zegoen nahasmena areagotu du. Isabel Zelaa PSE EEko Hezkuntza arduradunak EAEko Hezkuntza Sailak aurkeztutako curriculumaren inguruan esandakoak eztabaidari argia jaurtitzen diolakoan nago.Zelaak txalotu du Hezkuntza Sailaren proposamena Espainiako Hezkuntza Lege Organiko LOEri eta legaltasunaren printzipioari egokitu zaiolako. Pozgarria iruditu zaio zirriborroak ez jasotzea Euskal Herria bi estatutan banatuta dagoela dioen aipamenik.
‎Lege horren arabera, hezkuntza zerbitzu publikoa zen, eta estatua arduratu behar zen batez ere hezkuntza hori eskaintzeaz. Hori gorabehera, legeak Espainiako hezkuntza sistemaren izaera mistoa aitortu eta sendotu zuen. Ildo horretatik, legeak aukera eman zien estatukoak ez ziren zentroei, derrigorrezko mailetan doako eskola postuen eskaintzan parte hartzeko, estatuaren laguntza ekonomikoaren truk.
‎Labur zurrean esanda, Hezkuntzarako Eskubidea arautu duen Lege Organikoaren xedea da Espainiako hezkuntza sistemaren oinarrizko eremuak eguneratu eta arrazionalizatzea, konstituzio aginduan ezarritakoarekin oso osoantasuna bateratzea. Orobat, lege honek ga bat etorriz.
‎Bestalde, proiektua aurrera eramateko, honako erakunde hauen babesa dute: Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza eta Industria, Merkataritza eta Turismo sailak, Bizkaiko Foru Aldundia eta Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa.
‎Irakaskuntzaren Lege Organikoak (LOE), datorren ikasturtetik aurrera Espainiako hezkuntza sistema berrituko duen araudiak, hainbat bide ezarri nahi ditu ahalik eta ikasle gehienek titulu ofizial bat lor dezaten. Praktikan, araudi horrek aukera ugari ematen ditu ikasleek DBHko (Bigarren Hezkuntza) graduatu titulua atera dezaten eta Lanbide Heziketan (LH), Batxilergoan eta Unibertsitatean ikasten jarrai dezaten.
‎Imagen: Jonathan Rees Osasunerako Hezkuntza Espainiako hezkuntza erreformaren alderdi berritzaileenetakotzat jo da. Urteetan zehar, ikuspegi ideologikoa eta metodologikoa aldatu egin da, osasunaren kontzeptu beraren bilakaeraren ondorioz:
Espainiako hezkuntza sisteman, eskola porrota %30 ingurukoa da dagoeneko
‎Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera, 2002 eta 2004 artean Espainiako eskola porrotaren ehunekoa geldituta zegoen, baina 2005etik aurrera zifra igo egin da eta 1,1 puntu igo da, %29, 6ko mugaraino. Datuak “Magisterio” irakaskuntzako egunkari profesionalean argitaratu dira, eta Espainiako hezkuntza sistemaren barruan dagoen desberdintasun geografikoa eta sexuaren arabera adierazten dute. Aldeak ez dira oso handiak soilik, hazi egin dira azken urteotan.
‎Eskolaurreko eskolatze tasa handia, ikasle irakasle ratioa eta unibertsitate irakaskuntzaren kalitatea dira Espainiako hezkuntza sistemaren alderdi positiboenak, Hezkuntzaren Nazioarteko Barometroaren (IE) 2007ko arabera. Txostenaren arabera, Espainiak, oro har, ez du “desberdintasun ikusgarririk” hezkuntzaren arloan 30 herrialde garatuenekin alderatuta.
‎25 eta 34 urte bitarteko adin tartean, Espainiako biztanleen %40 joaten da edo unibertsitatera joan da. Ahuleziak Alderdi negatiboen artean, IEko ordezkari nagusiak deitoratu egin zuen Bigarren Hezkuntzan eskola uztearen indize altua, Espainiako hezkuntza sistemaren ahulguneetako bat. “Oso arazo larria da, ikasleen% 49k bakarrik gainditzen baitu Bigarren Hezkuntza, ELGEko herrialdeen% 68ren batez bestekoa baino askoz txikiagoa”, esan zuen.
‎Hala ere, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan (DBH) eta Haur Hezkuntzan, atzerriko ikasleen ehunekoa txikiagoa da, maila horietan Espainiako ikasgeletan matrikulatutako ikasle guztien% 9,21 eta% 6,7, hurrenez hurren. Zifrak are gehiago murrizten dira derrigorrezko irakaskuntzaren ondokoekin alderatuta, Espainiako hezkuntza sistemako Batxilergoko ikasleen %4 bakarrik baita atzerritarra, eta Lanbide Heziketaren kasuan %5, 1era mugatzen baita. Ikasle atzerritarren %82, 5 titulartasun publikoko zentroetan ari da ikasten Espainian, batez ere, atzerriko eskola biztanleriaren hazkundea titulartasun publikoko zentroetan islatu da; izan ere, zentro horietan beste herrialde batzuetako ikasleen %82, 55 ikasten dute, eta ikastetxe pribatu edo itunduetan, berriz, 106.124 ikasle baino ez dira banatzen Espainia osoan (%17, 45).
‎Ikasle atzerritarrak gero eta gehiago sartzen dira Espainiako ikasgeletan. Duela hamar urte, Espainiako hezkuntza sistemak beste herrialde batzuetako 63.000 ikasle hartzen zituen bere ikastetxeetan; gaur egun, berriz, hamar aldiz gehiago, hau da, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen %8, 4 Nondik datoz ikasle horiek. Zein ikastetxetan ikasten dute?
2008
‎Funtsean, aldaketa gehienek Bigarren Hezkuntzari eta Batxilergoari eragin diete, eta Lehenengo Hezkuntza egonkorrago mantendu da. Dena dela, Espainiako Hezkuntza Sistema beste une historiko batean diseinatutakoa da, eta baloreen eta ezagutzen transmisioan oinarritzen da. Hori dela eta, ez da gai sortzen diren behar berriei erantzuteko, eta beraz, ezinbestekoa da irakaskuntzaren helburuak berriz erabakitzea eta metodoak berritzea.
Espainiako Hezkuntza Ministerioak eman dituen datuen arabera, unibertsitate aurreko adinean, 140.000 ikaslek jasotzen dute egun laguntza berezia, bai ezintasun fisiko edo psikikoa dutelako, mugitzeko ezintasuna dutelako, jarrera arazo larriak dituztelako edo neurriz gain dohatuak daudelako.
‎Horregatik, ikasle horiei zuzendutako laguntzak ematen ditu urtero Espainiako Hezkuntza Ministerioak.
Espainiako Hezkuntza Ministerioak 100 euro emango dizkie baldintzak betetzen dituzten familiei, liburuak eta ikasmateriala erosteko (200 euro Batxilergoa eta Lanbide Heziketa egiten ari direnentzat), eta ikasle egoitzaren batean bizi behar dutenei, 1.760 euro arteko laguntza emango die.
‎Hiru bilkura eduki ditut Espainiako Hezkuntza Ministerioko ordezkariekin, errektore askorekin, baina jaramonik ez.
‎Beraz, Azkuek Diputazioa bere autoritatea katedratik kanpo ere bermatzeko erabili nahi izan bazuen ere, korporazio probintzialak ez zion kasurik egin. Diputazioarentzat hezkuntzako testuliburu ofizialak Espainiako hezkuntza sistemako ohikoak ziren, ez euskarazkoak (arazoa ez baitzen Azkueren Izkindeko euskara ona ala txarra izatea, baizik euskara izatea). Beraz Azkueri katedrako irakasle izateak botere bat ematen bazion ere, botere horrek ez zeukan inolako babes ofizialik Institututik kanpo.
‎Ikerketaren lehen urteetan Espainiako Hezkuntza eta Kultura Ministerioaren beka izan nuen, baita ondoren EHUk euskarazko tesiak sustatzeko emandako dirulaguntza xume baina ezinbestekoa ere.
‎Imagen: CONSUMER EROSKI Iaz, 1.700 ikasle baino gehiago matrikulatu ziren Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketetan, 1990az geroztik ofizialki onartutako ikasketak, Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrari buruzko Lege Organikoak (LOGSE) Espainiako hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzetan sartu zituenean, eta, ondorio guztietarako, unibertsitateko lizentziatura baten titulazioak parekatu zituen. Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketek lau urteko iraupena dute Lau urteko iraupenarekin, ikasketa horiek hiru modalitatetan banatzen dira:
‎Hezkuntza komunitateak baliabide banku oso bat du atzerritarrak Espainiako hezkuntza sisteman integratzen laguntzeko
‎Zer korrespondentzia du Espainiako hezkuntza sistemarekin zortzigarren gradua amaitu berri duen mutiko kolonbiar batek. Zer material dago erabilgarri haur txinatarrak ikasgeletan integratzeari buruz?
‎Logikoki, irakaskuntza berri horiek pixkanaka jarri behar ziren abian; horregatik, Gobernuak, autonomia erkidegoei kontsulta egin ondoren, araudi berria aplikatzeko egutegi bat ezarri zuen, irakaskuntza berrien curriculumak ezartzeko eta aurreko ikasketa planak pixkanaka amaitzeko, hezkuntza administrazioek antolamendu akademiko berria ezartzeko malgutasun tarte nabarmena izan zezaten. Ondoren, Gobernuak emandako errege dekretuen bidez, gutxieneko irakaskuntzak, curriculumen oinarrizko alderdiak eta Espainiako hezkuntza sistemaren unibertsitate aurreko ziklo akademikoen egitura finkatu dira. Horrela, ikasturtean, irakaskuntza hauek eman dira, araudi berriaren arabera, eta aurreko antolamenduari dagozkionak desagertu dira:
‎Ikastetxez aldatzea: Haur eta Lehen Hezkuntzako etapak Espainiako hezkuntza sistema publikoan ematen dira Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI) edo Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI); DBH, berriz, Bigarren Hezkuntzako Institutuetan (BHI) ematen da, eta, oro har, horiei atxikita daude. Aldaketa horrek ikasleari mugitzeko askatasun handiagoa ematen dio, irakasleen kontrola ez baita Lehen Hezkuntzan bezain zorrotza eta ikasleari independentzia handiagoa ematen baitzaio.
‎Horixe adierazten du Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen (ELGA) azken txostenak: “Education at a Glance 2008″ Goi mailako Hezkuntzak (Unibertsitatea eta Goi Mailako Lanbide Heziketa) jarraitzaile gehiago ditu gure herrialdean; Erdi Mailako Lanbide Heziketak, berriz, Espainiako hezkuntza sistemaren ahizpa pobrea izaten jarraitzen du.
‎Hasierako Kualifikazio Programen bidez, 16 urtetik gorako gazteek Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionalaren lanbide ziurtagiria lor dezakete, lan merkatuan prestakuntza egokiarekin sartzeko. Halaber, nahi dutenek, programa horiei esker, Bigarren Hezkuntzako Graduatu titulua lor dezakete, eta horrek ikasketak Espainiako hezkuntza sisteman egiten jarraitzeko aukera emango die.
‎Programa horiek Hezkuntzari buruzko Lege Organikoan (LOE) jasotzen dira lehen aldiz, eta Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua lortu ez duten 16 urtetik gorako ikasleentzat dira. Helburua da Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko 1 mailako kualifikazioari dagozkion lanbide gaitasunak lortzea, eta, nahi izanez gero, oinarrizko gaitasunak zabaltzea, ikasketak Espainiako hezkuntza sistemaren irakaskuntzetan jarraitu ahal izateko. LOEk ezartzen duen bezala, autonomia erkidegoetako administrazioek antolatu behar dituzte programa horiek akademikoki.
‎Gaur egun gure herrialdeko ikastetxe askotan dauden elebitasunetik edo kultura aniztasunetik haratago doaz; Espainian baimenduta dauden 152 ikastetxe atzerritarretako 50.000 ikaslek baino gehiagok Espainiako hezkuntza sistemako Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako edo Bigarren Hezkuntzako etapak ordezkatzen dituzte eskolatze urteetan, jatorrizko herrialdeko irakaskuntza ofizialei dagozkien ikasketa planekin.
‎...funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira.
‎Nola funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira. Ikasketak osatzeko, Espainiako hizkuntza eta kultura eta, hala badagokio, autonomia erkidegoetako hizkuntzak irakasten dituzte.
‎Nola funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira. Ikasketak osatzeko, Espainiako hizkuntza eta kultura eta, hala badagokio, autonomia erkidegoetako hizkuntzak irakasten dituzte.
‎Espainiako hizkuntza eta kulturaren irakaskuntza osagarri horien curriculuma eta ordutegia Hezkuntza Ministerioak eta gainerako hezkuntza administrazioek finkatzen dituzte, eta geografia eta historiako edukiak jaso behar dituzte, bai Espainiakoak, bai ikastetxea dagoen autonomia erkidegokoak. Eduki horiek sartzeak erraztu egiten du ikastetxe horietako ikaslea ikasketa planaren edozein unetan Espainiako hezkuntza sistemara itzultzea, derrigorrezko mailetan ez baitu inolako aitorpenik edo homologaziorik eskatzen. Beren herrialdeetako legeriak ikastetxeak sortzeko eskatzen dituen baldintzak bete behar dituzte.
‎Britainia Handiko ikastetxeak British Council ek jasotzen duen moduan, 18.500 ikaslek baino gehiagok Britainia Handiko 53 ikastetxetako gelak hartzen dituzte, eta horietako hiru ikasle atzerritarrei bakarrik zuzenduta daude. Gehienak Espainiako Eskola Britainiarren Elkarte Nazionalekoak dira (NABSS), 1978an sortua Espainian hezkuntza britainiarra sustatu, mantendu eta defendatzeko; ikastetxe horietan ematen diren irakaskuntzak Britainia Handiko Curriculum Nazionalean jasotakoak dira, eta Espainiako hizkuntza eta kultura irakaskuntzekin osatzen dira. Britainia Handiko Espainiako 24 ikastetxetan, ikasleek hezkuntza osoa jaso dezakete hiru urtetik 18 urtera bitartean.
‎Alemaniako ikastetxeak Alemaniak Espainian duen enbaxadak 10 ikastetxe alemaniar gisa sailkatzen ditu Espainian, baina horietako bi, Sevillako" Alberto Durero" ikastetxe alemana eta Donostiako" San Alberto Magno" ikastetxe espainiarrak dira, eta arreta berezia ematen diote germaniar hizkuntzaren irakaskuntzari. Gainerakoak 6.000 ikasle baino gehiago hartzen ditu, Espainiako Hezkuntza Ministerioak homologatuak eta Alemaniako Errepublika Federaleko (KMK) Kultura eta Hezkuntza Ministroen Konferentziak ofizialki onartutakoak dira, eta horien ikuskaritzaren mende daude. Ikastetxe hauek Alemanian duten hezkuntza sistemak honako hauek biltzen ditu:
‎Haur Hezkuntza (Kindergarten), 3 eta 5 urte bitartekoak, Lehen Hezkuntza (Grundschule), 6 eta 9 urte bitarteko lau ikasturte eta Bigarren Hezkuntza, 10 eta 17 urte bitarteko zortzi, Bigarren Hezkuntzan egituratuak (5 mailatik 10.era) eta II. Bigarren Hezkuntza (11 eta 12 ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak), eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak, eta hurrengo ikasturteak. Amerikako ikastetxeak Espainian, unibertsitateaz kanpoko 10 ikastetxe daude, Estatu Batuek egiaztatuak eta Espainiako Hezkuntza Ministerioak baimenduak: bi Katalunian, Madrilen eta Murtzian, eta bat Valentzian, Kanarietan, Bizkaian eta Andaluzian.
2009
‎urtean, BDECA Sarea sustatu zuen Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak; funtsean, datu base bat da, Elikagaien Osaerari buruzko Espainiako Datu Basea, eta hainbat erakundek beren esku dituzten datuak bateratzeko asmoz sortu zen: Espainiako Osasun eta Kontsumo Ministerioak, Ikerketa Zentro Nazional batzuek eta elikadura industriak.
‎Hori dela eta, Errege Dekretu bat prestatzen ari da Espainiako Hezkuntza, Gizarte Gai eta Kirol Ministerioa, eta Bolognako bateratze prozesuari jarraituz, antolamendu berria emango die honako ikasketa hauetako goi mailako gradu tituluei: Musika, Dantza, Arte Dramatikoak, Diseinua, eta Ondare Higigarriak Iraunaraztea eta Zaharberritzea.
‎LUDOS proiektua Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa
‎Covadonga Solaguren Arabako Aldundiko Gizarte Politikako diputatuak laguntza eskatu dio Espainiako Hezkuntza eta Gizarte Politika Ministerioari bakarrik dauden adin txikiko atzerritarrak erkidegoz erkidego banatzeko irizpidea arau dezan eta ordena ezar dezan.
‎Noizbait euskaltzainburu gisa ere agertu behar izan zuen, hala nola Espainiako Hezkuntza ministroari eskutitz ofiziala bidali zionean Akademiak, bere sinadurarekin joan baitzen gutuna, azken euskaltzainburua bera izan zenez hala egiteko eskatu ziolako batzarrak. Hezkuntza sisteman euskararen irakaskuntza sartzeko proposamena egin zion Euskaltzaindiak Espainiako Gobernuari, 1966ko azaroaren 15ean bidalitako gutun haren bidez:
‎Hezkuntza ministroarekin Euskaltzaindiko Zuzendaritza Mariano Raxoi Espainiako Hezkuntza ministroarekin 1999ko irailaren 16an
‎Eskolaurreko prestakuntza Europar Batasuneko herrialde guztietan eskaintzen da, nahiz eta hasierako adinen, parte hartze tasen eta hezkuntza sistemen arteko aldeak nabarmenak diren. Hiru eta sei urte bitarteko ia haur guztiek hartzen dute parte Espainian hezkuntza sisteman, eta hiru urtetik beherakoen proportzioa, 2007ko datuen arabera, %18koa da, nahiz eta hazten ari den. Hiru urtetik beherakoentzako hezkuntzak goranzko joera du Europako gainerako herrialdeetan 2000 urteaz geroztik, batez ere Luxenburgon, Erresuma Batuan, Danimarkan eta Alemanian, eta batez beste %74ra iristen da.
‎Hori besterik ez zaie behar urtero etxetik That’s English hezkuntza programaren bidez ingelesa eroso ikastea aukeratzen duten 35.000 ikasle baino gehiagori. Urrutiko ikaskuntza mota hori Espainiako hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzen zati da, eta Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak garatu eta gainbegiratzen du, autonomia erkidegoen, TVEren, BBCren eta BBVAren laguntzarekin.
‎Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko ezagutza trukeak protagonismo handia hartuko du Espainiako hezkuntza sisteman.
‎Jarraibide orokorrak zehazten ditu, proben prezioak ezartzen ditu eta unibertsitateekin, erakundeekin eta zentro laguntzaileekin hitzarmenak sinatzen ditu. Erakunde horrek ematen ditu Espainiako Hezkuntza Ministerioaren izenean DELEak. Duela bi hamarkada sortu zirenetik, DELEek garrantzia eta onarpena hartu dute hainbat eremutan.
‎Proiektua ez da irakasgai berri gisa eratuko, eta ez da ebaluagarria izango; aitzitik, DBHko zenbait zati eta irakasgaitan modulu espezifikoak sartuko dira, gazteak oinarrizko kontzeptuak ulertzeko gai izan daitezen, hala nola finantza arriskuak, hipoteka baten kontratazioa eta funtsa, kontu korronteak, kreditu txartelak, pentsio planak edo ekintza bat zer den, interes tasak nola aldatzen eta aplikatzen diren, balore merkatuaren oinarrizko funtzionamendua eta langabezia egoerari nola aurre egiten zaion. Ángel Gabilondok nabarmendu zuen garrantzitsua dela Espainiako hezkuntza sisteman Finantza Hezkuntzako Plan bat ezartzea, gazteei “hipoteka, kontu korronte edo ekintza bat zer den jakiteko eta ulertzeko. Ekonomiaren eta finantzen mundu beharrezko eta konplexuari aurre egiteko prest egoten laguntzea”.
‎Proba hori Boloniako Prozesuaren oinarrien arabera diseinatutako ikasketetara egokitzeko aurreikusita dago. Ohiko bidetik sartzen diren ikasleentzat da, hau da, Espainiako hezkuntza sistemako batxilergoko ikasketak arrakastaz gainditu dituztenentzat. Ikasketak utzi zituztenek hiru sarbide dituzte adinaren arabera Hori ez da gure herrialdean unibertsitario bihurtzeko bide bakarra.
‎Beraz, ministroa eredu malguago eta uniformeago baten alde dago. Espainian Hezkuntza derrigorrezkoa da hamasei urtera arte, DBHko laugarren eta azken kurtsoa bukatzen denean. Gero, ikasleek batxilergoan —bi urte— edo Lanbide Heziketan jarraitu dezakete, aukeran.
‎Gabilondo aingerua da Espainiako Hezkuntza ministroa, ministerioaren beraren arabera
Espainiako Hezkuntza ministerioaren webgunean euskarazko ohar hau irakurri dugu Hezkuntza ministro Angel Gabilondo donostiarraren jardunaren gainean:
Espainiako Hezkuntza Ministerioaren webgunea: http://www2.mepsyd.es/portada.html
‎Aurtengo selektibitatea gainditzen dutenak izango dira azkenak Bolognako prozesura egokitu gabeko unibertsitate ikasketak hasten, eta baita orain arteko hautaproba eredua egiten azkenak ere. LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoak zehaztutakora egokituko dute selektibitatea, datorren urtean proba egin behar duten ikasleak harekin ari baitira dagoeneko.
‎Nafarroako Gobernuak ordaindu egingo dizkie testu liburuak LH Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailako eta DBH Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikasleei. Hasierako asmoa zen DBHko 2 eta 3 mailakoei ere ordaintzen hastea aurten, baina Nafarroako Gobernuak esan du LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoak ezarritako curriculumari hobeto egokitzeko erabaki duela horiei liburuak ordaintzeko erabakia atzeratzea.
‎Angel Gabilondo Espainiako Hezkuntza ministroaren eta autonomia erkidegoetako Hezkuntza arduradunen artean izandako bileran ikasturtearen hasieran aldaketarik ez egitea erabaki zuten atzo. Aldaketa horrek ez luke osasuna babestuko, eta arazoak konpondu beharrean, arazo iturri izan daitekeela gaineratu zuen Gabilondok.
‎Iritsi da legean adierazitako dena betetzeko garaia. LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoa eta hura garatzeko Eusko Jaurlaritzak eta Nafarroako Gobernuak emandako dekretuak martxan jartzeko azken ikasturtea da hasi berri dena. Aurtendik hasita, hortaz, martxan izango dira LOEk ezarritako aldaketa guztiak.
‎Baita Juan Ramon Corpas Nafarroako Kultura kontseilaria eta Blanca Urgell Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburua ere. Halaber, Max Brisson Euskararen Erakunde Publikoko presidentea, Mercedes Chacon Espainiako Hezkuntza Ministerioko zuzendari nagusia eta Ainhoa Beola Donostiako Udaleko Euskara Saileko zinegotzia izan ziren ekitaldian.
‎Medikuntza eta Osasun Zientzietako unibertsitate ikasketetako curriculumetan haurdunaldia etetearen inguruko trebakuntza eta ikerketa sartu beharraz dihardu lege berriak, baina Nafarroako Unibertsitatea aurka agertu dela eta, Angel Gabilondo Espainiako Hezkuntza ministroak esan du ez dela halakorik irakastera derrigortuta egongo. Unibertsitateen autonomian oinarrituta egin ditu adierazpenok; izan ere, unibertsitateek askatasuna dute ikasketa planetan egoki ikusten dituzten gaiak sartzeko, nahiz eta plan horiek Espainiako ANECA ebaluazio agentziaren onespena jaso behar duten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer 75 (0,49)
Berria 66 (0,43)
Euskaltzaindia - Liburuak 26 (0,17)
Argia 12 (0,08)
UEU 11 (0,07)
ELKAR 4 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
LANEKI 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia