2000
|
|
2.2
|
Espainiako
hezkuntza sistema nazionala (XIX. mendea) 41
|
|
2.2
|
ESPAINIAKO
HEZKUNTZA SISTEMA NAZIONALA (XIX. MENDEA)
|
|
bata, 1812ko Cadiz-ko Konstituzioa, eta bestea, 1857ko Moyano legea. Lehenengoa abiapuntutzat harturik,
|
Espainiako
hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesuaren aurreneko urratsak aztertzeari ekingo diogu.
|
|
Beste era batera esanda, konstituzioarekin Estatuak sortu zuen antolakuntza sozio-politiko berriak aldi berean Estatuaren hezkuntza politikaren sorrera ekarri zuen110 Puelles ek111 dioen moduan, Cadiz-ko Konstituzioak, gero aipatuko ditugun Quintana-ren. Informe? delakoarekin eta 1814ko lege proiektuarekin batera,
|
Espainiako
hezkuntza sistema nazionalaren sorburuen iturria osatu zuen.
|
|
Baina, zalantzarik gabe, garai hartako momenturik interesgarriena 1838ko oinarrizko irakaskuntzari buruzko legea dugu159 Aurrekoaren bide berdina jarraitzen zuela eta 1821ko. Reglamento, aren printzipio nagusiak jasotzen zituela esan daiteke (estatalizazioa, zentralizazioa, uniformizazioa mailak, curriculuma, ikuskaritza..., etab.), baina, nahiz eraginkortasunaren aldetik oso arrakastatsua izan ez160, bere garrantzia honetan datza:
|
Espainiako
hezkuntza sistema nazionalaren zutabea izango zen Moyano legeak bere egingo zuen. Bestalde, lege horrek gizartearen modernotze prozesuan hezkuntza sistema eraikitzeko emandako urratsa pixkanaka finkatzen ari zen Estatu burgesaren sendotzean guztiz garrantzitsua izan zela ikusteko adibide aparta eskaintzen digu.
|
2003
|
|
86 Frantziako eta
|
Espainiako
hezkuntza sistemen sorreraz ikus I. Zabaleta Imaz (2000, bereziki 29 84orr.).
|
|
Duela hamar urte ia ez ziren iristen milaren erdialdera, iaz Espainian beste herrialde batzuetako ia 300.000 ikaslek egin zituzten ikasketak, hau da, ikasleen %4, 5ek. Lehen kalkuluen arabera, aurten 100.000 gehiago sartuko dira
|
Espainiako
hezkuntza sisteman. Madrilen eta Balearretan, kanpoko ikasle gehien dituzten erkidegoak eskola zentsuaren %8, 9 eta %8, 7 izan ziren.
|
2005
|
|
Era berean, Beltránek gogorarazi zuen UCLM aitzindaria izan zela duela bi urte helburu hori duen hitzarmena sinatu zuenean, “nahiz eta oraindik abian jarri ez den”, aitortu zuen. Hala ere, Amnistia Internazionalak Espainian duen zuzendariak esan zuen
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erreforman “irakasgai hori Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan eta Unibertsitatean sartzea”. Bestalde, Beltránek munduko giza eskubideen egungo egoera azaldu zuen bere hitzaldian.
|
|
Beste muturrean Frantzia, Alemania eta Grezia daude.
|
Espainiako
hezkuntza sisteman, 10 urte eta erdian, ikasleen batez besteko iraupena txikienetakoa da. Beste ahulgune bat hezkuntza gastua da.
|
2006
|
|
Europako egungo hezkuntza sistemak lehiakortasunaren, gaitasun ekonomikoaren eta bikaintasun zientifikoaren alde daude. Kontinenteko irakaskuntza eredu batzuen azterketa konparatibo batek dioenez, hauek dira
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka nagusiak: etorkinen integrazioa, Lanbide Heziketako ikasketak sendotzea eta eskola porrotaren eta uztearen aurkako borroka.
|
|
Hezkuntza Sailak egoera hori nola konpondu aztertzen du,"
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat"
|
|
Gaur egun, bi lantalde sortu dira Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren eta autonomia erkidegoen artean, egoera hori nola konpondu aztertzeko. “Hor dugu
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erronka handienetako bat”, adierazi zuen Tianak “2005eko Hezkuntzaren Egoera. ELGAren adierazleak”.
|
2007
|
|
Lege horren arabera, hezkuntza zerbitzu publikoa zen, eta estatua arduratu behar zen batez ere hezkuntza hori eskaintzeaz. Hori gorabehera, legeak
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren izaera mistoa aitortu eta sendotu zuen. Ildo horretatik, legeak aukera eman zien estatukoak ez ziren zentroei, derrigorrezko mailetan doako eskola postuen eskaintzan parte hartzeko, estatuaren laguntza ekonomikoaren truk.
|
|
Labur zurrean esanda, Hezkuntzarako Eskubidea arautu duen Lege Organikoaren xedea da
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren oinarrizko eremuak eguneratu eta arrazionalizatzea, konstituzio aginduan ezarritakoarekin oso osoantasuna bateratzea. Orobat, lege honek ga bat etorriz.
|
|
Irakaskuntzaren Lege Organikoak (LOE), datorren ikasturtetik aurrera
|
Espainiako
hezkuntza sistema berrituko duen araudiak, hainbat bide ezarri nahi ditu ahalik eta ikasle gehienek titulu ofizial bat lor dezaten. Praktikan, araudi horrek aukera ugari ematen ditu ikasleek DBHko (Bigarren Hezkuntza) graduatu titulua atera dezaten eta Lanbide Heziketan (LH), Batxilergoan eta Unibertsitatean ikasten jarrai dezaten.
|
|
|
Espainiako
hezkuntza sisteman, eskola porrota %30 ingurukoa da dagoeneko
|
|
Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera, 2002 eta 2004 artean Espainiako eskola porrotaren ehunekoa geldituta zegoen, baina 2005etik aurrera zifra igo egin da eta 1,1 puntu igo da, %29, 6ko mugaraino. Datuak “Magisterio” irakaskuntzako egunkari profesionalean argitaratu dira, eta
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren barruan dagoen desberdintasun geografikoa eta sexuaren arabera adierazten dute. Aldeak ez dira oso handiak soilik, hazi egin dira azken urteotan.
|
|
Eskolaurreko eskolatze tasa handia, ikasle irakasle ratioa eta unibertsitate irakaskuntzaren kalitatea dira
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren alderdi positiboenak, Hezkuntzaren Nazioarteko Barometroaren (IE) 2007ko arabera. Txostenaren arabera, Espainiak, oro har, ez du “desberdintasun ikusgarririk” hezkuntzaren arloan 30 herrialde garatuenekin alderatuta.
|
|
25 eta 34 urte bitarteko adin tartean, Espainiako biztanleen %40 joaten da edo unibertsitatera joan da. Ahuleziak Alderdi negatiboen artean, IEko ordezkari nagusiak deitoratu egin zuen Bigarren Hezkuntzan eskola uztearen indize altua,
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren ahulguneetako bat. “Oso arazo larria da, ikasleen% 49k bakarrik gainditzen baitu Bigarren Hezkuntza, ELGEko herrialdeen% 68ren batez bestekoa baino askoz txikiagoa”, esan zuen.
|
|
Hala ere, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan (DBH) eta Haur Hezkuntzan, atzerriko ikasleen ehunekoa txikiagoa da, maila horietan Espainiako ikasgeletan matrikulatutako ikasle guztien% 9,21 eta% 6,7, hurrenez hurren. Zifrak are gehiago murrizten dira derrigorrezko irakaskuntzaren ondokoekin alderatuta,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako Batxilergoko ikasleen %4 bakarrik baita atzerritarra, eta Lanbide Heziketaren kasuan %5, 1era mugatzen baita. Ikasle atzerritarren %82, 5 titulartasun publikoko zentroetan ari da ikasten Espainian, batez ere, atzerriko eskola biztanleriaren hazkundea titulartasun publikoko zentroetan islatu da; izan ere, zentro horietan beste herrialde batzuetako ikasleen %82, 55 ikasten dute, eta ikastetxe pribatu edo itunduetan, berriz, 106.124 ikasle baino ez dira banatzen Espainia osoan (%17, 45).
|
|
Ikasle atzerritarrak gero eta gehiago sartzen dira Espainiako ikasgeletan. Duela hamar urte,
|
Espainiako
hezkuntza sistemak beste herrialde batzuetako 63.000 ikasle hartzen zituen bere ikastetxeetan; gaur egun, berriz, hamar aldiz gehiago, hau da, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen %8, 4 Nondik datoz ikasle horiek. Zein ikastetxetan ikasten dute?
|
2008
|
|
Funtsean, aldaketa gehienek Bigarren Hezkuntzari eta Batxilergoari eragin diete, eta Lehenengo Hezkuntza egonkorrago mantendu da. Dena dela,
|
Espainiako
Hezkuntza Sistema beste une historiko batean diseinatutakoa da, eta baloreen eta ezagutzen transmisioan oinarritzen da. Hori dela eta, ez da gai sortzen diren behar berriei erantzuteko, eta beraz, ezinbestekoa da irakaskuntzaren helburuak berriz erabakitzea eta metodoak berritzea.
|
|
Beraz, Azkuek Diputazioa bere autoritatea katedratik kanpo ere bermatzeko erabili nahi izan bazuen ere, korporazio probintzialak ez zion kasurik egin. Diputazioarentzat hezkuntzako testuliburu ofizialak
|
Espainiako
hezkuntza sistemako ohikoak ziren, ez euskarazkoak (arazoa ez baitzen Azkueren Izkindeko euskara ona ala txarra izatea, baizik euskara izatea). Beraz Azkueri katedrako irakasle izateak botere bat ematen bazion ere, botere horrek ez zeukan inolako babes ofizialik Institututik kanpo.
|
|
Imagen: CONSUMER EROSKI Iaz, 1.700 ikasle baino gehiago matrikulatu ziren Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketetan, 1990az geroztik ofizialki onartutako ikasketak, Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrari buruzko Lege Organikoak (LOGSE)
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzetan sartu zituenean, eta, ondorio guztietarako, unibertsitateko lizentziatura baten titulazioak parekatu zituen. Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketek lau urteko iraupena dute Lau urteko iraupenarekin, ikasketa horiek hiru modalitatetan banatzen dira:
|
|
Hezkuntza komunitateak baliabide banku oso bat du atzerritarrak
|
Espainiako
hezkuntza sisteman integratzen laguntzeko
|
|
Zer korrespondentzia du
|
Espainiako
hezkuntza sistemarekin zortzigarren gradua amaitu berri duen mutiko kolonbiar batek. Zer material dago erabilgarri haur txinatarrak ikasgeletan integratzeari buruz?
|
|
Logikoki, irakaskuntza berri horiek pixkanaka jarri behar ziren abian; horregatik, Gobernuak, autonomia erkidegoei kontsulta egin ondoren, araudi berria aplikatzeko egutegi bat ezarri zuen, irakaskuntza berrien curriculumak ezartzeko eta aurreko ikasketa planak pixkanaka amaitzeko, hezkuntza administrazioek antolamendu akademiko berria ezartzeko malgutasun tarte nabarmena izan zezaten. Ondoren, Gobernuak emandako errege dekretuen bidez, gutxieneko irakaskuntzak, curriculumen oinarrizko alderdiak eta
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren unibertsitate aurreko ziklo akademikoen egitura finkatu dira. Horrela, ikasturtean, irakaskuntza hauek eman dira, araudi berriaren arabera, eta aurreko antolamenduari dagozkionak desagertu dira:
|
|
Ikastetxez aldatzea: Haur eta Lehen Hezkuntzako etapak
|
Espainiako
hezkuntza sistema publikoan ematen dira Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI) edo Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan (LHI); DBH, berriz, Bigarren Hezkuntzako Institutuetan (BHI) ematen da, eta, oro har, horiei atxikita daude. Aldaketa horrek ikasleari mugitzeko askatasun handiagoa ematen dio, irakasleen kontrola ez baita Lehen Hezkuntzan bezain zorrotza eta ikasleari independentzia handiagoa ematen baitzaio.
|
|
Horixe adierazten du Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen (ELGA) azken txostenak: “Education at a Glance 2008″ Goi mailako Hezkuntzak (Unibertsitatea eta Goi Mailako Lanbide Heziketa) jarraitzaile gehiago ditu gure herrialdean; Erdi Mailako Lanbide Heziketak, berriz,
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren ahizpa pobrea izaten jarraitzen du.
|
|
Hasierako Kualifikazio Programen bidez, 16 urtetik gorako gazteek Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionalaren lanbide ziurtagiria lor dezakete, lan merkatuan prestakuntza egokiarekin sartzeko. Halaber, nahi dutenek, programa horiei esker, Bigarren Hezkuntzako Graduatu titulua lor dezakete, eta horrek ikasketak
|
Espainiako
hezkuntza sisteman egiten jarraitzeko aukera emango die.
|
|
Programa horiek Hezkuntzari buruzko Lege Organikoan (LOE) jasotzen dira lehen aldiz, eta Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua lortu ez duten 16 urtetik gorako ikasleentzat dira. Helburua da Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko 1 mailako kualifikazioari dagozkion lanbide gaitasunak lortzea, eta, nahi izanez gero, oinarrizko gaitasunak zabaltzea, ikasketak
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren irakaskuntzetan jarraitu ahal izateko. LOEk ezartzen duen bezala, autonomia erkidegoetako administrazioek antolatu behar dituzte programa horiek akademikoki.
|
|
Gaur egun gure herrialdeko ikastetxe askotan dauden elebitasunetik edo kultura aniztasunetik haratago doaz; Espainian baimenduta dauden 152 ikastetxe atzerritarretako 50.000 ikaslek baino gehiagok
|
Espainiako
hezkuntza sistemako Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako edo Bigarren Hezkuntzako etapak ordezkatzen dituzte eskolatze urteetan, jatorrizko herrialdeko irakaskuntza ofizialei dagozkien ikasketa planekin.
|
|
...funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle
|
Espainiako
hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira.
|
|
Nola funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira. Ikasketak osatzeko, Espainiako hizkuntza eta kultura eta, hala badagokio, autonomia erkidegoetako hizkuntzak irakasten dituzte.
|
|
Espainiako hizkuntza eta kulturaren irakaskuntza osagarri horien curriculuma eta ordutegia Hezkuntza Ministerioak eta gainerako hezkuntza administrazioek finkatzen dituzte, eta geografia eta historiako edukiak jaso behar dituzte, bai Espainiakoak, bai ikastetxea dagoen autonomia erkidegokoak. Eduki horiek sartzeak erraztu egiten du ikastetxe horietako ikaslea ikasketa planaren edozein unetan
|
Espainiako
hezkuntza sistemara itzultzea, derrigorrezko mailetan ez baitu inolako aitorpenik edo homologaziorik eskatzen. Beren herrialdeetako legeriak ikastetxeak sortzeko eskatzen dituen baldintzak bete behar dituzte.
|
2009
|
|
Eskolaurreko prestakuntza Europar Batasuneko herrialde guztietan eskaintzen da, nahiz eta hasierako adinen, parte hartze tasen eta hezkuntza sistemen arteko aldeak nabarmenak diren. Hiru eta sei urte bitarteko ia haur guztiek hartzen dute parte
|
Espainian
hezkuntza sisteman, eta hiru urtetik beherakoen proportzioa, 2007ko datuen arabera, %18koa da, nahiz eta hazten ari den. Hiru urtetik beherakoentzako hezkuntzak goranzko joera du Europako gainerako herrialdeetan 2000 urteaz geroztik, batez ere Luxenburgon, Erresuma Batuan, Danimarkan eta Alemanian, eta batez beste %74ra iristen da.
|
|
Hori besterik ez zaie behar urtero etxetik That’s English hezkuntza programaren bidez ingelesa eroso ikastea aukeratzen duten 35.000 ikasle baino gehiagori. Urrutiko ikaskuntza mota hori
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren araubide bereziko irakaskuntzen zati da, eta Hezkuntza, Gizarte Politika eta Kirol Ministerioak garatu eta gainbegiratzen du, autonomia erkidegoen, TVEren, BBCren eta BBVAren laguntzarekin.
|
|
Irakasleen, ikasleen eta gurasoen arteko ezagutza trukeak protagonismo handia hartuko du
|
Espainiako
hezkuntza sisteman.
|
|
Proiektua ez da irakasgai berri gisa eratuko, eta ez da ebaluagarria izango; aitzitik, DBHko zenbait zati eta irakasgaitan modulu espezifikoak sartuko dira, gazteak oinarrizko kontzeptuak ulertzeko gai izan daitezen, hala nola finantza arriskuak, hipoteka baten kontratazioa eta funtsa, kontu korronteak, kreditu txartelak, pentsio planak edo ekintza bat zer den, interes tasak nola aldatzen eta aplikatzen diren, balore merkatuaren oinarrizko funtzionamendua eta langabezia egoerari nola aurre egiten zaion. Ángel Gabilondok nabarmendu zuen garrantzitsua dela
|
Espainiako
hezkuntza sisteman Finantza Hezkuntzako Plan bat ezartzea, gazteei “hipoteka, kontu korronte edo ekintza bat zer den jakiteko eta ulertzeko. Ekonomiaren eta finantzen mundu beharrezko eta konplexuari aurre egiteko prest egoten laguntzea”.
|
|
Proba hori Boloniako Prozesuaren oinarrien arabera diseinatutako ikasketetara egokitzeko aurreikusita dago. Ohiko bidetik sartzen diren ikasleentzat da, hau da,
|
Espainiako
hezkuntza sistemako batxilergoko ikasketak arrakastaz gainditu dituztenentzat. Ikasketak utzi zituztenek hiru sarbide dituzte adinaren arabera Hori ez da gure herrialdean unibertsitario bihurtzeko bide bakarra.
|
|
Ez beza inork pentsa, ezta ere, hizkuntza pluraltasunaren aldeko pedagogia sozialaren proposamen honen atzean ezkutatuta aurkituko duenik sasiko helbururik. Adibidez, Espainiako Diputatuen Kongresuan edo titulartasun publikoko espainiar hedabideetan edo
|
Espainiako
hezkuntza sisteman eta unibertsitateetan, gaztelaniarentzako adina leku euskararentzako eskuratzea, edo antzeko beste gehiegikeriaren bat. Badakigu barruti jakin batzuetan direla ofizialak euskara, katalana eta galegoa, ez Estatu osoan.
|
2010
|
|
Bestetik,
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren erreforma gertatu zen LOGSErekin (Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrerako Legea), eta lege berriaren irizpideak kontuan hartu eta txertatu behar ziren Haurtxoaren ikasmaterialetan.
|
|
Espainiako Gobernuan zegoen PSOE alderdiak estatuko hezkuntza sistema eraberritu zuen 1990 urtean, LOGSE legearekin (Ley de Ordenación General del Sistema Educativo español edo
|
Espainiako
Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrerako Legea).
|
|
Denak bat datoz esatean 13 urte bitartekoen artean “denbora tarte handiegia dagoela, eta ez duela behar bezala islatzen pertsonaren prestakuntzaren bilakaera”. Aldaketa berriei esker, pelikulak talde homogeneoagoentzat sailkatu ahal izango dira heldutasun mailan, eta horiek bat datoz
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren etapa desberdinekin. Europako herrialde gehienetan ezarritako kategorietara eta bideojokoen sektorean erabilitakora ere egokitzen dira.
|
|
Ikasturtean zehar, egoitzek jarduera plan bat garatzen dute, ikasleak ohitura pertsonal eta sozialetan prestatzeko eta beren heldutasuna sendotzeko, familiei hezkuntza orientazioa emateko eta oinarrizko prestakuntza ikasketa, aisia, kultura edo kirol jarduerekin osatzeko. Nor sar daiteke Hasiera batean, eskola egoitzak eta etxe eskolak lehentasunez
|
Espainiako
hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzetako ikasleentzat dira: lehen eta bigarren hezkuntzakoentzat.
|
|
|
Espainiako
hezkuntza sistemak kirol teknikarien bost titulu berri eta goi mailako kirol teknikarien hiru titulu berri ditu, kirol urpekaritza, hipika eta bela modalitateei lotuak. Zortzi titulu berri horiek, bost errege dekretutan jasoak, azken Ministroen Kontseiluan onartu ziren, Angel Gabilondo Hezkuntza ministroak proposatuta.
|
|
Azken bi hamarkadetan, kirol irakaskuntzak asko aldatu dira gure herrialdean. Lehen federazio nazionaletan ematen zen prestakuntza hori, Kirol Kontseilu Gorenak gainbegiratuta, gaur egun
|
Espainiako
hezkuntza sisteman integratuta dago, araubide bereziko irakaskuntzetan, eta horrek gainerako hezkuntza tituluen balio akademiko eta profesional bera ematen die titulazioei. Jarduera fisikoa eta kirola sektore garrantzitsua dira ondorio ekonomikoetarako, eta dinamismo handia dute Araubide Bereziko Kirol Irakaskuntzak Antolatzeko Errege Dekretuak, prestakuntza hori arautzen duenak, aitortzen du jarduera fisikoa eta kirola sektore garrantzitsua direla ondorio ekonomikoetarako, eta dinamismo handia duela.
|
2011
|
|
Hezkuntzari buruzko 2006ko maiatzaren 3ko 2/ 2006 Lege Organikoak arautzen du gaur egun
|
Espainiako
hezkuntza sistema, lehenago beste lege batzuk zeuden arren (1.5 dokumentua). LOEk atariko titulu bat eta zortzi titulu ditu.
|
|
3.3 dokumentuaFamiliek hezkuntza sisteman duten parte hartzeari buruzko diagnostikoaFamiliaren parte hartzearen eta hezkuntzaren kalitatearen artean harreman zuzena dagoela badakigun arren. Kalitaterako eta Ebaluaziorako Institutu Nazionalak familiak eskolan duen parte hartzeari eta inplikazioari buruz 1997an egin zuen
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren diagnostikoaren arabera?, familiako gurasoak oso gutxi erlazionatzen dira, eta ia ez dute konpromisorik hartzen beren seme alabek ikasten duten zentroekin lankidetzan aritzeko. Ondorioak hauek dira: Gurasoek ez dute gogorik erakusten elkarteetan parte hartzeko, nahiz eta elkarte horiek. IGEak?
|
|
Horiek, besteak beste, izapide horiek egiteko berehalakotasuna eta segurtasuna bermatzen dituztelako baloratzen dira. Arreta orokorra Hezkuntza Ministerioan telefono zenbakia da Hezkuntza Ministerioak hezkuntza arloko izapide orokorrak ebazteko eta zehazteko herritarren eskura jartzen duen telefono bidezko arreta zenbaki nagusia, hala nola, atzerriko tituluak homologatzeko, baliozkotzeko edo onartzeko aldez aurreko hitzordua eskatzea, homologazio agiri eta egiaztagiriei buruzko informazioa lortzea, edo
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren maila eta erregimenari buruzkoa, besteak beste. Hezkuntza Ministerioak telefono linea bat du izapide orokorrak ebazteko Astelehenetik ostiralera, 9:00etatik 17:30era, eta larunbatetan, 9:00etatik 14:00etara.
|
|
6 Titulu ofizialak lor daitezke? Etxean hezten diren haurrek
|
Espainiako
hezkuntza sistemako titulazio ofizialak eskuratzeko hainbat aukera daude: Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak (LOE 2006) ezartzen duen bezala, hezkuntza administrazioek hezkuntza sisteman berandu sartzen diren ikasleen eskolatzea bermatu behar dute, eta beren adinerako, ezaugarrietarako eta aldez aurreko ezagutzetarako egokiena den ikastaroan sartu.
|
2012
|
|
Hala ere, argitu zuen proiektu hori ez dela “presakoa” bere sailarentzat, eta Ministerioak beste gai “beharrezkoago” batzuei heldu behar diela. Estatu idazkariak
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren “zurruntasuna” kritikatu zuen, non “ikasle guztiek ibilbide bera egin behar baitute”, eta hezkuntza emaitza onenak dituzten herrialde gehienek “malgutasun handiagoa” dutela nabarmendu zuen. “Ikasle bakoitzaren asmoen eta beharren arabera, ibilbide batetik bestera bideratzen da eta bere potentzial guztia garatzen da”, gehitu zuen Gomendi ek.
|
|
Inkesta horretan esaldi hau aurkeztu zaie irakasleei iritzia eman dezaten: "
|
Espainian
hezkuntza sistemak Europar Batasuneko herri gehienetan baino okerrago funtzionatzen du". Irakasleen% 63k egia dela uste du.
|
2016
|
|
Neska mutilak garai hartan klasean banatuta zeudenez, obra haren arrakastaren ondoren nesken eskoletan jazotzen zena taulara eraman du Ttanttakak. Antzezlan berriak gerraondoko
|
Espainiako
hezkuntza sistemaren krudeltasun absurdo eta zentzugabea jasaten duten bost neskatoren egunerokoa kontatzen du. Eskola gizartearen eta horren ideologia menderatzailearen isla zen.
|
2018
|
|
Frantziako unibertsitateetako atea hestea izan liteke Euskal Herriko unibertsitateetako atea aiseago irekitzeko aukera, bizkitartean.
|
Espainiako
hezkuntza sistema zalantzan ibili da, selektibitatea kendu du ala ez. Azkenean, izena aldatu dio, baina indarrean darrai, unibertsitateen esku utziz sarbide azterketen antolaketa.
|
2019
|
|
...nibertsitatean argitaratu zituen J. Caroren Materiales para una historia de la lengua vasca en su relación con la latina (1946) eta H. Schuchardt-en Primitiae Linguae Vasconum (1947), A. Irigarayk itzulita, J. Urquijoren hitzaurrearekin; Donostiako prentsa frankistak txalotu zituen liburuak (La Voz de España). 322 Baina A. Tovar ez zegoen eroso Eliza katolikoaren eta Opus Dei ren eskuetan zegoen
|
Espainiako
hezkuntza sisteman. 1947ko irailean
|
2021
|
|
1993ko Euskal Eskola Publikoaren Legearen ondorioz aldaketa erabakiorra gertatu zen EAEko hezkuntzan: hiru saretan —publiko, pribatu eta ikastolak— antolatuta izatetik,
|
Espainiako
Hezkuntza sistemaren eredu bikoitira, publiko pribatura egokitu behar izan zen, haserre eta eztabaida sakonen artean.
|
2023
|
|
Ez da kasualitatea Hezkuntza Hitzarmenean oinarrizkoak diren gai hauei aipamenik ez egitea. Hezkuntza Hitzarmenaren sinatzaile guztiek onartu zuten edo abstentzioa eman zioten
|
Espainiako
hezkuntza sistema inposatzen duen LOMLOEri, eta denek adostu dute ez dela zalantzan jarriko. Benetan harrigarria da Hezkuntza Hitzarmen batean ez aipatzea curriculumeko ezagutza, konpetentzia edo balioen transmisioei buruzko edukiak, hezkuntzak zerbaitetarako izan behar badu horretarako baita.
|