Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 783

2000
‎Abertzaleen arteko gutxieneko akordio baten ondorioa izango da; hor, ordea, hutsune edo gabezia bat daukagu. Eman dezagun testuinguru horretan su eten berri bat datorrela. Ezin duguna da su eten hori baldintzatu batzuek eta besteek.
Eman diezaiogun begirada bat psikodramaren historiari, zertan datzan ulertzenongi lagunduko baitigu.
‎Zerga biltzeantolatzaillez gain, hizkuntza dala erresumaren instituzio nagusia eta sustraiezkoa.Eta hau betidanik, baiña erresumaren aginpidea gotortu ala, gero eta finkatuago etanabarmenago gaur agertzen dala. Eman dezagun hizkuntzaren batasun indarrarenbalioaren ohartzapena berria dala. Baiña, halere, konturatu gabe, edo erdizka baizikez konturaturik ere, erresumak betidanik izan du hizkuntza politika bat?
‎Estatua eta honen kontrolpean dagoen lurraldeko populazioa finkatzea dugu helburua; Estatu espainiarrak espainiarrak omen ziren herritarrekin harreman erregularra sortzen zuen bere ordezkarien bidez (postaria, soldaduak, polizia, irakaslea,...), eta harreman hori eta harremanean sortzen zen komunikazioa, hizkuntzaren bidez gaztelaniaren bidezizango zen nahitatez. Eman dezagun hemen arrazoi operatiboak jokatzen duela, baina operatiboa izanik ere, ezin da ukatu Estatuaren eta populazioaren arteko lokarria dagoela; eta, esango genuke, bi instantzien arteko identifikazioa ere sortzen dela, espainiarrak omen diren herritarren artean batasun ezaugarria sortzen baita, kolektibitate sentimendu bat. Gaztelaniak izan ezik, beste inongo hizkuntzak ez luke eskolan lekurik izan behar, ezta Estatuarekin harremanetan jartzeko aukerabiderik ere.
‎Carnapek esan bezala, strictu sensu hitz segida batek ez du zentzurik hizkuntza zehatz baten barruan proposizio bat ez duenean osatzen. Eman dezake itxuraz hitz segida hau proposizio bat dela; kasu honetan sasiproposizioa deituko diogu.57
Eman iezadazu maitasunaren
2001
‎Igande gauean Arnaldo Otegik defraudatu egin gintuen, baina horretan ere esperantza eduki nahi nuke. Eman diezaiogun hor ere aukera pertsonari. Mezua, posizioa, tonua, jokabidea... dena ipini du azpikoz gain Ezker Abertzaleak ETAk tregoa haustea erabaki zuenetik.
Eman ezazu ezbeharrari buruzko informazio zabal zabala, gorabeherak eta xehetasunak ahaztu gabe.
Eman dezagun H delakoa soberakina duen herrialde ez zordundu bat dela.
‎Ze efektu egingo dio idiolekto horrek pertsona normal bati? Eman dezagun:
Eman dezagun, beraz, badela eta izan dela, gutxiengo hiztun bezain jakintsu eta gehiengo mutu bezain ezjakinari lotzen bagatzaizkio. Zalantzati agertuko litzaizkiguke, haatik, baita baikorrenak eta arrandi  tsuenak ere, literatura horren hedadura eta aberastasunaz balute hizpide.
2002
‎Par. Eman dezagun agirikotzat hau, eta azter dezagun orain, batek iraun dirauela uste izanik, batari buruz bertze diren gauza hekiek, begitarte berri azaltzen deraukutenz, ala ikhustera onhesgarria lehen adiarazi duguna den soilik.25
Eman dezagun orain bigarren urratsa. Zilegi da publizitatearen aurrean publizitatea besterik ez aurkitzea; baina, zilegi bekigu, arren, publizitatearen azpian beste mundu bat deskubritzen ahalegintzea, saiatzea.
‎Eta garbi zagon hirekin txora txora eginda dagoela. Eman ezan berarekin buelta bat, eta zorte pixka batekin Alex ahaztu egingo zain.
Eman dezagun mendian basurdea ikusi duela. Nagusiak ihes egiten badu, berak ere bai seguru asko.
‎Argi dago, nire ustez, ikasketa horiek eskaintzeko ardura nagusia herri erakundeei egokituko litzaiekeela; herri erakundeek, beraz, unibertsitatearen autonomiarekiko begirunerik ez lukete izan honelako kasu batean. Eman dezagun, bestalde, EuskalHe rriko unibertsitate batek ere ez duela euskarazko ikasketarik eskaintzen edo ez duela egiten gizarteak eskatzen dion neurrian. Kasu horretan ere, herri erakundeen ardura izan litzateke euskarazko ikasketen eskaintza bermatzea.
Eman dezagun datu erabakigarri bat: azken hogei hogeitamar urteetan euskal komunitate zientifiko intelektual bat sortu eta garatu da, ia ia ezerezetik abiatuta.
‎– Eman dezagun.
2003
‎Bestek eginetik norbera hornitzeko. Eman dezagun garangorriz betetako soroan ikusten dugula jendea auzolanean garbiketa egiten. Esku hutsik.
‎Bestetik, badira historian momentu jakin batzuk ere, non material berri bat ateratzearekin gauzak bestela ikusten ahal diren, bestela begiratzen ahal diren. Eman dezagun aluminioa edo plastikoa sortu zenean, edo oraingo erretxina batzuekin. Historiako momentu horietan leiho berri bat zabaltzen da.
‎Demagun, orobat, multzo zabal horretatik 20.000 irakaslek baino gehiagok hezkuntzako HE2, EGA edo baliokideren bat eskuratua duela. Eman dezagun, labur beharrez, hogeita bat mila irakasle euskaldun ari ohi direla EAEko irakas sisteman, unibertsitate alorra alde batera utzita. Hogeita bat mila irakasle horiek ez al dute aurrerantzean, euskarazko mintzamen idazmenei dagokienez bereziki, inolako hobekuntza beharrik?
‎Banekien hamargarren arrazoi hura gogoratzea gogor egingo zitzaidana. Eman zezakeen hamargarren hartan Mallonak katixima zuela gogoan. " Hamar agindu hauek bitan laburtzen dira; maita ezazu Jainkoa edozeren gainetik, eta maita itzazu besteak zure burua maite duzun legez".
2004
‎Hala ere, egoera hori ere erlatiboa da. Eman dezagun, Nafarroa Behereko Beorlegiko eta Biarnoko gazte talde bi eta Segurako beste bat biltzen ditugula afari batean. Zer pasa liteke?
Eman diezaiogun orain buelta txanponari. Mutikotan ez zenuten milioirik usaindu ere egiten?
‎Nik beti esan izan dut herri txiki batean zuk ez dituzula zure lagunak aukeratzen, egokitzen zaizkizunak dauzkazula. Eman dezagun, lau urte goitik, lau urte beheitik, zure adin inguruko hogei pertsona daudela herrian; bada, horiekin moldatu behar duzu. Makurrago edo hobe, baina horiekin moldatu beharra daukazu.
‎Irabazleak gu, Euskaldunara bertso gosez joango garen zaleak. Eman dezaketena emango dutelako. Txaloz hartu eta txaloz bultzatu nahi ditugulako.
Eman itzazu eskerrak eman dizutenagatik eta barkamena eskatu inor mindu baduzu.
Eman dezagun halako batean lagunaren etxea joateko, kalea planoan bilatu behar izan dugula; bidean abiatutakoan zeharkatzen ditugun kaleekin edo, gerora orientatzeko, pistarik eman diezaguketen elementu zenbaitekin denda bitxi bat, etxea, etab. konturatzen saiatzen bagara, ikasten ari gara, zalantza izpirik gabe.
‎Beno, ongi da. Eman dezagun hori horrela dela. Eta nik ez al dut balio zurekin larrua jotzeko?
‎Sarraskiaren aurrean begiak itxi eta mugarri horien irmotasuna aldarrikatzen duen ideologia oso ezaguna dugu euskaldunen artean ere. Eman dezagun, horren erakusgarri, Felipe Juaristiren jarrera: –Zein dira kanpotarrak Euskal Herrian?
‎Lotura honen garrantzia argi ikusten da historia eta sozio-linguistikaren bidez. Euskal identitate kulturala kontzientzia nazionalaren eraginpean agertzen da. Eman dezagun euskaldunak diren eta kontzientzia nazional frantsesa edo espainola duten indibiduo eta jende multzoak, adibidez Iparraldeko euskaradun gehienak, Nafarroako ipar ekialdeko karlistak, Bilboko tradizio hiritar liberala edo Euskadiko Ezkerra ohiaren ondoko intelektual eta politiko batzuek, badirudi kontzientzia nazional propiorik gabeko euskal identitatearen etorkizuna difuminatzea eta galtz... hizkuntza ordezkatzearen fenomenoak nabari nabariak dira eskualde ez abertzaleetan eta bakanak dira euskal nortasunaren defentsan ibiltzen diren intelektual eta politiko estatalistak.
Eman dezagun, bada, eskola erdalduna euskalduntzeko urrats malkartsu haietan bazegoela kontzientzia nazionalaren baliabide linguistiko hori. Euskal Herriari zor zaion eskola eredua sortu eta hedatu nahi zela, nahiz eta jaun eta jabe zen gizartea erraietaraino erdalduna izan.
Eman dezagun arcstian aipatu dudan zakurrak izena. Greta, duela.
Eman dezagun gertaldiak direla kausalki erlazionatzen ditugun izakiak. Zer esan nahidugu k gertaldiak e gertaldia kausatu duela diogunean?
‎Humear baten ikuspegitik k gertaldiak e gertaldia kausatzen du baldin eta bakarrikbaldin (a) k e baino lehenago gertatzen bada eta (b) k K gertaldi motakoa bada eta e Egertaldi motakoa bada eta K motako gertaldi bakoitzaren ondoren E motako gertaldiren batjazotzen bada. Eman dezagun edozein begitan jasotako ukabilkada bakoitzaren ondorenbegia ubeltzen dela. Eman dezagun oraintxe bertan ukabilkada bat jo didazula (k gertaldia), eta ondoren nire begia ubeldu egin dela (e gertaldia).
‎Eman dezagun edozein begitan jasotako ukabilkada bakoitzaren ondorenbegia ubeltzen dela. Eman dezagun oraintxe bertan ukabilkada bat jo didazula (k gertaldia), eta ondoren nire begia ubeldu egin dela (e gertaldia). Bi baldintza horiek betez gero, humearbatek k gertaldiak e kausatu duela esango luke.
‎Teoria horrek arazo latza du kasualitateakausalitate bihur dezakeelako. Eman dezagun etxetik ateratzen naizen bakoitzean nirebizilaguna ere segundo batzuk geroago ateratzen dela kasualitatez. Horrela egunero, nirebizitza osoan.
Eman ditzagun orain formulen formazio erregelak:
‎alde batetik, norberak bere gogo egoerak ziurtasun osozeta modu zuzenezinean ezagutzea, eta, bestetik, besteen gogo egoerei buruz ziurtasunik ezizatea. Eman dezagun objektu gorri bat duzula aurrean. Ikusten duzun gorritasunaz ziurzaude.
Eman dezagun, adibide bat ematekotan," berri" eta" barri" berezten dituen isoglosa markatu nahi dugula. Alegia," noraino" esaten da" berri"; eta" nondik" hasten da" barri" entzuten.
Eman dezagun orain bigarren isoglosa bat markatu nahi dugula: [zan], eman dezagun, bizkaiera; eta [xan] gipuzkera.
Eman dezagun, halere, hizkuntzaren munta funtsezko hori orain arte guk ez ulertzea, ehun eta hirurogei urtez ez somatzea, barka ditekeala; eta ez dala pikuan egote hutsa. Bego.
‎Hasieran (haurrak, esate baterako; edo gure hizkuntza ez dan bat ikasten hasi berriak geranean) landareen sail osoa, bereztasunik batere gabe aipatzen dugu. Eman dezagun" belar" hitza ikasi dugula lehenik: danari" belar" deritzagu.
‎Eta hau betidanik, baiña erresumaren aginpidea gotortu ala, gero eta finkatuago eta nabarmenago gaur agertzen dala. Eman dezagun hizkuntzaren batasun indarraren balioaren ohartzapena, berria dala. Baiña, halere, konturatu gabe, edo erdizka baizik ez konturaturik ere, erresumak betidanik izan du hizkuntza politika bat.
Eman ditzagun adibide batzuk. Galiera (Galia’ko kelta mintzaira) hiltzeko, lege hizkuntza latiña izanagatik ere, bost ehun bat urte behar izan zituen.
‎–Ondo dakizu ez dagoela hilda –erantzun dio Fray Ciccillok– Eman dezaket haren botoa?
‎Zuri mezu bat bidaltzea erabakiko zuen, zoriontzeko, baina idazten ari zela zerbait gertatuko zen, beharbada. Eman dezagun: norbait agertzen da, eta Mireiak ez du nahi bere lana lapur dezaten.
‎Egin dezagun beraz edonora proiektatzeko moduko zinema. Eman ditzagun kemen guztiak euskal kultura euskalduna eta anitza indartzeko ahaleginean; gure txikian eta gure motzean, jar ditzagun gutxieneko baldintzak talentuaren aldeko apustua egin ahal izateko. Beste inork konta ez zitzakeen historiak kontatzeko.
2005
Eman dezagun baietz. Gure herriaren kontu politikoak bideratzen hasten direla eta nola halako normaltasunez abiatzen direla.
‎Dohertyrenetik gutun bat Eman diezaiogun Txope
‎arrazoi historiko literarioen indarra gerta daitezke. Eman dezagun Euskaltzaindiak 1968an hartu erabakiak eta gerora emeki emeki hedatu dituen arauakakademikoak eta, beraz, heinbatezbederenartifizialak direla. Horrekezdu adierazten, halaere, euskararen corpusaren barrenean aurrerantzeangertatukodirenaldaketaetaberrikuntzaguztiaketaestandarizazio­ areningurukogarapenguztiakartifizialakizanendirenik.
Eman dezagun eredu bila Alemaniara jotzen dugula; joan gaitezen Berlinera, harresiaeraitsiaitzinekoatzogoizekoBerlinera: hirikoberekomintzoaren prestigioari edoestigmaridagokionezekialdekoalderditik mendebalekorazegoenaldeasekulakoadelaezagunada (Dittmar, Schlobinski&Wachs 1988aeta1988b). Hona hizkeren gizartezko sinbolismoarengaitiketaoraintsuartekoAlemaniakoErrepublika Federaletikirtengabebestea...
‎1 Egin dezagun edukien errepasoa. Eman iezaiezu erantzuna galdera ireki hauei:
‎1 Kontzeptuzko edukien errepasoa. Eman iezaiezu erantzuna galdera hauei:
‎Mintzberg en teoriaren arabera, zuzendariak lanak sistematikoki planifikatzen al ditu? Eman ezazu zure iritzia.
‎Mintzberg en teoriaren arabera, zuzendaria ikastetxean gertatzen denguztiaz informaturik al dago? Eman ezazu zure iritzia.
‎Eta sarritan, kopeta ilun agertzeko zantzuak ikusi ohi dira gure bazterrean. Eman ditzadan adibide zenbait.
‎Gure lana onuragarri egiteko eta horri oinarri emateko, komeni da, labur bada ere, errakuntza larri hori uxatzea, aurkako erasoak baztertzeko. Eman diezaiogun, bada, errakuntza horri beraren abokatua, kontra etor daitezkeenak baztertzekotan. Nor hobe horretarako Karneades baino, bere eskolaren gorengo mailara iritsi zena, mintzamenaren indarraz gezurrezkoa eta egiazkoa berdin berdin defenditu zituela?
‎Samur da bada ulertzen. Eman dezagun, nola zen. Joe Morrison...
‎Mutuaren hitzak. Gurasoek gelatik alde egin duten bezain azkar" Eman iezadazue kaier zuri bat", eskatu diet erizainei keinu bitartez," eta idazteko beste zerbait ere bai". Berehala ekarri didate eskatutakoa.
2006
‎Horixe gertatu zitzaigun. Eman dezagun ezagutzen duzula pertsona bat, ona eta zintzoa, edo ez duzula ezagutzen baina badakizula zer balio duen. Eman dezagun Yoyes bat, edo Ernest Lluch bat.
‎Eman dezagun ezagutzen duzula pertsona bat, ona eta zintzoa, edo ez duzula ezagutzen baina badakizula zer balio duen. Eman dezagun Yoyes bat, edo Ernest Lluch bat. Edo eman dezagun beste edozein, kasuak bereizi gabe.
‎adibide asko daude. Eman dezagun animalia batek eraso diola
‎Doazela munduko hegazkin guztiak hegan. Eman diezaiotela munduari bira bera amari helduta dagoen bitartean. Egun hartan hegazkin batek ihes egin ziola sentitzen du orain.
‎Era horretakoak ziren, agidanean, Akinosukek kontatu ohi zituen antigoaleko ipuin fantastikoak, eta pentsa genezake ipuina kontatzen ari zen bitartean jotzen zuen biwaren soinuak hitzak bezain adierazkorrak zirela, hala baita garaikideen adierazpena. Eman dezagun Akinosuke goiko ipuin hori kontatzen ari dela... Biwaren musikak irudikatu ditu bi aizkolariak, eta biwak ekarriko du ibaiaren zurrumurrua; biwaren soinuetan entzungo dira ibaiko jela zatiak elkarren kontra txilinka, edo hotzarekin batera egingo dute dar dar musika tresnaren sokek eta kirrix karrax adituko ditugu egurketarien urratsak...
Eman dezagun karrera irabazi zenuela,
‎Ikus dezagun, bestela, berak bakarrik zenbat esanahi dituen, zenbat ideia bil ditzakeen. Eman dezagun, adibide gisa, honako galdera: Zuek, denak euskaldunak izaki, zergatik ez duzue euskaraz hitz egiten?
‎Baina" filologoa da" esanda, zer pentsatzen du jendeak? Eman dezagun filologo baten ama; kalean dabil, lagunekin topo egin eta azaldu die:
‎Jaki gordinak ez dira aise irensten eta errezetak eta platerak goxatu egin behar dira. Eman dezagun Nafarroako erribera. Edo eman dezagun mendialdea.
‎Edo eman dezagun mendialdea. Eman dezagun erdaldun indiferentea, edo are euskararen aurkakoa. Ez dira gutxi, gainera, Nafarroan.
Eman dezagun adibide bat, esan nahi duguna argitzeko:
‎Egoera deserosoa gainditzeko, besteak beste, estalgarriak dituzu. Eman dezagun, adibidez, dakikezueketeke horietako bat isuri zaizula. Solaskideen arreta zuk egindako hutsetik urruntzeko ekintza estalgarriak aukeran dituzu:
‎Haurren umorea eta aldartea erraz aldatzen den bezalaxe, gurasoen hizkera ere azkar asko pasa daiteke haur hizkera goxotik irain eta gordinkeria larrira. Eman dezagun, auskalo zer dela-eta, negar eta garrasi betean ari den hiru hilabeteko haurra:
Eman dezagun, adibide bat jartzeko, telebistako programa arroxetako edo reality showetako pertsonaiak. Larunbatero Salsa Rosa bezalako programetan edo Gran Hermanon agertzen direnak:
‎Bistan da, hortaz, gainerako ekoizpena neurri handi batean liburu honetako etekinez elikatzen dela. Eman dezagun orain liburu mota hau krisiak jota gelditzen dela Hezkuntza Sailak har ditzakeen neurriengatik. Ez dut zertan azpimarratu horrek dakarkeen hondamendia euskal edizioan. c) Ale kopuruaren eboluzioa, bistan da, beste bien konbinaketa edo konportamenduaren ondorioa da.
Eman lezake, heroi askok nortasun sendo eta independentea garatu dutela, epikan eta mitologian, Ajaxek edo Akilesek, esaterako, jainkozkoen eta giza abereen araudiak hausten dituztenean37; halere, badago arrazoi soziologikoago bat giza abere heroikoa bere baitakoa eta bere kanpokoa bereizi ezinik jartzen dituena: antropologikoki, giza aberea erabat uztartuta zegoen taldetasunean38.
Eman lezake, Tifoiren aurka eta Diganteen aurka borrokaturik, ikasitakoa denen aurrean erakutsi nahi duela Zeusek; eman lezake sortu duen makineria eraginkorra dela frogatu nahi duela jainko eta andereen begietara.
Eman dezagun amore biok (all’ htoi men tauq' upoeiXomen allhloisi) —zeuk nirekiko eta neuk zurekiko— eta bat etorriko dira gainerako jainko hilezkorrak gurekin (em d’ eyontai qeoi alloi aanatoi) (Homero, Iliada, IV, 62).
‎Jainkozkoek Itakari buruz egiten duten Biltzarra interes handikoa da guretzat. Eman lezake, besterik gabe, jainko andereek zuzenbidea ezarri nahi dutela berriro ere Itakan, ezkongai maltzurren hurrupaketa eta gaiztakeria eten nahirik, Odiseo etxerako bidean jarriz. Baina, trama horren azpitik gatazka larriagoa ezkutatzen da:
Eman lezake, Heladeko jainko eta gizabanakoen arteko harremana gora-behera jartzen dela Xenofanesen bidez: lehenago gorputz zena irudi bilakatu da; lehenago ispiluaren isla zena objektu bihurtu da:
‎Erlazio horretan al datza bidegabekeria? Eman dezagun pertsona batek nirekiko gaizkinahia azaltzen duela edo trabak jartzen dizkidala, eta nik, aitzitik, pertsona horrenganako axolagabekeria azaltzen dut, edo laguntzen diot. Hor aurkakotasun erlazio bera dago.
‎Abeslari horrek ‘Elliott Murphy’ du izena. Eman dezagun musikari buruzko eztabaidan ari direla Murphy gaztea, Murphy heldua eta Murphy zaharra. Gazteari Ramones taldea gustatzen zaio; helduak Bod Dylan onena dela dio, eta zaharrak, ordea, Robert Johnson goresten du.
‎Kasu horietan modu desegokian mintzatzen garela dio Humek (T 2.3.3.6). Eman dezagun ‘A' izeneko pertsona Olentzerorekin maiteminduta dagoela. Grina horrek bultzatuta, A Olentzeroren bila abiatu da.
Eman dezagun Mikelek Bilbon goizeko bederatzietan egoteko helburua duela. Eta orduan, Bilbora garaiz iristeko asmotan, esan dit ‘autobusa 8:30ean hartu nahi dut Donostian’ Ziur aski, nik esan diezaioket Mikeli bere nahia ez dela arrazoizkoa, Donostian ordu horretan autobusa hartuz gero, ezinezkoa baita Bilbora garaiz iristea.
‎Lehenik eta behin, grinen multzoan Humek oso bestelakoak diren gogo egoerak sartzen ditu, eta egia bada ere zenbait grina ez intentzionalak izan daitezkeela, beste grina batzuk garbi asko intentzionalak dira. Eman dezagun Jon etorriko dela uste dudala eta, aldi berean, Jon etortzea nahi dudala. Uste eta desio horiek eduki bera dute.
‎Premisa horrek adierazten duen tesiari ‘internismo’ deitzen zaio egungo filosofian. Eman dezagun gezurrik ez esatea moralki ontzat jotzen dugula. (P2) ren arabera, erregela moral horrek gezurrik ez esatera bultzatuko gaitu.
Eman dezagun eskale bat diru eske dabilela. ‘A' izeneko pertsona igarotzen da eskalearen ondotik eta bi euro ematen dizkio.
‎Beraz, bi ekintza horiek moralki ontzat hartzen ditu. Eman dezagun, A k ez bezala, B k ez diola eskaleari dirua eman laguntzeko asmotan. Aitzitik, dirua eman dio eskalearengana hurbiltze aldera eta eskaleak zenbat diru duen ikuste aldera, geroago eskaleak duen dirua lapurtu nahi baitu.
Eman dezagun ‘A' izeneko pertsonak ‘B' izeneko pertsonari gorroto diola. Eman dezagun B k borondate onez beste pertsona bati lagundu diola.
‎Eman dezagun ‘A' izeneko pertsonak ‘B' izeneko pertsonari gorroto diola. Eman dezagun B k borondate onez beste pertsona bati lagundu diola. A ekintza horren lekukoa izan da.
‎Beraz, sinpatia funtsezkoa da gure ebaluaketetan. Eman dezagun beste pertsona baten etxea ikusi dudala eta etxe hori ederra dela ondorioztatu dudala. Horra hor nire ebaluaketa, ‘ederra da' adierazpena ebaluatiboa baita.
‎Gertakari moralen azalpen guztien muga giza natura bera da. Eman dezagun E gertakaria edo ekintza azaldu edo esplikatu nahi dugula. E ekintza azaltze aldera, esaterako, giza naturari lotzen zaion J joera hau aipatzen dugu:
‎Egoismoaren aurkako argudioetako bat honela aurkez dezakegu. Eman dezagun, ‘A' izeneko pertsona bat diru mailegu baten eskean dabilela negozio bat jartzeko asmotan. B pertsonak A ri dirua mailegatzen dio bere adiskidea delako eta A k aurrera egitea nahi duelako.
‎Hortaz, humear deritzon teoriak (aldaera sinplifikatuenean) aldarrikatzen du ekintza baten atzean beti daudela uste eta desio bat, ekintza hori justifikatzen duten ustea eta desioa, hain zuzen ere. Eman dezagun hozkailurantz abiatu naizela. Hori ekintza bat da, eta ekintza baten aurrean gauden aldiro, beti galde dezakegu zentzuz, ‘zergatik egin duzu hori? ’.8 Humear teoriaren arabera, erantzunak honelako itxura izan behar du:
‎Alabaina, bakar batek kausatu du nire ekintza. Eman dezagun hozkailurantz abiatu naizela gazta nahi dudalako. Orduan, hori da benetako justifikazio razionala, hau da, benetako justifikazio razionala da ekintza kausatu duen arrazoia.
Eman dezagun arrastia jausi zaiola sorbaldara
Eman dezagun jendea dagoela behean,
Eman dezagun ez dela domeka,
Eman dezagun hasperen egiten duela
Eman dezagun gaur ez duela irentsi
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
eman ezan beste 27 (0,18)
eman ezan gu 14 (0,09)
eman ezan ni 13 (0,09)
eman ezan orain 12 (0,08)
eman ezan berori 10 (0,07)
eman ezan paseo 10 (0,07)
eman ezan bi 8 (0,05)
eman ezan zu 8 (0,05)
eman ezan buelta 7 (0,05)
eman ezan pertsona 7 (0,05)
eman ezan adibide 6 (0,04)
eman ezan baietz 6 (0,04)
eman ezan hori 6 (0,04)
eman ezan goraintzi 5 (0,03)
eman ezan guzti 5 (0,03)
eman ezan musu 5 (0,03)
eman ezan norbait 5 (0,03)
eman ezan une 5 (0,03)
eman ezan amore 4 (0,03)
eman ezan aukera 4 (0,03)
eman ezan bera 4 (0,03)
eman ezan esker 4 (0,03)
eman ezan ez 4 (0,03)
eman ezan hura 4 (0,03)
eman ezan izen 4 (0,03)
eman ezan jaun 4 (0,03)
eman ezan amaiera 3 (0,02)
eman ezan azken 3 (0,02)
eman ezan baino 3 (0,02)
eman ezan bakoitz 3 (0,02)
eman ezan begirada 3 (0,02)
eman ezan bihar 3 (0,02)
eman ezan botila 3 (0,02)
eman ezan egun 3 (0,02)
eman ezan Espainia 3 (0,02)
eman ezan euskal 3 (0,02)
eman ezan gaur 3 (0,02)
eman ezan halako 3 (0,02)
eman ezan hemen 3 (0,02)
eman ezan honako 3 (0,02)
eman ezan iritzi 3 (0,02)
eman ezan itxura 3 (0,02)
eman ezan jainko 3 (0,02)
eman ezan jende 3 (0,02)
eman ezan lur 3 (0,02)
eman ezan agindu 2 (0,01)
eman ezan agiri 2 (0,01)
eman ezan agur 2 (0,01)
eman ezan argazki 2 (0,01)
eman ezan arrasti 2 (0,01)
eman ezan asti 2 (0,01)
eman ezan azalpen 2 (0,01)
eman ezan begiratu 2 (0,01)
eman ezan bide 2 (0,01)
eman ezan datu 2 (0,01)
eman ezan denbora 2 (0,01)
eman ezan diru 2 (0,01)
eman ezan egia 2 (0,01)
eman ezan eman 2 (0,01)
eman ezan erantzun 2 (0,01)
eman ezan esku 2 (0,01)
eman ezan euskaldun 2 (0,01)
eman ezan gidoi 2 (0,01)
eman ezan giltza 2 (0,01)
eman ezan guraso 2 (0,01)
eman ezan hasperen 2 (0,01)
eman ezan hau 2 (0,01)
eman ezan herori 2 (0,01)
eman ezan hitz 2 (0,01)
eman ezan hizkuntza 2 (0,01)
eman ezan hozkailu 2 (0,01)
eman ezan ideia 2 (0,01)
eman ezan indar 2 (0,01)
eman ezan Jon 2 (0,01)
eman ezan lagun 2 (0,01)
eman ezan lau 2 (0,01)
eman ezan lehen 2 (0,01)
eman ezan maitasun 2 (0,01)
eman ezan malko 2 (0,01)
eman ezan ongi 2 (0,01)
eman ezan pauso 2 (0,01)
eman ezan sandia 2 (0,01)
eman ezan te 2 (0,01)
eman ezan toki 2 (0,01)
eman ezan txalo 2 (0,01)
eman ezan udal 2 (0,01)
eman ezan umore 2 (0,01)
eman ezan urdanga 2 (0,01)
eman ezan urrats 2 (0,01)
eman ezan zeu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia