2009
|
|
|
Emakumeen
askapenerako tresna bat da. Argi uzi behar da abortua ez dela antisorgailu bat.
|
2011
|
|
GKEen genero batzordeak oinarri feministarik ez duela diozu.
|
Emakumeen
askapenaren aldeko borrokak posible dira oinarri feministarik gabe?
|
2012
|
|
|
Emakumeen
askapena aldarrikatu dute Itzubaltzetan
|
2016
|
|
Emakumeek lanaren truke ordaina jasotzeko eskubidea erdietsiko balute, soldata handiagoak eskatzen has litezke, eta, hala, kapitalistak behartuko lituzkete etxeko lanak industrializatzera.
|
Emakumeen
askapena lortzeko estrategia jakin bat da hori, ala ezinezko ameskeria?
|
|
1970eko hamarkadaren hasieran erdietsi zuen bere garaipenik handienetako bat jaiotza kontrolaren aldeko mugimendu garaikideak, orduantxe legeztatu baitzen, azkenik, abortua.
|
Emakumeen
askapenaren aldeko mugimendu berriaren hastapenetan jaio zen abortua legeztatzeko borroka; ondorioz, mugimendu gaztearen gogo eta militantzia osoa bildu zen hor. 1973ko urtarrila iritsi orduko, gailurrera iritsi zen abortu eskubidearen aldeko kanpaina.
|
|
Mary Inmanek eta Margaret Benstonek, hurrenez hurren, In Woman, s Defense (1940) [Emakumeen defentsan] eta The Political Economy of Women, s Liberation? (1969)[
|
Emakumeen
askapenaren ekonomia politikoa] lanak idatzi zituzten, eta bi biek diote etxeko lanetan dabiltzanek langile klase berezi bat osatzen dutela: kapitalismoak esplotatzen ditu, eta, etxekoandre?
|
2017
|
|
Emma Bovary, Ana Karenina, Dama txakurtxodunaren protagonistak, La Regenta.
|
Emakumeen
askapena hasi zen garaia, ezkontza maitasunaren bidez izan lukeela aldarrikatzen hasi zen garaia; maitasun... pasio amodioa. Ez zen ba liburuaren interpretazioan okertuko eta Berrian erridikulua egin?
|
2019
|
|
han, ez zuen desobedientzia eta bekatua beste askatasunik, gainbeheraldiko emakume erromatarren askabide bakarra bizioa zen gisa berean.
|
Emakumeen
askapena negatiboa den bitartean, negatibotasuna da haien patua.
|
2020
|
|
Beste aldean,
|
Emakumeen
Askapenerako Mugimenduaren bigarren olatua. 1968ko iraultza politiko, sozial eta kulturalak bultzatuta, eraldaketa esparru instituzionalera eramaten ahalegindu zen.
|
2022
|
|
Patriarkatuak, noski, badu pertsonaletik.
|
Emakumeen
Askapen goiztiarrean idatzitakoek familia nabarmentzen dute emakumeen zapalkuntza gune gisa. Teorialari nahiz aktibisten ikerlanek jaso zituzten emazteek senarrentzako egiten zuten lan ordaingabea, amek etxean jasaten zuten kartzelaratzea eta gizonek egunerokoan zituzten abantailak.
|
|
|
Emakumeen
Askapenerako mugimendua campuseko erradikaltasunak hauspotuta ernatu zen 1960ko hamarkadaren hondarretan, eta aurretik zeuden emakume antolakundeei lekua kentzeaz bat, haren tamaina eta ikusgarritasuna azkar hazi ziren. 1975eko Nazioarteko Emakumeen Urterako, hedabideen hizketagai nabarmena zen feminismo berria.
|
|
Hainbat iturburu izan zituen liburuak, eta, gizarte zientziako lan gehienek bezala, autorea ez den beste jende ugariren ekarpenak ditu oinarri.
|
Emakumeen
Askapenerako mugimenduaren ondorenetan emakume eta gizonei buruzko eztabaida piztu zen; 1970eko hamarkadan Gizonen Askapenerako mugimendu bat ere egon zen," gizonezko sexu rola" erreformatzen saiatu zena. Gizonak, boterea eta aldaketa eztabaidagai zituzten debateei leku egin zien horrek.
|
|
Arrazoi asko zeuden kontzientzia hori mami zedin. Emakume ezkonduen enplegu tasak aldaketa itzela jasan zuen herrialde industrialetan,
|
Emakumeen
Askapen mugimendua ernatu aurretik; praktika heterosexualetan aldaketa gertatzen ari zen, kontrazepzio gero eta fidagarriagoa tarteko, eta familien egitura ere aldatzen ari zen, bizi esperantza luzeagoa, gorantz zihoazen dibortzio tasak eta ugalkortasun maila txikiagoa zirela eta233.
|
|
Kontzientzia hori lehertu egin zen
|
Emakumeen
Askapen, Gayen Askapen eta Gizonen Askapen mugimenduetan. Milaka urteko patriarkatuarekin amai liteke orain.
|
|
Maskulinitatearen inguruko ekintza politikoaren eredu nagusia" gizonen mugimenduaren" ideia da herrialde aberatsetan. 1970eko urteetan," Gizonen Askapenerako Mugimendua" deitzen zen hori, eta
|
Emakumeen
Askapenerako Mugimenduaren imitazio zuzena zen, Gayen Askapenaren bulkadatxo batekin. Mugimendu zabalagoaren oinarrian zeuden" gizonek kontzientzia hartzeko talde" autogestionatu txiki asko, zeinak garai hartan" gizonen talde" deitzen baitziren, besterik gabe.
|
|
Bada denbora bat Goode soziologo estatubatuarrak (1982)" Why men resist" [Zergatik egiten dute kontra gizonek?] saiakera esanguratsua argitaratu zuela; bertan,
|
Emakumeen
Askapenerako mugimenduari gizonek emandako erantzunen inguruko gogoeta jaso zuen. Goodek argudiatu zuenez, genero harremanetan talde pribilegiatua zirelako egiten zioten gizonek kontra aldaketari.
|
|
Gizonen posizioak, hala ere, arazoak ekarri ditu hasieratik.
|
Emakumeen
askapenaren teorialari goiztiarrek patriarkatuaren klase nagusitzat definitu zituzten gizonak, sinpleki, eta espero zuten gizonak emakumeen aurrerapenen fronte ororen aurka egotea, haien printzipioak edonolakoak zirela ere. Morgan-ek (1970:
|
|
Mugimendu feministaren nazioarteko presentziak eta genero auzien inguruko eztabaidak mundu osoan izandako zabalkunde ukaezinak areagotu egin dute aldaketaren aldeko presio kulturala. Japonian, esaterako, emakumeen antolakundeak egon bazeuden 1970 urtearen aurretik, baina nazioarteko
|
Emakumeen
Askapenerako mugimenduak aktibismo berria piztu zuen (Tanaka 1977). Hainbat kultur generotan islatu zen hori, hala nola neskentzako fikzio eta komiki liburuetan, emakumeen irudi boteretsuak agertu baitziren.
|
2023
|
|
1960ko hamarkadaz geroztiko sexu iraultzak aitortu eta gizarteratu zuen emakumeek, gizonek bezala, bazituztela sexu premiak eta desirak eta askatasuna izan luketela haiei heltzeko.
|
Emakumeen
askapenaren aldeko mugimenduak, zeina askoz lehenago hasi baitzen, helburu zabalagoak zituen; esate baterako, genero berdintasuna, lan aukeretarako sarbidea izatea, eta lantokian eta etxean indarkeriarik eta jazarpenik ez sufritzeko askatasuna. 1970eko eta 1980ko hamarkadetan, bi mugimenduak uztartu ziren, eta biak kolonizatu zituen kapitalismoak.
|
|
Emakumeak etxeko lanez haragoko eragile ekonomiko gisa agertu zirenean, zorroa berek irabazitako diruz beterik, kontsumitzaile mota berri bat sortu zen.
|
Emakumeen
askapenaren aldeko zenbait pertsonak sexy ikusiak izan nahi zuten; alegia, sexualki askeak ziren emakumeen irudiz beteriko iragarkiekin limurtzen zituzten, lentzeria mota jakin bat soinean, makillajea eta modako gauzak erosten, marka jakin bateko zigarretak erretzen eta marka jakin bateko alkohola edaten. Bulova erlojuen 1972ko iragarki batean (prentsa idatzian agertu zen), gizon emakume batzuen besoak ikusten dira, biak erlojua jantzita eta ongi konbinatuta," Soldata bera, denbora bera" eslogana lagun.
|