Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2005
‎Leku honetan Ertzaintzak kargatuko du, hiru atxilotu eta zenbait zauritu utziz.Arratsaldean, beste hiru pertsona atxilotuko dituzte Alarde tradizionalean desfilatzen saiatzeagatik. Emakumeek ez dute beren helburua lortu, baina gutxienezgatazkaren existentzia irudikatu egin da.
2011
‎Bestalde, genero indarkeria gai nagusitzat hartu dutenak %5era ez dira iritsi. Ezberdintasuna modu naturalean onartzean datzan indarkeria sinbolikorik ere ez du antzeman." Emakumeek ez dute indarkeria sinbolikoa legitimatu, eta uste dut horren jakinaren gainean egin dutela, beraien ikusgarritasuna eta legitimitatea eskatzen ari diren emakumeak baitira. Genero indarkeriaren gaia, beharbada, beldurragatik ez da azaldu.
2012
‎Hasteko, garairako aurrerapen itzela bazen ere, Atenasko demokrazian biztanleriaren zati txiki batek besterik ez zuen parte hartzen. Emakumeek ez zuten eskubide politikorik, ezta esklaboek ere; eta haiekin batera metekoak zeuden (Atenasen finkatutako beste polisetako biztanleak, kanpoko merkatariak, esklabo askeak eta abar), hots, hiritarrak ez izateagatik eskubide politikorik ez zutenak. Guztira, gizartearen %10 batek zuen asanbladan parte hartzeko ahalmena.
2014
Emakumeek ez dute beren lehenaldirik, historiarik, erlijiorik, mitorik. Ez duteberen artean komunitate bat osatzen ere, gizonen artean barreiatuak bizi dira.
Emakumeek ez dute gizonek bezain ondo metabolizatzen alkohola; beraz, azkarrago intoxikatzen dira (Gordis, 1995). Nolanahi den, kontuan hartzen dena ez da edan den alkohola, odolean dagoena baizik.
2015
‎Egitura arauak ez die onartzen identitate osotasunik. Emakumeek ez dute identitaterik, gizon identitatea eratzen duten praktiken sisteman gizonaren diferentzia subordinatua baino ezin dira izan. Parte izan beharrean, osotasuna lortzen tematzen badira, mamutzar anomaloak bilakatzen dira.
2016
‎Defendatu zirenak heroiak izan ziren, baina haien gurasoek ez zituzten heroiak nahi, alabak bizirik nahi zituzten. Emakumeek ez dute bizia arriskuan jarri behar norbaitek bortxatzen dituenean, ezetz esatea nahikoa behar luke izan. Eta horregatik, halako esaldiek argi erakusten dute sentsibilitaterik eta formakuntzarik eza.
2017
‎Neurri batean, zailagoa zelako haientzat alderrai edo batetik besterako etorkin bihurtzea, bizimodu nomadak gizonen indarkeria jasateko arriskuan jartzen zituelako, areago misoginia indartzen ari zen garai hartan. Emakumeek ez zuten batetik bestera ibiltzeko halako erraztasunik ere, haurdunaldiak eta haurren zaintza tarteko, eta ez zuten horrelakorik aintzat hartu akademikoek, joputzatik ihes egitea (migrazioaren eta beste nomadismo modu batzuen bidez) hartzen baitute borroka modu paradigmatikotzat. Emakumeak ezin ziren soldatapeko soldadu ere izan, nahiz eta armadan sartu ziren sukaldari, garbitzaile, prostituta edo emazte gisa; 38 baina aukera hori desagertu egin zen XVII. mendean, armadak arautu ahala eta atzetik joan ohi zitzaizkien emakume saldoak gudu zelaietatik kanporatu ahala (Kriedte 1983:
2018
‎Kasu guztietan afektuei oso lotuta dauden zereginak dira. Emakumeek ez dute euskal identitatea ordezkatu; emakumeak euskal identitate hori elikatzen saiatu dira. Horretaz gain euren euskalduntasuna demostratu izan behar dute, euskaraz hitz egiten, euskara ikasten...
‎Ángeles Briñónek, soziologoak eta genero eta berdintasun arloko adituak azaltzen duen bezala, feminismoa emakumeen eta gizonen aukera berdintasuna lortzen saiatzen den mugimendu soziala da; matxismoa, berriz, emakumeak beheragoko izaki gisa eta gizonek baino eskubide gutxiagorekin hartzen duen jarrera edo portaera da. 8 Kristalezko sabaia pasatzea Emakumeek ez dute zuzendaritza postuetan ordezkaritza handirik, nahiz eta oso prestatuta egon, lan merkatura sartu eta erdi mailako arduradunengana iritsi. Batzuetan, hori da muga, amatasunaren mugekin baitaude, familiaren zaintzari ematen zaion erantzunkizuna eta, gizonen aldean, lanaren garapenean gehien fokatzen diren gizonen aldean.
2019
Emakumeek ez dute osoki hutsik egiten munduan sartuak diren bizi arauak onartzen ez dituztenean, are gutiago zeren gizonak baitira egin dituztenak beraiek gabe. Bada, jakina, amarru eta liskarrik haien eta gure artean; haiekin dugun onarpenik hertsiena oraino nahasia eta ekaiztsua da.
‎Emakume obreroaren egoera hain zen penagarria, non Sismondik eta Blanquik eskatu baitzuten lantegietarako sarrera debekatzea emakumeei. Emakumeek ez zuten hasieratik beren burua defendatu eta sindikaturik antolatu, eta, neurri batean, horregatik egon ziren halako egoera penagarrian. Emakumeen, elkarteak?
‎– Emakumeek ez dute inoiz jotzen aitzakiaz harago?, esaten zidan gizonezko idazle batek. Ez du arrazoi faltarik.
Emakumeek ez baitzuten deus erantzuten, ahots sendo eta gutural batek deiadar egin zuen:
2020
‎44. " Emakumeek ez dute osoki hutsik egiten munduan sartuak diren bizi arauak onartzen ez dituztenean, are gutiago zeren gizonak baitira egin dituztenak beraiek gabe."
2021
‎Orduan, «emakume biluzien irudiak eta bideoak lortzeko asmoz, kamera tripode baten gainean uzten zuen, piztuta, neskak enfokatuz, eta arropaz aldatzen ziren bitartean grabatuz». Emakumeek ez zuten grabaketa horien berri, eta haien baimenik gabe egin zituen. Akusatuak prozedura bera errepikatzen zuen gero arropak janzten ari zirenean.
‎" Emakumeei ez zaie aurpegia ikusten, jantziekin ezkondua edo ezkongabea den kategorizatzen zaie…". Emakumeek ez dute protagonismoa emakume bezala.
‎" Emakumeak kanpo gelditzen dira, eta zerbaitetan parte hartzen badute edo zerbait egiten badute, ez da hain arriskutsua izango; ez da ondoren gogoratuko". Emakumeek ez dute festa" kontuan hartzen". " Kinto gaztea nintzenean, azken egunean, beste neska batekin nengoen eta beste guztiak kinto mutil zaharrak ziren.
‎Horrek egiteko modurik onenaren inguruko eztabaida irekitzen du, norbanakoaren askatasunaren eta justizia sozialaren arteko orekari eutsiz. Emakumeek ez dute isolamendu kosmopolita defendatzeko interesik, zeinak ukatu egiten baitu elkarrenganako betebehar oro, ez eta amets komunitaristak defendatzeko ere, zeinak betebehar horiek identitate komunetan oinarritzen baitituzte; dilemaren erdigunean daude –posizio historikoa–.
Emakumeek ez dute Zaratarik.
Emakumeek ez dute Zaratarik.
2022
‎Espainian lan egin nahi zuen emakumeak aitaren baimena behar izaten zuen. Emakumeek ez zuten bankuan kontu bat irekitzerik, eta ez zuten inolako jabetzarik edukitzeko eskubiderik. Beharra handia zen, lanerako aukerak sortu zitzaizkien etxetik kilometro gutira, baina debekatuta zuten muga pasatzea.
Emakumeek ez dute barruko arroparik janzten janaria prestatzen dutenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia