2015
|
|
490. EAJ harremanetan jarria zen ELArekin Aberri
|
Egunera
begirako EAJ eta EArekin adierazpen bateratua egiteko aukera haztatzeko; agiriak gatazkaren konponbidean aurrera egiteko balio zuen. ELAren Batzorde exekutiboak, interesgarri bazeritzon ere indar abertzaleak batze alderako iniziatibari, ez zuen proposamena onartu eta saioak ez zuen aurrera egin.
|
2017
|
|
Gatozen Donostiako Kursaalera, 2013ko Bertsolari
|
Egunera
. Aitzol Barandiaran eta Iñaki Gurrutxagak guateke berezia antolatu dute saioaren amaieran:
|
2020
|
|
Gogoan dut 1968an, sei urte besterik ez nituela, Donostian antolatu zen Aberri
|
Egunera
eraman ninduela aitak. Tolosatik Donostiara lineako autobusean joan ginen biok.
|
2022
|
|
Bertako edo kanpotik ekarritako sagarrarekin sagardo naturala egin eta saltzeaz gainera, dastatzeko aukera ematen duen establezimendua da. Dastatze hori, urte hasieratik Aberri
|
Egunera
arte, sagardoa botilaratu aurretik egiten da(" txotx garaian"), kupelatik bertatik. Janaria bezeroak ekarri edo sagardotegiak jartzen du otordu tradizionala hau da, gutxi asko:
|
|
Zotz hitzaren txikigarria; berez, zotza da upeleko hari zuloa ixteko erabiltzen zena, egungo kanilaren aitzindari. Euskal Herriko sagardotegi askotan, sagardoaren hartzidura bukatu eta botilan sartu aurretik (Urteberri ingurutik Aberri
|
Egunera
arte), tradizioz sagardogileak bezeroari aukera ematen zion erosiko zuen jeneroaren lagina dasta zezan. Bezeroak (sukaldari, tabernari, elkarte gastronomikoko arduradun, etab.) zerbait jateko eramaten zuen, 1970 aldera arte.
|
|
Ander Arzelus Luzear(). iritzirako, oso eskertzekoa litzateke jakitea nortzuk izan ziren Hegoaldeko berrogeitaka bazkaltiar horiek, eta, areago, euren artean zeintzuk ziren idazle edo. Esate baterako, Kirikiño bat edo Lizardi bat joan al ziren Sarako Axularren
|
Egunera
–Hegoaldeko idazleen presentziak, zer esanik ez, bazuen garrantzia Bidasoaz alde bietako idazleen arteko harreman sarea bilbatu eta trinkotzeko.
|
|
" Baionako Eskualduna izparringian dakusku irakurgai bat, J. E. rena (ez dakigu berau nor dan), eta bertan...". Alta, bere izena inon agertu ez arren, nik neuk nahikoa probabletzat dut Lizardiren asistentzia Axularren
|
Egunera
, Tolosatik hara joandako gainerako lagunen artean.
|
|
Sekula santan ez zitzaidan bururatuko Unamuno egon zitekeenik Saratik itzuli zirenen artean, alegia, Axularren
|
Egunera
Unamuno joan zenik. Irakurri eta berehalakoan hasi nintzen pentsatzen nor ote zitekeen Unamuno delako hori, ezin sinetsiz Zerbitzariren aipuak Migel Unamuno Jugo bilbotarra adierazten zuenik.
|
|
Esan gabe doa, Unamunok ez zuen aldezlerik egin euskaltzaleen artean, kontrara baino, eta makina bat izterbegi irabazi zuen. Aurrekari jakin horrekin ez zirudien oso sinesgarria Migel Unamuno izatea Axularren
|
Egunera
joan zena mende laurden bat geroago. Badago gure harira letorkeen xehetasun ñimiño bat hemen aipatuko dudana, eta da Arriaga antzokiko hitzaldi sonatuan Unamunok euskal letren printzea ahotan hartu zuela, haren aurka edo joateko baina:
|
|
Hasiera batean ezezkoan egon banintzen ere, han hemenka topatu ditudan beste hiruzpalau lekukoren adierazpenek konbentzitu naute Salamancako errektore beharra izan zela Axularren
|
Egunera
agertutako Unamuno hura. Lehenik eta behin, hara zer idatzi zuen ospakizunetan hizlari izan zen aita Jose Migel Barandiaranek bere eguneroko pertsonalean irailaren 17an berean:
|
|
oihanean zuhaitz bat erortzen bada eta inguruan ez badago inor entzuten, ateratzen al du harrabotsik? Alegia, biografiek aipatzen ez badute, Axularren
|
Egunera
joan al zen Unamuno. Ez, antza.
|
|
Unamunok, antzak antz, Saran bizi izan zuen 1925eko irailaren 17a, bost iturri beregainek ezbairik gabe erakusten dutenez. Zerk erakarri ote zuen Axularren
|
Egunera
–
|