2001
|
|
|
Bi
printzipio hauen emaitza hedaduraren eta intentsitatearen jarraitasuna zehaztea da:
|
|
|
Bi
printzipioon arteko lotura azken printzipio batek egiten du, kidetasunaren printzipioak, edo formen jarraitasunaren printzipioak. Honen arabera forma batetik bestera jarraikorki igaro gaitezke, eta beraz," non datur vacuum formarum", edo" datur continuum formarum".
|
2008
|
|
Bigarren printzipioaren arabera, gorputzaren existentzia onartu aurretik zabalerarena onartu litzateke, eta lerroarena zabalerarena baino lehenago, eta puntuarena lerroarena baino lehenago.
|
Bi
printzipioak batera aplikatuz gero, sortzen den errealitate matematikoen kopurua ikaragarria da. Cf. Ross (1997:
|
2010
|
|
Haren esanetan, azken finean norbanakoak bere interesa defendatu nahi duen eta nola erabaki behar du, eta ofizioz edo Fiskaltzaren eskaeraz bide bati edo besteari ezin zaio hasiera eman.
|
Bi
printzipio horiek argi eta garbi azaltzen dituzte, Gómez de Liaño González, F. k, Introducción al Derecho Procesal (Abogacía y Proceso), 5 arg., Forum, Oviedo, 1997, 240 or.; Berzosa Francos, M.V. k,. Principios del proceso?, op.cit.; Vázquez Sotelo, J. L. k,. Los principios del proceso civil?, Justicia, 1993/ 4 zk., eta Asensio Mellado, J. M. k, Introducción al Derecho Procesal, op.cit., ...
|
|
Alde batetik, aintzakotzat hartu behar da haren izaera garbia edo arrazoizko arimaren funtsa, eta, ondorenez, arrazoiaren argitan egin behar da azterketa, gizakiari berezko zaion neurrian; eta, beste alde batetik, gogoan izan behar da goitik gizakiarengan zein grazia barruratu eta grazia horren izaera, betiere fedearen argi jainkotiar eta naturaz gaindikoaren eretzean, fede horrek gidatu gobernatzen baitu gizakia, bidegilea den heinean.
|
Bi
printzipio horietatik abiatuta, teologiak bi lege natural bereizten ditu: bata, berez eta gizakiari begira naturala dena; eta, bestea, gizakiari begira naturaz gaindikoa izanik (graziaren ordena osoa gizakiarentzat natura gaindikoa baita), graziaren eretzean natural deitu daitekeena.
|
2012
|
|
" Zergak eta tasak gutxien dutenen mesedetan kudeatzea izan da gure xedea.
|
Bi
printzipioen arabera lan egin dugu. Alde batetik, progresibitatea; gehien duenak zerga ekarpen handiagoa egin behar duen printzipioa.
|
|
" Zergak eta tasak gutxien dutenen mesedetan kudeatzea izan da gure xedea.
|
Bi
printzipioen arabera lan egin dugu. Alde batetik, progresibitatea; gehien duenak zerga ekarpen handiagoa egin behar duen printzipioa.
|
|
Nazioarteko zuzenbideak lurraldetasunaren printzipioa bermatzen du, baitaautodeterminazioaren printzipioa ere.
|
Bi
printzipio horiek talka egiten baduteere, azpimarratu behar da nazioarteko erkidegoak zein nazioarteko erakundeeklurraldetasunaren printzipioa zokoratzen dutela autodeterminazio kasuetan. Halagertatu da Bangladesheko independentziaren aitorpenaren kasuan, Singapurrekoindependentziaren kasuan, zein Belizeko independentziaren kasuan (Guatemalaksezesioaren zilegitasun eza defendatzeko bere estatu lurraldetasunaren bermeaalegatu bazuen ere, erreparo horrek ez zuen arrakastarik izan).
|
|
Kontuan izan behar dugu filosofia moral utilitarista oinarritzenduten bi printzipio nagusiak direla berdintasuna eta utilitatea.
|
Bi
printzipio horieijarraituz utilitarismo animalistak defendatuko du bai gizakiok bai eta gainerakoanimaliek ere interesak ditugula. Horretan datza utilitarismoaren asmo unibertsalista, barnean interesak dituen oro jasotzen duela, baita Homo sapiens espeziekoak ezdiren animaliak ere.
|
|
Printzipio honen arabera, ekologia sustatzeko ahaleginak herri indigenak errekonozituz, haien papera aitortuz, haien oniritzia bilatuz eta haien partaidetzarekin burutu lirateke (Simpson, 1997; Stevens, 1997).
|
Bi
printzipiook argi eta garbi defendatzen ditu Igoe k (2003) dioenean parkeen kudeaketan partizipatiboa egin behar dela eta herri indigenak kontuan hartu behar direla kontserbazioa mantentzen bada.
|
|
Soraya Sáenz de Santamaría lehendakariordeak adierazi zuenez, neurri honen helburua da “ahalik eta austeritate eta eraginkortasun handiena lortzea bere jardunean eta sektore publikoaren funtzionamenduan”.
|
Bi
printzipio horiekin batera, “gardentasun printzipioa ere jasotzen da, erakundeei nahiz haien arduradun eta zuzendari nagusiei eskatzen zaiena, eta, hala, sozietate kotizatuek edo finantza erakundeek betetzen dituzten gobernu onaren irizpideak aplikatzen dira”, erantsi zuen Sáenz de Santamariak. Soldata ordainsariak zehazteko, erakunde publikoak hiru taldetan sailkatuko dira, eta irizpide hauek hartuko dituzte kontuan:
|
2015
|
|
Griffith da, gehienen iritziz, The Birth of a Nation (1915) filmarekin, gaur egun oraindik ere zinea egiteko erabiltzen den eredua ezarri zuena.
|
Bi
printzipio nagusitan oinarritu zen horretarako: zinema zerbait kontatzeko zelako uste garbian, eta istorioak kontatzeko eredua antzerkian ez baizik eta XIX. mendeko nobelan topatu behar zelako sinesmen sendoan.
|
2017
|
|
|
Bi
printzipio ezinbesteko dira neurri hauek guztiak sustengatzen dituztenak: aniztasunari eman beharreko arreta, estatuek eta haien hezkuntza sistemek hezkuntza eskubidea bermatzeko duten betebeharrean oinarritzen dena (Dieterlen, 2001; Gordon, 2001), eta inklusio printzipioa, pertsona orok aukera berdintasunean parte hartzeko eskubidea exijitzen duena, curriculum bat eta bera partekatuz eta eskola eremu arrunt batean, beti ere (Ainscow 2001; UNESCO, 2004).
|
2021
|
|
Erreforma horretarako euskararen ko-ofizialtasuna eta hizkuntza eskubideen aitorpena ez dira tresna erabilgarrienak.
|
Bi
printzipio horiek onartzeko, Frantziako identitate konstituzionala goitik behera aldatu behar litzateke. Egoera hori ikusiz, artikulu honek beste alternatiba konstituzionalak lantzen ditu, euskarari lege babes egokiagoa emateko.
|
|
hizkuntzaren ofizialtasunarena eta hizkuntza eskubideena.
|
Bi
printzipio horiek dira haien hizkuntza aniztasuna erregulatu duten Estatu eleanitzek erabili dituzten kontzeptu juridikoak.
|
2022
|
|
Lehen helburua independentzia zen.
|
Bi
printzipio goraki erranak izan ziren: ildo politikoaren lehentasuna militarraren gainetik eta barnealdeko lehentasuna kanpoaldekoaren gainetik.
|
2023
|
|
6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako.
|
Bi
printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
|
|
Estatua egituratzean autonomiaren printzipioa eta batasun printzipioa koordinatu behar dira.
|
Bi
printzipio horiek talka egin dezakete eta horregatik harmonizazio eta koordinaziorako tresna ezberdinak garatzen dira Konstituzioan. Hori horrela, autonomia printzipioaren erabilera kontrolatzeko betebeharra sortzen da.
|
|
EKren 2 artikuluak Espainiaren batasuna aldarrakitzen du eta erregioez eta nazionalitateei autonomiarako eskubidea aldarrikatzen die (toki erakundeei ere). Duran GARCiAk esaten duen bezala, autonomiarako eskubide horren kontrapisuan solidaritate printzipioa dago140
|
Bi
printzipioak lotuta daude modu estuan, batasunak autonomia berez mugatzen du baina, horrez gain, lurralde ezberdinen arteko solidaritateak batasunaren izenean ere mugak ezartzen ditu.
|
|
Momentu horretatik aurrera, aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioek eta politikek garrantzia hartzen hasi ziren.
|
Bi
printzipioek dakartzaten sistema abenduaren 12ko 18/ 2001 Legearen bitartez sartu zen eta 2006an erreformatu egin zen. Egia da, 2005etik 2008ra Ogasunek ongintza garai bat ezagutu zutela, baina egoera ekonomikoaren ondorioz gauzaturik zegoen.
|
|
CARBAJO DOMINGOk eta VEGA FELGUEROSOk esaten duten moduan, azken finean printzipio honek" gure ordenamenduan tradizioz araututakoa aldatzen du, hau da, aurrekontua onetsi eta betearaztea arautzen duen urtekotasun printzipioa. Horren arrazoia da ulertzen dela urte aniztasunak aurrekontu egonkortasun handiagoa bermatzen duela" 497
|
Bi
printzipioak, beraz, bateragarriak izango dira eta planifikazioari indarra emango zaio. d) Gardentasunaren printzipioa (6 art.) Kontabilitateak, aurrekontuek eta likidazioek beharrezko dokumentazio guztia jasoko dute honakoa ikuskatu ahal izateko: Erakundearen finantza egoera. Aurrekontu egonkortasuna eta finantza jasangarritasuna betetzen direla. Europar Batasunak jartzen dituen bestelako beteki... Ogasun Ministerioari dagokio AEFJLOren 2 artikuluan jasotzen diren subjektu guztien inguruko informazioa ematea, eta ondorioz jasotzea ere bai.
|
|
sorospidetasun printzipioa eta finantza nahikotasuna.
|
Bi
printzipio horiek toki autonomiaren hedadura zabaltzeko eta garatzeko behar beharrezkoak dira, ezinbestekoak. Hurrengo epigrafeetan gaiaren inguruan sakonduko dugu, baina derrigorrezkoa dugu honako aipamen hau egitea:
|