2001
|
|
Baina ezin da esan predikatu bat osagai denei ez dagokielako inori ez dagokiola.
|
Beste
era batera esanda: adigai batekin orokorki bat datorrena edo adigaia kontraesaten duena era berean bat dator edo kontraesaten du adigaiaren barne jasoa dagoen oro; ezin da esan, ordea, adigai batean jasotzen ez dena adigaian barnebilduta dagoenean jasotzen ez denik.
|
2003
|
|
Egia da, beraz, elkar maitatzea erregela horien guztien oinarria dela.
|
Beste
era batera esanda, erregela horien guztien espiritua da elkarri zor diogun maitasuna. Norbaitek, kasurako, ezin badio beste inori itzuli horrena den zerbait, eginbehar hori etenda geratzen da, harik eta itzulketa posible izan arte, eta horrek ez dio maitasunari inolako kalterik egiten.
|
2004
|
|
Gizakia zer den definitu nahi badugu, beraz, ez dugu aurkituko osagai definitzaile hori bere gorputzezko ezaugarri batean.
|
Beste
era batera esanda, irudika dezaket galdu ditudala besoak eta gizakia izaten jarraitzen dudala, gal ditzaket hankak, gal dezaket entzumena, ahotsa... eta oraindik gizakia izaten jarraituko nuke, beti ere arrazoitu badezaket; baina arrazoitzeko gaitasuna galtzen badut, zalantza egitekoa, orduan, nahiz eta besoak, hankak, entzumena eta ikusmena ondo izan, ez naiz gizakia izango.... Gorputzik gabe naiz elikatu, gorputzik gabe naiz higitu, gorputzik gabe dut sentitu, baina ez dut gorputzaren beharrik izango arrazoitzeko, eta pentsatzea, zalantza egitea izango da ni neu egingo nauena.
|
|
Moralaren kontzeptua, berriz, erabiliko dugu betebeharreko arau, obligazio eta debekuen eremu praxikoa adierazteko.
|
Beste
era batera esanik, etika, zentzu honetan, moralaren zientzia litzateke, moralaren printzipioen jakintza sistematikoa; morala, ildo beretik, etikaren praxia litzateke, kultura, gizarte eta gizabanakoen arabera forma prezeptibo ezberdinez agertzen dena eta, jakina, historikoki era eta molde normatibo oso ezberdinak erakutsi dituena.
|
|
Gizakia bera, bere banakotasunean hartuta, ona edo txarra, zuzena edo zuzengabea izan daiteke bere egintzen eta jokabideen arabera.
|
Beste
era batera esanik, gizakiaren egintzak eta gizakia bera morala edo inmorala izan daiteke, baita amorala ere. Honetan datza, hain zuzen ere, gizakiaren berezko izaera etiko morala.
|
|
Metafisikaren errealitatera irekita dagoela esan nahi dugu, hau da," fisikatik" (psikobiofisikatik) haratagoko eta honatagoko errealitatea ezagutzeko eta kontenplatzeko (thedrein) isuria duela gizakiak.
|
Beste
era batean esanez: ohartuki ala oharkabean, gizakiak erreala erreal den aldetik ezagutzeko eta kontenplatzeko berezko joera duela, hain zuzen ere.
|
2006
|
|
Aitzitik, deskriptibismoak sentimendu moralari begiratzen dio.
|
Beste
era batera esanda, deskriptibismoak ez du objektuaren propietateekiko konpromiso ontologikorik hartzen. Disposizionalismoaren arabera objektuak benetan propietate moralak dauzka, propietate horiek erlazionalak izan arren.
|
|
izaera deskribatzailea duten premisetatik ezin da izaera arau-emailea duen ezer ondorioztatu.
|
Beste
era batera esanda, razionalistak finka ditzakeen premisetatik ezin da morala ondorioztatu. Sistema razionalisten ‘akats’ logiko hori salatuz, Humek arrazoimenetik bakarrik ezin dela morala ondorioztatu edo eratorri erakutsi nahi digu beste behin.
|
|
Bestetik, ekintzara bultzatzeko ahalmenik ez du arrazoimenak.
|
Beste
era batera esanda, arrazoimenak bere kabuz ez du gizakiok ekintzara motibatzeko gaitasunik.1
|
|
Izan ere, gauza, hemen eta orain baten baitan kokaturik dago; baina, aldi berean, bere existentziaren edo iraupenaren une bakoitzean, hemen eta orain horietatik bereizi egiten da, iraute hutsaren kariaz.
|
Beste
era batera esateko, gauza batek denboran zehar irautea aski izango da, abstrakzio prozesu orokortzaile horrek gauza hori izen baten adiera izateko gai bilaka dezan. Horrexegatik esan dezakegu hain zuzen izena dirauen gauzari" dagokiola".
|
|
Ondorioz, Kojeveren hitzetan, bi orain eta hemen zehatzen artean kokatuz gero, hemen eta orain guztien artean kokatuko da, hauek edozein izanik ere.
|
Beste
era batera esanda, inoiz eta inon existitzen ez den pitxerra, beti eta edonon dago. Ezein kokaguneren baitan, ezta ezein aldi tarteren baitan ere, existitzen ez denez, existitzen diren hemen guztien eta orain guztien artean dago eta dirau hurrenez hurren.
|
2011
|
|
Logika aristotelikoak bere hiru printzipioekin ekarri digun ikuspegian ez dago lekurik osotasunarentzat; zentzu komunaren eta heziketaren eraginez, ikuspegi hori onartu da hautemate ohituraren oinarritzat, erreal osoak mila ahoz hitz egingo ez baligu bezala, nahiz eta guk ezin dugun bestela ulertu entzuten duguna arreta osagaiaren bidez ez bada.
|
Beste
era batera esanda, paradigma holografikoak diosku ezen erreala eta harekin egiten duguna itzulpen ekintza baten mende daudela; zentzu komunak eskaintzen digunaz harago, dena bildurik legoke, osorik azaldu gabe, eta hartara jotzen dugu, unean berean eta modu berean elkar/ elkarrekin sortuz.
|
2021
|
|
Biodibertsitatearen tapizean korapiloak kentzen jarraitzen badugu, gure osasun propioa suntsitzen ari gara.
|
Beste
era batera esanda, biodibertsitatea da izurrien aurkako gure babesa" (Herrero eta Pascual 2021: 18).
|