2000
|
|
Epistemologiaren ikuspegitik, aldiz, Aufbau ari egin diezaiokegun berrinterpretazio finago batentzat gako garrantzitsuenetakoren bat izan daitekeena ezkutatzen du: hots, liburu honen jite ez itxia edo,
|
beste
era batera esanda, bertsio enpirista eta fenomenologistekiko atxikimendu itsuaren eza. Ikus dezagun atzartasun gehiagoz azken puntu hau116.
|
2003
|
|
Haren ministerioa betebehar mota guztietara hedatzen da, bai eta gizartearekin zerikusia duen guztira ere. Botere mota hori emateko orduan, bereizi egin behar da ea estatua monarkikoa, errepublikanoa edo
|
beste
era batekoa den; horren arabera, botere hori ematen zaie errege erreginei, printzeei eta gainerako pertsonei. Gizaki jakin batzuei lehen enpleguak ematen dizkie, jaiotza, hautaketa edo beste irizpide batzuk kontuan hartuta.
|
2004
|
|
Bata bururatu ahal izango da bestea gabe eta bataren edo bestearen existentzia frogatzeko bideak ezberdinak izango dira, arrazoizkoak biak, baina ezberdinak. Honek lehen mailako garrantzia izango du Descartesentzat, bereizketa honetan bertan oinarrituta erakutsi nahiko digulako Ni (pentsatzen dudan neurrian) nire gorputzetik erabat eta benetan bereizia naizela eta bera gabe existi naitekeela, edo,
|
beste
era batera esanda, nire arima existi daitekeela eta bera hilezkorra dela, gorputza hilkorra den artean.
|
|
Perpausak irudikatu egiten du gertakaria, baina ez du ordezkatzen. Edo
|
beste
era batean esanda, izenek ez dituzte objektuak irudikatzen perpausek gertakariak irudikatzen dituzten modu berean. Eta ‘irudikatu’ hitza bere zentzurik orokorrenean hartu dugu orain," irudiztatu"," ordezkatu"," antzeztu"," (ber) aurkeztu"," adierazi" adierak biltzen dituela.
|
|
Baina orduan izen horiek perpausak direlako hartzen dute zentzu jakin eta zehatz bat, izen perpaus horiek adierazten dutena, hain justu ere; ez dira, beraz, izen aipamen soilak. Laburbilduz eta
|
beste
era batean esanda, izenek testuinguru jakin bat behar dute esanahi argirik eta zehatzik izango badute; perpausa dute testuinguru hori. " Perpausak soilik du zentzurik (Sinn); perpausaren testuinguruan (Zusammenhang) soilik du izen batek esanahirik (Bedeutung)" (3.3).
|
|
Gauzak honela, giza adimena sentikorra dela esango dugu Zubirirekin batera, edo," ifrentzutik" begiraturik, esango dugu giza sentikortasuna adimenduna edo endelegatzailea dela. Orobat, esan dezakegu giza borondatea joeraduna dela, edo,
|
beste
era batean, giza joeratasuna borondateduna edo nahimenezkoa dela. Halaber, ildo beretik, giza sentimena hunkitzailea edo afektuzkoa dela esan daiteke, edo, orobat dena, giza afektibitatea sentimentala dela.
|
2005
|
|
" Helburua, subjektu bat besteengandik karakteristikoki bereizten duen guzti guztia —eta baina hori bakarrik— jasotzean datza", alegia," gehiago bere karakterearen erretratuaren zirriborro bat egitean eta ez hainbeste honen kontzeptua finkatzean" 43 Hemendik abiatuz kritikatu daitezke antropologo askoren zenbait pretentsio idealista edota zientifista, ze, egiaz, berez da ezinezkoa gizakia bere osotasunean eta kontzeptualki ezagutzea. Honengatik hobesten du gure autoreak antropologia egiteko
|
beste
era bat, zeinek helburu apalago baina errealistago bat duen: gizakiaren naturara hurbiltzen lagunduko digun" ulermen hermeneutiko" bat jorratzea.
|
2008
|
|
Esakune filosofikoak, esakunea delako, subjektuaren eta predikatuaren arteko erlazio ohikoaren eta jakitearen jokabide ohikoaren iritzia iratzartzen ditu. Jokabide horrek eta horretaz dugun iritziak haren eduki filosofikoa suntsitzen du; iritziak esperimentatzen du esan nahi zuena ez beste zerbait esan nahi dela, eta haren iritziaren zuzenketa horrek behartzen du jakitea esakunera itzultzera eta hura
|
beste
era batera ulertzera.
|
2009
|
|
Beraz, zertan gaude? Moderniaren klabeak eta kontraesanak ulertzea ezinbestekoa iruditzen zaigu orain dugun krisia gainditzeko edo, behintzat, irtenbide posible bat
|
beste
era batera birformulatzeko.
|
2011
|
|
Osotasunaren zentzutik urruntzean, gizakiak emozioen bidez mugatzen du mundua, eta mundu hori unibertso linguistiko sinboliko batean hedatzen da, baina, paradoxikoki, adierazteko unean zentzu hertsi batean ixten. Hala, gizateriaren bideak zentzu hori komunikazio sinbolikoan finkatu du, batik bat hizkuntzaren bidez;
|
beste
era batera esanda, konbentzio bat erabaki du: uler daitekeenaren edo hizkuntzaren gainean baino ez daiteke eraiki erreala dena.
|
|
Erreala guk berari tiratu ahala agertzen zaigu. Ikuspegi horrek ezartzen du zer jasotzen dugun" izan baden" tzat eta zer pentsatzen eta esaten dugun izateaz, eragin truke horretan oinarrituta;
|
beste
era batera esanda: errealaren eraikuntzan sentipenak ere parte hartzen du, pentsatzearekin eta hautematea osatzen duten beste era" nahasgarri" batzuekin batera.
|
2013
|
|
Mitoak, ordea, bestelako baliabideak eta prozedurak erabiliz kontatzen edo iradokitzen du, eta guregan emozionalki eragiten du, zientziak ez bezala. Baina biek egin dezakete arrantza ur berberetan, baliabide oso bestelakoak erabiliz; alegia, osagarritasuna egotekotan,
|
beste
era batera ulertu behar da. Mitoa (fikzioa) eta ikerketa modu naturalean lotzen zaizkio gizakiari, bata eta bestea, lehen eta orain, Azurmendik hain zorrotz deskribatzen dituen haien arteko konflikto historikoak ukatu gabe.
|
2017
|
|
Baina nire alienazioa den begiratua izateak, orduan, berarekin dakar nik antolatzen dudan munduaren alienazioa. Aulki horretan eserita naiz ikusia, baina aulkia ikusten ez dudalarik, ezinezkoa delarik nik ikustea, ihes egiten didalarik, beste erlazio eta distantzia batzuekin, beste objektu batzuen erdian antolatzeko; objektu horiek niretzat alde ezkutu bat dute, era berean, sare berri eta
|
beste
era batera orientatu batean.
|
2021
|
|
Galderari erantzunez, bi kontu azpimarratzen ditu Serrak. Batetik, maskulinitatea ere ez da osotasun koherente eta itxia,
|
beste
era batera berrartikulatu daitezke horko osagaiak. Bestetik, identitate oso eta koherentearen gabezia horri aurre egiteko identifikazioak bilatzen ditugu etengabe; subjektu osatugabe eta desiratzaile bezala, nahiago dugu identitateren bat izan (edozein dela ere) identitaterik eza baino.
|