Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 56

2001
Baina ikasleek zelan ikusten dituzte etxetik ikasteko ikastaroak. Denetik dago arlo horretan ere.
‎Beste hizkuntza bat ikasten hastean, ikaslea, nahitaez, interprete bihurtzen da; hau da, entzundakoa deskodetu, ulertu, mezu berria kodetu eta igorri du.Zertan esanik ez dago, interpretazioak oso teknika bereziak behar ditu, horietakobatzuk ikasten gaitzak direnak. Baina ikaslea ez da interpretea izango lanbidez, etaez ditu zertan ikasirik. Nolanahi ere den, oso begi aurrean izan du oinarrizko arau bat:
2002
‎Erard (1998) autoreak, berriz, ahozkoa lantzeko jarduera linguistiko eta metalinguistikoak konbinatzea proposatzen du. Baina ikasleen jardueretatik ikastenjakiten badugu, ohartuko gara ikasleak taldeka lanean jartzen ditugunean eta irakasleak erabili behar diren estrategiez ezer esan gabe, bi motetako jarduerak egitendituztela, linguistikoak eta metalinguistikoak, eta hori egiten dutela, askotan,, estrategia modura?
‎Desoreka sortzen ari da orain euskal eta erdal taldeen tartean, oraintsu arte ez bezala, euskararen kaltean orain. Baina ikasle hauek elkarren artean maizegi erdaraz dihardute, euskara eskola orduetarako eta hizkuntza eskabideetarako bakarrik utzirik.
2006
‎Garai honetan itxita zagon, eta Ana delako irakasle hori ez dun inondik ageri; antza ez din sekula taldearen ardura eduki, ez behintzat hire herrian. Baina ikasleetako bat harrapatu ahal izan dinat, aipatu hidan Pili hori, zeinaren deitura osoa Pilar Lopez Belzuntze baita; ez zitzaidanan erraza izan bera lokalizatzea. Hire amaren laguna dun, bai, eta tailerrean matrikulatua zagon, baina hire ama ez; Pilar horrek esan zidan alferrik saiatu dela bertara eramaten, baina ez duela intsistitu," normala delako joan nahi ez izatea".
‎Labur adierazita, ikasle etorkinen herena ikastetxe pribatutan eskolatzen da (%32). Baina ikasle etorkinen artean, era berean, desoreka handiak daude: magrebtarren %13k aukera bera egiten du, baina herrialde aberatsetatik etorritakoen %75 —Europako Batasunekoak kasu— ikastetxe pribatutan eskolatzen dira.
2007
‎Igoera hori batez ere ikasturtetik aurrera gertatu da, eta urte horretatik aurrera 100.000 ikasle inguru sartu dira. Baina ikasleen kopurua ez da denboraren poderioz aldatu den datu bakarra, ikasle horien jatorria ere nabarmen aldatu da. Duela hamarkada bat, ikasle atzerritarren ehuneko handiena Europatik zetorren (%37, 7), ondoren Afrikatik (%27, 1) eta gero Iberoamerikatik (%22, 4); gaur egun, ordea, ordena nabarmen aldatu da, ikasleen %46, 2 Iberoamerikako herrialdeetakoak baitira (Ekuadorren %34), %28, 2 Europako herrialdeetakoak eta %19, 80 Afrikakoak.
2008
Baina ikasleek zerbait gehiago
‎(02:55:00) Ekonomiak gora egitean, ikasketen sukarra zabaldu da herrialde guztian. Baina ikaslerik onena izan beharrak presio psikologiko handia eragiten du, ume txikiei ere bai. Drama hori ikusiko dugu lehen hezkuntzako eskola baten barruan.
‎Tituludun horiek hautatu duten aukera nagusia goi mailako beste ziklo bat egitea da, sarritan lanbide familia berekoa, gainditutako irakasgaien ehuneko handi bat baliozkotzen baita kasu askotan. Baina ikasle horien ehuneko handi batek(% 24,6, Hezkuntza eta Prestakuntza Trantsizio eta Laneratze Inkestaren arabera) unibertsitatera sartzea erabaki du, curriculumari goi mailako unibertsitate titulu bat gehitzeko. LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira ikasturtera arte, goi mailako teknikari tituluak zuzeneko sarbidea ematen zuen egindako graduko lanbide arloarekin zerikusia zuten titulazio batzuetarako.
Baina ikasleak eta langile gazteak kexu dira ikasketa anitz egin eta diploma anitz lortu ondoan, soldata oso apaletan eta prekarietatean lan egin behar dutelako. Eta Frantziako agintariak kezkatuak dira horrek ez ote dituen protesta gogorrak eraginen hurrengo asteetan, Grezian izan den bezala.
2009
‎Oraingoz mugak ezarri dizkio, astegun jakin batzuetan ibiltzeko baimena du bizpahiru orduz. Baina ikaslea urduri egoten da ama dutxatzen noiz hasiko, Tuentin sartu eta dutxak iraun bitartean saltseatzeko.
‎Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Industria Ingeniaritza edo Medikuntza eta Erizaintza dira lan munduan gehien eskatzen diren titulazioetako batzuk, Infoempleo atariak urtero prestatzen duen Laneratzeari buruzko Txostenean jasotzen denaren arabera. Baina ikasle bakar batek ere ez luke baztertu behar lan arrazoiengatik soilik gaitua eta motibatua dagoen titulazio bat; izan ere, hemendik aurrera, unibertsitate sistemaren egitura berriarekin, unibertsitateko gradu titulu bat indartu daiteke titulazioaren ikuspegi profesionalak zabalduko dituen master ofizial batekin. Horregatik, komeni da titulu bakoitzak gerora izan ditzakeen prestakuntza aukerei buruzko informazioa eskuratzea, behar diren bideak erabiliz.
‎Gizartean ere barneratua dago narrazioaren nagusitasuna. Baina ikasleek genero gehiago ezagutzen ez badituzte, eskola bukatzean zaila izango zaie edozein libururekin ausartzea. Errazenera joko dute, ordura arteko idazleetara.
‎Aldiz, komunikatzaile trebeak diren beste batzuk, oso onak ez izanagatik, erreferente bihurtzen dira, eskoletan hitzaldiak ematen dituztelako, irratietan hitz egiten dutelako... Baina ikasleak beren kabuz epaitzeko gaitzen ez baditugu, merkatuak emandako irizpideen mende egongo dira beti. Merkatuak proposatutakoa baino ez dute irakurriko.
‎Herenegun goizean pasatu duten Anne Farrer en Madre (s) tierra dokumentalean, adibidez, Ekuadorreko emazteek egunerokoari aurre egiteko eramaten duten borroka ikus zitekeen. Baina ikasleei gehiago interesatu zaizkie emazte horiek dituzten hortz ustelduak. Iruzkin ozenak egiten pasatu dute film guztia.
2010
‎Donibane Garaziko laborantza eskola pribatuan hasi nintzen erakasten. Baina ikasle bakar batzu baizik ez ziren heldu, eta gainera ez zen laurden bat ere kolegioko zertifikata zuenik. Izigarriko egoera tristea zen.
‎Gure ikerketaren garrantzizko irakaspena da, Ipar Euskal Herrian euskara ikasten dutenen motibazio nagusia euskal nortasunari lotua dela. Baina ikasleen jatorriaren arabera helburuak ez dira osoki berdinak. Euskararen bidez etorkinek nahi dute Euskal Herrian integratu, kultura berri batez gozatu, hemen bizi eta lan egin.
‎Horregatik, 3 eta 9 urte bitarteko haurrak onartzen zituen bere eskolan Zipitriak. Baina ikasleak 9 urte betetzean, azterketa bat egin behar zuen. Ingresos zenekoa?, ondoren, hezkuntza arautuan (eta beraz, gaztelerazko ikastetxeetan) jarraitu ahal izateko. Azterketa hori, gainera, gazteleraz egin behar zuten etxe eskoletako ikasle euskaldunek.
‎Lanak, apunteak eta beste ikasketa material batzuk egiteko oinarrizko tresna izateaz gain, ezinbesteko baliabidea da Sarean sartzeko, eta, horrekin batera, Sarean eskuragarri dauden informazio iturri guztiak, ikaskuntza erraztu eta ikasleari bere irakaskuntza prozesuan laguntzen diotenak. Ikasle guztiek ez dute nahikoa baliabide beren ekipo informatikoa izateko Baina ikasle guztiek ez dute behar adina baliabide beren ekipo informatikoa izateko, edo, bestela, ekipo informatikoa ez da eramangarria, eta, beraz, ezin dute berekin eraman eta erabili, egoerak hala eskatzen duenean. Ikasle horien jarduera akademikoa errazteko, unibertsitateko liburutegiek beren zerbitzuetan ordenagailu eramangarrien banakako mailegua sartu dute.
2011
‎Jarduera hori, Bernalek dioenez, funtsezkoa da “irakaskuntza indibidualizatzeko eta ikasleen hezkuntza pertsonalizatzeko”. Baina ikasleen eta irakasleen arteko tutoretzak ez du funtzio hori bakarrik. Era berean, bi aldeen arteko harremanak sendotzeko bitarteko eraginkorra da, elkar hobeto ezagutzeko aukera ematen baitu, eta gelan egunero sortzen den elkarrekintza ez hain formala.
‎Honela egun batzuk eman ditugu, ikasleak atenditzen eta graba eskubidea errespetatzen. Baina ikasleek astebete bokatak jaten jardun dute.
2012
Baina ikasle hori ere kontuan hartu da...
Baina ikasle batek seko mozten dio argumentazioa:
‎Tsarraren aburuz, unibertsitatea leku arriskutsua zen, librepentsalarien eta gazte iraultzaileen gordeleku; zorrotz kontrolatzen zuen eta hango irakaspenen helburua erregimen autokratikoari atxikitako fontzionario leialak sortzea besterik ez zen. Baina ikasleek taldeak antolatzen zituzten eta ezkutuan biltzen ziren liburu debekatuak irakurtzeko, filosofiaz eta politikaz hitz egiteko eta tsarren erregimena kritikatzeko. Errusiako historian itzal handia izango zuten gizonak ezagutu zituen orduan Lermontovek, hala nola Herzen idazle iraultzailea, Belinski literatur kritikaria eta Gontxarov idazle errealista.
2013
Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer den ikusi nahi izan dugu, eta neurri hanundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleen pertzepzioekin. Esparru informaleko idatzizko hizkuntzaren ezaugarri propiotzat hartu ditugunen zantzurik ia ez dugu aurkitu ikasleen esparru akademikoko idazlanetan (laburdurak eta ahozkora gerturatzeko estrategiak).
‎Batzuok gehixeago lortzen dugu, azken batean, gu lanean horretan ari gara, eta egunero ordu gehientsuenetan euskaraz aritzen gara. Baina ikaslea lanean beste toki batean badago, oso zaila izanen du euskaraz hitz egitea, familian edo inguruan inor ez badu, ez du batere erraza. Hemen lantoki gehienek erdaraz funtzionatzen dute, ikastetxe gehientsuenek ere bai.
‎Trenean berarekin joaten ziren ikasle batzuek barre egiten zioten, Loiolako geltokitik kolegioraino korrika joateko ohitura baitzuen don Santiagok kros taldean sartu aurretik ere. Baina ikasle haiek tabako erretzaileak ziren, Hipok behin baino gehiagotan kastigatutakoak errekreoan zigarro trukean ibiltzeagatik, eta etsenplu txarra ziren atleta izan nahi zuen edonorentzat. Lagun bakarra zuen treneko taldean," Lawrence" ezizena ematen zioten ikasle bat, atletismo marketarako buru harrigarria zuena.
2014
‎Horregatik, teoria ere eman behar izan dugu, eta horrek indusketa moteldu du. Baina ikasleek askoz gehiago ikasi dute», dio Garciak. Ontzat eman du Luis Rodriguez iruindarrak esperientzia.
‎Ikaslearen tonua errespetuzkoa da, baina irmoa; Jonanek nahiago luke, beste batzuetan bezala, lotsagabeago portatu izan balitz; hartara gelatik bidali ahal izango zuen damurik gabe. Baina ikasleak. Aitor du izena, Aitor Jordán, eskua altxatu du, tonu neurtuan bota ditu hitzok, eta isildu egin da gero; izan ere, ez du halako isiltasunik gogoratzen gelan, ordezkapena hasi zuenetik.
‎Nazioen aniztasun ederraren gorazarre paregabea utzi digu Herderrek. Gizatasunaren sustapenerako Gutunetatik? 42.ean2019 Baina ikaslea errotikoagoa da maisua baino nazioaren defentsan Estatuaren eta edozein botereren aurka. Herderrek gobernamenduak eta Estatuak (Errusia, Prusia, Austria, Frantzia) ez ditu batere maite.
‎H. Baina ikasle batek normalean jasotzen duen feedback a gaizki egin duenaren gainekoa izan ohi da. M.M. Nire ikastaroetako lehen egunean lantzen dudana da, batetik zein diren feedback on baten ezaugarriak, eta bestetik jendeak ondo egiten dituela bere zereginak.
2015
‎Debatea oso zaila da, ez da eta erraza hori mugatzea. Baina ikasleek ezezkoa diote, ez dela denaz barre egin behar.Gazte hauen hezkuntzan eta hazkuntzan baliagarria izango delakoan da Gamiz. " Pentsatzen dugu adin hauetan gazteak ez direla gauzez kontziente.
Baina ikasle etorri berri horiek eta euren familiak integratzen al dira bertako kulturan. Hau da, euskal kulturan?
‎Liburuzainek gogor zigortzen zituzten zurrumurru haiek. Baina ikasleek (batez ere Kerintriako astakilo haiek) gero eta gertakari izugarriagoak kontatzen zituzten Akademiako bazter ilunetan.
‎– Baina ikaslea basapiztia doilorra bazen. Gelan ezer egiten ez bazuen, besteei entzuten ere uzten ez bazien?
Baina ikasle nahiz irakasleen pertzepzioak ezagutzeaz gain errealitatean gertatzen dena zer denikusi nahi izan dugu, eta neurri haundi batean ikusi dugun horrek bat egiten du ikasle nahiz irakasleenpertzepzioekin.
‎Sakanan, maila berean lehen hautatua izan da. Baina ikasle sakandarrek ibarreko beste sortzaileren aldeko hautua egin dute ere: Castillo Suarez, Jose Mari Morcillo eta Cristina Fernandez.
2016
Baina ikasleok ez gara horren edukazio onekoak. Nazkatuta gaude Albertoren diskurtsoaz.
Baina ikasle batekin tonteatzenikusten bazaitut, bota egingo zaitut. Pentsatu ongi:
2017
‎Gogoan du Bambiren ipuina bertsotan jarri zutenekoa. " Baina ikasleen aldetik askotan ez da gogo berezirik egoten, nahiko zaila izan behar du klase hori ematea". Arbinak gogoan du Iñaki Viñasprek institutuan eman zien ikasgaiari esker ezagutu zuela bertsolaritza:
‎Pixkanaka pixkanaka aplikatu dute, isilpean. Baina ikasleok, kritiko, errebelde eta intsumisook badakigu zein diren PP, EAJ eta Geroa Bai ren gobernu eta estatu atzerakoi hauen asmoak hezkuntzan, sistema kapitalista heteropatrarkalaren txotxongiloak izatea, hain zuzen. Baina errotiko arazo, ez da alderdi hauek gobernuan egotea, arazoa, sistema kapitaliste heteropatriarkalaren estruktura baizik.
‎Nire gurasoek ez zuten inoiz irakasleekin hitz egitera joan beharrik izan (haiek bai garaiak). Baina ikasle garaitik ez zait oso oroitzapen ona gelditu.
‎Aurrerapen handitzat jo ahal dugu errealitate hori, kontuan izanda ikasturtean atzerritar umeen erdia A ereduan matrikulatuta zegoela. Baina ikasle guztiak hartuta, ereduan Haur Hezkuntzan %76 egon da ikasturtean, Lehen Hezkuntzan %71 eta DBHn %60 Datuek adierazten dute, beraz, alde handia dagoela oraindik autoktonoen eta atzerritarren jokaeraren artean seme alabek eskolan euskara ikasteari dagokionez; atzerritar umeak hein txikiagoan daude eskolatuta ereduan, eta gehiago A eta ereduetan (eta G ereduan Nafarroan), ume autoktonoak bain...
2018
‎Irakasle espezialista jarri ordez, beste arloekin gertatzen ez dena gertatzen da Gorputz Hezkuntzan, eta hori hala da Gorputz Hezkuntza neurri batean gutxiago baloratzen dugulako. Baina ikaslearen garapenaren kalterako da.
‎Guztia 1512ko Nafarroako konkistarekin bukatu zen, muga izateari utzi baitzion”. Laborategiak Baina ikasleak ez dira soilik indusketan ariko. “Joan den urtean baino laborategi gehiago prestatu ditugu, gorpuzkiak bertan aztertzeko”.
‎Arte maisuak ezjakinarena egingo zuen, seguru nengoen hartaz, gorrotatu egiten zintuzten-eta zu eta zure borreroak. Baina ikasleren bati galdetzen bazioten nor zen koadroko neska. Beti egongo zen Jonaneri buruz zekiena baino zertxobait gehiago esateko prest egongo zen ikasleren bat:
2019
‎Horretaz aparte, dagokion kontinentekoa den norbaitek, edo hari buruzko ezagutza handia duen norbait, ikasleekin bildu eta azalpenak emanen dizkie. Baina ikasleak ez dira entzutera mugatuko, galderak egiteko aukera izanen dute. Hizlariak egitekoren bat ere proposatuko die:
2020
‎Izugarria. Baina ikasleen jarrera oso ona da, itzultzeko gogo biziz zeudela argi dago. Eskola behar beharrezkoa dute sozializatzeko.
2021
‎Konparazio atzizkiak har ditzake (maizena, maizegi): Zure eskea maiza da, maizegi (Maurice Harriet); Baina ikasle hauek elkarren artean maizegi erdaraz dihardute (Salaburu). Beste adberbio batzuk, edo atzizki batzuk ere har ditzake inguruan, ñabardurak ezarriz esanahiari:
‎Nire haurtzaroa nire barnean dago eta pieza horiek ukitzen baditu, ttak, zerbait aktibatzen da. Baina ikasle talde bakoitzarekin ordu askorik ez baduzu astean, eta curriculuma eman behar baduzu, gauza handirik ere ezin duzu egin, lehen esandako oxigeno bola ahalik eta gehien jaurti eta behar dituenak har ditzala, ikasle bakoitzak bere armairuarekin duen prozesua errespetatuz, jakina. Halakoak irakasle bakoitzaren prestutasunera mugatzea ez da zilegi, LGTBfobia arazo estrukturala izanik.
‎Gaur egungo literaturan ere, ikuspegi orokor bat egiteko liburu batzuk bai irakurtzen ditudala eta ahalegintzen naiz neu ere aktualitatean egoten irakurketan. Baina ikasleei esateko autore hau irakurri, norbere esperientziatik egiten da, ezta. Askotan ikusten naiz hankamotz, igual nik ez dudalako disfrutatu hainbeste, edo ez dudalako hainbeste garatu.
2022
‎ez da erosten. Baina ikasleak ez dira lagunduak; ondorioz, AEK k konpentsatzen du». Biziki prezio apalak proposatzen ditu Ipar Euskal Herriko AEK k, ordua 2 eta 2,9 euro artean.
2023
Baina ikasleek, gehienez, denboraren% 15% 20 ematen dute eskolan asteko ordutegian. Eta ikasleok ikastetxean jasotzen duen input linguistikoa oso garrantzitsua eta esanguratsua izan arren, eskolan jasotako horrek ezin du euskararen erabilera bermatu.
‎Eta, ahal bada, eraikuntzan lan kualifikatua lortzeko. Baina ikasle ona ez bazara, edo dena delakoa, zergatik ez. Irudi klasikoak kalte egin digu:
‎Kateatua nauka. Baina ikasle hauek lagunak dira, nahiz eta nik irakatsi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 8 (0,05)
Berria 8 (0,05)
Argia 6 (0,04)
Consumer 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
UEU 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia